Έως το 2031 η «Zeo Bakers», η αρτοποιΐα της Θεσσαλονίκης που φιλοδοξεί να εξάγει φοκάτσια στην Ιταλία και εκλεκτά ψωμιά ωρίμανσης σε Δυτική Ευρώπη και Βαλκάνια, πρόκειται να υλοποιήσει επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ, υπερδιπλασιάζοντας την παραγωγή της σε bake off προϊόντα, για τις επιχειρήσεις στην αγορά HORECA που αναζητούν την ποιότητα.
«Ετοιμαζόμαστε να ταράξουμε λίγο τα νερά του κλάδου προς το τέλος του χρόνου, κάνοντας ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία μας στην Anuga, μα και σε άλλες διεθνείς εκθέσεις, με καινοτόμα προϊόντα για burgers. Επίσης, πιστεύουμε πάρα πολύ στα προζυμένια καρβέλια αργής ωρίμανσης, που έχουν μεγάλο μέλλον στην αγορά εστίασης, γιατί απευθύνονται στον επιχειρηματία που ψάχνει για την ποιότητα, αυτή που θα τον ξεχωρίσει απέναντι στον ανταγωνισμό », δήλωσε στο powergame.gr ο κ. Τάσος Χαλβατζής, ιδρυτής και βασικός μέτοχος της ΖΕΩ Αρτοποιΐα, μιας εταιρείας που γεννήθηκε μέσα στην κρίση και μεγαλώνει με αλματώδεις ρυθμούς.
Τα πράγματα για τη Ζeo Bakers εξελίσσονται πλέον με υπερταχείς ρυθμούς, αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι η εταιρεία ιδρύθηκε μέσα στην κρίση, το 2016. Η αρτοποιΐα, που μεταπηδά από την μορφή της Ε.Ε. σε Ανώνυμη, θα πιάσει το 2025 ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 38%, χρηματοδοτώντας μάλιστα εξ ιδίων επένδυση 6,2 εκατ. ευρώ σε ψυκτικούς χώρους με συστήματα logistics, ενώ ήδη ετοιμάζεται για ένα ακόμη επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ.
Όπως κάθε επιχείρηση, έτσι και η Ζeo Bakers, που δημιουργήθηκε από τους Τάσο Χαλβατζή και Σαράντη Θεοδώρου, έχει τη δική της ιστορία.

Το εργαστήριο της ΖΕΩ Αρτοποιΐα © Zeo Bakers
Το εργαστήριο που εξελίχθηκε σε εξαγωγική αρτοποιΐα
«Ξεκινήσαμε το 2013, σε ένα μικρό εργαστήριο στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης, να παράγουμε ιδιαίτερα προϊόντα για τις δικές μας επιχειρήσεις εστίασης. Όμως υπήρξε ζήτηση, αρχικά για συνοδευτικά προϊόντα και στη συνέχεια για κουβέρ, από επιχειρήσεις τρίτων, οπότε αποφασίσαμε να ιδρύσουμε τη ΖEΩ, επειδή είχαμε πάθος για την ποιότητα στο ψωμί και στα αρτοσκευάσματα», εξήγησε ο κ. Χαλβατζής.
Έτσι, η Zeo Bakers ιδρύθηκε το 2016 και εγκαταστάθηκε σε ιδιόκτητο βιοτεχνικό χώρο, στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Η παραγωγή στήθηκε αρχικά σε 200 τ.μ. και γρήγορα απλώθηκε και στις 2.500 τ.μ. του κτιριακού συγκροτήματος, καθώς νέοι κωδικοί έμπαιναν στην παραγωγή, οι δουλειές μεγάλωναν και οι πωλήσεις, πάντοτε Β2Β, απλώνονταν στο σύνολο της χώρας.
Σήμερα η Ζeo Bakers παράγει τέσσερις ομάδες προϊόντων: bake offs, retail, fresh και pastries, με τα προϊόντα bake off να έχουν σχεδόν το 80% των πωλήσεων της εταιρείας, η οποία από πρόπερσι βγήκε και στη διεθνή αγορά.
«Το 2023 κάναμε τις πρώτες μας εξαγωγές, που ήταν μόλις στο 1% του συνολικού τζίρου. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κοντά στο 5% το 2024 και φέτος εκτιμούμε ότι οι εξαγωγές θα αντιπροσωπεύουν το 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας, ο οποίος κινείται ανοδικά λόγω και της αύξησης των πωλήσεων στην εσωτερική αγορά», τόνισε ο κ. Χαλβατζής.

