Οι ξένοι που παραμένουν καθαροί αγοραστές στο ΧΑ, η προσφορά των έξι ετών του ”Ηρακλή”, ο μετασχηματισμός της Κυριακούλης από τους αδερφούς Τζώρτζη και οι τριβές για τη νέα ΚΑΠ

Οι τραπεζίτες που βάζουν πλώρη για διπλασιασμό των πράσινων δανείων και ο ΟΣΕΘ που προχωράει μια μικρή σύμβαση

Ο Ρήγας Τζώρτζης, πρόεδρος του ΔΣ © Κυριακούλης

Χρηματιστήριο: Καθαροί αγοραστές οι ξένοι με 314 εκατ. ευρώ στο 9μηνο του 2025

Παρά το γεγονός ότι ο Σεπτέμβριος καταγράφηκε ως ο τρίτος διαδοχικός μήνας εκροών, το ελληνικό Χρηματιστήριο συνεχίζει την ανοδική του πορεία με αξιοσημείωτη αντοχή. Ο Γενικός Δείκτης έκλεισε θετικά για ενδέκατο συνεχόμενο μήνα, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική που έχει αποκτήσει η αγορά από τις αρχές του έτους.

Στις 22 συνεδριάσεις του μήνα οι ξένοι επενδυτές εμφανίστηκαν ως καθαροί πωλητές, αποσύροντας κεφάλαια ύψους 39 εκατ. ευρώ. Οι ρευστοποιήσεις προήλθαν κυρίως από συγκεκριμένες γεωγραφικές εστίες: η Τσεχία με 110,3 εκατ. ευρώ, το Γιβραλτάρ -μέσω ενός μόνο επενδυτικού λογαριασμού- με 100 εκατ. ευρώ και η Ιρλανδία με 37 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, από την απέναντι όχθη, επενδυτές από το Ηνωμένο Βασίλειο (104,9 εκατ. ευρώ), τη Γερμανία (86 εκατ. ευρώ) και τη Γαλλία (55,4 εκατ. ευρώ) ενίσχυσαν τη ζήτηση, λειτουργώντας ως αντίβαρο στις πιέσεις των πωλητών.

Σημαντική παραμένει και η συμβολή των εγχώριων μετοχικών αμοιβαίων κεφαλαίων, που για πέμπτο συνεχόμενο μήνα εμφάνισαν εισροές – τον Σεπτέμβριο της τάξης των 23 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο έτους, οι συνολικές εισροές αγγίζουν πλέον τα 185 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας την επίδοση του 2019 (169 εκατ. ευρώ) και θέτοντας βάσιμες προσδοκίες για την καλύτερη χρονιά από το μακρινό 2002, όταν οι καθαρές εισροές είχαν φτάσει τα 358 εκατ. ευρώ.

Στο εννεάμηνο, οι ξένοι επενδυτές παραμένουν καθαροί αγοραστές, με θετικό ισοζύγιο 314 εκατ. ευρώ. Η συμμετοχή τους στις συναλλαγές διατηρήθηκε υψηλή, αγγίζοντας το 66,4% τον Σεπτέμβριο και διαμορφούμενη στο 61% για το σύνολο της χρονιάς. Η κεφαλαιοποίηση που βρίσκεται σε ξένα χαρτοφυλάκια αγγίζει το 69,57%, λίγο χαμηλότερα από το υψηλό του Ιουλίου (71,1%) – μια διαφοροποίηση που αντανακλά και τις αλλαγές που έφερε η παράλληλη διαπραγμάτευση της Metlen στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Άναψαν ξανά οι «μηχανές» για τους ντόπιους επενδυτές

Την ίδια στιγμή, η εγχώρια επενδυτική κοινότητα δείχνει επίσης σημάδια αναθέρμανσης. Η έκδοση του εταιρικού ομολόγου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Δημόσια Προσφορά της Intralot για την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου προσέλκυσαν έντονο ενδιαφέρον, οδηγώντας στη δημιουργία 3.527 νέων κωδικών – η υψηλότερη μηνιαία επίδοση από τον Φεβρουάριο του 2024. Συνολικά, το 2025 έχουν ήδη δημιουργηθεί 19.947 νέοι κωδικοί, ενώ η ενεργή επενδυτική βάση σταθεροποιείται κοντά στους 28.000 κωδικούς ανά μήνα, ενισχυμένη σε σχέση με τους 24.000 του 2024.

