Γ.Δ.
905.55 -1,01%
CENER
+0,19%
2.66
CNLCAP
0,00%
8.6
TITC
-0,70%
17
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΑΑΠ
0,00%
2.82
ΑΒΑΞ
-3,58%
1.022
ΑΒΕ
+2,41%
0.425
ΑΔΜΗΕ
-1,11%
2.68
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+1,67%
0.61
ΑΛΜΥ
-1,75%
1.96
ΑΛΦΑ
-1,39%
1.1
ΑΝΔΡΟ
0,00%
27.8
ΑΝΕΚ
-3,23%
0.045
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.081
ΑΡΑΙΓ
+2,26%
5.44
ΑΡΑΙΓΔ
0,00%
0.59
ΑΣΚΟ
0,00%
2.31
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.85
ΑΤΕΚ
0,00%
0.466
ΑΤΤ
+3,26%
0.19
ΑΤΤΙΚΑ
-0,95%
1.04
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.306
ΒΙΟ
-2,57%
4.55
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.418
ΒΙΟΤ
+1,22%
0.496
ΒΙΣ
+0,50%
1
ΒΟΣΥΣ
-2,54%
1.92
ΒΥΤΕ
-0,44%
2.27
ΓΕΒΚΑ
+2,40%
1.065
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,31%
9.71
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.18
ΔΕΗ
+0,05%
9.2
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-3,70%
0.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.408
ΔΡΟΜΕ
-1,43%
0.482
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.1
ΕΕΕ
-0,81%
30.5
ΕΚΤΕΡ
-5,16%
1.195
ΕΛΒΕ
+1,43%
7.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,35%
0.365
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΛ
-1,18%
15.12
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.547
ΕΛΠΕ
-3,20%
6.35
ΕΛΣΤΡ
-0,75%
1.975
ΕΛΤΟΝ
-1,64%
1.8
ΕΛΧΑ
-0,23%
2.14
ΕΝΤΕΡ
+1,11%
3.64
ΕΠΙΛΚ
-0,91%
0.218
ΕΠΣΙΛ
-0,76%
7.84
ΕΣΥΜΒ
-2,48%
0.59
ΕΤΕ
-3,27%
2.544
ΕΥΑΠΣ
0,00%
5.2
ΕΥΔΑΠ
-2,28%
8.58
ΕΥΠΙΚ
0,00%
5.04
ΕΥΡΟΜ
0,00%
0.448
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
0.8498
ΕΧΑΕ
-2,23%
4.165
ΙΑΣΩ
0,00%
1.5
ΙΑΤΡ
+0,29%
1.71
ΙΚΤΙΝ
+1,61%
0.949
ΙΛΥΔΑ
-11,96%
1.435
ΙΝΚΑΤ
-2,22%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-2,29%
4.26
ΙΝΛΟΤ
-2,53%
0.193
ΙΝΤΕΚ
-10,95%
3.01
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
7
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.808
ΙΝΤΚΑ
-1,42%
1.526
ΚΑΜΠ
+1,44%
2.12
ΚΑΡΕΛ
0,00%
302
ΚΕΚΡ
-0,22%
1.838
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
-1,07%
0.738
ΚΜΟΛ
-1,27%
3.1
ΚΟΡΔΕ
-7,65%
0.471
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.261
ΚΟΥΕΣ
+1,14%
14.14
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.252
ΚΡΕΤΑ
0,00%
1.09
ΚΡΙ
-0,74%
8.04
ΚΤΗΛΑ
-1,32%
1.5
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
1.36
ΛΑΒΙ
-2,16%
0.454
ΛΑΜΔΑ
-0,26%
7.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
19.2
ΛΑΝΑΚ
-5,71%
1.65
ΛΕΒΚ
-1,60%
0.368
ΛΕΒΠ
-7,51%
0.32
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.16
ΛΟΓΟΣ
-0,85%
1.17
ΛΟΥΛΗ
-0,71%
2.78
ΛΥΚ
-3,11%
1.56
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.65
ΜΕΒΑ
+5,37%
2.16
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.32
ΜΕΡΚΟ
-7,56%
55
ΜΙΓ
+1,66%
0.0245
ΜΙΝ
+6,11%
0.695
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,00%
14.79
ΜΟΝΤΑ
-2,99%
0.65
ΜΟΤΟ
-4,17%
1.38
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.586
ΜΠΕΛΑ
-2,64%
14.41
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,99%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,50%
15.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.1
ΝΑΥΠ
+1,82%
1.12
ΝΑΥΤ
0,00%
0.107
ΝΕΩΡΣ
0,00%
0.125
ΝΙΚΑΣ
-7,91%
1.28
ΝΙΟΥΣ
-1,57%
0.5
ΞΥΛΚ
0,00%
0.23
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΟΛΘ
-0,70%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
19.88
ΟΛΥΜΠ
+2,77%
1.634
ΟΠΑΠ
-0,15%
12.98
ΟΤΕ
-1,66%
15.065
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
7.5
ΠΑΙΡ
-3,42%
1.13
ΠΑΠ
-2,74%
2.13
ΠΕΙΡ
-1,04%
1.524
ΠΕΤΡΟ
+0,29%
6.88
ΠΛΑΘ
-0,94%
6.31
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.9
ΠΠΑΚ
0,00%
6.7
ΠΡΔ
0,00%
0.21
ΠΡΕΖΤ
0,00%
5.65
ΠΡΕΜΙΑ
-0,57%
1.74
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.5
ΠΡΟΦ
-0,64%
4.63
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.48
ΣΑΡ
+0,34%
8.93
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.37
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.033
ΣΕΝΤΡ
+3,95%
0.316
ΣΙΔΜΑ
+3,00%
1.03
ΣΠΕΙΣ
-0,26%
7.66
ΣΠΙ
-4,35%
0.88
ΣΠΥΡ
-3,93%
0.171
ΤΕΝΕΡΓ
-1,99%
11.82
ΤΖΚΑ
-0,39%
2.55
ΤΖΚΑΔ
0,00%
0.197
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,69%
0.87
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.13
ΦΙΕΡ
-5,20%
0.51
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.8
ΦΡΙΓΟ
-4,17%
0.115
ΦΡΛΚ
-0,11%
4.43
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,67%
0.745
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Πολιτικός: Το πολυκατάστημα από τη Λαμία που κατέκτησε την Ανατολική Ευρώπη

Το πολυκατάστημα Πολιτικός στη Λαμία αποτελεί μία από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις του πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο σε συνδυασμό με το όραμα της διοίκησης μπορεί να απογειώσει μία οικογενειακή επιχείρηση. Το 2020 που ήταν μία χρονιά που τόσο τα πολυκαταστήματα όσο και ο χώρος του ενδύματος γνώρισε πτώση πωλήσεων άνω του 30% εξαιτίας των παρατεταμένων lockdown. Το ίδιο χρονικό διάστημα το πολυκατάστημα Πολιτικός εμφάνισε αύξηση τζίρου κατά 25% σε σχέση με τις πωλήσεις ύψους 6,7 εκατ. ευρώ του 2019.

Σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κλάδο που έχει συρρικνωθεί (σ.σ. διακοπή λειτουργίας Fokas, συρρίκνωση μεγεθών και κλείσιμο καταστημάτων Notos) ο Πολιτικός έχει καταφέρει να γίνει προορισμός αγορών σε επίπεδο Κεντρικής Ελλάδας. «Οι πελάτες μας δεν προέρχονται μόνο από την Λαμία και τον υπόλοιπο Νομό Φθιώτιδας αλλά και από όλους τους γειτονικούς νομούς, ακόμη και από την Βόρεια Εύβοια, τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα καθώς υπάρχει ένα κοινό που επιθυμεί να κάνει τις αγορές του σε πολυκατάστημα και είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να του παρέχουμε αυτή την εμπειρία στην ευρύτερη περιοχή» σημειώνει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Γενική Εμπορική Α.Ε., όπως είναι η εταιρική επωνυμία του πολυκαταστήματος.

