Γ.Δ.
1418.79 +0,08%
ACAG
+0,76%
6.6
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
0,00%
9.92
OPTIMA
+0,38%
7.93
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-0,12%
1.608
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,44%
2.275
ΑΚΡΙΤ
-1,63%
0.905
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,06%
1.6305
ΑΝΔΡΟ
+0,87%
6.96
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-2,07%
7.1
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,54%
5.63
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,80%
1.255
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.795
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,12%
16.78
ΔΑΑ
-0,35%
8.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+0,96%
11.57
ΔΟΜΙΚ
-1,72%
4.58
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.353
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
-0,41%
29.25
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.94
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.65
ΕΛΛ
+1,30%
15.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,14%
2.61
ΕΛΠΕ
-1,41%
8.4
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
+0,30%
1.976
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-0,21%
9.48
ΕΣΥΜΒ
+1,61%
1.265
ΕΤΕ
-0,44%
7.308
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,73%
1.775
ΕΧΑΕ
+0,55%
5.48
ΙΑΤΡ
+2,01%
1.78
ΙΚΤΙΝ
+2,18%
0.515
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.885
ΙΝΚΑΤ
-1,11%
5.35
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+1,95%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,76%
6.65
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.4
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.68
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.596
ΚΟΥΑΛ
-2,48%
1.375
ΚΟΥΕΣ
-0,52%
5.78
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,84%
11.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.5
ΛΑΒΙ
-0,45%
0.88
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.05
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-2,27%
3.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
-1,71%
4.03
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,29%
27.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
+1,63%
3.12
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
-0,30%
26.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,90%
3.32
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
+0,67%
36.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1.08
ΞΥΛΚ
+3,05%
0.338
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
+0,36%
28.1
ΟΛΥΜΠ
+0,34%
2.93
ΟΠΑΠ
+0,62%
16.36
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,34%
0.892
ΟΤΕ
-0,15%
13.51
ΟΤΟΕΛ
+0,15%
13.28
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
+0,52%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+1,72%
9.46
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.165
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,23%
4.38
ΡΕΒΟΙΛ
+0,94%
1.615
ΣΑΡ
-0,52%
11.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
-0,76%
7.84
ΣΠΙ
+1,49%
0.818
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+0,23%
17.78
ΤΖΚΑ
0,00%
1.745
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.676
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.386
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.73

Με ιδιώτες το Μετρό Θεσσαλονίκης: Μέχρι τέλος του 2021 ο διαγωνισμός

Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό, ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός μέσω του οποίου θα επιλεγεί ο ιδιωτικός φορέας που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης με σύμβαση παραχώρησης. Χθες, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια παρέμβασης στο συνέδριο Prodexpo North, υποστήριξε πως εξετάζονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται «για να υπάρξει ιδιωτικός πάροχος λειτουργίας».

Η ιδιωτική εταιρεία θα αναλάβει τη λειτουργία τόσο της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά που αναμένεται να λειτουργήσουν ταυτόχρονα μέσα στο 2023. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επανέλαβε χθες πως παρά τις ανησυχίες για το τι θα γίνει με τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου (όπου εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας) το μετρό μπορεί να λειτουργήσει «εντός του 2023» όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση.

Ο κ. Ταχιάος υπενθύμισε πως στην κοινοπραξία κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης (μαζί με την ΑΚΤΩΡ) συμμετέχει και η ιαπωνική Hitachi Rail η οποία είναι σήμερα μέλος του ομίλου που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης. Εκτός από τους γιαπωνέζους που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, στην Ευρώπη υπάρχουν σήμερα αρκετοί όμιλοι που λειτουργούν μετρό όπως η ιταλική ΑΤΜ, η γαλλική Keolis, κ.α.

Η σύνταξη του τεύχους δημοπράτησης του μεγάλου διαγωνισμού, εκτιμώμενης αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ, αποτελεί στοίχημα για την Αττικό Μετρό όχι μόνο επειδή για πρώτη φορά αναλαμβάνει ιδιώτης να λειτουργήσει δίκτυο αστικών συγκοινωνιών αλλά και επειδή στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει μία από τις λίγες πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές μετρό στην Ευρώπη με συρμούς χωρίς οδηγό. Υπό κανονικές συνθήκες, η εταιρεία που θα λειτουργήσει το μετρό πρέπει να έχει επιλεγεί σχεδόν ενάμισι χρόνο νωρίτερα ώστε να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες δοκιμές.

Στην Κοπεγχάγη, που αποτελεί και ένα από τα τελευταία παραδείγματα λειτουργίας γραμμής μετρό χωρίς οδηγό από ιδιώτη, συστάθηκε ένας ολιγομελής κρατικός οργανισμός που εποπτεύει την τήρηση της σύμβασης παραχώρησης. Η σύμβαση ανατέθηκε στην ιδιωτική εταιρεία Metro Service A/S στην οποία συμμετέχουν η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ATM) και η ιαπωνική Hitachi Rail STS. Η ΑΤΜ είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς του Μιλάνου, ενώ η Hitachi είναι ήδη μέλος της κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης μετά και την εξαγορά της ιταλικής Ansaldo.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!