Το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ στον θεσσαλικό κάμπο από AKTOR και ΑΒΑΞ, η εξωστρέφεια της Alpha Bank και το νέο “χτύπημα” της Trastor στο real estate

«Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό η συνεργασία της Alpha Bank με την UniCredit», το μήνυμα Ψάλτη

O CEO του Ομίλου Alpha Bank, Βασίλης Ψάλτης © Alpha Bank

Το deal των 21,4 εκατομμυρίων μεταξύ Trastor και Ten Brinke στη Μαβίλη

Στην εξαγορά ενός ακόμη «φιλέτου» στον αθηναϊκό χάρτη προχώρησε αθόρυβα η Trastor AEEAΠ, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην εγχώρια αγορά ακινήτων. Η εταιρεία real estate, συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς, απέκτησε έναντι 21,4 εκατομμυρίων ευρώ ακίνητο που βρίσκεται πάνω από την πλατεία Μαβίλη, στην Τιμολέοντος Βάσσου, το οποίο μέχρι πρότινος ανήκε στον ολλανδικό όμιλο Ten Brinke. Το κτίριο, μια παλιά κατασκευή του 1978, ανακαινίστηκε ριζικά από την Ten Brinke. Σύμφωνα με πληροφορίες, προγραμματίζεται ολική ανακατασκευή του ακινήτου επιφάνειας σχεδόν 6.000 τ.μ., το οποίο θα αντικατασταθεί από ένα μοντέρνο, πολύχρωμο κτίριο γραφείων, με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές και παροχές. Η ανακαίνιση έγινε με βάση τις προδιαγραφές του πιστοποιητικού βιωσιμότητας LEED, αναβαθμίζοντας σημαντικά το ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κτιρίου. Στόχος της Trastor είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου επιχειρηματικού κόμβου στο ήσυχο αλλά κομβικό σημείο πίσω από την πλατεία Μαβίλη, σε απόσταση μικρότερη των πέντε λεπτών από τους σταθμούς του μετρό «Μέγαρο Μουσικής» και «Αμπελόκηποι». Η προσβασιμότητα συμπληρώνεται και με 26 ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης που διαθέτει το κτήριο. Με αυτή την προσθήκη, το χαρτοφυλάκιο της Trastor πλησιάζει πλέον τα 700 εκατ. ευρώ σε αξία, επιβεβαιώνοντας το σταθερό επενδυτικό της βηματισμό και την εστίασή της σε ακίνητα υψηλής απόδοσης, με προστιθέμενη αξία μέσω αναβάθμισης και ανάπτυξής τους. Στο προσεχές διάστημα η Trastor αναμένεται να προχωρήσει και στην απόκτηση του Logistics Center των 75.000 τετραγωνικών μέτρων από την Καρπάθιος Development, με την ονομασία Militos Logistics Center στο Θριάσιο, που μισθωτής είναι ο όμιλος Σκλαβενίτη, αγγίζοντας αισίως τα 800 εκατομμύρια ευρώ σε αξία τα 800 εκατομμύρια ευρώ.

Πολλαπλασιαστής αξίας για την Alpha Bank η συμμαχία με την Unicredit και η συνεργασία με τα ΕΛΤΑ

Ισχυρή δυναμική αποδίδει στην Alpha Bank η συμμαχία της με την Unicredit. «Εμείς ως Τράπεζα και ως χώρα, καλωσορίσαμε την διασυνοριακή αυτή συνεργασία, η οποία κινείται στην κατεύθυνση της τραπεζικής ένωσης που χρειάζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση», είπε με νόημα χθες ο CEO της Alpha Bank, Βασίλης Ψάλτης, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου 2025 στους αναλυτές. Το α’ εξάμηνο, όπως τόνισε, η ανάπτυξη της συνεργασίας των δύο τραπεζών αποτέλεσε στρατηγικό ορόσημο, αποδίδοντας απτά και ουσιαστικά αποτελέσματα σε κρίσιμους τομείς, όπως το Wholesale Banking και η Διαχείριση Περιουσίας (Asset Management). Σύμφωνα με όσα είπε ο Βασίλης Ψάλτης, το επενδυτικό πρόγραμμα onemarkets Fund κατέγραψε σημαντική δυναμική, καθώς οι διανομές ξεπέρασαν τα 600 εκατ. ευρώ, πραγματοποιήθηκαν πέντε ιδιωτικές τοποθετήσεις και εκδόθηκαν δύο νέες σειρές ασφαλιστικών προϊόντων ζωής με επενδυτικά χαρακτηριστικά (Unit Linked), συνολικής ονομαστικής αξίας 78 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, οι δύο τράπεζες προχώρησαν στην από κοινού έκδοση πιστωτικών επιστολών και εγγυήσεων άνω των 200 εκατ. ευρώ, ενώ από την έναρξη της συνεργασίας έχουν εγκριθεί διεθνή κοινοπρακτικά δάνεια ύψους 300 εκατ., επιβεβαιώνοντας τον διεθνή ρόλο της Alpha Bank ως αξιόπιστου χρηματοπιστωτικού εταίρου. «Η συνεργασία μας με τη UniCredit μας προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές, το οποίο σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως για να ενισχύσουμε την αξία που δημιουργούμε στους πελάτες και τους μετόχους μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Ψάλτης. Προσθέτοντας και το έτερο στρατηγικό ορόσημο του β’ τριμήνου για την Alpha Bank: τη συνεργασία της με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ). Η συνεργασία αυτή θα ενισχύσει ουσιαστικά την χρηματοοικονομική συμπερίληψη ιδιωτών και επιχειρήσεων, καθώς εξειδικευμένα προϊόντα της Alpha Bank θα διατίθενται μέσα από το πανελλαδικό δίκτυο των ΕΛΤΑ, με την Τράπεζα να αποκτά αποτύπωμα σε πάνω από 1.400 σημεία που θα της δώσουν πολύ μεγαλύτερη πρόσβαση σε ιδιώτες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το δυναμικό εξάμηνο της Optima Bank

