Γ.Δ.
1481.65 +0,11%
ACAG
-1,16%
5.99
CENER
+4,05%
9
CNLCAP
+1,29%
7.85
DIMAND
-3,63%
8.77
OPTIMA
-0,34%
11.64
TITC
+1,10%
32.2
ΑΑΑΚ
-4,76%
6
ΑΒΑΞ
-0,86%
1.606
ΑΒΕ
-2,59%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.275
ΑΚΡΙΤ
-1,79%
0.825
ΑΛΜΥ
+1,08%
2.81
ΑΛΦΑ
-1,18%
1.7115
ΑΝΔΡΟ
-0,88%
6.78
ΑΡΑΙΓ
+0,24%
12.43
ΑΣΚΟ
+2,21%
2.77
ΑΣΤΑΚ
-1,94%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
-1,43%
8.26
ΑΤΤ
+0,45%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,11%
6.58
ΒΙΟΚΑ
+1,91%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.34
ΒΙΟΤ
+9,45%
0.278
ΒΙΣ
-5,56%
0.153
ΒΟΣΥΣ
-0,75%
2.64
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,70%
16.72
ΔΑΑ
-0,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-0,85%
11.62
ΔΟΜΙΚ
-1,21%
4.49
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,81%
0.366
ΕΒΡΟΦ
+0,94%
1.615
ΕΕΕ
-0,25%
32.46
ΕΚΤΕΡ
-0,49%
4.07
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,56%
2.4
ΕΛΛ
-0,71%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,30%
2.67
ΕΛΠΕ
-0,24%
8.38
ΕΛΣΤΡ
+1,77%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.89
ΕΛΧΑ
-3,79%
1.982
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
-7,89%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
-0,60%
8.31
ΕΥΑΠΣ
-1,25%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.89
ΕΥΡΩΒ
-0,52%
2.092
ΕΧΑΕ
+0,97%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
+1,21%
1.675
ΙΝΚΑΤ
+0,19%
5.21
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.156
ΙΝΤΕΚ
-1,12%
6.17
ΙΝΤΕΡΚΟ
+5,91%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-2,02%
1.21
ΙΝΤΚΑ
-2,03%
3.615
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-1,78%
332
ΚΕΚΡ
-0,67%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,10%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,57%
1.25
ΚΟΥΕΣ
-4,03%
5.48
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,35%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.33
ΛΑΒΙ
+0,42%
0.964
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.78
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
+2,00%
1.02
ΛΕΒΚ
+3,01%
0.342
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
-3,04%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+3,46%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,76%
3.91
ΜΙΝ
-0,89%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,66%
28.56
ΜΟΝΤΑ
+2,61%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
+1,47%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
2
ΜΠΤΚ
+4,77%
0.505
ΜΥΤΙΛ
+0,11%
37.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,99%
1
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.274
ΞΥΛΠ
+11,46%
0.535
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-0,20%
24.4
ΟΛΥΜΠ
+1,48%
2.75
ΟΠΑΠ
+0,47%
14.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.925
ΟΤΕ
-0,14%
13.78
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12
ΠΑΙΡ
-0,89%
1.11
ΠΑΠ
+0,81%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,90%
3.758
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.9
ΠΛΑΘ
+0,49%
4.11
ΠΛΑΚΡ
-1,31%
15.1
ΠΡΔ
-0,68%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,98%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.665
ΣΑΡ
-0,18%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,27%
0.374
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-0,79%
7.5
ΣΠΙ
-1,40%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
+0,17%
18.13
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.63
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,79%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,03%
1.77
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.244
ΦΡΛΚ
+1,71%
4.17
ΧΑΙΔΕ
+14,17%
0.685

Stellantis: 39 εκατ. δολάρια στον CEO Ταβάρες εν μέσω απολύσεων

Το άλμα του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis NV, Κάρλος Ταβάρες, (Carlos Tavares), στις αποδοχές του 2023 δέχεται αντιδράσεις, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων Fιατ, επιδιώκει βαθιές περικοπές θέσεων εργασίας και σκληρούς στόχους εξοικονόμησης πόρων κατά τη μετάβαση στην EV.

Στην ετήσια γενική συνέλευση της Τρίτης, οι συμβουλευτικές εταιρείες Glass Lewis και Proxinvest παροτρύνουν τους επενδυτές να ψηφίσουν κατά της έγκρισης του συνολικού πακέτου αποδοχών ύψους 36,5 εκατ. ευρώ (39 εκατ. δολάρια), το οποίο αυξάνεται σχεδόν κατά 60% από τα επίπεδα του 2022. Το πακέτο περιλαμβάνει ένα νέο βραβείο κινήτρων αξίας 10 εκατ. ευρώ που συνδέεται με την επίτευξη των στόχων ηλεκτροκίνησης και λογισμικού. Πριν από δύο χρόνια, οι επενδυτές απέρριψαν το σχέδιο αμοιβών του Ταβάρες σε μη δεσμευτική ψηφοφορία μετά από αντιδράσεις στη Γαλλία.

