Στο μικροσκόπιο των ευρωπαϊκών αρχών βρίσκεται ξανά η Shein, αφού καλείται να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία περί προστασίας των καταναλωτών — διαφορετικά, θα βρεθεί αντιμέτωπη με σοβαρές κυρώσεις.
Ειδικότερα, όπως εξηγεί το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με οργανισμούς προστασίας των καταναλωτών από το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Ιρλανδία και την Ολλανδία, εξέδωσε επίσημη προειδοποίηση προς τη Shein, επισημαίνοντας μια σειρά παραβάσεων που παραβιάζουν την κοινοτική νομοθεσία.
Η λίστα των παραπόνων κατά της Shein περιλαμβάνει παραπλανητικές τακτικές όπως:
- την προβολή ψεύτικων εκπτώσεων,
- τη χρήση ψηφιακών εργαλείων που ασκούν πίεση στους χρήστες να προχωρήσουν άμεσα σε αγορές,
- την παραπλανητική ή ανακριβή παρουσίαση προϊόντων,
- και την απόκρυψη των στοιχείων επικοινωνίας με την εξυπηρέτηση πελατών
Οι πρακτικές αυτές θεωρούνται σοβαρές παραβιάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί προστασίας καταναλωτών, και εάν η εταιρεία δεν προχωρήσει σε διορθωτικές ενέργειες, μπορεί να κληθεί να πληρώσει πρόστιμα που ενδέχεται να φτάσουν το 4% του ετήσιου τζίρου της σε κάθε κράτος-μέλος που επηρεάζεται.
Η Shein, από την πλευρά της, δήλωσε πως συνεργάζεται με τις αρχές για να επιλύσει τα ζητήματα που έχουν προκύψει. Ωστόσο, το περιθώριο για αντίδραση είναι στενό, καθώς η εταιρεία έχει μόλις έναν μήνα στη διάθεσή της για να απαντήσει επίσημα στα πορίσματα των ρυθμιστικών αρχών και να προτείνει συγκεκριμένα διορθωτικά μέτρα.
Η διαδικασία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης έρευνας για την προστασία των καταναλωτών που ξεκίνησε ήδη από τον Φεβρουάριο.