Εντυπωσιακό άνοιγμα της αυλαίας αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου και για τις μικρότερες τράπεζες, έκανε χθες η Optima bank. Η Τράπεζα πέτυχε ρεκόρ κερδοφορίας εξαμήνου (81,1 εκατ. ευρώ, +18% σε ετήσια βάση) και ακολούθησε την Alpha Bank στην εξαίρεση του να παρουσιάσουν αύξηση επιτοκιακών εσόδων στο β΄ τρίμηνο, όταν η γενικευμένη τάση ήταν μείωση στα έσοδα τόκων ως συνέπεια των μειώσεων επιτοκίων από την ΕΚΤ. Μόνο το δεύτερο τρίμηνο συνέβαλε με 42,1 εκατ. ευρώ στα έσοδα τόκων εξαμήνου, καταγράφοντας ιστορικό ρεκόρ τριμήνου, αυξημένο κατά 8% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο. Το αποτέλεσμα αυτό έχει να κάνει με ένα άλλο ρεκόρ που έκανε η Optima bank: τις εκταμιεύσεις νέων δανείων. Οι συνολικές εκταμιεύσεις δανείων ανήλθαν σε 1,7 δισ., η υψηλότερη εξαμηνιαία επίδοση στην ιστορία της Τράπεζας, ενώ τα καθαρά υπόλοιπα δανείων ενισχύθηκαν κατά 1,2 δισ. ευρώ, φθάνοντας τα 4,2 δισ., με άνοδο 39% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2024. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τράπεζα έχει και το χαμηλότερο ποσοστό μη εξυπηρετούμενων δανείων στην εγχώρια αγορά. Οι δείκτες Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων (δηλ. δάνεια με καθυστέρηση άνω των 30 ημερών) και Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων (δηλ. δάνεια με καθυστέρηση άνω των 90 ημερών) ανέρχονταν στο τέλος Ιουνίου σε μόλις 1,48% και 0,46% αντίστοιχα.

Ο αυτοκινητόδρομος ΜΟΡΕΑΣ ανεβάζει στροφές

Κατά τη χρήση του 2024, η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. που είναι η εταιρεία παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο – Σπάρτη, ενός από τα σημαντικότερα οδικά έργα υποδομής στην Πελοπόννησο, παρουσίασε βελτιωμένες οικονομικές επιδόσεις. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 13,91% σε σχέση με το 2023, φτάνοντας τα 43,36 εκατ. ευρώ, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σημαντικά, από 23,4% σε 30,7%, αντανακλώντας καλύτερη λειτουργική απόδοση. Παρά την αύξηση των εσόδων, οι ζημίες προ φόρων παρέμειναν, αν και σημαντικά μειωμένες, στα 13,25 εκατ. ευρώ, έναντι 18,34 εκατ. ευρώ το 2023. Παράλληλα, οι καθαρές ταμειακές εκροές περιορίστηκαν στα 3,04 εκατ. ευρώ, σχεδόν στο μισό σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά (6,14 εκατ. ευρώ), γεγονός που υποδηλώνει καλύτερη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων. Το σύνολο του ενεργητικού της ανέρχεται σε 364,3 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις φτάνουν τα 551,2 εκατ. ευρώ. Ο αυτοκινητόδρομος στον οποίο αναφέρεται η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε είναι από τους βασικότερους αυτοκινητόδρομους της Πελοποννήσου, συνολικού μήκους περίπου 205 χιλιομέτρων. Το έργο κατασκευάστηκε μέσω σύμβασης παραχώρησης και η πλήρης λειτουργία του ξεκίνησε το 2016, με τη διαχείρισή του να έχει αναλάβει η εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., στην οποία συμμετέχουν η ΑΚΤΟR και η ΑΒΑΞ.