Η Stellantis έχει τεθεί υπό έντονο έλεγχο στην Ιταλία, καθώς επιδιώκει να μειώσει το προσωπικό και να μεταφέρει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρες με χαμηλότερο κόστος, όπως το Μαρόκο. Η Stellantis και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής αγοράς, όπως η Renault SA και η Volkswagen AG, αγωνίζονται να κατασκευάσουν κερδοφόρα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που καθίσταται ζωτικής σημασίας για να κερδίσουν τον ανταγωνισμό από τους κινέζους αντιπάλους αυξάνεται και να αναζωπυρώσουν την επιβραδυνόμενη υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

“Οι επενδυτές, ιδίως οι Ευρωπαίοι, γίνονται όλο και πιο ευαίσθητοι στις κοινωνικές πτυχές των εταιρειών”, δήλωσε ο Charles Pinel, διευθύνων σύμβουλος της Proxinvest. “Είναι πρόθυμοι να δεχτούν ακόμη και χαμηλότερα μερίσματα ή να καταβάλουν προσπάθειες εάν το κοινωνικό πλαίσιο είναι περίπλοκο”.

Την περασμένη εβδομάδα, χιλιάδες Ιταλοί ενώθηκαν με τους απεργούς εργαζόμενους κοντά στη βάση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη βόρεια Ιταλία, με τον Tavares και την κυβέρνηση να συγκρούονται εδώ και μήνες για τα σχέδια μεταφοράς της παραγωγής EV αλλού. Η Stellantis στοχεύει στη μείωση του εργατικού δυναμικού της στην Ιταλία κατά 8%, ή περίπου 3.700 θέσεις, σύμφωνα με το εργατικό συνδικάτο Fiom. Στις ΗΠΑ, η εταιρεία έχει δρομολογήσει την απόλυση χιλιάδων συμπληρωματικών υπαλλήλων στο Ντιτρόιτ, το Τολέδο και το Οχάιο και καταργεί περισσότερες θέσεις στη Γαλλία, σύμφωνα με τα τοπικά συνδικάτα.

Οι απολύσεις, οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με την αύξηση των αμοιβών των διευθυντικών στελεχών και την αύξηση του μερίσματος, μπορεί να εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τις πρακτικές αμοιβών “εκτός από την πρόκληση πιθανού κινδύνου φήμης για την εταιρεία”, έγραψε η Glass Lewis σε έκθεσή της τον περασμένο μήνα.

Τα σκληρά μέτρα της Stellantis, ενώ η εταιρεία σημείωσε κέρδη ρεκόρ, έχουν εξοργίσει τους εργαζόμενους, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις περικοπές και τον αυξημένο φόρτο εργασίας, αλλά και για ανθυγιεινές συνθήκες σε ορισμένα εργοστάσια, έλλειψη εξοπλισμού εργασίας και ανεπαρκή θέρμανση.

Ο Ταβάρες, 65 ετών, επιδιώκει να καταστήσει τη Stellantis πιο λιτή για να αντέξει στη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ανταμοιβή περιελάμβανε ένα άλμα της τιμής της μετοχής κατά περίπου 60% το 2023, ακόμη και όταν η εταιρεία έχασε έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της σε αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και των ΗΠΑ, σύμφωνα με την εταιρεία προβλέψεων Jato Dynamics.

«Υπάρχει ένα συμβόλαιο μεταξύ της εταιρείας και εμού, όπως ακριβώς υπάρχουν συμβόλαια για τους ποδοσφαιριστές και για τους οδηγούς της Formula 1», δήλωσε ο Ταβάρες στους δημοσιογράφους που επισκέφθηκαν ένα εργοστάσιο στη βόρεια Γαλλία τη Δευτέρα. “Επίσης, το 90% του μισθού μου εξαρτάται από τα αποτελέσματα της εταιρείας – αυτό δείχνει ότι δεν είναι τόσο κακοί».

Η Glass Lewis διατύπωσε συγκεκριμένες αντιρρήσεις για την πρόσθετη επιβράβευση με κίνητρα ύψους 10 εκατ. ευρώ για εργασία που θεωρεί «εγγενή» στα καθήκοντα ενός στελέχους.

«Σημειώνουμε ότι ένα τέτοιο μπόνους δεν συνάδει με την πρακτική της αγοράς”, δήλωσε η εταιρεία πληρεξουσίων. Επίσης, άσκησε κριτική σε ορισμένους από τους στόχους απόδοσης που χρησιμοποίησε η Stellantis για να δικαιολογήσει το πακέτο.

«Αμφισβητούμε κατά πόσον οι στόχοι αυτοί αποτελούν κατάλληλη πρόκληση για τα στελέχη», πρόσθεσε η Glass Lewis.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!