Γ.Δ.
1381.07 0,00%
ACAG
0,00%
6.37
CENER
0,00%
6.94
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.71
OPTIMA
0,00%
10
TITC
0,00%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.485
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
0,00%
2.57
ΑΛΦΑ
0,00%
1.55
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.82
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.77
ΑΣΚΟ
0,00%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.44
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.33
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.06
ΔΑΑ
0,00%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
28.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.52
ΕΛΠΕ
0,00%
8.19
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.86
ΕΛΧΑ
0,00%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
0,00%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.58
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8305
ΕΧΑΕ
0,00%
4.96
ΙΑΤΡ
0,00%
1.58
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.26
ΚΑΜΠ
0,00%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.535
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.395
ΛΑΒΙ
0,00%
0.81
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.96
ΞΥΛΚ
0,00%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
0,00%
23.95
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.65
ΟΠΑΠ
0,00%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.87
ΟΤΕ
0,00%
13.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
0,00%
3.757
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.4
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.52
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.361
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
0,00%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.85
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.369
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Κορκίδης: Δέσμη προτάσεων για ελάφρυνση των επιχειρήσεων

Επιστολή στον Πρωθυπουργό και Υπουργούς της Κυβέρνησης, με προτάσεις ελάφρυνσης των επιχειρήσεων και ανάκαμψης της οικονομίας εν όψει 85ης ΔΕΘ απέστειλε ο πρόεδρος Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης.

Συγκεκριμένα, δέσμη «10+2 προτάσεων» με στόχο την ελάφρυνση των επιχειρήσεων και την ανάκαμψη της οικονομίας κατέθεσε με επιστολή του, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Χ. Σταικούρα, Ανάπτυξης, Α. Γεωργιάδη, Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτη, και Α. Σκέρτσο, εν όψει της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο των συναντήσεων των φορέων της αγοράς με τους υπουργούς της κυβέρνησης, καθώς και της ετήσιας συζήτησης των παραγωγικών τάξεων της Βορείου Ελλάδος με τον πρωθυπουργό της χώρας στη Θεσσαλονίκη.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής του Βασίλη Κορκίδη

«Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, κύριοι Υπουργοί,

Εν όψει της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο των συναντήσεων των φορέων της αγοράς με τους αρμόδιους υπουργούς και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, σας καταθέτει μια σειρά οικονομικών προτάσεων.

Τα Επιμελητήρια αναμένουμε, βεβαίως, να οριστικοποιηθεί το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2022, προκειμένου το οικονομικό επιτελείο να προτείνει ένα νέο χρονοδιάγραμμα φοροελαφρύνσεων και διευκολύνσεων, που προσδοκούμε να ανακοινώσετε από το βήμα της ΔΕΘ.

Παρά τις θετικές προβλέψεις βασικών πρόδρομων δεικτών, κατανοούμε πως οι οικονομικές επιδόσεις του διμήνου Αυγούστου και Σεπτεμβρίου θα κρίνουν την επίτευξη των ετήσιων στόχων και θα καθορίσουν την εικόνα του μεγέθους του δημοσιονομικού χώρου, το οποίο έχει στενέψει πολύ μετά τις πυρκαγιές, αλλά αισιοδοξούμε πως υπάρχει δυνατότητα να ξαναδημιουργηθεί μέχρι τέλος του έτους.

Με την πεποίθηση πως ο αρχικός σκοπός της κυβέρνησης, παρά τη πανδημία, τις φυσικές καταστροφές, το δημοσιονομικό κόστος των μέτρων στήριξης και τη πορεία των δημόσιων εσόδων, θα συνεχίσει να υλοποιείται με μόνιμου χαρακτήρα φορολογικές μεταρρυθμίσεις για τις επιχειρήσεις, το Ε.Β.Ε.Π. προτείνει μια δέσμη 10 φορολογικών μέτρων ανάκαμψης.

Το προτεινόμενο πακέτο ελαφρύνσεων σαφώς απαιτεί επαρκή δημοσιονομικό χώρο, αλλά μπορεί σταδιακά να αναπληρωθεί με την αύξηση της φορολογητέας ύλης, εφόσον ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα τριών φορολογικών χρήσεων.

Οι 10 βασικές προτάσεις μας είναι οι εξής:

• χαμηλότερο ΦΠΑ στις μεταφορές, μη οινοπνευματώδη, εστίαση και θεάματα,

• περαιτέρω μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 3 σε 5 μονάδες,

• αναστολή της εισφοράς αλληλεγγύης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα,

• νέες κλίμακες για μείωση ΕΝΦΙΑ και κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις για τα φορολογικά έτη 2022 και 2023 είναι:

• πλήρη κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης,

• μόνιμη μείωση της προκαταβολής φόρου επιχειρήσεων από 80% στο 50%,

• μείωση κατά 50% αρχικά και κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος,

• μείωση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων στο 20%,

• μείωση 50% του συντελεστή εταιρειών που συγχωνεύονται από 22% σε 11%,

• καθιέρωση δύο βασικών συντελεστών ΦΠΑ 11% και 22%, από 13% και 24%, με διατήρηση του υπερμειωμένου συντελεστή στο 6% για βασικά αγαθά.

Το Επιμελητήριό μας, επίσης, επισημαίνει τον ορατό κίνδυνο υπερσυσσώρευσης οικονομικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Φεβρουάριο του 2022.

