Η Estée Lauder ανακοίνωσε ότι αναμένει επιστροφή σε ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων το επόμενο έτος, παρά τη σημαντική πτώση εσόδων που καταγράφει φέτος. Η εταιρεία, στην οποία ανήκουν τα brands The Ordinary και Clinique, προβλέπει πτώση πωλήσεων μεταξύ 8% και 9% για το τρέχον έτος.
Αν και οι εμπορικές εντάσεις και το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον επιβαρύνουν τις ήδη σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία καλλυντικών, η Estée Lauder δήλωσε ότι διακρίνει πρώιμες ενδείξεις ότι τα σχέδια αναστροφής της πορείας της αποδίδουν. Η επιστροφή στην ανάπτυξη είναι εφικτή «υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ουσιαστική επίλυση των προσφάτως θεσπισμένων δασμών ώστε να μετριαστούν οι σχετικές αρνητικές επιπτώσεις», ανέφερε σε δήλωσή του ο CEO Stéphane de La Faverie.
Η μετοχή κατέγραψε άνοδο 5% στην προσυνεδριακή διαπραγμάτευση της Πέμπτης στη Νέα Υόρκη. Η Estée Lauder είχε σημειώσει πτώση 20% από την αρχή του έτους έως και το κλείσιμο της Τετάρτης, έναντι πτώσης 5,3% του δείκτη S&P 500.
Η εταιρεία είχε αποσύρει τις προβλέψεις της ήδη από τον Οκτώβριο, πολύ πριν κλιμακωθεί ο εμπορικός πόλεμος, εξαιτίας της ασθενούς και ασταθούς ζήτησης των προϊόντων της στην Κίνα και της τοποθέτησης του De La Faverie στη θέση του CEO.
Ο Stéphane de La Faverie είχε ήδη αναλάβει το δύσκολο έργο να βγάλει την Estée Lauder από ένα οικονομικό αδιέξοδο όταν ανέλαβε καθήκοντα CEO την 1η Ιανουαρίου. Οι πωλήσεις είχαν αρχίσει να υποχωρούν λόγω της κατακόρυφης πτώσης της ζήτησης για προϊόντα ομορφιάς της εταιρείας στα αφορολόγητα καταστήματα της Ασίας και της απώλειας μεριδίου αγοράς στις ΗΠΑ, καθώς ανταγωνιστές όπως η L’Oréal SA και μικρότερες νεοφυείς εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν πιο άμεσα τις τάσεις των social media.
Ο εμπορικός πόλεμος και η επακόλουθη οικονομική αβεβαιότητα έχουν επιδεινώσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο de la Faverie. Σύμφωνα με έρευνα του Oliver Chen της TD Cowen, οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς τοπικές μάρκες, εις βάρος ξένων όπως αυτές της Estée Lauder. Παράλληλα, οι Αμερικανοί καταναλωτές εμφανίζονται απαισιόδοξοι για τις οικονομικές προοπτικές και περιορίζουν τις δαπάνες τους.
Ο de la Faverie προσπαθεί να ενισχύσει τις πωλήσεις και την κερδοφορία επεκτείνοντας το σχέδιο αναδιάρθρωσης του προκατόχου του, το οποίο περιλαμβάνει απολύσεις και άλλα μέτρα περιορισμού κόστους.
Ενώ πολλές εταιρείες που πωλούν είδη μη πρώτης ανάγκης, όπως ενδύματα και καλλυντικά, αρχίζουν να βλέπουν πιο επιφυλακτικούς καταναλωτές, η Estée Lauder τα πηγαίνει χειρότερα από τους ανταγωνιστές της.