Τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων στις ΗΠΑ από όταν η πανδημία της Covid-19 ήταν στο peak της πριν από πέντε χρόνια ανακοίνωσε σήμερα Πέμπτη η McDonald’s. Όπως υπογραμμίζει στα οικονομικά της αποτελέσματα, η αβεβαιότητα που προκαλούν οι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ επηρεάζει σοβαρά την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες κατέγραψαν πτώση 3,6% σε ετήσια βάση το τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο, κυρίως λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας, ανακοίνωσε η μεγαλύτερη αλυσίδα μπέργκερ στον κόσμο. Η πτώση στις πωλήσεις καταστημάτων που λειτουργούν για τουλάχιστον ένα έτος συνέπεσε με την κατακόρυφη μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης προς το τέλος του τριμήνου, μετά την επιβολή δασμών από τον πρόεδρο των ΗΠΑ που τάραξαν τις αγορές και δημιούργησαν ανησυχίες στους Αμερικανούς για τις προοπτικές της απασχόλησης.
Οι αναλυτές ανέμεναν πιο περιορισμένη πτώση της τάξης του 1,4% στις αντίστοιχες πωλήσεις των περίπου 14.000 καταστημάτων McDonald’s στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Visible Alpha. Παράλληλα, πρόκειται για το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο μείωσης στις συγκρίσιμες πωλήσεις στη χώρα, καθώς και για τη μεγαλύτερη υποχώρησε έπειτα από εκείνη του 8,7% στα μέσα του 2020.
«Οι καταναλωτές σήμερα παλεύουν με την αβεβαιότητα», συνόψισε ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Κρις Κεμπτσίνσκι.
Τα στοιχεία έρχονται έπειτα από απογοητευτικές πωλήσεις και για άλλα αμερικανικά καταστήματα εστίασης, όπως τα Starbucks και Chipotle Mexican Grill. Αντίθετα, η Taco Bell, θυγατρική της Yum Brands, ανέφερε αύξηση 9% στις συγκρίσιμες πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία με έδρα το Σικάγο συνέχισε να προσφέρει προωθητικές ενέργειες όπως το «πακέτο γεύματος με 5 δολάρια» που εισήγαγε το περασμένο καλοκαίρι. Παράλληλα, παρουσίασε προσφορές περιορισμένης διάρκειας, όπως ο συνδυασμός Big Mac, πατάτες, αναψυκτικό και συλλεκτικές φιγούρες που σχετίζονται με την κυκλοφορία της ταινίας Minecraft αυτόν τον μήνα.
Οι παγκόσμιες συγκρίσιμες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο, με αδυναμία σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο να αντισταθμίζεται εν μέρει από ισχυρότερες πωλήσεις σε αγορές όπως η Ιαπωνία και η Μέση Ανατολή.
Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 3% στα 5,96 δισεκατομμύρια δολάρια, χαμηλότερα από την εκτίμηση των 6,12 δισεκατομμυρίων σε δημοσκόπηση της Visible Alpha. Τα καθαρά κέρδη επίσης υποχώρησαν κατά 3% στα 1,87 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών, σημειώνουν οι Financial Times.