Γ.Δ.
1275.34 -0,37%
ACAG
+1,64%
6.2
CENER
-1,41%
7
CNLCAP
-1,37%
7.2
DIMAND
+1,87%
10.9
OPTIMA
+0,26%
7.82
TITC
-0,20%
19.78
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
-1,26%
1.57
ΑΒΕ
-1,16%
0.51
ΑΔΜΗΕ
+1,64%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
+0,38%
2.66
ΑΛΦΑ
-0,96%
1.541
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.56
ΑΝΕΚ
+3,01%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-1,56%
11.36
ΑΣΚΟ
0,00%
2.34
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.4
ΑΤΤ
-2,33%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-2,65%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,55%
5.45
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.83
ΒΙΟΣΚ
+0,90%
1.12
ΒΙΟΤ
-5,41%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,59%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,45%
13.2
ΔΑΙΟΣ
-1,21%
3.26
ΔΕΗ
-0,74%
10.75
ΔΟΜΙΚ
-0,28%
3.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,10%
0.341
ΕΒΡΟΦ
+0,92%
1.1
ΕΕΕ
+0,12%
25.8
ΕΚΤΕΡ
+1,07%
3.78
ΕΛΒΕ
0,00%
4.98
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,36%
0.56
ΕΛΙΝ
+0,43%
2.34
ΕΛΛ
-2,00%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,12%
2.2
ΕΛΠΕ
-1,72%
7.45
ΕΛΣΤΡ
+2,42%
2.96
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.14
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+2,21%
6.48
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
+0,10%
9.66
ΕΣΥΜΒ
-0,47%
1.065
ΕΤΕ
-1,78%
6.06
ΕΥΑΠΣ
-1,82%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+1,50%
6.09
ΕΥΡΩΒ
-1,26%
1.6415
ΕΧΑΕ
+2,26%
5.43
ΙΑΤΡ
+1,69%
1.805
ΙΚΤΙΝ
+0,32%
0.4695
ΙΛΥΔΑ
-3,33%
1.305
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
3.495
ΙΝΛΙΦ
-0,45%
4.38
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.963
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-0,72%
1.38
ΙΝΤΚΑ
+5,36%
2.85
ΚΑΜΠ
-2,88%
2.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
-0,27%
1.815
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+10,89%
1.375
ΚΟΡΔΕ
+2,94%
0.56
ΚΟΥΑΛ
+1,75%
0.58
ΚΟΥΕΣ
-0,89%
5.6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,42%
9.48
ΚΤΗΛΑ
+1,06%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+0,98%
1.03
ΛΑΒΙ
+1,69%
0.724
ΛΑΜΔΑ
-0,73%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.945
ΛΕΒΚ
-0,71%
0.28
ΛΕΒΠ
+28,57%
0.324
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
-1,09%
2.72
ΜΑΘΙΟ
+1,72%
1.18
ΜΕΒΑ
-0,53%
3.74
ΜΕΝΤΙ
-1,20%
3.3
ΜΕΡΚΟ
+0,87%
46.4
ΜΙΓ
+2,08%
4.9
ΜΙΝ
-1,21%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,49%
24.84
ΜΟΝΤΑ
+4,73%
1.77
ΜΟΤΟ
-0,98%
3.02
ΜΟΥΖΚ
+4,20%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,20%
24.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.05
ΜΠΡΙΚ
-1,04%
1.9
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.08
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
+0,59%
0.343
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΟΛΘ
-0,86%
23
ΟΛΠ
+1,51%
23.55
ΟΛΥΜΠ
-1,96%
2.5
ΟΠΑΠ
-0,61%
14.76
ΟΤΕ
-0,98%
13.2
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.15
ΠΑΠ
+3,64%
2.28
ΠΕΙΡ
+0,43%
3.24
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.92
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.39
ΠΡΕΜΙΑ
+1,18%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-1,38%
4.3
ΡΕΒΟΙΛ
+0,79%
1.915
ΣΑΡ
+0,38%
8.03
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
+0,82%
0.369
ΣΙΔΜΑ
-0,85%
2.33
ΣΠΕΙΣ
-1,81%
6.52
ΣΠΙ
+1,33%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+0,06%
15.95
ΤΖΚΑ
-0,54%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.774
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
-6,57%
0.37
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-8,11%
0.068
ΦΡΛΚ
-2,02%
4.125
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-2,27%
0.645

Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9,9% στο 9μηνο με αυξήσεις τιμών 8,1%

Αύξηση 9,9% κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 9μηνο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Circana, που δείχνουν ότι συνεχίστηκε το ράλι των τιμών, ενώ εδραιώνεται η δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο που σταθεροποιείται πάνω από 26% (συμπεριλαμβανομένης της Lidl).

Ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) ανήλθε συνολικά στα 6,8 δισ. ευρώ, έναντι 6,2 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2022, με αύξηση 9,9%. Ειδικότερα, στα τρόφιμα οι πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 9,9%, όπως και στα καθαριστικά και είδη οικιακής φροντίδας, ενώ στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας παρατηρείται αύξηση 9,7%.

Ειδικότερα, η κατηγορία των τροφίμων, που έχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά με μερίδιο 76,2%, εμφανίζει αξία 5,2 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2023, από περίπου 4,7 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ενισχυμένες ωστόσο είναι και οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων: τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με αξία που ενισχύθηκε σε περίπου 771 εκατ. ευρώ από 703 εκατ. ευρώ και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, που αύξησαν αξία σε περίπου 676 εκατ. ευρώ, από περίπου 615 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η ανάπτυξη της αξίας της αγοράς είναι πληθωριστική, καθώς η αύξηση σε αξία 9,9% συνοδεύεται από αύξηση του όγκου πωλήσεων μόλις κατά 1,6% και αυξήσεις τιμών που κατά μέσο όρο υπολογίζονται σε 8,1%. Ειδικά τον Σεπτέμβριο η αύξηση εκτιμάται σε 4,3%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώνονται στα είδη οικιακής φροντίδας, 10,3%. Ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με αυξήσεις τιμών ανά μονάδα προϊόντος 8,4%, και τα τρόφιμα, με αυξήσεις 8%.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) είναι σταθερά διψήφιος και φτάνει στο εξεταζόμενο διάστημα σε 12,6%, έναντι 8,9% που είναι ο ρυθμός ανάπτυξης για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό τους μερίδιο διαμορφώθηκε σε 26,2% και φτάνει στο 26,6% στα τρόφιμα, το 25,6% στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και το 21% στα είδη προσωπικής υγιεινής. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι προωθητικές ενέργειες ενισχύονται, με το 25,1% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνεται υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,4% και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 25,7%.

Η ακρίβεια στρέφει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς, αν και ακριβαίνουν κι αυτά, διατίθενται σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από τα επώνυμα. Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι οι τιμές αυξάνονται ταχύτερα σε προϊόντα όπως τα απορρυπαντικά, τα είδη οικιακής φροντίδας (+12,7%) και τα γαλακτοκομικά (10,2%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!