Γ.Δ.
1480.09 0,00%
ACAG
0,00%
6.06
CENER
0,00%
8.65
CNLCAP
0,00%
7.75
DIMAND
0,00%
9.1
OPTIMA
0,00%
11.68
TITC
0,00%
31.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.3
ΑΒΑΞ
0,00%
1.62
ΑΒΕ
0,00%
0.463
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.28
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.84
ΑΛΜΥ
0,00%
2.78
ΑΛΦΑ
0,00%
1.732
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.84
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.4
ΑΣΚΟ
0,00%
2.71
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.32
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.62
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.34
ΒΙΟΤ
0,00%
0.254
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.66
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.28
ΔΑΑ
0,00%
8.316
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
0,00%
11.72
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.356
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.6
ΕΕΕ
0,00%
32.54
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.09
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.61
ΕΛΠΕ
0,00%
8.4
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.876
ΕΛΧΑ
0,00%
2.06
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
0,00%
8.36
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.103
ΕΧΑΕ
0,00%
5.13
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.655
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.2
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.164
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.235
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.665
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.27
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.33
ΛΑΒΙ
0,00%
0.96
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
0,00%
3.95
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.89
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.98
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.82
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.45
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.482
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.01
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.48
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
24.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.71
ΟΠΑΠ
0,00%
14.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.931
ΟΤΕ
0,00%
13.8
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12
ΠΑΙΡ
0,00%
1.12
ΠΑΠ
0,00%
2.47
ΠΕΙΡ
0,00%
3.792
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.9
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.665
ΣΑΡ
0,00%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.375
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.56
ΣΠΙ
0,00%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.1
ΤΖΚΑ
0,00%
1.635
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.752
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.244
ΦΡΛΚ
0,00%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Η σημασία της Atos για τη Γαλλία το καλοκαίρι των Ολυμπιακών Αγώνων

Όταν ο γαλλικός κολοσσός Atos χρειάστηκε διάσωση, η γαλλική κυβέρνηση ήταν αδύνατον να μην ανταποκριθεί. Εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, η εταιρεία έχει αναλάβει την παροχή υπηρεσιών ΙΤ στους αγώνες και αποτελεί στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο για τα γαλλικά συμφέροντα. Δραστηριοποιούμενη σε τεχνολογικούς τομείς, από τις υπηρεσίες cloud ως την κυβερνοασφάλεια, είναι κομβικά και για τα γαλλικά αμυντικά συμφέροντα, καθώς διαθέτει τεχνολογία supercomputing που χρησιμοποιείται στις δοκιμές πυρηνικών βομβών.

Έτσι η κυβέρνηση Μακρόν ανακοίνωσε πως εξασφάλισε «ενδιάμεση χρηματοδότηση 450 εκατ. ευρώ» για να εξασφαλίσει την λειτουργία και βιωσιμότητα της εταιρείας, μεταξύ αυτών μέσω δανείου 50 εκατ. ευρώ από την γαλλική κυβέρνηση. Συνολικά αναζητά 600 εκατ. ευρώ (651 εκατ. δολάρια) σε μετρητά και άλλα 600 εκατ. ευρώ σε πιστωτικές γραμμές και εγγυήσεις δανείων για τη χρηματοδότηση της επιχείρησης έως το 2025, σύμφωνα με σχέδιο αναδιάρθρωσης που παρουσιάστηκε στους πιστωτές (το χρέος της ανέρχεται συνολικά σε 5 δισ. ευρώ). Η υπόθεση της Atos ωστόσο φέρεται να αποτελεί μελανό σημείο για τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος θα ήθελε το Παρίσι των Ολυμπιακών Αγώνων να αποτελεί μία «Σίλικον Βάλεϊ» της Ευρώπης. Έτσι η γαλλική διάσωση επιβαλλόταν πρωτίστως για λόγους εθνικής ασφαλείας.

