Γ.Δ.
1381.07 0,00%
ACAG
0,00%
6.37
CENER
0,00%
6.94
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.71
OPTIMA
0,00%
10
TITC
0,00%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.485
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
0,00%
2.57
ΑΛΦΑ
0,00%
1.55
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.82
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.77
ΑΣΚΟ
0,00%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.44
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.33
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.06
ΔΑΑ
0,00%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
28.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.52
ΕΛΠΕ
0,00%
8.19
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.86
ΕΛΧΑ
0,00%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
0,00%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.58
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8305
ΕΧΑΕ
0,00%
4.96
ΙΑΤΡ
0,00%
1.58
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.26
ΚΑΜΠ
0,00%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.535
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.395
ΛΑΒΙ
0,00%
0.81
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.96
ΞΥΛΚ
0,00%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
0,00%
23.95
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.65
ΟΠΑΠ
0,00%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.87
ΟΤΕ
0,00%
13.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
0,00%
3.757
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.4
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.52
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.361
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
0,00%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.85
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.369
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Μονιμοποιείται η ρύθμιση χρεών με ευνοϊκούς όρους

Mόνο οι υπογραφές μένουν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Παραπολιτικά», για να πάρει μόνιμο χαρακτήρα η ειδική διαδικασία ρύθμισης οφειλών του Νόμου 4714, με «κουρέματα» έως 75%, οι οποίες βρίσκονται στα φορολογικά δικαστήρια της χώρας. Πέρα από τους περίπου 30.000 φορολογουμένους, οι οποίοι ήδη αναμένουν στα Διοικητικά Πρωτοδικεία ή στο ΣτΕ, η ρύθμιση αυτή αφορά άλλους 55.000, των οποίων οι προσφυγές έχουν απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) και ετοιμάζονται να χτυπήσουν την πόρτα της Δικαιοσύνης, καθώς και τουλάχιστον 65.000 ακόμα, οι οποίοι βρίσκονται στον προθάλαμο της ΔΕΔ, αλλά στατιστικά θα απορριφθεί η αίτησή τους. Δηλαδή μιλάμε κατ’ αρχάς για περίπου 150.000 φορολογουμένους που έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν με ευνοϊκούς όρους τις οφειλές τους στην Εφορία. με τον Νόμο 4714 του 2020 δημιουργήθηκε μια ειδική επιτροπή εξώδικης επίλυσης διαφορών που βρίσκονται στα φορολογικά δικαστήρια, με στόχο αφενός να διευκολυνθούν οι φορολογούμενοι, αφετέρου να βάλει γρήγορα το Δημόσιο στα ταμεία του χρήμα από εκκρεμείς υποθέσεις, οι οποίες πιθανότατα θα λίμναζαν. Η «ζωή» της επιτροπής τελείωνε τον περασμένο Δεκέμβριο, πήρε παράταση έως το τέλος αυτού του μήνα, αλλά, όπως όλα δείχνουν, θα λάβει μόνιμο χαρακτήρα.

Τι μπορούν να επικαλεστούν οι φορολογούμενοι για να υπαχθούν;

  • Παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τον επίδικο φόρο ή πρόστιμο λόγω παρόδου του χρόνου εντός του οποίου είχε δικαίωμα προς καταλογισμό αυτών. Παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τον επίδικο φόρο ή πρόστιμο λόγω λήψης φορολογικού πιστοποιητικού χωρίς επιφύλαξη.
  • Εσφαλμένο καταλογισμό του φόρου ή προστίμου λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης ή αριθμητικού σφάλματος.
  • Αναδρομική εφαρμογή της ευμενέστερης φορολογικής κύρωσης, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει δεκτά από τη νομολογία του ΣτΕ. Το «κέρδος» σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι απλώς μια ρύθμιση 24 δόσεων αντί του κινδύνου να χαθεί η υπόθεση στο δικαστήριο. Το κέρδος είναι το… mega κούρεμα σε πρόσθετους φόρους, πρόστιμα, προσαυξήσεις και τόκους, που πολλές φορές προσεγγίζουν την αρχική οφειλή.

