Απορρίφθηκε από την Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών σχεδόν το 80% των προσφυγών που έγιναν από φορολογούμενους και επιχειρήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου- Οκτωβρίου, οι οποίοι αμφισβήτησαν φόρους που τους επιβλήθηκαν καθώς και τα πρόστιμα που συμπαρασύρουν οι παραβάσεις τους. Πολλοί από αυτούς συνέχισαν τις προσφυγές τους στα διοικητικά δικαστήρια καθώς θεωρούν ότι έχουν αδικηθεί. Συγκεκριμένα περισσότεροι από 2.400 αναζήτησαν το δίκιο τους στη δικαιοσύνη.
Από τις προσφυγές που έχουν υποβληθεί πολλές αφορούν προσφυγές επαγγελματιών οι οποίοι αμφισβητούν τη συνταγματικότητα του τεκμαρτού τρόπου υπολογισμού του φορολογητέου εισοδήματος, πολλές είναι και αυτές που αφορούν γονικές παροχές και δωρεές που έγιναν με μετρητά και όχι μέσω του τραπεζικού συστήματος όπως ορίζει η νομοθεσία, ενώ εκατοντάδες είναι και οι προσφυγές για τις οποίες η αρμόδια διεύθυνση δεν πρόλαβε να εκδώσει απόφαση και πολλοί αμφισβητούν το φόρο που τους καταλογίστηκε με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης.
Η αύξηση του ποσοστού των απορριφθέντων υποθέσεων είναι αποτέλεσμα των βελτιωμένων αποφάσεων από πλευράς διοίκησης αλλά και των ορθών πρακτικών από τον ελεγκτικό μηχανισμό που δεν αφήνουν, περιθώρια αμφισβητήσεων στις περισσότερες περιπτώσεις. Ένας ακόμα λόγος που απορρίπτονται οι προσφυγές, είναι ότι η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών λειτουργεί, ως ένα μικρό δικαστήριο ακολουθώντας τις ίδιες διαδικασίες με τα διοικητικά δικαστήρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων εσόδων στο διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου υποβλήθηκαν 9.347 προσφυγές. Από αυτές εξετάστηκαν οι 7.234 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις. Από τις υποθέσεις αυτές δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μέρει 1.451 υποθέσεις. Οι υπόλοιπες 5.693 απορρίφθηκαν, 64 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν. Επίσης 26 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία.
Από την επεξεργασία των στοιχείων της ΑΑΔΕ προκύπτει επίσης ότι από το 2013 (χρονιά που ξεκίνησε τη δραστηριότητα της η ΔΕΔ) έχουν υποβληθεί 103.807 προσφυγές. Από το σύνολο των υποθέσεων εξετάστηκαν οι 98.107. Δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μερει οι 23.996 υποθέσεις, ενώ απορρίφθηκαν οι 55.149 Επίσης, 684 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία, ενώ 15.136 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν. Ουσιαστικά το 24,4% των υποθέσεων είχαν θετική έκβαση για τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις. Σημειώνεται από το σύνολο των προσφυγών οι 39.016 έχουν φθάσει στα δικαστήρια.
Σημειώνεται ότι όσοι θέλουν να προσφύγουν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών μπορούν να το κάνουν ηλεκτρονικά. Δηλαδή, οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις προσφυγές τους προς την εφορία για λάθη και παραλείψεις στους ελέγχους.
Ο υπόχρεος ταυτόχρονα με την υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής συνυποβάλλει στην αρμόδια φορολογική αρχή και τα συνημμένα έγγραφα και δικαιολογητικά τα οποία υποβάλλονται μόνο σε ψηφιακή μορφή (αρχεία .pdf ή .zip) μέσω της εφαρμογής. Η ψηφιακή υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής πραγματοποιείται μέσω του δικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ, ήτοι www.aade.gr, με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet.
Όταν ο υπόχρεος είναι νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, σε περίπτωση που η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται ψηφιακά από το νόμιμο εκπρόσωπό τους, τότε η υποβολή γίνεται με χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του τελευταίου. Η ενδικοφανής προσφυγή πρέπει να αναφέρει:
• τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου,
• την προσβαλλόμενη πράξη,
• τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
• τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.