Πάρα τα χαμηλότερα δηλωθέντα φέτος εισοδήματα σε βάθος δεκαπενταετίας, το επόμενο διάστημα αναμένεται νέα συγκέντρωση φορολογικών βαρών, που το πιθανότερο είναι να καταστούν ληξιπρόθεσμα.

Επίσης, παρά το γεγονός πως φέτος μόνο 1 στα 3 ΑΦΜ έχουν χρεωστικά εκκαθαριστικά, οι μηνιαίοι απαιτούμενοι άμεσοι και έμμεσοι φόροι είναι αυξημένοι τον Σεπτέμβριο κατά 30%.

Με τις ασφαλιστικές εισφορές και τις τρέχουσες δόσεις οφειλών θα πρέπει, μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, φυσικά και νομικά πρόσωπα να πληρώσουν πολλές δόσεις και υποχρεώσεις, σε μικρό χρονικό διάστημα, μόλις λίγων ημερών.

Οι υποχρεώσεις του Σεπτεμβρίου, εκτός από την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ, αφορούν στις τρεις δόσεις φόρου εισοδήματος, που πρέπει να καταβληθούν από τις 17 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Επιπρόσθετα, όσοι έχασαν τη ρύθμιση των 100 ή 120 δόσεων για να επανενταχθούν θα πρέπει να πληρώσουν έως 30 Σεπτεμβρίου τις δόσεις Αυγούστου και Σεπτεμβρίου.

Ο προβληματισμός και η αγωνία μας για τις συσσωρευμένες υποχρεώσεις το αμέσως επόμενο διάστημα ενισχύεται από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ για επιπλέον 21,8 δισ. ευρώ που τελούν σε αναστολή είσπραξης και δεν έχουν προστεθεί στα ληξιπρόθεσμα, αφού αποτελούν οφειλές που έμειναν απλήρωτες από τον Μάρτιο του 2020 και εντάχθηκαν σε διαδικασία αναστολής πληρωμών.

Ως εκ τούτου, προτείνουμε για τις συνεπείς και ενήμερες επιχειρήσεις, να μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση τμηματικής καταβολής έως 72 μηνιαίες δόσεις, οι οφειλές που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς πάγιας ρύθμισης και έχουν βεβαιωθεί κατά το διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021.

Συγκεκριμένα, από το άρθρο 3 της εγκυκλίου Α.ΙΙ79 της ΑΑΔΕ (ΦΕΚ 3750 B (13.8.2021) η οποία εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 75 του Νόμου 4821/2021, προκύπτει πως όσες επιχειρήσεις έχουν υπαχθεί στην πάγια ρύθμιση, δεν έχουν τη δυνατότητα να εντάξουν τις οφειλές αυτές, στη ρύθμιση των 36 άτοκων ή 72 χαμηλότοκων μηνιαίων δόσεων, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας και να επιβαρύνονται με επιπλέον τόκους.

Επειδή η απειλή δημιουργίας νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών απασχολεί χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες παραμένουν συνεπείς και έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, παρακαλούμε όπως εξετάσετε τη τροποποίηση του άρθρου 75 του Νόμου 4821/2021, ώστε να μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση τμηματικής καταβολής, οι οφειλές που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς πάγιας ρύθμισης.

Το Ε.Β.Ε.Π., με την ευκαιρία του οικονομικού διαλόγου που θα καθορίσει τον φορολογικό σχεδιασμό του επόμενου έτους, επαναφέρει δύο προηγούμενες προτάσεις και επισυνάπτει σχετικό υπόμνημα, που αφορούν αφενός στη θέσπιση του αφορολόγητου αποθεματικού για επενδύσεις και αφετέρου στην επέκταση της δυνατότητας συμψηφισμού των επισφαλών απαιτήσεων σε βάθος δεκαετίας.

Πιστεύουμε πως πρόκειται για δύο χρήσιμα εργαλεία έμμεσης ρευστότητας για τις επιχειρήσεις, χωρίς ιδιαίτερο δημοσιονομικό κόστος, οι οποίες ακόμη και εν μέσω πανδημίας συνεχίζουν να εμφανίζουν κέρδη.

Είμαστε, τέλος, θετικοί στα κίνητρα ενθάρρυνσης συνεργειών και συνεργασιών για την ενίσχυση και μεγέθυνση των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με τον τρόπο που σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, αναφορικά με τη μείωση του φορολογικού συντελεστή όσων συγχωνεύονται ή προχωρούν σε αναδιάρθρωση, υπό τον όρο ότι τα κέρδη δεν θα κεφαλαιοποιούνται, ούτε θα διανέμονται στους μετόχους, αλλά θα κατευθύνονται σε επενδύσεις παγίων.

Γνωρίζουμε ότι προτεραιότητα σας και στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης μέσω της φορολογικής πολιτικής, ώστε να μειωθεί σταδιακά το υψηλό «φορολογικό φορτίο».

Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στη χρηστή διαχείριση της δημοσιονομικής ευελιξίας από τη κυβέρνηση, σε μια μακρά περίοδο δοκιμασίας από την πανδημία με τεράστιο δημοσιονομικό κόστος και στον τρόπο αξιοποίησης των 77 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ.

Δηλώνουμε την στήριξή μας στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης προς την επιχειρηματικότητα του τόπου και διατηρούμε τις ελπίδες μας για περιθώρια διευκολύνσεων το 2021 και μόνιμων φοροελαφρύνσεων από το 2022, για το σύνολο των επιχειρήσεων.

Μετά τιμής,

Βασίλης Κορκίδης…».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!