Οι εμφανίσεις του Ιβάν Σαββίδη που πυκνώνουν, η επένδυση Μυστακίδη στο Κτίριο Ρούσβελτ, το ”50άρι” των My Market και η εταιρεία που έφτιαξε το myStreet

Το «50άρι» του franchise για my Market, η επίσκεψη Σαββίδη στον ΟΛΘ και οι Τούρκοι τουρίστες που γυρίζουν την πλάτη στην εγχώρια ακρίβεια

Επίσκεψη του Ιβάν Σαββίδη στον ΟΛΘ © ΔΤ

Πυκνώνουν οι εμφανίσεις Σαββίδη στη Θεσσαλονίκη

Η εμφάνιση Μυστακίδη στο «κάδρο», για το έργο της Νέας Τούμπας, «έφερε», μέσα σε δύο μήνες, τέσσερις φορές τον Ιβάν Σαββίδη στη Θεσσαλονίκη, όταν ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ αλλά και βασικός μέτοχος της ΟΛΘ ΑΕ είχε να εμφανιστεί στην πόλη πέντε ολόκληρα χρόνια. Παρ’ ότι ο κ. Σαββίδης ελέγχει ποσοστό άνω του 50% στην ΟΛΘ ΑΕ, ουδείς αμφιβάλλει ότι η μεγάλη του δύναμη, όπως και η μεγάλη του αγάπη, είναι ο ΠΑΟΚ. Χθες, λοιπόν, το πρωί, πάλι με ελικόπτερο, επισκέφθηκε ο ομογενής επιχειρηματίας το λιμάνι και επιθεώρησε, μαζί με την πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ, την κ. Σαμαρά και τον κ. Τσάρα αντίστοιχα, τις πρόδρομες εργασίες που γίνονται για την επέκταση του 6ου προβλήτα, όπως και τις εργασίες στο κτίριο της ΠΑΕΓΑΕ. Εννοείται πως ο κ. Σαββίδης έχει κάθε λόγο να ενημερώνεται για τις εξελίξεις στον ΟΛΘ και για τις πρόδρομες εργασίες που εκτελούν ΜΕΤΚΑ και ΤΕΚΑΛ και  αναμένεται να οδηγήσουν στην υπογραφή της μεγάλης σύμβασης για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα. Ωστόσο, οι πυκνές εμφανίσεις του στη Θεσσαλονίκη έχουν δημιουργήσει εντύπωση και επόμενο είναι να συνδεθούν με τις αντιδράσεις που προκάλεσε η κίνηση Μυστακίδη να δηλώσει «παρών» για την κατασκευή του γηπέδου, βάζοντας στο τραπέζι της διεκδίκησης 250.000 ευρώ ζεστό, δεσμευμένο χρήμα για τη Νέα Τούμπα. Τώρα, με τις επανειλημμένες εμφανίσεις του στην πόλη, τέσσερις μάλιστα σε δύο μήνες, ο Ιβάν Σαββίδης δηλώνει και αυτός «παρών». Ύστερα από απουσία πολλών ετών, το τελευταίο δίμηνο ο κ. Σαββίδης «πέταξε» στην Τούμπα, χθες «πέταξε» στο Λιμάνι και ενδιάμεσα παρακολούθησε και δύο αγώνες του ΠΑΟΚ. Δεν χωράει αμφιβολία πως το μπρα ντε φερ Μυστακίδη – Σαββίδη συνεχίζεται και πως θα δούμε αρκετά ακόμη επεισόδια έως το τέλος του έτους, μέχρι τότε δηλαδή που ο Ερασιτέχνης έδωσε χρονικό περιθώριο στον κ. Σαββίδη για προσκομίσει proof of funds για την κατασκευή του γηπέδου.

