Γ.Δ.
902.16 +0,72%
CENER
-0,81%
2.46
CNLCAP
0,00%
8.35
TITC
+0,87%
16.2
ΑΑΑΚ
0,00%
6.7
ΑΑΑΠ
0,00%
2.7
ΑΒΑΞ
+1,10%
1.106
ΑΒΕ
+0,21%
0.486
ΑΔΜΗΕ
+0,57%
2.635
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+1,59%
0.64
ΑΛΜΥ
+2,17%
1.885
ΑΛΦΑ
+1,59%
1.147
ΑΝΔΡΟ
-1,46%
27
ΑΝΕΚ
+14,66%
0.0665
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.081
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.16
ΑΣΚΟ
+0,91%
2.21
ΑΣΤΑΚ
+5,95%
9.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.432
ΑΤΤ
+0,40%
0.1524
ΑΤΤΙΚΑ
-1,43%
0.966
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.306
ΒΙΟ
+0,22%
4.6
ΒΙΟΚΑ
+2,68%
1.53
ΒΙΟΣΚ
+4,35%
0.528
ΒΙΟΤ
-2,89%
0.47
ΒΙΣ
0,00%
1.07
ΒΟΣΥΣ
0,00%
1.87
ΒΥΤΕ
-0,43%
2.29
ΓΕΒΚΑ
-0,90%
1.1
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.51
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+0,05%
9.185
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.408
ΔΡΟΜΕ
+1,30%
0.466
ΕΒΡΟΦ
-1,30%
1.14
ΕΕΕ
-0,27%
32.71
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.3
ΕΛΒΕ
0,00%
6.9
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,10%
0.46
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
-0,76%
15.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,42%
1.43
ΕΛΛΑΚΤΩΡΔ
0,00%
0.23
ΕΛΠΕ
0,00%
5.79
ΕΛΣΤΡ
+1,44%
2.12
ΕΛΤΟΝ
-0,88%
1.685
ΕΛΧΑ
+0,42%
1.934
ΕΝΤΕΡ
+6,10%
4.35
ΕΠΙΛΚ
+1,44%
0.282
ΕΠΣΙΛ
-2,27%
10.75
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.56
ΕΤΕ
+2,35%
2.487
ΕΥΑΠΣ
+0,43%
4.62
ΕΥΔΑΠ
+0,13%
7.84
ΕΥΠΙΚ
+0,41%
4.85
ΕΥΡΩΒ
+1,14%
0.799
ΕΧΑΕ
-0,13%
3.92
ΙΑΣΩ
0,00%
1.5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-0,12%
0.84
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.44
ΙΝΚΑΤ
+1,32%
1.915
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.12
ΙΝΛΟΤ
+4,40%
0.38
ΙΝΤΕΚ
+5,77%
3.3
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,72%
6.9
ΙΝΤΕΤ
+3,61%
0.918
ΙΝΤΚΑ
-0,11%
1.894
ΚΑΜΠ
+1,64%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+0,71%
284
ΚΕΚΡ
-1,70%
1.966
ΚΕΠΕΝ
-2,13%
2.76
ΚΛΜ
0,00%
0.69
ΚΜΟΛ
+0,60%
3.36
ΚΟΡΔΕ
-2,08%
0.47
ΚΟΥΑΛ
+4,26%
0.269
ΚΟΥΕΣ
+1,49%
15
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.168
ΚΡΕΤΑ
0,00%
1.09
ΚΡΙ
-0,23%
8.76
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.89
ΚΥΡΙΟ
+1,16%
1.31
ΛΑΒΙ
0,00%
0.468
ΛΑΜΔΑ
+1,28%
8.285
ΛΑΜΨΑ
0,00%
19
ΛΑΝΑΚ
-0,78%
1.28
ΛΕΒΚ
0,00%
0.4
ΛΕΒΠ
0,00%
0.45
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.105
ΛΟΓΟΣ
-3,64%
1.06
ΛΟΥΛΗ
-1,54%
2.56
ΛΥΚ
+0,66%
1.515
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.56
ΜΕΒΑ
-2,04%
1.92
ΜΕΝΤΙ
+5,74%
2.58
ΜΕΡΚΟ
+3,00%
51.5
ΜΙΓ
+3,05%
0.027
ΜΙΝ
+0,81%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,67%
13.55
ΜΟΝΤΑ
+1,85%
0.55
ΜΟΤΟ
+2,17%
1.41
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-0,51%
13.55
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.995
ΜΠΤΚ
0,00%
0.52
ΜΥΤΙΛ
+0,77%
15.8
ΝΑΚΑΣ
+6,06%
2.1
ΝΑΥΠ
-1,44%
1.37
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.26
ΝΙΟΥΣ
-0,40%
0.5
ΞΥΛΚ
+2,31%
0.266
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΟΛΘ
0,00%
26.2
ΟΛΠ
+1,53%
19.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.656
ΟΠΑΠ
-0,82%
12.17
ΟΤΕ
+1,85%
15.685
ΟΤΟΕΛ
+0,55%
7.32
ΠΑΙΡ
+0,95%
1.06
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
+4,22%
1.506
ΠΕΤΡΟ
+7,14%
6.9
ΠΛΑΘ
0,00%
7.66
ΠΛΑΙΣ
-1,96%
4.01
ΠΛΑΚΡ
-1,16%
17.1
ΠΡΔ
0,00%
0.21
ΠΡΕΖΤ
0,00%
5.65
ΠΡΕΜΙΑ
-1,95%
1.51
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8
ΠΡΟΦ
-0,80%
4.93
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.44
ΣΑΡ
+0,57%
8.75
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.37
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.033
ΣΕΝΤΡ
+1,98%
0.309
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.65
ΣΠΕΙΣ
+1,28%
9.5
ΣΠΙ
-0,59%
0.84
ΣΠΥΡ
0,00%
0.16
ΤΕΝΕΡΓ
+1,22%
11.58
ΤΖΚΑ
-1,20%
2.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
0.88
ΥΑΛΚΟ
+7,84%
0.11
ΦΙΕΡ
+4,61%
0.59
ΦΛΕΞΟ
+0,62%
8.15
ΦΡΙΓΟ
-3,57%
0.135
ΦΡΛΚ
-0,70%
4.28
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.685
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Το μέλλον της Παπουτσάνης έχει άρωμα ανάπτυξης και βιωσιμότητας

