Fincantieri: Στροφή στα πολεμικά πλοία, λόγω της αύξησης των αμυντικών δαπανών στην Ευρώπη

Η ιταλική κρατική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri περιορίζει την παραγωγή κρουαζιερόπλοιων και κάνει στροφή στα πολεμικά πλοία

© Pixabay

Η κρατική ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri σχεδιάζει να αναθέσει σε ορισμένα πολιτικά και στρατιωτικά ναυπηγεία της χώρας την αποκλειστική κατασκευή πολεμικών πλοίων. Η στροφή έρχεται μετά από τη μεγάλη αύξηση των αμυντικών δαπανών των ευρωπαϊκών χωρών, η οποία αναδιαμορφώνει την πολεμική βιομηχανική στρατηγική.

Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος της Fincantieri, Πιερομπέρτο Φολτζέρο, σημείωσε πως οι εγκαταστάσεις στο Castellammare di Stabia της Νάπολης και μία εγκατάσταση στο Παλέρμο της Σικελίας θα μπορούσαν να αλλάξουν χρήση και να κατασκευάζουν για τα επόμενα χρόνια αποκλειστικά στρατιωτικά πλοία, καθώς αυξάνεται η ζήτηση. «Μπορούμε εύκολα να αυξήσουμε τη στρατιωτική μας ικανότητα», τόνισε ο Φολτζέρο. «Έχουμε μια τεράστια ευκαιρία λόγω της αύξησης των αμυντικών δαπανών σε όλη την Ευρώπη και στο εξωτερικό».

Η ραγδαία αύξηση των ευρωπαϊκών αμυντικών δαπανών έδωσε στη Fincantieri και σε άλλους κατασκευαστές στρατιωτικού υλικού μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία ανάπτυξης κατά την επόμενη δεκαετία. Εταιρείες σε παρακείμενους κλάδους αναζητούν επίσης τρόπους για να αναπροσανατολίσουν τα εργοστάσιά τους και να συμμετάσχουν στην ευκαιρία. Οι κυβερνήσεις είναι έτοιμες να διαθέσουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ για την εθνική ασφάλεια, καθώς αναθεωρούν τις προτεραιότητες, δεδομένης δέσμευσης των μελών του ΝΑΤΟ την περασμένη εβδομάδα να στοχεύσουν στις δαπάνες του 5% του ΑΕΠ για την άμυνα.

Η Fincantieri αναμένει αύξηση της ζήτησης λόγω των υψηλότερων αμυντικών δαπανών, τους νέους στόχους του ΝΑΤΟ και τις εξαγωγές, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος. Σε μια παρουσίαση σε επενδυτές τον Μάιο, η εταιρεία ανέφερε ότι στοχεύει να αποκομίσει τουλάχιστον 20 δισ. ευρώ από τα έσοδα. Η εταιρεία προβλέπει ότι η ναυτική της μονάδα, η οποία κατασκευάζει πολεμικά πλοία από φρεγάτες μέχρι αντιτορπιλικά και αεροπλανοφόρα, θα αποτελεί περίπου το 30% των εσόδων έως το 2027, από 20% πέρυσι, ενώ η επιχείρηση κρουαζιερόπλοιων συρρικνώνεται σε περίπου 35% των πωλήσεων από 44%. Η Fincantieri κατασκευάζει επίσης και άλλα πλοία όπως υποβρύχια και υπεράκτιες εγκαταστάσεις τοποθέτησης καλωδίων.

Οι αναμενόμενες αλλαγές στα ναυπηγεία θα περιγραφούν λεπτομερώς στο πλαίσιο ενός νέου επιχειρηματικού σχεδίου που πρόκειται να παρουσιαστεί το φθινόπωρο, με την πρώτη φάση της αναδιοργάνωσης να αναμένεται να διαρκέσει 6 έως 18 μήνες μετά την έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου, δήλωσε ο Φολτζέρο. Το σχέδιο θα περιλαμβάνει τη μεταφορά ορισμένων δραστηριοτήτων ναυπηγικής από την Ιταλία, δήλωσε, με τη Ρουμανία να αποκτά κεντρικό ρόλο στην κατασκευή χάλυβα για κρουαζιερόπλοια και τη μονάδα Vung Tau στο Βιετνάμ να αναλαμβάνει μεγαλύτερους όγκους εξειδικευμένων πλοίων. Ωστόσο, η τελική συναρμολόγηση των πλοίων πρόκειται να παραμείνουν στις εγκαταστάσεις της στο Μονφαλκόνε, τη Μαργκέρα, την Ανκόνα και τη Γένοβα στην Ιταλία.