Όπως είπε στο Politico, ο επικεφαλής της γαλλικής υπηρεσίας κυβερνοασφάλειας ANSSI, οι οικονομικές δυσκολίες της Atos αποτελούσαν «μέγιστο λόγο ανησυχίας» για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ως βασικός πάροχος κυβερνοασφάλειας για τους αγώνες που ξεκινούν στο Παρίσι στα τέλη Ιουλίου. Η διοργάνωση αναμένεται να φέρει στην γαλλική πρωτεύουσα περί τους 15 εκατ. επισκέπτες και οι αρχές ασφαλείας βρίσκονται σε αυξημένη επιφυλακή υπό τις προειδοποιήσεις, μεταξύ άλλων και της Europol, πως πιθανώς να επιδιωχθεί να γίνει ο στόχος τρομοκρατικών επιθέσεων.

Ήδη από τον περασμένο μήνα, ο υπουργός Οικονομίας Μπρουνό Λεμέρ δήλωσε πως αναζητούσε «εθνική λύση» για να προστατεύσει τα περιουσιακά στοιχεία της Atos. Μέχρι στιγμής ωστόσο, οι προσπάθειες εύρεσης αγοραστή από τον ιδιωτικό τομέα δεν στέφθηκαν με επιτυχία. Το διάστημα των δηλώσεων Λεμέρ, ήδη η γαλλο-γερμανική Airbus ανακοίνωσε πως εγκαταλείπει την ιδέα να εξαγοράσει τον τομέα δεδομένων και ασφαλείας της εταιρείας. Νωρίτερα, ο Τσέχος μεγαλοεπιχειρηματίας Ντανιέλ Κρετίνσκι, επίσης αποχώρησε από τις συνομιλίες σχετικά με τις υπηρεσίας πληροφοριών της Atos. Παράλληλα, ο ίδιος ο Λεμέρ είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο εθνικοποίησης της εταιρείας, το οποίο είχε τεθεί από βουλευτές τόσο της δεξιάς, όσο και της αριστερής αντιπολίτευσης.

Με τον Λεμέρ να αρνείται να συζητήσει για άλλους πιθανούς αγοραστές, η κυβέρνηση συνεχίζει την αναζήτηση στηρίζοντάς την με το δάνειο των 50 εκατ. ευρώ, το οποίο της παρέχει ειδικό μετοχικό δικαίωμα, προκειμένου να μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις για την διαχείρισή της.

«Με μόλις λίγους μήνες να απομένουν πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Γαλλίας, στους οποίους η Atos είναι επίσημος partner, πώς μπορούμε να δεχθούμε η εταιρεία να έλθει σε ξένο έλεγχο ή, ακόμη χειρότερα, να χρεοκοπήσει;», αναρωτιέται ο Σεμπαστιέν Ζιμέλ, βουλευτής της Αριστεράς, ο οποίος πέρυσι είχε προτείνει την προσωρινή εθνικοποίηση της Atos.

«Η προστασία των στρατητικών της περιουσιακών στοιχείων μόνο -συγκεκριμένα της πυρηνικής αποτροπής- όπως είχε προτείνει (τότε) η κυβέρνηση, δεν είναι αρκετή» είπε.

Αξιωματούχος του γαλλικού υπουργείο Οικονομίας, που μίλησε στο Politico σε συνθήκες ανωνυμίας, σημείωσε πως το Παρίσι δεν σχεδιάζει να θέσει το δάνειο των 50 εκατ. ευρώ υπό τον έλεγχο της Κομισιόν, με το επιχείρηση πως δόθηκε σε συνθήκες αγοράς και δεν απαιτείται αναθεώρηση.

Μπρετόν: «Δεν έχω καμία ευθύνη»

Ο Γάλλος επίτροπος για την Εσωτερική Αγορά, Τιερί Μπρετόν, διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της Atos από το 2008 ως τα τέλη του 2019, οπότε ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με δεδομένη την προηγούμενη απόρριψη, από το ευρωκοινοβούλιο, της υποψηφιότητας της πρώην υπουργού Ενόπλων Δυνάμεων, Σιλβί Γκουλάρ.

