Γ.Δ.
1425.19 -0,22%
ACAG
-0,17%
5.84
CENER
-0,40%
9.9
CNLCAP
-0,71%
7
DIMAND
+0,83%
9.67
NOVAL
+0,38%
2.61
OPTIMA
+2,77%
13.34
TITC
+0,15%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.342
ΑΒΕ
-1,71%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.26
ΑΚΡΙΤ
-1,32%
0.75
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.81
ΑΛΦΑ
+0,19%
1.595
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,19%
10.72
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-5,17%
4.95
ΑΤΤΙΚΑ
-1,27%
2.34
ΒΙΟ
+0,36%
5.62
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
1.86
ΒΙΟΣΚ
-2,52%
1.74
ΒΙΟΤ
0,00%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,45%
2.24
ΓΕΒΚΑ
+0,74%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,35%
17.22
ΔΑΑ
-0,95%
7.518
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,69%
11.7
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
3.18
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,95%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,32%
1.535
ΕΕΕ
-1,27%
32.58
ΕΚΤΕΡ
+0,53%
1.91
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2
ΕΛΛ
-0,37%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,33%
1.976
ΕΛΠΕ
+0,29%
7.025
ΕΛΣΤΡ
-2,83%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,36%
1.694
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,39%
1.27
ΕΤΕ
-1,62%
7.18
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+2,66%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,25%
1.987
ΕΧΑΕ
-0,56%
4.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.56
ΙΚΤΙΝ
-1,22%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
+1,85%
1.65
ΙΝΚΑΤ
+0,40%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-0,41%
4.88
ΙΝΛΟΤ
-1,03%
1.154
ΙΝΤΕΚ
+1,67%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,40%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,50%
3.01
ΚΑΡΕΛ
0,00%
320
ΚΕΚΡ
+0,35%
1.435
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.47
ΚΛΜ
+0,62%
1.63
ΚΟΡΔΕ
+1,11%
0.454
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
+2,10%
5.36
ΚΡΙ
+0,77%
13.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,92%
1.08
ΛΑΒΙ
-2,47%
0.79
ΛΑΜΔΑ
-0,53%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,40%
2.52
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-0,53%
3.75
ΜΕΝΤΙ
-0,42%
2.37
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,45%
3.345
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,61%
20.86
ΜΟΝΤΑ
-1,77%
3.89
ΜΟΤΟ
-0,39%
2.575
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.74
ΜΠΕΛΑ
-0,25%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.6
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,06%
34.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
+1,17%
0.868
ΞΥΛΚ
+1,03%
0.293
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
+0,49%
20.5
ΟΛΠ
+0,93%
27.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.42
ΟΠΑΠ
+0,32%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,12%
0.825
ΟΤΕ
+0,65%
15.5
ΟΤΟΕΛ
-1,08%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
0,00%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,52%
3.8
ΠΕΡΦ
-2,82%
6.89
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.94
ΠΛΑΘ
0,00%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,74%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,14%
1.78
ΣΑΡ
-1,28%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,84%
0.354
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.61
ΣΠΕΙΣ
-0,94%
6.3
ΣΠΙ
-0,98%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.6
ΤΖΚΑ
+3,86%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.606
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.172
ΦΡΛΚ
-1,37%
3.97
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

ΟΣΕ: Στα 1,2 δισ. ευρώ η ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου

Στο έργο της ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο-Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Ο κ. Πατέρας αναφέρθηκε στο φυσικό αντικείμενο και τον σχεδιασμό της χρηματοδότησης του έργου, το οποίο θα είναι 10ετούς διάρκειας και θα συνδυάζει πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ιδιωτικούς πόρους και ίσως πόρους από Structural Funds της ΕΕ.

«Σε ό,τι αφορά στην συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, σχεδιάζεται και μελετάται ένα εξαιρετικά κρίσιμο για τον Οργανισμό και τον σιδηρόδρομο γενικότερα, δεκαετές έργο, με συγχρηματοδότηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και ιδιωτικών κεφαλαίων, με σκοπό την μεθοδευμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων του δικτύου και την αναβάθμιση της αξιοπιστίας του.

Το έργο αυτό, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, έχει σύνθετες χρηματοδοτικά και λειτουργικά απαιτήσεις και ο Οργανισμός εργάζεται για την ωρίμανσή του», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Στη συνέχεια, ο κ. Πατέρας τόνισε ότι ο Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πλάνο σύνδεσης όλων των, περί του σιδηροδρόμου, δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως «μοχλός εκτίναξης» του μεταφορικού εμπορικού έργου.

Συγκεκριμένα, αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται η ευρύτερη ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Μαγνησία με τη σύνδεση των τριών ΒΙΠΕ, του λιμένα και του αεροδρομίου της Αγχιάλου. Επίσης, σχεδιάζεται η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το αεροδρόμιο στην Αλεξανδρούπολη, δημιουργώντας μια περαιτέρω δυναμική στη σύνδεση μέσω Ορμενίου με τα σύνορα με τη Βουλγαρία και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στην περιοχή.

Ακόμη, όπως υπογράμμισε ο κ. Πατέρας, σχεδιάζεται η ανάπτυξη κέντρων εφοδιαστικής στη Δυτική Μακεδονία στα πλαίσια και της ευρύτερης ανάπτυξης της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή.

Επιπροσθέτως, η σύνδεση μέσω του έργου του Δυτικού Προαστιακού (επίσης χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης) με το λιμάνι της Ελευσίνας και η επαναδημοπράτηση του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου (Θριάσιο ΙΙ), «με όρους πιο ανταγωνιστικούς και ελκυστικούς της προηγούμενης προσπάθειας, προκειμένου να έχουμε επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας».

Τέλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ αναφέρθηκε και σε άλλες επιμέρους ενέργειες, όπως την ψηφιακή αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, με την υλοποίηση του ήδη ενταγμένου στο RRF έργου παροχής wi-fi, τηλεματικής και «έξυπνου» εισιτηρίου και στην τουριστική και προαστιακή αξιοποίηση του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, που θα μελετηθεί μέσω μίας σύνθετης και συνδυαστικής μελέτης σκοπιμότητας που βρίσκεται υπό σχεδιασμό και «θα δώσει μεγάλη δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου», αλλά θα εντάξει και εμπορικές διασυνδέσεις με ΒΙΠΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!