Γ.Δ.
1544.13 +0,95%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
+0,40%
5.02
CENER
+0,92%
9.89
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,12%
8.23
EVR
+1,37%
1.485
NOVAL
+0,40%
2.48
OPTIMA
0,00%
13
TITC
0,00%
45.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,65%
1.852
ΑΒΕ
-1,28%
0.461
ΑΔΜΗΕ
-0,92%
2.685
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,88%
4.335
ΑΛΦΑ
+1,63%
1.744
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,40%
10.85
ΑΣΚΟ
+0,30%
3.35
ΑΣΤΑΚ
+1,69%
7.22
ΑΤΕΚ
+9,72%
0.79
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+7,66%
2.39
ΒΙΟ
+1,91%
5.86
ΒΙΟΚΑ
-0,79%
1.895
ΒΙΟΣΚ
-2,22%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-3,33%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.7
ΔΑΑ
+2,30%
8.546
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,70%
12.95
ΔΟΜΙΚ
-1,90%
2.845
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.337
ΕΒΡΟΦ
-1,60%
1.85
ΕΕΕ
0,00%
33
ΕΚΤΕΡ
+2,73%
1.808
ΕΛΒΕ
+1,96%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.24
ΕΛΛ
+1,39%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.23
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.42
ΕΛΣΤΡ
-1,30%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+0,77%
1.836
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.205
ΕΤΕ
+2,04%
8.52
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.42
ΕΥΔΑΠ
+0,68%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+1,46%
2.425
ΕΧΑΕ
+0,93%
4.895
ΙΑΤΡ
+0,30%
1.675
ΙΚΤΙΝ
+0,97%
0.363
ΙΛΥΔΑ
-1,14%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+5,39%
5.28
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,65%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+1,30%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+2,00%
6.12
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+0,46%
3.26
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
330
ΚΕΚΡ
+3,73%
1.39
ΚΕΠΕΝ
-0,57%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,90%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+1,60%
1.394
ΚΟΥΕΣ
+0,81%
6.24
ΚΡΙ
-0,32%
15.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+2,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+1,43%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,57%
6.98
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+3,13%
0.264
ΛΟΓΟΣ
-2,42%
1.61
ΛΟΥΛΗ
-0,33%
3.03
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.648
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+1,30%
2.34
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+2,46%
2.91
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΟΗ
+1,52%
21.38
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
-0,53%
2.815
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,39%
25.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+1,32%
2.31
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+2,31%
34.5
ΝΑΚΑΣ
+4,05%
3.08
ΝΑΥΠ
-1,27%
0.78
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,36%
27.6
ΟΛΠ
+0,81%
31.1
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.55
ΟΠΑΠ
+1,67%
16.45
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,14%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
11.12
ΠΑΙΡ
+7,81%
1.035
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,60%
4.426
ΠΕΡΦ
-0,56%
5.35
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,62%
4.08
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
+1,43%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+3,52%
1.294
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.38
ΡΕΒΟΙΛ
+4,56%
1.72
ΣΑΡ
0,00%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,99%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+1,28%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.72
ΣΠΙ
+4,95%
0.636
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+5,26%
0.2
ΦΡΛΚ
-1,25%
3.96
ΧΑΙΔΕ
-8,33%
0.55

Αεροπορικές: Έσοδα ρεκόρ άνω του 1 τρισ. βλέπει η IATA το 2025

Η παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών αναμένεται να κερδίσει 36,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρά κέρδη το 2025, χάρη σε ένα ρεκόρ 5,2 δισεκατομμυρίων επιβατών που θα μεταφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την ετήσια πρόβλεψη της IATA (International Air Transport Association).

Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 16% σε σχέση με τα στοιχεία του 2024. Το περιθώριο κέρδους για τη βιομηχανία θα φτάσει το 3,6%, υψηλότερο από το 3,3% του 2024, σύμφωνα με την IATA. Οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου και η υψηλότερη ζήτηση θα ενισχύσουν την κερδοφορία, ενώ ενδεχόμενοι δασμοί και εμπορικοί πόλεμοι από την επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσαν να πλήξουν τις προοπτικές της βιομηχανίας, αναφέρει η Ένωση.

Η IATA αναμένει επίσης ότι τα έσοδα της βιομηχανίας θα ξεπεράσουν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για πρώτη φορά το 2025.

«Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να παρακολουθούν κάθε κόστος και να απαιτούν ανάλογη αποδοτικότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού — ειδικά από τους μονοπωλιακούς προμηθευτές υποδομών μας, οι οποίοι συχνά μας απογοητεύουν σε σχέση με την απόδοση και την αποδοτικότητα», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της IATA, Willie Walsh, στην ανακοίνωση.

Ενώ η βιομηχανία έχει δει τη ζήτηση να ανακάμπτει απότομα μετά την πανδημία, τα περιθώρια κέρδους παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά. Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται με διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, που καθυστερούν τις παραδόσεις νέων, πιο αποδοτικών αεροσκαφών και διατηρούν υπάρχοντα αεροσκάφη καθηλωμένα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για συντήρηση.

Η Βόρεια Αμερική παρέμεινε ο μεγαλύτερος συντελεστής κερδών για τη βιομηχανία το 2024, αν και τα περιθώρια ήταν χαμηλότερα από τα επίπεδα πριν την πανδημία, λόγω των καθυστερημένων παραδόσεων αεροσκαφών και των υψηλότερων κόστη, ιδιαίτερα για τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την IATA. Η Μέση Ανατολή κατέγραψε την ισχυρότερη οικονομική απόδοση και ήταν η μόνη περιοχή όπου τα έσοδα ανά επιβάτη αυξήθηκαν, χάρη στη δυναμική ζήτηση για ταξίδια μακρών αποστάσεων υψηλής ποιότητας.

Σε σύγκριση, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες επλήγησαν από καθηλώσεις στόλων, αύξηση μισθών, υψηλότερους φόρους και τέλη αεροδρομίων, γεγονός που έπληξε την ανταγωνιστικότητα το 2024, σύμφωνα με την IATA. Η Ένωση αναμένει ότι η κερδοφορία θα βελτιωθεί το 2025, καθώς οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες θα επανεκκινήσουν τα αεροσκάφη τους που ήταν καθηλωμένα.

Η IATA ανέφερε ότι η εκτίμησή της υπόκειται σε αλλαγές, αν οι πόλεμοι στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή επιδεινωθούν ή αν οι τιμές του πετρελαίου δεν μειωθούν.

Διαβάστε επίσης

Google’s Year in Search: Τι αναζήτησαν οι Έλληνες το 2024

Οι ασφαλέστερες πόλεις στον κόσμο για το 2025: Η 1η ευρωπαϊκή

ΕΛΕΤΑΕΝ: Η “μάχη” για τον ηλεκτρικό χώρο και η στροφή στα αιολικά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!