Γ.Δ.
1262.78 -0,98%
ACAG
+2,42%
6.35
CENER
-1,43%
6.9
CNLCAP
-1,39%
7.1
DIMAND
0,00%
10.9
OPTIMA
-1,92%
7.67
TITC
-0,71%
19.64
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
-0,38%
1.564
ΑΒΕ
+3,53%
0.528
ΑΔΜΗΕ
-0,92%
2.155
ΑΚΡΙΤ
+16,08%
0.83
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
-2,43%
1.5035
ΑΝΔΡΟ
-0,91%
6.5
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,18%
11.38
ΑΣΚΟ
0,00%
2.34
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.4
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,10%
5.39
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.83
ΒΙΟΣΚ
-2,23%
1.095
ΒΙΟΤ
0,00%
0.21
ΒΙΣ
-9,94%
0.29
ΒΟΣΥΣ
-0,85%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-2,35%
1.66
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,21%
13.04
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,93%
10.65
ΔΟΜΙΚ
-0,85%
3.51
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.341
ΕΒΡΟΦ
-2,73%
1.07
ΕΕΕ
-0,27%
25.73
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.78
ΕΛΒΕ
0,00%
4.98
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
-0,85%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,36%
2.17
ΕΛΠΕ
+0,54%
7.49
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.96
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.14
ΕΛΧΑ
-1,49%
1.852
ΕΝΤΕΡ
-0,31%
6.46
ΕΠΙΛΚ
-7,41%
0.1
ΕΠΣΙΛ
-1,86%
9.48
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.065
ΕΤΕ
-0,07%
6.056
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,33%
6.07
ΕΥΡΩΒ
-1,40%
1.6185
ΕΧΑΕ
-1,84%
5.33
ΙΑΤΡ
+0,28%
1.81
ΙΚΤΙΝ
-2,24%
0.459
ΙΛΥΔΑ
-0,77%
1.295
ΙΝΚΑΤ
+3,29%
3.61
ΙΝΛΙΦ
-0,68%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,52%
0.958
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.12
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,33%
6.3
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.83
ΚΑΜΠ
0,00%
2.36
ΚΑΡΕΛ
-1,94%
304
ΚΕΚΡ
+0,28%
1.82
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
0,00%
1.375
ΚΟΡΔΕ
-2,86%
0.544
ΚΟΥΑΛ
-1,03%
0.574
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.58
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,21%
9.46
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+2,91%
1.06
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-0,74%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.945
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.324
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
-1,84%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.18
ΜΕΒΑ
-0,53%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-0,30%
3.29
ΜΕΡΚΟ
+1,29%
47
ΜΙΓ
+1,02%
4.95
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,37%
24.5
ΜΟΝΤΑ
+2,82%
1.82
ΜΟΤΟ
0,00%
3.02
ΜΟΥΖΚ
-3,23%
0.6
ΜΠΕΛΑ
-0,41%
24.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.05
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.9
ΜΠΤΚ
-5,66%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-1,64%
36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.02
ΞΥΛΚ
+0,29%
0.344
ΞΥΛΠ
-1,76%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
23
ΟΛΠ
-0,21%
23.5
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
+0,14%
14.78
ΟΤΕ
-1,21%
13.04
ΟΤΟΕΛ
-0,48%
12.4
ΠΑΙΡ
-1,30%
1.135
ΠΑΠ
-2,19%
2.23
ΠΕΙΡ
-2,47%
3.16
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.92
ΠΛΑΘ
-1,31%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.39
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-1,63%
4.23
ΡΕΒΟΙΛ
-0,78%
1.9
ΣΑΡ
-0,75%
7.97
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
-8,20%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,27%
0.368
ΣΙΔΜΑ
-2,58%
2.27
ΣΠΕΙΣ
-1,84%
6.4
ΣΠΙ
-1,32%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
-0,50%
15.87
ΤΖΚΑ
+0,54%
1.86
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,54%
1.7644
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+4,05%
0.385
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,74%
0.0685
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.115
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Ηλεκτρικές συσκευές: Στα πρόθυρα λουκέτου αρκετές ελληνικές εταιρείες

Όταν πριν από λίγες εβδομάδες ο Απόστολος Βακάκης των Jumbo μιλούσε για πρωτοφανή γεγονότα εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης των μεταφορικών από τις αγορές της Ασίας κάποιοι τον θεώρησαν υπερβολικό. Στα λεγόμενα του ήρθε να συμφωνήσει πριν από λίγες ημέρες και ο Γιάννης Βασιλάκος, ο CEO της Κωτσόβολος ο οποίος έκανε λόγο για αρκετές ελληνικές εταιρείες ηλεκτρικών, κυρίως μικρές και μεσαίες, που είχαν χτίσει brands, στην κατηγορία των οικονομικών προϊόντων, που πλέον δεν τους συμφέρει να εισάγουν εξαιτίας του μεταφορικού κόστους.

Πίεση στα φθηνά προϊόντα

Το μεταφορικό κόστος τους τελευταίους μήνες έχει αυξηθεί γεωμετρικά, και σε αντίθεση με τους μεγάλους παίκτες που έχουν λόγου ρευστότητας τη δυνατότητα να προσυμφωνήσουν τιμές μεταφορικών είτε λόγου μεγέθους να πιέσουν για συγκράτηση, οι μικροί εισαγωγείς που κινούνται στο όριο αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα. Το αρνητικό για τους περισσότερους είναι ότι η αυξητική τάση δε δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης και πλέον η συγκράτηση της υφιστάμενης κατάστασης θέτει εν αμφιβόλω την ύπαρξη τους. Η κατάσταση γίνεται χειρότερη καθώς πέρα από τα μεταφορικά κόστη έχουν αυξηθεί και τα παραγωγικά καθώς υπάρχει έλλειψη βασικών υλικών.

Για να μιλάμε όμως με πραγματικά στοιχεία, υπό κανονικές συνθήκες το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από την Κίνα στην Ελλάδα ανέρχονταν σε 1.500 – 1.700 δολάρια. Το τελευταίο διάστημα το κόστος αυτό έχει αυξηθεί κατακόρυφα στα 12.000 ή 13.000 δολάρια και πιθανολογείται ότι το επόμενο διάστημα το κόστος αυτό μπορεί να συνεχίσει να κινείται ανοδικά. Σε αυτές τις περιπτώσεις το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι εισαγωγείς μεγάλων λευκών συσκευών όπως ψυγεία, πλυντήρια και κουζίνες.

Μεταφορικά μεγαλύτερα από το κόστος παραγωγής

Για παράδειγμα ένα ψυγείο Έλληνα εισαγωγέα με κατασκευαστικό κόστος στα 200 ευρώ στην Κίνα έχει πλέον μεταφορικό κόστος που μπορεί να ανέλθει έως 250 ευρώ (σ.σ. ένα κοντέινερ χωράει εξήντα ψυγεία). Υπό αυτές τις συνθήκες όταν φθάνει στο κατάστημα η τιμή δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική ή βιώσιμη σε σχέση με προϊόντα πολυεθνικών που έχουν καθιερωθεί στις συγκεκριμένες αγορές με το σήμα τους. Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς η κατάσταση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον για το σύνολο του 2021.

Δεν είναι όμως μόνο οι εταιρείες λευκών συσκευών που έχουν επηρεαστεί από τις εξελίξεις. Για παράδειγμα στα προϊόντα τεχνολογίας έχουν εξαφανιστεί ή θα εξαφανιστούν το αμέσως επόμενο διάστημα τα φθηνά laptop και υπολογιστές. Η έλλειψη στην αγορά επεξεργαστών και πλακετών έχει οδηγήσει τις εταιρείες να παράγουν μόνο ακριβότερης μέσης τιμής προϊόντα καθώς οι πρώτες ύλες δεν φτάνουν για όλη την γκάμα που ανέπτυσσαν στο παρελθόν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!