Η εικόνα όμως δεν ήταν πάντα έτσι για την Πολιτικός η οποία ξεκίνησε δυναμικά στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 με την δημιουργία του πρώτου πολυόροφου πολυκαταστήματος στην επαρχία. Στην δεκαετία του ‘90 η κατάσταση άλλαξε άρδην με την εταιρεία να βρίσκεται ένα βήμα πριν από την χρεοκοπία και τα περισσότερα τμήματα να υπολειτουργούν. Η αλλαγή ήρθε με την ανάληψη της διοίκησης από τον νεαρό τότε, Παναγιώτη Πολιτικό. Μετά τον «Λαμπρόπουλο» ήταν ο δεύτερος που εφάρμοσε τον θεσμό του «Shop in a Shop» γεμίζοντας ξανά με εμπορεύματα τα 6.000 τ.μ. του πολυκαταστήματος. Σήμερα τα συνεργαζόμενα brands ξεπερνούν τα 200 και πλέον ο περιορισμός χώρου είναι αυτός που οδηγεί τις νέες αφίξεις γίνονται επιλεκτικά.

Ο μισός τζίρος από το e-shop

Η εταιρεία εξετάζει την επέκταση της και σε άλλα σημεία της χώρας όμως το πρόβλημα σύμφωνα με τον κ. Πολιτικό είναι η έλλειψη κατάλληλων εμπορικών ακίνητων στις επαρχιακές πόλεις για τις οποίες υπάρχει ενδιαφέρον από την επιχείρηση. Αντίθετα, ενδυναμώνει συνεχώς τον τομέα του e-shop στον οποίο εισήλθε στις αρχές του 2018.

Το 2020 το 50% των συνολικών πωλήσεων προήλθαν από το ηλεκτρονικό κατάστημα politikos-shop.gr ενώ το 2021 – όπου ήδη οι πωλήσεις στο τετράμηνο τρέχουν με αύξηση 40% παρά το πολύμηνο lockdown – η πρόβλεψη κάνει λόγο για ηλεκτρονικές πωλήσεις που θα καλύπτουν έως και το 65% του συνολικού τζίρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 η εταιρεία επένδυσε κεφάλαια της τάξης των 400 χιλ. ευρώ σε υποδομές στον συγκεκριμένο τομέα.

Πωλήσεις σε Ανατολική Ευρώπη

Από τα τέλη του 2019 η εταιρεία λειτουργεί ηλεκτρονικό κατάστημα στην Βουλγαρία (politikos.bg) ενώ εδώ και ένα περίπου χρόνο έχει επεκταθεί και στην Ρουμανία (politikos.ro) όπου τα πρώτα δείγματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Οι πωλήσεις πραγματοποιούνται μέσω του τμήματος που έχει αναπτυχθεί στην Λαμία και σε συνεργασία με τοπικές εταιρείες courier στις δύο χώρες.

Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση έχει θέσει ως στόχο το 15% του κύκλου εργασιών, δηλαδή ποσό της τάξης των 2 εκατ. ευρώ, να προέρχεται από πωλήσεις που θα πραγματοποιηθούν στις δύο βαλκανικές αγορές. Η εταιρεία βρίσκεται αυτό το διάστημα στην διερεύνηση και άλλων χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, όπως Ουγγαρία, Τσεχία, Σλοβακία και Πολωνία με σκοπό την κάλυψη τους με ηλεκτρονικά καταστήματα.

«Στόχος μας για τα επόμενα χρόνια είναι να γίνουμε μία δυνατή, μεσαίου μεγέθους εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ανατολική Ευρώπη» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Πολιτικός ο οποίος προσβλέπει από αυτή την επέκταση και την αντίστοιχη αύξηση των πωλήσεων, σε ευνοϊκότερες εμπορικές συμφωνίες με τους προμηθευτές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!