Το 2020 ήταν μία χρονιά- ορόσημο για την βιομηχανία Παπουτσάνης καθώς συμπλήρωσε 150 χρόνια από την ίδρυση της. Ωστόσο, ήταν χρονιά που δεν άφησε περιθώριο για εορτασμούς, καθώς η εταιρεία από την πρώτη στιγμή λειτούργησε με ταχύτητα αλλά και ευρηματικότητα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Με γρήγορα αντανακλαστικά επένδυσε στην παραγωγή αντισηπτικών προϊόντων κάτω από το brand Natura, προκειμένου να συμβάλει στην κοινή προσπάθεια. Σε χρόνο ρεκόρ κατέκτησε την πρώτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών και κέρδισε τον τίτλο του Προϊόντος της Χρονιάς 2021, με βάση ανεξάρτητη καταναλωτική έρευνα.

© Παπουτσάνης
© Παπουτσάνης

Φέτος, για να τιμήσει την πλούσια ιστορία της που έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική κοινωνία, η εταιρία προχωρά σε μία δράση με σημαντικό κοινωνικό πρόσημο. Δημιουργεί ένα επετειακό σαπούνι υψηλής ποιότητας, βασισμένο στο αγαπημένο λευκό σαπούνι Παπουτσάνης, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1980. Αναγνωρίζοντας το σημαντικό ρόλο που έχει απέναντι στην κοινωνία, η Παπουτσάνης συνεργάστηκε με το ΜΚΣ Δεσμός για να στηρίξει εκείνους που έχουν ανάγκη. Συγκεκριμένα, για κάθε πώληση του επετειακού σαπουνιού, η εταιρεία προσφέρει ένα προϊόν προσωπικής φροντίδας μέσω του ΜΚΣ Δεσμός σε κοινωφελείς οργανισμούς , οι οποίοι φροντίζουν ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Επιπλέον, η Παπουτσάνης προχώρησε σε χρηματική ενίσχυση του ΜΚΣ Δεσμός στηρίζοντας τη συνεχή προσπάθεια του σωματείου για βελτίωση της λειτουργίας του και αποτελεσματικότερη φροντίδα των ευπαθών ομάδων που στηρίζει.

Γνωρίζοντας καλύτερα μία από τις ελάχιστες υπεραιωνόβιες βιομηχανίες της χώρας

Ποια είναι όμως η εταιρεία Παπουτσάνης και πώς έχει επιβιώσει ως ελληνική βιομηχανία για πάνω από ενάμιση αιώνα; Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, όλα ξεκίνησαν στην όμορφη Λέσβο το μακρινό 1870, όταν ο Δημήτριος Παπουτσάνης οραματίστηκε και έφτιαξε το πρώτο ατμοκίνητο εργοστάσιο παραγωγής ελαιόλαδου και σαπωνοποιείο της περιοχής. Οι ίδιες αξίες που χαρακτήριζαν τότε το όραμα του, η αγνότητα των υλικών, η συνέπεια, η ελληνικότητα του, παρέμειναν βασικά συστατικά της φιλοσοφίας για 150 χρόνια και διαπνέουν την εταιρεία και τα προϊόντα της μέχρι σήμερα.

Έχοντας στο μεταξύ μεταφέρει τις εγκαταστάσεις της στον Πειραιά (το 1913) και αργότερα στη Νέα Κηφισιά (το 1967), η Παπουτσάνης πλέον στεγάζεται σε μία υπερσύγχρονη μονάδα στη Ριτσώνα, η οποία είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες βιομηχανίες παραγωγής σαπουνιού στην Ευρώπη. Η Παπουτσάνης στηρίζει την ελληνική οικονομία εξάγοντας το 50% της παραγωγής της σε 25 χώρες, από τις Ηνωμένες Πολιτείες έως την Ευρώπη και την Ασία. Πέρα από τα δικά της σήματα όπως το Καραβάκι, τα Natura, τα Aromatics και τα Olivia, η Παπουτσάνης, μέσα από μακροχρόνιες συνεργασίες, έχει παρουσία στις διεθνείς αγορές σε αλυσίδες ξενοδοχείων και μεγάλες αλυσίδες λιανικής παράγοντας προϊόντα για λογαριασμό τους. Ακόμη τη δύσκολη χρονιά 2020, οι πωλήσεις του εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 34,2% ξεπερνώντας τα 20 εκατ. ευρώ.

