Γ.Δ.
1438.44 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
0,00%
9.05
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
0,00%
8.21
NOVAL
0,00%
2.788
OPTIMA
0,00%
12.06
TITC
0,00%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
0,00%
1.476
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.155
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.9
ΑΛΜΥ
0,00%
2.825
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6175
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.54
ΑΣΚΟ
0,00%
2.64
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.82
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.5
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.345
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.48
ΔΑΑ
0,00%
8.112
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
0,00%
10.97
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.1
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.545
ΕΕΕ
0,00%
31.8
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.27
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.39
ΕΛΠΕ
0,00%
8.26
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.21
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.736
ΕΛΧΑ
0,00%
1.884
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.34
ΕΤΕ
0,00%
7.978
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.148
ΕΧΑΕ
0,00%
5.05
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3675
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.69
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.03
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.79
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.108
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.19
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.32
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.315
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.58
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.502
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.2
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.36
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.165
ΛΑΒΙ
0,00%
0.899
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.6
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.78
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.775
ΜΙΝ
0,00%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
25.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.39
ΜΟΤΟ
0,00%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.4
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.964
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
25.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.93
ΟΤΕ
0,00%
13.68
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.58
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
0,00%
3.76
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
3.915
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.75
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.655
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.35
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.83
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.72
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.76
ΤΖΚΑ
0,00%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.216
ΦΡΛΚ
0,00%
4.03
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

POS: Τι προβλέπει η τροπολογία για τη μείωση των χρεώσεων

Στο 0,5% διαμορφώνεται το ανώτατο όριο προμήθειας για συναλλαγές έως 10 ευρώ με κάρτες, σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κ. Χατζηδάκης. Παράλληλα, με την τροπολογία ανοίγει ο δρόμος απόκτησης POS για περίπου 3.500-4.000 επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται στη λίστα του Τειρεσία και ως εκ τούτου δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις των τραπεζών για να τα προμηθευτούν.

Σύμφωνα με την τροπολογία, επιβάλλονται χαμηλότερες προμήθειες στις συναλλαγές έως 10 ευρώ με κάρτες, με το κόστος της επιβάρυνσης για τις επιχειρήσεις να μειώνεται, καθώς η μέση προμήθεια του 1% περιορίζεται στο μισό. Το μέτρο δεν αφορά πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ, παρά μόνο περίπτερα βενζινάδικα, ταξί, λαϊκές αγορές, μικρά μαγαζιά εστίασης και εμπορίου, που σήμερα δεν έχουν κανένα κέρδος από τις πληρωμές με POS, με αποτέλεσμα το κέρδος να μηδενίζεται. Το πλαφόν στο ποσοστό της προμήθειας θα είναι οριζόντιο και για όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα των συναλλαγών με πλαστικό χρήμα, που σημαίνει ότι θα υπάρχει «απαγορευτικό» στις επιμέρους χρεώσεις των παρόχων POS και των εταιρειών (Mastercard, Visa).

H ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών 

Τη μείωση κατά 50% των προμηθειών στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τερματικών POS προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε τροπολογία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών η οποία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης «Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης». Συγκεκριμένα, η ανώτατη προμήθεια εκκαθάρισης στις συναλλαγές μέχρι 10 ευρώ, στη λεγόμενη «Μικρή Λιανική», δεν θα υπερβαίνει το 0,5% της αξίας της συναλλαγής. Με άλλη διάταξη, επίσης, δίνεται λύση στο πρόβλημα απόκτησης POS από επιχειρηματίες με χαμηλή πιστοληπτική ικανότητα. Επιπρόσθετα, προβλέπεται η τμηματική (αναλογική) καταβολή των τελών κυκλοφορίας με τη δυνατότητα άρσης της ακινησίας των οχημάτων για το 2024. Τέλος, με άλλη διάταξη παρέχεται στο ΤΑΙΠΕΔ η δυνατότητα για συμμετοχής του σε ευρωπαϊκά και άλλα διεθνή προγράμματα με στόχο τη διεύρυνση του αντικειμένου του.

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Προχωράμε, όπως είχαμε δεσμευθεί, στην επίλυση της αδικίας που επιβάρυνε δυσανάλογα τους επιχειρηματίες της “Μικρής Λιανικής”. Στόχος μας είναι να αντισταθμίσουμε τα υψηλά κόστη προμηθειών από την υποχρεωτική πλέον χρήση POS στις πληρωμές με κάρτες. Δώσαμε τον χρόνο σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να λυθεί το ζήτημα αυτό χωρίς νομοθετική παρέμβαση. Εντούτοις, διαπιστώνοντας πως αυτό δεν καθίσταται δυνατόν, προχωράμε με όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να προστατέψουμε τους μικρούς εμπόρους από υπέρμετρες χρεώσεις και να αποφύγουμε τις “τρικλοποδιές” στην κοινή μας προσπάθεια για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής».

Ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, δήλωσε: «Η νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έρχεται ως το απαραίτητο συμπλήρωμα στη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία μειώνουμε τις προμήθειες στο ήμισυ για τις συναλλαγές μέσω POS, επιβεβαιώνοντας τη βούληση της κυβέρνησης, αφενός να στηρίζει έμπρακτα τον επαγγελματία ιδιαίτερα στη λεγόμενη μικρή λιανική. Αφετέρου, όμως, αποδεικνύουμε πως ό,τι εξαγγέλλουμε, το υλοποιούμε στο ακέραιο. Με συνέπεια λόγων και έργων, αλλά και κατανόηση για τις αληθινές ανάγκες και τις συνθήκες της αγοράς».

Μειώνονται κατά 50% οι προμήθειες στα POS για συναλλαγές έως 10 ευρώ

 

Αναλυτικότερα, η τροπολογία προβλέπει:

1. Ανώτατο όριο προμήθειας εκκαθάρισης στο 0,5% σε συναλλαγές έως 10 ευρώ στη λεγόμενη «Μικρή λιανική».
Με τη ρύθμιση αυτήν ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στη λεγόμενη «Μικρή Λιανική». Συγκεκριμένα, για τα επόμενα 3 χρόνια στις συναλλαγές μέχρι 10 ευρώ που γίνονται με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα προβλέπεται ότι η προμήθεια εκκαθάρισης που χρεώνεται ο έμπορός δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,50% της αξίας της συναλλαγής. Αντίστοιχα:
• Η ανώτατη τραπεζική προμήθεια για χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών ορίζεται στο 0,10% και για τις πιστωτικές κάρτες ιδιωτών στο 0,15%.
• Η ανώτατη χρέωση του παρόχου υπηρεσιών πληρωμής από διεθνείς οργανισμούς καρτών ορίζεται σε 0,10%.

Οι ΚΑΔ της «Μικρής Λιανικής»

Η ρύθμιση αφορά τις συναλλαγές έως 10 ευρώ που πραγματοποιούνται σε επιχειρήσεις που εντάσσονται στο πλαίσιο της «Μικρής Λιανικής». Πιο αναλυτικά, αφορούν σε επιχειρήσεις με τους παρακάτω Κωδικούς Κατηγοριοποίησης Εμπόρων (“MCCs”):
• MCC – 5411: Παντοπωλεία & mini markets
• MCC – 5994: Πρακτορεία Τύπου & Περίπτερα
• MCC – 5192: Βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες
• MCC – 5993: Είδη καπνιστών, καπνοπωλεία
• MCC – 5462: Αρτοποιεία
• MCC – 4121: Ταξί
• MCC-5441: Καταστήματα ξηρών καρπών και ζαχαρωδών ειδών
• MCC-5451: Καταστήματα Γαλακτοκομικών προϊόντων
• MCC – 7216: Στεγνοκαθαριστήρια
• MCC – 7251: Καταστήματα επιδιόρθωσης υποδημάτων
• MCC – 5697: Ραφεία, επιδιορθώσεις/μεταποιήσεις ενδυμάτων
• MCC – 5949: Καταστήματα ειδών ραπτικής, πλεκτικής, υφασμάτων κ.ά.
• MCC – 5499: Διάφορα καταστήματα τροφίμων, ψιλικατζίδικα, εξειδικευμένα καταστήματα
• MCC – 5399: Διάφορα καταστήματα γενικών εμπορευμάτων
• MCC – 5331: Καταστήματα ποικίλων ειδών (ψιλικών).
Σημειώνεται ότι η ρύθμιση δεν αφορά σε επιχειρήσεις που έχουν τη νομική μορφή της ανώνυμης εταιρίας και σε επιχειρήσεις που διαθέτουν περισσότερα από 3 τερματικά υποδοχής καρτών, τα οποία έχουν λάβει από τον ίδιο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών.