Το «50άρι» του franchise για my Market

Η πορεία των καταστημάτων σούπερ μάρκετ γειτονιάς My market Local, που λειτουργούν με το μοντέλο του franchise, ξεκίνησε το 2021, στην Κυψέλη, με το πρώτο πιλοτικό κατάστημα. Σήμερα το δίκτυο των συγκεκριμένων καταστημάτων έχει φτάσει τα 50 σημεία. Παρά το γεγονός ότι φαινομενικά ο όμιλος Metro – My market μπήκε με σχετική καθυστέρηση στο μοντέλο franchise, στόχευσε εξαρχής στο να δημιουργήσει μικρότερα καταστήματα, με πιο άμεση διαδικασία αδειοδότησης και κατασκευής, εφαρμόζοντας το ίδιο μοντέλο που ισχύει και κατά την οργάνωση και την εμπειρία αγορών που χαρακτηρίζει τα εταιρικά καταστήματα. Αυτήν τη στιγμή το συγκεκριμένο δίκτυο εξυπηρετείται από περίπου 40 άτομα, όπως έκανε γνωστό και πριν από λίγες ώρες με ανάρτησή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Και, όπως έχουν κατά καιρούς αναφέρει τα στελέχη του ομίλου σούπερ μάρκετ, στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη, όπου στην αγορά των franchise – μικρών σούπερ μάρκετ ο ανταγωνισμός βρίσκεται στα ύψη και συνυπάρχουν εταιρείες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η ΟΚ! και άλλες, μικρότερου βεληνεκούς επιχειρήσεις.

Η Τουρκία ακριβαίνει, οι τουρίστες τής γυρίζουν την πλάτη

Η εικόνα της Τουρκίας ως «φθηνού all-inclusive παραδείσου» φαίνεται να ραγίζει. Το δημοσίευμα της Frankfurter Allgemeine Zeitung έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που πολλοί στον τουριστικό κλάδο ψιθύριζαν: ότι οι τιμές στην Τουρκία εκτοξεύθηκαν τόσο, ώστε ακόμη και οι παραδοσιακοί «πιστοί» της -Γερμανοί, Βρετανοί και Ρώσοι- αρχίζουν να στρέφονται αλλού. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι η κρίση αυτή δεν αφορά μόνο την τουριστική βιομηχανία, αλλά απειλεί να επιβαρύνει το ήδη εύθραυστο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας. Ο τουρισμός συνεισφέρει το 10% του ΑΕΠ και η μείωση 5% μέσα στην καρδιά της σεζόν αποτελεί καμπανάκι για το οικονομικό επιτελείο. Οι Τούρκοι ξενοδόχοι πλήρωσαν το τίμημα της «υπερ-επιτυχίας» τους: συνήθισαν τον κόσμο στο all-inclusive χωρίς όρια, το οποίο πλέον δεν μπορούν να προσφέρουν σε αποδεκτές τιμές. Η ειρωνεία; Χιλιάδες Τούρκοι διάλεξαν πέρυσι τα ελληνικά νησιά για φθηνότερες και ποιοτικότερες διακοπές. Ο ανταγωνισμός στην Ανατολική Μεσόγειο σκληραίνει και η Τουρκία δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί το «ατού» του φθηνού προορισμού. Η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να παρακολουθεί προσεκτικά: οι ισορροπίες στην περιοχή αλλάζουν – και οι τουρίστες ψηφίζουν με το πορτοφόλι τους.