© Παπουτσάνης
© Παπουτσάνης

Τι είναι αυτό που κάνει την Παπουτσάνης να παραμένει ένα αγαπημένο σήμα για τους Έλληνες καταναλωτές αλλά και ένας σταθερός συνεργάτης για τους διεθνείς πελάτες της;

Αν κανείς προσπαθούσε να το βάλει σε δύο λόγια αυτά δεν θα ήταν άλλα από την ποιότητα και την καινοτομία. Με τεχνογνωσία και εμπειρία 150 ετών, επιδιώκει διαρκώς να δημιουργεί καινοτόμα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις τάσεις της κάθε εποχής και για το σκοπό αυτό αναπτύσσει 100 έως 150 νέες φόρμουλες κάθε χρόνο. Ως προς την ποιότητα, είναι αυτή που οδήγησε την Παπουτσάνης να διατηρεί μία σταθερή σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές όλα αυτά τα χρόνια. Από τις αρχές του περασμένου αιώνα, όταν πρόσφερε στις νοικοκυρές το πράσινο σαπούνι μπουγάδας, έως και τις σύγχρονες γενιές που αναζητούν την ποιότητα και είναι πιο συνειδητοποιημένες σε θέματα που αφορούν στην προστασία του πλανήτη.

Βιώσιμη ανάπτυξη

Σήμερα μπορεί η Παπουτσάνης να αφαιρεί το σελοφάν από την συσκευασία του Πράσινου σαπουνιού, και να το αντικαθιστά με μία καλαίσθητη χάρτινη συσκευασία, μειώνοντας έτσι το πλαστικό, όμως δεν μένει μόνο εκεί. Αφουγκράζεται τις τάσεις της αγοράς και των ανθρώπων και ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, που θέλει τις εταιρείες να είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες. Με βάση τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης, σχεδιάζει πρωτοβουλίες οι οποίες θα ενισχύσουν την παραγωγικότητα της εταιρείας και ταυτόχρονα θα μειώσουν την εκπομπή ρύπων, ενώ έχουν στο επίκεντρο την ορθολογική διαχείριση του νερού και το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η Παπουτσάνης, εξάλλου, έχει τα μέσα να πρωταγωνιστήσει σε μία από τις πιο δυναμικές τάσεις στον τομέα της παραγωγής βιώσιμων προϊόντων περιποίησης: τα water free προϊόντα. Η μπάρα σαπουνιού, που είναι και το δυνατό χαρτί της ελληνικής εταιρείας, επιστρέφει δυναμικά και αυτή την φορά όχι μόνο για το πλύσιμο των χεριών αλλά και του σώματος και των μαλλιών. Γιατί; Διότι οι μπάρες είναι πολύ πιο φιλικές για το περιβάλλον από τα υγρά προϊόντα καθαρισμού και περιποίησης. Χρησιμοποιούν πολύ λιγότερα υλικά συσκευασίας, καθόλου πλαστικό, είναι ελαφρύτερες και σημαντικά μικρότερες, επομένως είναι ευκολότερο να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν. Έχουν λοιπόν σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή τους. Πρόκειται για μία κατηγορία για την οποία αναμένεται διψήφια μέση ετήσια ανάπτυξη για την επόμενη πενταετία.

Επενδύοντας στο μέλλον

Η Παπουτσάνης έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ σε νέα συστήματα και εξοπλισμό που υπερδιπλασιάζουν την παραγωγική της δυναμική σε στερεό σαπούνι και κρεμοσάπουνο, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται στην ευρωπαϊκή αγορά. Πέρυσι εξασφάλισε χρηματοδότηση 5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω την εξέλιξη και παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, με θετικότερο οικολογικό αποτύπωμα. Αντίστοιχα, φέτος ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό της και εστιάζει στην δυναμική ανάπτυξη και επικοινωνία των επώνυμων προϊόντων της μέσα από μεγάλα λανσαρίσματα, σημαντική επέκταση του χαρτοφυλακίου της και ενδυνάμωση της θέσης της στα καταστήματα.

© Παπουτσάνης
© Παπουτσάνης

Κάπως έτσι το Καραβάκι που «σάλπαρε» για πρώτη φορά την δεκαετία του ‘50 επιστρέφει με νέες συσκευασίες και φέρνει ξανά μυρωδιές από τα ελληνικά νησιά ξυπνώντας εικόνες παιδικότητας και ανεμελιάς. Με δύναμη από το παρελθόν, η Παπουτσάνης ατενίζει από την «πλώρη» του τα επόμενα 150 χρόνια.

© Παπουτσάνης
© Παπουτσάνης
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!