To εργοστάσιο «ΖΕΩ Αρτοποιΐα»© Zeo Bakers
Εξαγωγές με προϊόντα ωρίμανσης για snacks
Η Zeo Bakers πραγματοποιεί εξαγωγές στα Βαλκάνια, στη Σουηδία, στη Γαλλία, όπου στέλνει το δεύτερο φορτίο με προϊόντα της, αλλά και στην Ιταλία, «όπου με την 24ωρης ωρίμανσης φοκάτσια, όπως και με άλλα premium προϊόντα ωρίμανσης, μπορούμε να ανοίξουμε και την ιταλική αγορά», πρόσθεσε ο κ. Χαλβατζής.
Όπως είπε ο επικεφαλής της Zeo Bakers, στα χρόνια της κρίσης η εστίαση άλλαξε στη χώρα μας, καθώς μειώθηκε το εισόδημα των καταναλωτών, με αποτέλεσμα να διαφοροποιηθούν οι συνήθειές τους, με αποτέλεσμα να ευτελιστεί ποιοτικά και η εστίαση.
«Μπήκαμε σε έναν πολύ ανταγωνιστικό κλάδο, ο οποίος ήταν γεμάτος από εισαγόμενα και ελληνικά προϊόντα, που κάλυπταν όμως μία και μόνο ανάγκη, την ποσότητα. Εμείς, θέλαμε να δημιουργήσουμε την ανάγκη για εξαιρετικής ποιότητας και επίκαιρα, μοντέρνα προϊόντα της διεθνούς αρτοποιϊας. Πήγαμε χέρι-χέρι μαζί με τον επιχειρηματία, τον chef, σχεδιάσαμε καταλόγους, νέα πιάτα, προζυμένια ψωμιά, προϊόντα ωρίμανσης.
«Εστιάζουμε στη διεθνή αρτοποιϊα, κάτι που βοηθάει στις εξαγωγές, αλλά και στην ελληνική αγορά, εξ ου και η παραγωγή διάφορων κωδικών σε focaccia, paninizeo, bao buns, bagels».
«Δημιουργήσαμε, αλλά και απαντήσαμε στην ανάγκη των επιχειρήσεων, για ποιοτικά αρτοποιήματα που θα προάγουν το δικό τους προϊόν. Σήμερα το 80% των προϊόντων της Zeo Bakers είναι 24ωρης ωρίμανσης. Εισάγουμε άλευρα από Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία, για συγκεκριμένα προϊόντα μας, χρησιμοποιούμε βούτυρο στα μπισκότα και εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο στα κριτσίνια, ακολουθούμε τεχνικές προδιαγραφές που εγγυώνται το ποιοτικό αποτέλεσμα που θέλουμε», υπογράμμισε ο Τάσος Χαλβατζής, που είναι και υπεύθυνος για την ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Το 30% των πωλήσεων στην Αττική
Η Zeo Bakers μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο. Το 2024 είχε 13 εκατ. πωλήσεις και φέτος θα πλησιάσει τα 18 εκατ. ευρώ. Καλύπτει το σύνολο της χώρας μέσω συνεργατών, ενώ σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική κάνει κάθε ημέρα διανομές με δικά της, οκτώ φορτηγά. Το 30% των πωλήσεών της πραγματοποιείται στην Αττική, με ποσότητες που εκτιμάται ότι θα υπερδιπλασιαστούν, καθώς πλέον έχει στήσει τη δική της ομάδα πωλητών.
Η εταιρεία μεγαλώνει και στη διάρκεια της τουριστικής σεζόν, από Μάιο έως και Σεπτέμβριο, κάνει το 50%-60% των πωλήσεών της, κάτι που δημιουργεί ανάγκη για μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους με ψυκτικούς θαλάμους. Τον χειμώνα αποθηκεύονται περί τις 2.000 παλέτες σε εγκαταστάσεις συνεργατών, ώστε να μπορεί να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση κατά τη θερινή περίοδο.
Επένδυση σε ψυκτικούς θαλάμους και logistics
Αυτός είναι και ο λόγος που υλοποιείται η επένδυση των 6,2 εκατ. ευρώ, η οποία και ολοκληρώνεται στο επόμενο δίμηνο. Σε όμορη έκταση 24 στρεμμάτων δημιουργούνται ψυκτικοί θάλαμοι με 3.500 παλετοθέσεις, με αυτοματοποιημένες λειτουργίες, όπως και χώροι γραφείων για το εμπορικό τμήμα της επιχείρησης. Όπως επισήμανε ο κ. Χαλβατζής, το έργο υλοποιείται χωρίς τη συνδρομή της Πολιτείας, καθώς η επένδυση απορρίφθηκε, αν και είχε συμπεριληφθεί στον οριστικό πίνακα κατάταξης του καθεστώτος Μεταποίηση-Εφοδιαστική Αλυσίδα/Κύκλος Α’, του αναπτυξιακού ν.4887.