Η 12η παράταση στην εκκαθάριση του Οργανισμού της Κωπαΐδας

Νέα παράταση έλαβε η εκκαθάριση του οργανισμού της Κωπαΐδας. Η εκκαθάριση του οργανισμού, που έχει πάψει να λειτουργεί εδώ και δεκαετίες, διαρκεί πλέον πάνω από 10 χρόνια, καθώς ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2015. Έκτοτε η ολοκλήρωση της διαδικασίας εκκαθάρισης του Οργανισμού Κωπαΐδας έχει λάβει 11 παρατάσεις και αυτή η νέα που δόθηκε από τον Κυριάκο Πιερρακάκη είναι η 12η κατά σειρά. Η νέα παράταση ορίζει η εκκαθάριση να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Είναι η μικρότερη παράταση που δόθηκε, αλλά ποτέ κανείς δεν είναι σίγουρος για την έκβασή της. Η προτελευταία παράταση είχε δοθεί επί υπουργία Χρήστου Σταϊκούρα και προέβλεπε την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης του οργανισμού αρχές του 2025. Ωστόσο, με αίτημα του εκκαθαριστή (Grand Thorton) έλαβε παράταση μέχρι το τέλος Ιουλίου. Τελικά δόθηκε παράταση μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Πάντως, οι παρατάσεις αυτές είναι ευεργετικές για τους εκκαθαριστές, που αυξάνουν τα έσοδά τους. Η νέα παράταση συνοδεύεται και αυτή με επιπλέον αμοιβές, ύψους 40.500 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.

Η εταιρεία που έφτιαξε το myStreet

H μικρή εταιρεία λογισμικού Novoville ανέπτυξε την εφαρμογή MyStreet, που χθες παρουσιάστηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Η ανάπτυξη της εφαρμογής έγινε με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία από την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ. Το ύψος της ανάθεσης ήταν 60 χιλ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και η υλοποίηση κράτησε τρεις μήνες. Η Novoville εξειδικεύεται στην ανάπτυξη πλατφορμών παροχής υπηρεσιών σε πολίτες από δήμους και δημόσιους φορείς. Έχει αναπτύξει πλατφόρμες «έξυπνων πόλεων» για κινητά τηλέφωνα, με στόχο την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε δήμους, υπηρεσιών marketing κ.λπ.

Σε μουσείο μετατρέπεται το διατηρητέο της οικογένειας Στασινόπουλου

Σημαντικές εξελίξεις δρομολογούνται για ακόμη ένα ιστορικό ακίνητο του αθηναϊκού κέντρου. Το διατηρητέο κτήριο στη συμβολή των οδών 3ης Σεπτεμβρίου 46 και Μάρνης 13, ιδιοκτησίας της ElvalHalcor του ομίλου Viohalco, εισέρχεται στην τελική φάση έγκρισης από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ), για να μετατραπεί σε Μουσείο αφιερωμένο στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη. Παράλληλα, στο Συμβούλιο θα εξεταστεί και η μελέτη συντήρησης του διακόσμου και των ιστορικών στοιχείων του διατηρητέου κτιρίου, ώστε να διασφαλιστεί η ανάδειξη και η προστασία της αρχιτεκτονικής του ταυτότητας. Το κτίσμα είναι μία διπλοκατοικία του 1920, που οικοδομήθηκε με στοιχεία εκλεκτικισμού, συνδυάζοντας διαφορετικά αρχιτεκτονικά ρεύματα της εποχής. Η χαρακτηριστική καμπύλη γωνία του, σήμα κατατεθέν του οικοδομήματος, μοιάζει να «γεφυρώνει» το παλιό με το καινούργιο στην καρδιά της πόλης. Το κτίριο, από την πρώτη στιγμή, συνδέθηκε με την ιστορία της βιομηχανικής δυναστείας Στασινόπουλου – της οικογένειας που ίδρυσε τον όμιλο Viohalco. Στα πρώτα χρόνια αποτέλεσε κατοικία της οικογένειας, ενώ στο ισόγειό του στεγαζόταν η εμπορική επιχείρηση σιδηρικών και ειδών υγιεινής που διατηρούσαν. Στην πίσω όψη του διατηρητέου, στη δεκαετία του 1950, κατασκευάστηκε ένα ακόμη κτίριο, που δεν έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο. Το συγκεκριμένο λειτούργησε για χρόνια ως αποθήκη, υποστηρίζοντας τη δραστηριότητα της επιχείρησης. Η μετατροπή του ιστορικού ακινήτου σε μουσείο παραμένει χρονοβόρα διαδικασία, καθώς απαιτείται σειρά εγκρίσεων, λόγω του χαρακτηρισμού του ως μνημείου από το υπουργείο Πολιτισμού.

