Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

To Concorde επιστρέφει με τα χρώματα της United

Είναι επίσημο: Οι υπερηχητικές πτήσεις επιστρέφουν στην πολιτική αεροπορία, μετά την ιστορική τελευταία προσγείωση του γαλλοβρετανικού Concorde, το 2003.
Η αμερικανική UNITED Airlines ανακοίνωσε ότι κατέβαλε προκαταβολή έναντι συνολικής παραγγελίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην – επίσης αμερικανική – Boom Technology, η οποία εξελίσει το «παιδί του Concorde», το Overture.
Το σχέδιο είναι να αρχίσει να μεταφέρει επιβάτες το 2029 με δοκιμαστικές πτήσεις τρία χρόνια νωρίτερα.
Με μήκος 52 μέτρα το νέο αεροσκάφος είναι 10 μέτρα μικρότερο από το γαλλογερμανικό Concorde (θα μεταφέρει ως 88 επιβάτες). Το λειτουργικό του κόστος θα είναι μικρότερο από το μισό σε σχέση με τον “λαίμαργο” πρόγονό του, ενώ θα καταναλώνει “διατηρήσιμα” αεροπορικά καύσιμα.
Θα χρειάζεται μόλις τρεις ώρες να πετάξει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, ή μόλις έξι για να διασχίσει τον Ειρηνικό – από τον Σαν Φρανσίσκο στο Τόκιο.
Το Ouverture θα πετάει μιαμισι φορά ψηλότερα από τα συμβατικά αεροσκάφη – υψόμετρο επαρκές για να βλέπουν οι επιβάτες το σκοτάδι του διαστήματος ακόμα και τη μέρα, αλλά και να διακρίνουν την καμπυλότητα της γης στον ορίζοντα.
Η ταχύτητα του, στο 1,7 mach, θα είναι διπλάσια των σημερινών υπερατλαντικών πτήσεων. Όμως θα πιάνει «τελική» μόνον πάνω από τον ωκεανό για να μην υπάρχει η όχληση πάνω από  κατοικημένες περιοχές από τον εκρηκτικό θόρυβο όταν θα σπάει το φράγμα του ήχου. Για τους κινητήρες η Boom συνεργάζεται από πέρισι με τη Rolls-Royce.
Το Overture θα απευθύνεται σε όσους θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά το χρόνο που θα γλιτώνουν σε σχέση με τις συμβατικές πτήσεις.
H διοίκηση του αμερικανικού αερομεταφορέα δε διευκρίνησε το ύψος της προκαταβολής: η παραγγελία αφορά ωστόσο σε 15 αεροσκάφη – άρα 200 εκατ. δολάρια έκαστο. Ενδεικτικά το παλιό Concorde κόστιζε το 1977… 23 εκατ. στερλίνες!

Το ενδιαφέρον για προπαραγγελίες

Η United (UAL) είναι η πρώτη εταιρεία που βάζει ζεστό χρήμα στην αναβίωση των υπερηχητικών πτήσεων. Η Virgin και η Japan Airlines έχουν επίσης εκφράσει έντονο ενδιαφέρον με προπαραγγελίες, λέει η Boom, αλλά δεν έχουν καταβάλει μετρητά σύμφωνα με το Bloomberg.
H UAL ουσιαστικά κάνει το νέο Concorde αμερικανική υπόθεση: Με την προκαταβολή θα χρηματοδοτήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση του Overture, η οποία απαιτεί δαπάνη 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Φέτος θα γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις σε μια μικρότερη έκδοση του αεροσκάφους.
Η ελπίδα της εταιρείας είναι να επαληθευτεί η πρόβλεψη της UBS η οποία εκτιμά πως ως το 2040 η αγορά υπερηχητικών αεροσκαφών για την πολιτική αεροπορία θα είναι της τάξης των $160 δισεκ.
Αρκεί να πετύχει το υπερηχητικό στοίχημα, αυτή τη φορά. Η εκτίμηση της  UBS με βάση τις τρέχουσες εκτιμήσεις κόστους ανα αεροσκάφος προβλέπει πως το 2040 θα υπάρχουν (στον αέρα και σε γραμμές παραγωγής) εκατοντάδες υπερηχητικά αεροσκάφη.
Το πρόγραμμα παραγωγής των Concorde, ολοκληρώθηκε με μόλις 20 αεροσκάφη. Το αποτύπωμά του στη συλλογική μνήμη ωστόσο ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερο.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!