Με κάμερες και ΑΙ θα ελέγχουν τις πινακίδες των ανασφάλιστων οχημάτων

Πώς θα ξεπεράσει τη μάστιγα των ανασφάλιστων και επικίνδυνων οχημάτων το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Οχήματα © Eurokinissi

Στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) καταφεύγει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας για να ξεπεράσει τη μάστιγα των ανασφάλιστων και επικίνδυνων οχημάτων. Αν μάλιστα υλoποιηθεί το σύστημα με τον τρόπο που υπόσχονται οι ειδικοί, τότε οι αρχές της χώρας θα τελειώσουν οριστικά με το πρόβλημα των οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους και είναι ανασφάλιστα.

Επίσης με το ίδιο τρόπο θα ελέγχονται τα οχήματα που είναι σε ακινησία αλλά τελικά κινούνται, τα οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ κι όμως κινούνται και απειλούν ζωές, ακόμη και τα εγκαταλειμμένα οχήματα που βρίσκονται στους δρόμους της χώρας.

Για να το πετύχει αυτό το υπ. Εθνικής Οικονομίας, αναμένεται να αξιοποιήσει μια εφαρμογή που θα επιτρέπει τον έλεγχο των πινακίδων από τις διάφορες κάμερες που θα εξοπλιστούν ειδικά οχήματα της ΑΑΔΕ. Τα ειδικά αυτά οχήματα ελέγχου θα είναι συμβατικά αυτοκίνητα και θα κινούνται όλες τις μέρες και ώρες του χρόνο και σε όλη την επικράτεια , ηπειρωτική και νησιωτική.
Στόχος τους θα είναι οι παραβάσεις των ιδιοκτητών και όχι του οδηγού. Οι Ιδιοκτήτες θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά για το σχετικό πρόστιμο και θα παρακολουθούνται μέχρι της πλήρους συμμόρφωσής τους. Τα πρόστιμα ανά περίπτωση είναι τσουχτερά και δεν επιδέχονται διαγραφής εκτός και αν ο ιδιοκτήτης δικαιωθεί από την ένσταση που δύναται να καταθέσει εντός 10 ημερών.

Το σύστημα που ετοίμασε η μικρή εταιρεία ΑΙ-Audit Car θα ενημερώνει ακόμη τους ιδιοκτήτες οχημάτων για την λήξη της ασφαλιστικής ενημερότητας του οχήματος, της ισχύος της κάρτας ΚΤΕΟ κ.ά. Όσοι δεν συμμορφώνονται στη συνέχεια με την υποχρέωση αυτή, αμέσως θα τους επιβάλλεται πρόστιμο.

Με την εφαρμογή που αξιοποιεί τεχνικές Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) εκτιμάται ότι θα βρεθούν και τα εγκαταλειμμένα οχήματα. Εκτιμάται ότι μόνον στην Αττική υπάρχουν 150.000 εγκαταλειμμένα και σε ψηφιακή ακινησία οχήματα η απομάκρυνση των οποίων θα μπορούσε να ανακουφίσει τους πολίτες που κινούνται στο Λεκανοπέδιο.

Ειδικότερα από την πειραματική λειτουργία του συστήματος AI-AuditCar έχει βρεθεί ότι περίπου:

  • 210.000 οχήματα ή το 3% του στόλου κυκλοφορούν ανασφάλιστα
  • 196.000 οχήματα που είναι σε ακινησία ή ποσοστό 2,8% κινούνται
  • 315.000 οχήματα ή περίπου το 4,5% δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ
  • 7.000 οχήματα ή περίπου το 0,1% είναι κλεμμένα
  • 91.000 οχήματα ή το 1.3% του στόλου φέρει δυσδιάκριτες πινακίδες και περίπου
  • 14.000 οχήματα ή το 0,2% έχει κάνει αλλαγή χρήσης.

Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από τον έλεγχο 1.500 πινακίδων στις αρχές του έτους και ανήχθησαν στατιστικά στον υφιστάμενο στόλο οχημάτων που σήμερα στην Ελλάδα ξεπερνά τα 7 εκατομμύρια οχήματα. Σημειώνεται ότι η απώλεια εισοδημάτων, φόρων κ.λπ., μόνον από τα ανασφάλιστα οχήματα ξεπερνούν κάθε χρόνια τα 50 εκατ. ευρώ.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την απώλεια εσόδων και φόρων στα ΚΤΕΟ εύκολα φτάνουμε 70 εκατ. ευρώ και αν προσθέσουμε τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα που είναι σε ακινησία, αλλά τελικά κινούνται, τότε το ύψος την απώλειας εσόδων και φόρων ξεπερνά τα 120 εκατ. ευρώ ετησίως.