Στο μικροσκόπιο του ΚΣΝΜ η επένδυση Μυστακίδη στο Κτίριο Ρούσβελτ

Στην ατζέντα του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων εισάγεται η εξέταση της έγκρισης ή μη της τροποποίησης της εγκεκριμένης μελέτης που αφορά το ιστορικό «Κτίριο Ρούσβελτ» στη Θεσσαλονίκη. Το ακίνητο, χαρακτηρισμένο από το υπουργείο Πολιτισμού ως «έργο τέχνης», βρίσκεται στη συμβολή των οδών Μητροπόλεως 11, Ίωνος Δραγούμη 2 και Ρογκότη και ανήκει στη ΝΙΜΤΕΝΚΟ ΑΕ, εταιρεία συμφερόντων του επιχειρηματία Τέλη Μυστακίδη. Η τροποποίηση που εξετάζεται αφορά κατασκευές και αλλαγές χρήσης στο δώμα του κτιρίου – συγκεκριμένα, την επέκταση κλειστού χώρου, τη μετατροπή του χώρου Η/Μ εγκαταστάσεων σε χώρο κουζίνας και την κατασκευή καπνοδόχου. Όπως έχει γράψει στο παρελθόν το powergame.gr, η βούληση του επιχειρηματία να προχωρήσει η αποκατάσταση με τις υψηλότερες προδιαγραφές και σε απόλυτη συμμόρφωση με τις οδηγίες του ΚΣΝΜ έχει εκτινάξει το κόστος της επένδυσης, το οποίο πλησιάζει τα 20 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το «Κτίριο Ρούσβελτ» αποτέλεσε για χρόνια ιδιοκτησία της πρώην Ιονικής Τράπεζας και αργότερα της Alpha Bank, ενώ το 2023 αγοράστηκε από τη ΝΙΜΤΕΝΚΟ ΑΕ, έναντι 6,2 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της ανακατασκευής, στις αρχές του 2026, στο εμβληματικό ακίνητο πρόκειται να εγκατασταθούν τα κεντρικά γραφεία της διοίκησης των επιχειρήσεων του Έλληνα δισεκατομμυριούχου.

Ομόφωνο «ναι» από τον Δήμο Κισσάμου στην ΜΠΕ του ΒΟΑΚ Χανιά – Κίσσαμος

Θετικά γνωμοδότησε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Κισσάμου επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο αφορά την κατασκευή αυτοκινητόδρομου μήκους 30,4 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Βαμβακόπουλου και θα καταλήγει περίπου 1,2 χλμ. πριν από την είσοδο στην πόλη της Κισσάμου. Ο σχεδιασμός προβλέπει τετράιχνη διατομή με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και κεντρική νησίδα με στηθαίο ασφαλείας, ενώ το μεγαλύτερο τμήμα θα προκύψει από διαπλάτυνση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ. Στα όρια του Δήμου Κισσάμου προβλέπεται η κατασκευή δύο νέων κόμβων, ενός ανισόπεδου στα Νοπήγεια και ενός κυκλικού στα Καλουδιανά, που θα αποτελέσει και το δυτικό άκρο του αυτοκινητόδρομου. Ο τελευταίος θα συνδεθεί με την πόλη της Κισσάμου μέσω του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, καθώς και με την υπό μελέτη Παράκαμψη Κισσάμου. Παράλληλα, θα κατασκευαστούν νέες γέφυρες στον Τυφλό και τον Νοπηγειανό ποταμό, ενώ προβλέπεται και διαπλάτυνση της Παλαιάς Εθνικής Οδού. Το Συμβούλιο αναγνώρισε ότι ο σχεδιασμός βελτιώθηκε σημαντικά σε σχέση με τις αρχικές μελέτες, που προέβλεπαν μόλις έναν κόμβο στον κόλπο της Κισσάμου.  Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη σωστής διαχείρισης της κυκλοφορίας κατά την περίοδο κατασκευής, ώστε να μην πληγεί η τουριστική κίνηση και η οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.