2. Επιπρόσθετα, με άλλη διάταξη ορίζεται πως οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών δεν μπορούν να απορρίψουν την παροχή POS σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες εφόσον υπάρχουν επαρκείς τρόποι εξασφάλισής τους επικαλούμενοι λόγους πιστοληπτικής αξιολόγησης ή ικανότητας, καθώς και λόγους που αφορούν σε ενδεχόμενες συναλλαγές υψηλού ρίσκου. Προβλέπεται, δε, η δυνατότητα επιπλέον εξασφαλίσεων των παρόχων, όπως ενδεικτικά η προκαταβολή ετήσιας αμοιβής, η παροχή εγγύησης και η δυνατότητα εκκαθάρισης συναλλαγών εντός επαρκούς χρονικού διαστήματος από την πραγματοποίησή τους. Σημειώνεται πως, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των παρόχων προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ για κάθε παράβαση από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ. Τέλος, τονίζεται ότι με Υπουργική Απόφαση μπορούν να εξειδικεύονται οι όροι που αφορούν στις εξασφαλίσεις των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών.

Στόχος της διάταξης είναι να αποφευχθεί ο ηθικός κίνδυνος ο οφειλέτης να βρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση απέναντι στην ΑΑΔΕ, σε σχέση με τον συνεπή επιχειρηματία, καθώς και η περίπτωση να υπάρξουν επιχειρηματίες που θα επιλέξουν να δημιουργήσουν οφειλές προκειμένου να αποφύγουν τις υποχρεώσεις τους προς την ΑΑΔΕ.

3. Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2024 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας

Όπως κάθε χρόνο, παρέχεται η δυνατότητα άρσης της ακινησίας επιβατικού οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης και για το 2024, με αναλογική καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος.

Για παράδειγμα, εάν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ άρει την ακινησία του οχήματος του για διάστημα 4 μηνών θα καταβάλει 100 ευρώ (4/12).

Σημειώνεται ότι, όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί τα τέλη θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να θέσει το όχημα εκ νέου σε ακινησία. Σε αντίθετη περίπτωση, προβλέπεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των αναλογικών τελών κυκλοφορίας που έχουν ήδη καταβληθεί.

Περαιτέρω, παρέχεται η δυνατότητα σε ιδιοκτήτες οχημάτων που τελούν σε κατάσταση αναγκαστικής ακινησίας για λόγους ανωτέρας βίας, εφόσον αίρεται ο λόγος της ακινησίας αυτής εντός του 2024, να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους αυτού και όχι το σύνολο των ετησίων τελών κυκλοφορίας.

Υπογραμμίζεται, ότι για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης της ακινησίας ως το μικρότερο διάστημα ορίζεται ο ένας μήνας».

Στο μεταξύ, σήμερα Τρίτη εκπνέει η προθεσμία για τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Εκτιμάται ότι 94% των επιχειρήσεων έχουν τηρήσει το χρονοδιάγραμμα της διασύνδεσης και απομένουν οι περίπου 30.000 εποχικές οι οποίες υποχρεούνται όταν ξεκινήσουν τη λειτουργία τους να έχουν διασυνδέσει τις ταμειακές με τα τερματικά POS.

Σήμερα λοιπόν πρέπει να διασυνδεθούν:

  • Οι επιχειρήσεις που δεν προχώρησαν στη διασύνδεση των συστημάτων τους εντός Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου.
  • Οι επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις «all in one», που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης, παρά την πραγματοποίηση συναλλαγών.
  • Οι ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων που είναι κλειστές για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. εποχικότητα) και θα ανοίξουν μετά το τέλος του παραπάνω χρονοδιαγράμματος, θα πρέπει να διασυνδεθούν με τα τερματικά POS που διαθέτουν από την πρώτη ημέρα της επανέναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με λογισμικό ERP και πρέπει να ακολουθήσουν τον βασικό κανόνα διασύνδεσης της Α.1155/2023 για τα POS τους, έχουν προθεσμία ως την 31η Μαΐου και σε περίπτωση προγραμματισμένου ραντεβού έως το τέλος Ιουνίου.

Όσοι λοιπόν μέχρι και σήμερα δεν έχουν προχωρήσει στη διασύνδεση είναι αντιμέτωπες με πρόστιμα τα οποία ανέρχονται σε :

  • 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
  • 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.

Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, ήδη από τους ελέγχους που διενέργησε η ΑΑΔΕ σε1.072 επιχειρήσεις με τζίρο άνω του 1 εκατ. ευρώ διαπίστωσε ότι 30 εξ αυτών δεν είχαν κάνει καμία ενέργεια και καλούνται να καταβάλουν πρόστιμα ύψους 10.000 ευρώ ή 20.000 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!