Axia: Ιστορικό ρεκόρ EBITDA για την Aegean Airlines το α’ τρίμηνο

Τα αποτελέσματα α' τριμήνου της Aegean Airlines σχολιάζει η Axia. Ποιες οι προοπτικές και εκτιμήσεις της για το έτος

Ο CEO της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης @ Γιώργος Παππάς

Η Aegean Airlines ανακοίνωσε ιδιαίτερα θετικά οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025, τα οποία κινήθηκαν ελαφρώς πάνω από τις εκτιμήσεις της Axia. Η εταιρεία κατέγραψε έσοδα 306 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 14% σε ετήσια βάση, EBITDA 43,8 εκατ. ευρώ (+32% ετησίως) και καθαρές ζημιές 6,6 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 21 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024. Όπως αναφέρει ανάλυση της Axia, πρόκειται για την καλύτερη επίδοση στην ιστορία της Aegean για το παραδοσιακά πιο αδύναμο εποχικά τρίμηνο του έτους, υποστηριζόμενη από την αυξημένη επιβατική κίνηση, περισσότερες συχνότητες κατά τη διάρκεια του χειμώνα, υψηλά διατηρούμενα ναύλα και βελτιωμένη λειτουργική κερδοφορία.

Στο τέλος Μαρτίου 2025, τα ταμειακά διαθέσιμα και τα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία διαθέσιμα προς πώληση ανήλθαν σε 796 εκατ. ευρώ έναντι 769 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024. Η εξαγορά ενός νέου αεροσκάφους A320neo τον Μάρτιο χρηματοδοτήθηκε με ίδια κεφάλαια. Το καθαρό χρέος (συμπεριλαμβανομένων μισθώσεων) μειώθηκε στα 593,8 εκατ. ευρώ από 662,2 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, λόγω της αύξησης των ταμειακών διαθεσίμων και ταυτόχρονης μείωσης των υποχρεώσεων από μισθώσεις.

Κατά το πρώτο τρίμηνο, η Aegean μετέφερε περίπου 3,1 εκατ. επιβάτες, αύξηση 8% σε ετήσια βάση, ενώ προσέφερε πάνω από 3,8 εκατ. διαθέσιμες θέσεις (+9% ετησίως). Οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 3% και οι επιβάτες εξωτερικού κατά 12%, φτάνοντας τα 1,9 εκατ. Οι διαθέσιμες χιλιομετρικές θέσεις (ASKs) ανήλθαν σε 4,16 δισ., αυξημένες κατά 11%. Ο συντελεστής πληρότητας (RPK/ASK) υποχώρησε ελαφρώς στο 80,6% από 81,7% πέρυσι.

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα για το τρίμηνο ανήλθαν σε 267 εκατ. ευρώ (+11% ετησίως). Οι παροχές προς εργαζομένους αυξήθηκαν κατά 14,5% στα 43,5 εκατ. ευρώ. Οι δαπάνες καυσίμων διαμορφώθηκαν στα 70 εκατ. ευρώ (+7,4%) και οι δαπάνες συντήρησης αεροσκαφών ανήλθαν στα 36 εκατ. ευρώ (+8%). Το κόστος μισθώσεων μειώθηκε στα 1,3 εκατ. ευρώ από 2 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Το EBITDA αυξήθηκε κατά 32% στα 43,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ για το πρώτο τρίμηνο. Οι αποσβέσεις αυξήθηκαν κατά 15% λόγω νέων παραλαβών αεροσκαφών, με αποτέλεσμα τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) να υποχωρήσουν στα 2,6 εκατ. ευρώ από 7,2 εκατ. ευρώ πέρυσι. Πέρα από τη βελτιωμένη λειτουργική επίδοση, τα αποτελέσματα επωφελήθηκαν και από την ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία EUR/USD, η οποία είχε θετική επίδραση στην αποτίμηση των υποχρεώσεων από μισθώσεις αεροσκαφών. Οι καθαρές ζημιές διαμορφώθηκαν στα 6,6 εκατ. ευρώ, σημαντικά μειωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Στο τέλος Μαρτίου, το συνολικό χρέος ανήλθε σε 1,39 δισ. ευρώ (εκ των οποίων 1 δισ. από μισθώσεις), έναντι 1,43 δισ. ευρώ στο τέλος του 2024. Η μείωση οφείλεται στη συρρίκνωση των υποχρεώσεων από μισθώσεις. Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 796,1 εκατ. ευρώ έναντι 769,1 εκατ. ευρώ, με τη βελτίωση να προέρχεται από μειωμένες εκροές χρηματοδότησης, παρά τις χαμηλότερες εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες. Ως αποτέλεσμα, το καθαρό χρέος μειώθηκε στα 593,8 εκατ. ευρώ έναντι 662,2 εκατ. ευρώ, ενώ εξαιρουμένων των μισθώσεων, η εταιρεία είχε καθαρή ταμειακή θέση 416,8 εκατ. ευρώ από 385,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024.

Για το 2025, αναμένονται συνολικά 6 παραλαβές αεροσκαφών: 3 Airbus A321neo, 2 Airbus A320neo και 1 ATR 72-600, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυό της με νέους προορισμούς. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2024, ο στόλος αποτελούνταν από 83 αεροσκάφη, ενώ συνολικά 24 παραδόσεις απομένουν μέχρι το 2032. Για όλο το έτος, η Aegean προγραμματίζει να προσφέρει 21,2 εκατ. θέσεις, 1,5 εκατ. περισσότερες από το 2024, αν και ελαφρώς χαμηλότερες από την προηγούμενη πρόβλεψη για 21,5 εκατ. θέσεις.

Aegean Airlines: Προοπτικές και εκτιμήσεις

Συνολικά, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα ισχυρά, παρά το αυξημένο κόστος και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης και των εσόδων ανά επιβάτη, σε συνδυασμό με την επέκταση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα, οδήγησαν σε ουσιαστική αύξηση των εσόδων. Παράλληλα, ο περιορισμός του ρυθμού αύξησης των εξόδων —ακόμη και των καυσίμων— συνέβαλε στη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας. Επιπλέον, η ευνοϊκή πορεία της ισοτιμίας EUR/USD προσέθεσε περαιτέρω ώθηση στην κερδοφορία.

Κοιτώντας μπροστά, οι ενδείξεις για τη ζήτηση του ελληνικού τουρισμού παραμένουν ιδιαίτερα θετικές, ενώ η αύξηση της προσφοράς από τον ανταγωνισμό προβλέπεται πιο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι. Αυτό δίνει στην Aegean τη δυνατότητα να αυξήσει τη διαθεσιμότητα θέσεων, διατηρώντας παράλληλα υψηλές αποδόσεις. Αν το κόστος συνεχίσει να παραμένει υπό έλεγχο, το 2025 ενδέχεται να εξελιχθεί σε ακόμα μια χρονιά ρεκόρ για τη λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας.