Inditex: Κάμψη στις πωλήσεις για τη μητρική της Zara το 1ο τρίμηνο

Μειωμένος ρυθμός στις εισπράξεις των Zara. Ευελιξία Vs αποθεμάτων. Η σουηδική αντίπαλος H&M ανακοίνωσε επίσης απογοητευτικά αποτελέσματα 1ου τριμήνου

Zara © EPA/LUIS TEJIDO

Η Inditex, μητρική της Zara, ανακοίνωσε αποτελέσματα πρώτου τριμήνου κατώτερα των προσδοκιών, εντείνοντας τις αμφιβολίες για την ικανότητα του κολοσσού του fast fashion να διατηρήσει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης των πωλήσεών του σε ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον.

Η εταιρεία σημείωσε επίσης βραδύτερη έναρξη της θερινής περιόδου, με την αύξηση εσόδων από την 1η Μαΐου έως τις 9 Ιουνίου να διαμορφώνεται στο 6%, σε σύγκριση με 12% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Απριλίου, η Inditex ανέφερε έσοδα ύψους 8,27 δισ. ευρώ, υπολειπόμενη της μέσης εκτίμησης των αναλυτών, που σύμφωνα με δημοσκόπηση της LSEG διαμορφωνόταν στα 8,36 δισ. ευρώ.

Οι φόβοι στασιμοπληθωρισμού για επαναφορά του πληθωρισμού και για επιβράδυνση της οικονομίας, λόγω επιβολής δασμών, έχουν ήδη πλήξει τη διάθεση των καταναλωτών για αγορές στις ΗΠΑ και αλλού.

Η πιο ψυχρή άνοιξη στην Ισπανία, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων της Inditex, πιθανόν επίσης επηρέασε αρνητικά τις επιδόσεις της, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών της Bernstein.

Αν και οι ρυθμοί ανάπτυξης έχουν υποχωρήσει από την περίοδο της μεταπανδημικής άνθησης, η ισπανική Inditex δείχνει ανθεκτικότητα, σε ένα περιβάλλον παγκόσμιας κάμψης της ζήτησης που επιτείνεται από εμπορικούς πολέμους. Η εταιρεία έχει ξεχωρίσει από πολλούς ανταγωνιστές της, εφαρμόζοντας αυστηρότερο έλεγχο στα αποθέματα – γεγονός που της επιτρέπει να παραμένει ευέλικτη σε μια απρόβλεπτη αγορά μόδας.

Η σουηδική αντίπαλος Hennes & Mauritz AB ανακοίνωσε απογοητευτικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο, εξαιτίας συσσωρευμένων αποθεμάτων απούλητων ειδών ένδυσης.

Τον Μάρτιο, η Inditex αναστάτωσε την αγορά προειδοποιώντας για μια υποτονική έναρξη της νέας οικονομικής χρήσης, γεγονός που οδήγησε στη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση της μετοχής της τα τελευταία πέντε χρόνια.

Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία έχει επενδύσει τόσο στην επέκταση του δικτύου καταστημάτων της, όσο και στην ανακαίνιση υφιστάμενων σημείων πώλησης, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας αγορών. Πλέον, η Inditex βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει ότι αυτές οι επενδύσεις αποδίδουν.

Για το 2025, σχεδιάζει να δαπανήσει εκ νέου 1,8 δισ. ευρώ για αναβαθμίσεις καταστημάτων και τεχνολογίας, καθώς και επιπλέον 900 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου logistics.