Kοινοπραξία AKTOR – ΑΒΑΞ ΤΑΥΡΩΠΟΣ για το μεγάλο αρδευτικό έργο στον Ταυρωπό

Συστάθηκε επισήμως η νέα κοινοπραξία «ΑΚTOR – ΑΒΑΞ ΤΑΥΡΩΠΟΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ», με σκοπό την εκτέλεση του μεγάλου δημόσιου έργου αποκατάστασης και εκσυγχρονισμού των δικτύων άρδευσης του Τοπικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) Ταυρωπού. Η κοινοπραξία απαρτίζεται από δύο κορυφαίες τεχνικές εταιρείες: την AKTOR Α.Τ.Ε. με ποσοστό συμμετοχής 60% και την ΑΒΑΞ Α.Ε. με 40%. Σύμφωνα με το καταστατικό, η κοινοπραξία ιδρύεται αποκλειστικά για την υλοποίηση του έργου, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εκπόνηση μελετών, την κατασκευή συστημάτων άρδευσης (τάφροι, τροφοδοτικοί και δευτερεύοντες αγωγοί), αντλιοστάσια, μονάδες επεξεργασίας νερού και λυμάτων, καθώς και μεγάλες υδραυλικές εγκαταστάσεις μεταφοράς υγρών. Ως γνωστό, το έργο δικτύων άρδευσης του Ταυρωπού ήταν το πρώτο από τα οκτώ έργα-ΣΔΙΤ του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για το πρόγραμμα ΥΔΩΡ 2.0. Το έργο είναι κόστους με ΦΠΑ 159,65 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 128,75 εκατ. ευρώ). Στο έργο περιλαμβάνεται η αποκατάσταση και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου άρδευσης Ταυρωπού στο οποίο ο ανάδοχος θα υλοποιήσει όλες τις απαιτούμενες μελέτες, την κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία καθώς και την συντήρηση του.

Ήρθε η ώρα της αναγέννησης για την Ακτή της Αγίας Τριάδας

Επιτέλους μετά από μία 25ετίας θλιβερή εγκατάλειψη, η Ακτή και το Κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας, έχουν μία ευκαιρία αναγέννησης από την εταιρεία Matenisa, που απόκτησε το ακίνητο των 160 στρεμμάτων, στο διαγωνισμό του Υπερταμείου. Για τους Θεσσαλονικείς, αυτούς τουλάχιστον που μετρούν αρκετές δεκαετίες στις πλάτες τους, κυρίως η Πλαζ της Αγίας Τριάδας ήταν το απόλυτο must του καλοκαιριού. Ήταν το πιο όμορφο και εξελιγμένο τμήμα της ακτής των τουριστικών περιοχών της Θεσσαλονίκης, η περιοχή που γνώρισε μεγάλες δόξες στις δεκαετίες του ’60, του ’70 και του ’80, με τα περίφημα beach parties, τις συναυλίες των Ολύμπιανς, των Βόρειων, των Ιdols και όλων των γνωστών ερμηνευτών της ελληνικής ποπ, ενώ εποχή είχε αφήσει η συναυλία του Τόνυ Πινέλλι που είχε κλέψει καρδιές την εποχή εκείνη. Με τα καραβάκια, από την παραλία της Θεσσαλονίκης, Περαία, Μπαχτσές και μετά Αγία Τριάδα, σε μία εποχή που τα πιτσιρίκια περίμεναν πως και πως, το τρατάρισμα του λουκουμά και τη βερικοκάδα της «Φλώρινας», γιατί τον καιρό εκείνο δεν έπαιζαν τα τραπεζώματα έξω από το σπίτι. Οι μανάδες έπαιρναν από το σπίτι, κάτι γεμιστά, κάτι τηγανητά κεφτεδάκια και η οικογένεια την έβγαζε οικονομικά στην παραλία. Αλλά στην Πλαζ της Αγίας Τριάδας, με το σελφ σερβις εστιατόριο, τα ντουζ με τη μεταλλική πλατφόρμα που απελευθέρωνε νερό με το πάτημα, τις καμπίνες των αποδυτηρίων, τα γήπεδα του βόλεϊ και του τένις, τις όμορφες πολύχρωμες τέντες για την προστασία από τον ήλιο… ήταν μία άλλη ιστορία. Ήταν η Πλαζ ένα μέρος υπέροχο, μαγικό, με κήπους, με ξύλινους διαδρόμους για την άνετη κίνηση μέσα από την καυτή άμμο, με κόσμο που απολάμβανε την αίσθηση μίας εποχής που είχαν αρχίσει να έρχονται καλύτερες ημέρες για την ελληνική οικογένεια. Με 3 δραχμούλες την είσοδο, ο παραθαλάσσιος παράδεισος άνοιγε στους επισκέπτες. Και παραδίπλα το υπέροχο Sun Beach Hotel. Μετά από χρόνων εγκατάλειψης, μίας ερήμωσης που πλήγωσε όλο αυτό το μέτωπο της τουριστικής ακτής της Θεσσαλονίκης, όπως φυσικά και τον οικισμό της Αγίας Τριάδας, ήρθε η ώρα να αλλάξει πρόσωπο και η Ακτή αλλά και το παλιό κάμπινγκ του ΕΟΤ, που και αυτό είχε -τον καλό καιρό- γνωρίσει δόξες μεγάλες. Ευχή φυσικά είναι η ανάπτυξη αυτή να έχει πράσινο και βιώσιμο χαρακτήρα, γιατί -δυστυχώς- οι τουριστικές περιοχές της Θεσσαλονίκης ως σήμερα δεν είχαν τη φροντίδα που τους άξιζε.