Νέο κτίριο Ινστιτούτου Νανοτεχνολογίας και Μικροσυστημάτων στον «Δημόκριτο» – Διαγωνισμός 6,6 εκατ. ευρώ

Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» προκήρυξε ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την κατασκευή του νέου κτιρίου του Ινστιτούτου Νανοτεχνολογίας και Μικροσυστημάτων. Το έργο εντάσσεται στο επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης των ερευνητικών υποδομών της χώρας και έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 6.606.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (1.585.440 ευρώ ΦΠΑ), δηλαδή συνολικά 8.191.440 ευρώ. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας. Κύριος του έργου, αναθέτουσα αρχή και φορέας κατασκευής είναι το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος». Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει της τιμής. Το νέο κτίριο θα ανεγερθεί εντός του συγκροτήματος του «Δημόκριτου» στην Αγία Παρασκευή και θα στεγάσει το Ινστιτούτο Νανοτεχνολογίας και Μικροσυστημάτων, προσφέροντας σύγχρονους χώρους έρευνας, εργαστήρια υψηλής τεχνολογίας και υποδομές αιχμής για τη μελέτη και ανάπτυξη εφαρμογών νανοτεχνολογίας και μικροσυστημάτων.

Επιτέλους POS στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Επιτέλους, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παρέχει στο επιβατικό κοινό την αυτονόητη υπηρεσία, που θα κάνει απλές και εύκολες τις μετακινήσεις του. Μιλάμε για τη δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου με τη χρήση κάρτας. Τελειώνουν πλέον τα ευτράπελα που κάθε ημέρα συνέβαιναν, είτε γιατί οι επιβάτες δεν είχαν κέρματα για να βγάλουν εισιτήριο, είτε γιατί δεν είχαν από τα «μικρά» χαρτονομίσματα που δέχονται τα μηχανήματα, είτε γιατί τα μηχανήματα δεν είχαν αρκετά κέρματα για να επιστρέψουν ρέστα στον επιβάτη. Ύστερα από εννέα μήνες από τότε που πρωτολειτούργησε η βασική γραμμή του Μετρό, έχει αρχίσει η εγκατάσταση μηχανημάτων POS στους σταθμούς. Μέχρι χθες είχε εγκατασταθεί από ένα μηχάνημα σε κάθε σταθμό, δοκιμάσθηκε μάλιστα η λειτουργία τους και δούλευαν ρολόι. Σε διάστημα μιας εβδομάδας θα εγκατασταθούν και τα υπόλοιπα και τέλος στην ταλαιπωρία. Η διευκόλυνση που εξασφαλίζεται για τους χρήστες του Μετρό είναι μεγάλη και γίνεται ακόμη μεγαλύτερη για τους ξένους που έρχονται στην πόλη, Έλληνες επισκέπτες, αλλά και αλλοδαπούς. Μάλιστα, τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, από δίγλωσσα (ελληνικά και αγγλικά), θα «μιλάνε» πλέον έξι γλώσσες, καθώς συμπεριλήφθηκαν τα γαλλικά, γερμανικά, βουλγαρικά και εβραϊκά. Η Θεσσαλονίκη έχει το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης και επιτέλους οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να το χρησιμοποιούν χωρίς τα γνωστά προβλήματα των πρώτων μηνών λειτουργίας, το κυριότερο από τα οποία αφορούσε την έκδοση εισιτηρίων. Τώρα, με τη χρήση κάρτας, ο επιβάτης θα βγάζει εύκολα και απροβλημάτιστα εισιτήριο, οπότε το επόμενο βήμα είναι το εισιτήριο αυτό να καλύπτει και τις μετακινήσεις με τα λεωφορεία, δηλαδή να υπάρχει διαλειτουργικότητα στα δύο συστήματα που έχουν εγκατασταθεί, στο Μετρό και στον ΟΑΣΘ.