«Προσφεύγουμε στο ΣτΕ, καθώς ο φάκελος της εταιρείας απεντάχθηκε, αν και είχε συμπεριληφθεί στον οριστικό πίνακα κατάταξης. Εντούτοις, προχωρήσαμε στην υλοποίηση της επένδυσης, με κεφάλαια της επιχείρησης, η οποία ολοκληρώνεται στο επόμενο δίμηνο. Η Zeo Bakers έχει ουσιαστικά μηδενικό δανεισμό, εάν εξαιρεθεί ποσό 400.000 ευρω που αφορά leasing, μέσω προγράμματος».
«Παράλληλα, δρομολογούμε νέα επένδυση, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, καταθέτοντας φάκελο στον Αναπτυξιακό . Η επένδυση αυτή αφορά την ανακαίνιση των υφιστάμενων κτιριακών χώρων, αλλά και την προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού. Μέχρι το 2031 η εταιρεία θα υλοποιήσει επενδύσεις 25 εκατομμυρίων, με τα 5 εκατ. να αφορούν κτιριακά και τα υπόλοιπα νέες γραμμές παραγωγής και υποστηρικτικούς εξοπλισμούς. Σήμερα η Zeo Bakers έχει έξι γραμμές παραγωγής, ενώ με τις νέες γραμμές, που θα είναι στην ίδια λογική λειτουργίας (παύση της διαδικασίας για την ωρίμανση των προϊόντων), η παραγωγή θα γίνεται σε μεγαλύτερη κλίμακα».
«Ενδεικτικά αναφέρω ότι η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητα στα bake off προϊόντα, από τους 15 τόνους, θα ξεπεράσει τους 30 τόνους ανά ημέρα. Ωστόσο, δεν επενδύουμε μόνο σε πάγια, δίνουμε μεγάλη έμφαση και στο μαρκετινγκ, όπως και σε ενέργειες ψηφιοποίησης των λειτουργιών της εταιρείας».

© Zeo Bakers
Nέα προϊόντα για την αγορά των burgers
Η Zeo Bakers έχει ρίξει μεγάλο βάρος στα προζυμένια προϊόντα και στα προϊόντα ωρίμανσης, δουλεύει πάνω σε 2-3 νέα προϊόντα για burgers, καθώς η αγορά του burger, αν και θεωρείται κορεσμένη, είναι πολύ μεγάλη, ενώ στα επόμενα 2-3 χρόνια θα ενισχύσει και την ομάδα των pastries, με περισσότερα γλυκά, που θα είναι ιδιαίτερα, π.χ. στην κατηγορά των σου ή του cheese cake, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των εστιατορίων.
Η Zeo Bakers μεγαλώνει και μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία, δίχως προς το παρόν να υπάρχουν σκέψεις για αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας. Σημειώνεται ότι βασικός μέτοχος είναι ο κ. Τάσος Χαλβατζής, ενώ το 20% ανήκει, με περίπου ίσα μερίδια, στον Σαράντη Θεοδώρου και στην Ιουλία Χαλβατζή.
«Πολλές φορές , στα τέσσερα τελευταία χρόνια, μας έχουν προσεγγίσει ενδιαφερόμενοι επενδυτές, αλλά οι συζητήσεις δεν προχώρησαν για δύο κυρίως λόγους: αφενός η εταιρεία δεν έχει ανάγκη κεφαλαίων για να στηρίξει την ανάπτυξή της, αφετέρου πολλά σχέδια είναι υπό διαμόρφωση, δεν έχουν ωριμάσει ώστε “να κάνουμε παρέα με άλλον” για την επόμενη ημέρα της Zeo. Η εταιρεία μπορεί να βρει όσα κεφάλαια χρειάζεται, σύμφωνα με την ταχύτητα της εξέλιξης που μπορεί να έχει. Τα πολύ μεγάλα κεφάλαια δεν θα μπορούσαμε να τα χωνέψουμε, δεν θα έφερναν γιγάντωση».
Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο κ. Χαλβατζής αναφέρθηκε στην Ομάδα της Ζeo Bakers, στα συνολικά 140 άτομα της επιχείρησης , η οποία φροντίζει έμπρακτα να αναγνωρίζει την ομαδική προσπάθεια για την ανάπτυξη της εταιρείας. Οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση είναι συνεργάτες και έχουν μερίδιο στην επιτυχία, ενώ η χρήση της τεχνολογίας επιτρέπει την πρόσληψη ατόμων άνω των 50 ετών, με τις γυναίκες να αποτελούν το 70% του προσωπικού.