Ο ίδιος ο Μπρετόν αναφέρεται συχνά στην προϋπηρεσία του ως CEO στον τεχνολογικό τομέα και τα εφόδια που του έδωσε για τη διαχείριση της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, ιδιαίτερα ως προς την ατζέντα των κανόνων στην αγορά τεχνολογίας και των προγραμμάτων βιομηχανικών πολιτικής σε τομείς όπως τα μικροτσίπ, τα μέτρα στη διάρκεια της πανδημίας και η αμυντική βιομηχανία.

Στη διάρκεια της θητείας του στην Atos, ηγείται πλείστων εξαγορών και συγχωνεύσεων με άλλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Siemens IT Solution and Services το 2011 και η γαλλική Bull το 2014. Στα τέλη του 2019, όταν άφησε τη διοίκηση της Atos, η τελευταία είχε καθαρά χρέη πάνω από 1 δισ. ευρώ, καθώς βρισκόταν σε διαδικασίες εξαγορών και προχωρούσε σε σταδιακές πωλήσεις μετοχών της θυγατρικής της Worldline. Κινήσεις που εξασφάλισαν ρευστότητα στην εταιρεία και την οικονομική της σταθερότητα μέσα στον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με στενό σύμβουλο του επιτρόπου Μπρετόν. Έτσι το 2020, οι ισολογισμοί της εταιρείας είχαν ήδη αρχίσει να αντανακλούν την πώληση της Worldline και το καθαρό χρέος είχε μειωθεί ήδη κάτω από τα 500 εκατ. δολάρια, αναφέρει.

Τα προβλήματα για την εταιρεία ξεκίνησαν το 2021, με κάποιους να μιλούν ακόμη και για ενορχηστρωμένη απόπειρα αποσταθεροποίησής της από short sellers. Τον Ιανουάριο, η είδηση της πρότασης για την απόκτηση της αμερικανικής ανταγωνίστριας DXC Technology Co. έναντι 10 δισ. δολαρίων προκάλεσε την πτώση των μετοχών καθώς οι επενδυτές αμφισβήτησαν το νόημα της συμφωνίας.

Τα προβλήματα επιδεινώθηκαν από τους ελεγκτές που βρήκαν λογιστικά λάθη σε δύο από τις αμερικανικές οντότητες εκείνη τη χρονιά. Σε ένα περίεργο περιστατικό, ένας άνδρας ισχυρίστηκε ψευδώς ότι κατείχε μερίδιο 5%, ενώ στην πραγματικότητα δεν κατείχε ούτε μία μετοχή, προσθέτοντας την εντύπωση ότι κανείς δεν ήξερε τι συνέβαινε στην εταιρεία. Καθώς οι μετοχές συνέχισαν να χάνουν την αξία τους, η Atos ανακοίνωσε ένα σχέδιο διάσπασης που σχεδιάστηκε από συμβούλους της McKinsey & Co και υποστηρίχθηκε από τον τότε πρόεδρό της, Μπερτράν Μενιέ. Στόχος να διαχωριστεί ο τομέας IT από τις δραστηριότητές της στο cloud, τα μεγάλα δεδομένα και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Όμως και αυτό το σχέδιο κατέρρευσε. Ο τότε διευθύνων σύμβουλος, Ροντόλφ Μπελμέ, αν και ανακοίνωσε την παραίτησή του διαφωνόντας με την απόφαση, ωστόσο την παρουσίασε ενώπιον πλήθους αναλυτών και δημοσιογράφων που συγκεντρώθηκαν σε αμφιθέατρο του Παρισιού. Οι μετοχές της κατέρρευσαν κατά 23%. Παράλληλα, Airbus και Κρετίνσκι απέσυραν το ενδιαφέρον τους δια τα δύο πλέον χωριστά τμήματα. Η θητεία του επόμενου CEO, Πολ Σαλέχ, διήρκεσε μόλις τρείς μήνες.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι αναλυτές εκτιμούν πως η Atos, παρά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές που έγιναν επί Μπρετόν, δεν ήταν προετοιμασμένη για το μεγάλο άνοιγμα στις υπηρεσίες cloud, γεγονός που μεταξύ άλλων πυροδότησε μία αρνητική πορεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!