Το υπουργείο Οικονομικών είναι σε ανοικτή γραμμή με λογιστές και φοροτεχνικούς, προκειμένου να αφουγκραστεί την αγορά, έχοντας την πρόθεση να δρομολογήσει νέες διευκολύνσεις για επιχειρήσεις, επαγγελματίες αλλά και μισθωτούς – συνταξιούχους. Ολα αυτά, όμως, χωρίς να ενεργοποιήσει τα αντανακλαστικά των Ευρωπαίων τεχνοκρατών, που πάντα εμφανίζουν… αλλεργικά συμπτώματα σε ρυθμίσεις οφειλών, αλλά και χωρίς να προκαλέσει τις αγορές, που ειδικά αυτήν την περίοδο περνάνε από «κόσκινο» κάθε ενέργεια η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει την επίτευξη πλεονάσματος, άρα και την αναβάθμιση σε επενδυτική βαθμίδα. Η μονιμοποίηση της εξώδικης επίλυσης διαφορών συγκεντρώνει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά.

H δεύτερη ευκαιρία

Στο τραπέζι βρίσκονται, όμως, κι άλλες προτάσεις που μπορούν να διευκολύνουν στοχευμένα όσους φορολογουμένους βρέθηκαν σε δύσκολη στιγμή, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ρύθμισή τους. Δεν είναι μυστικό ότι ειδικά οι μικρομεσαίοι πιέζουν για μια νέα ρύθμιση 120 δόσεων, που να αφορά παλιά και νέα χρέη. Ωστόσο, με τα έως τώρα δεδομένα, μια τέτοια ρύθμιση οριζόντιου χαρακτήρα δεν φαίνεται δυνατή.

Αντιθέτως, κερδίζει έδαφος μια αναβίωση των 120 δόσεων, έτσι ώστε να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους την απώλεσαν στη δύσκολη τριετία 2020-2022. Είναι ενδεικτικό ότι, ενώ μπήκαν περίπου 616.000 φυσικά και νομικά πρόσωπα στη ρύθμιση των 120 δόσεων, την έχουν χάσει σχεδόν οι μισοί, δηλαδή πάνω από 260.000 οφειλέτες. Αυτοί θα αποτελέσουν τη «δεξαμενή» της δεύτερης ευκαιρίας, όχι όμως με «λευκή επιταγή», αφού, για να ξαναμπούν, θα πρέπει είτε να πληρώσουν κάποιες από τις χαμένες δόσεις είτε αυξημένο επιτόκιο είτε και τα δύο, χωρίς όμως το πλαίσιο να γίνεται τελικά αποτρεπτικό.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο υπουργείο Οικονομικών υπάρχουν και πολλά αιτήματα για νέα περαίωση, δηλαδή το «κλείσιμο» ανέλεγκτων χρήσεων, με την υποχρέωση καταβολής πρόσθετου φόρου, που θα προκύπτει βάσει τεκμαρτού τζίρου και κερδών, με ειδικούς συντελεστές. Αρμόδιες πηγές σημειώνουν ότι δεν είναι υπό συζήτηση κάτι τέτοιο. Το γιατί η αγορά πιέζει για νέες ρυθμίσεις δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση, αφού τα νούμερα τρομάζουν από μόνα τους. Τα χρέη των φορολογουμένων στην Εφορία ξεπέρασαν τα 113 δισ. ευρώ και μόνο σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης προστέθηκαν πάνω από 18 δισ. ευρώ, παρά τα μέτρα στήριξης των 50 δισ. ευρώ. Σημειωτέον ότι από αυτό το «βουνό» χρεών μόλις το 5% βρίσκεται σε κάποια ρύθμιση…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!