Με τον Οκτώβριο να έχει ξεκινήσει με θετικό πρόσημο (έως 43% στο τέλος της περασμένης εβδομάδας) και την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας να λειτουργεί ως μοχλός ενίσχυσης του κλίματος, το Χρηματιστήριο δείχνει να κινείται σταθερά προς ένα ιστορικό ορόσημο: αν την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου στις 17:20 ο Γενικός Δείκτης ξεπερνά τις 2.034,22 μονάδες, τότε θα έχει ολοκληρώσει έναν ολόκληρο χρόνο συνεχούς ανόδου – κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά της αγοράς.

Δεν πρόκειται για εύκολη υπόθεση. Η αγορά ήδη έχει προσφέρει σημαντικές αποδόσεις και οι επαναλαμβανόμενες δημόσιες προσφορές -είτε μετοχών είτε ομολόγων- απορροφούν σημαντική ρευστότητα. Ωστόσο, μέχρι στιγμής αυτά τα γεγονότα δεν έχουν αποδειχθεί ανασταλτικοί παράγοντες.

Βάζουν πλώρη για διπλασιασμό των πράσινων δανείων οι τραπεζίτες

Στόχο να διπλασιάσουν το χαρτοφυλάκιο των «πράσινων» δανείων τους μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια έχουν θέσει οι ελληνικές τράπεζες, εφαρμόζοντας τα κριτήρια βιώσιμης ανάπτυξης στο 50% των νέων χρηματοδοτήσεών τους, από 25% σήμερα. Γενικά, πάντως, η πράσινη μετάβαση αποδεικνύεται «δύσκολο χόμπι», λόγω του υψηλού της κόστους, με αποτέλεσμα αρκετές ευρωπαϊκές τράπεζες να έχουν αποχωρήσει από συμμαχίες, όπως η Net-Zero Banking Alliance. Οι ελληνικές τράπεζες, πάντως, παραμένουν προσηλωμένες στη δέσμευσή τους για τους στόχους net-zero και τις βιώσιμες χρηματοδοτήσεις. Αλλά οι τράπεζες από μόνες τους δεν αρκούν για την επιτυχία της πράσινης μετάβασης, όπως τόνισε χθες ο CEO της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς, μιλώντας στο συνέδριο του Economist. Όπως είπε ο CEO της ΕΤΕ, χρειάζεται να υιοθετηθεί μια πιο ευέλικτη προσέγγιση στην πράσινη μετάβαση, έτσι ώστε αφενός τα κόστη για επιχειρήσεις και πολίτες να είναι διαχειρίσιμα, αφετέρου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ανταγωνιστικότητας για την ευρωπαϊκή οικονομία. «Χρειαζόμαστε κοινή λογική, μείωση της γραφειοκρατίας και σαφείς προτεραιότητες», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος παράλληλα στους περιορισμούς που αντιμετωπίζει η Ευρώπη ως προς τη δυνατότητα επιδότησης της ενεργειακής μετάβασης, λόγω του μικρού δημοσιονομικού χώρου. Η Ευρώπη προσπαθεί μέσω της τιμολόγησης να ακριβύνει τις εκπομπές ρύπων. Η τιμή δικαιωμάτων ρύπων στην Ευρώπη διαμορφώνεται περίπου στα 80 δολάρια/τόνο CO2, ως ισχυρό κίνητρο αποανθρακοποίησης, και αφορά το 50% των συνολικών εκπομπών, όταν η αντίστοιχη τιμή στις ΗΠΑ βρίσκεται στα 36 δολάρια – και μόνο σε ορισμένες πολιτείες, καθώς δεν υπάρχει ενιαία ομοσπονδιακή πολιτική και το σύστημα καλύπτει έως και το 25% των ρύπων. Στην Κίνα, δε, η τιμή δικαιωμάτων ρύπων δεν ξεπερνάει τα 10 δολάρια και αφορά το 40% των ρύπων.

Η προσφορά των έξι ετών του Ηρακλή

Έξι χρόνια συμπλήρωσε ο «Ηρακλής», το σχήμα τιτλοποιήσεων για τη μείωση των «κόκκινων» δανείων των ελληνικών τραπεζών, στις 10 Οκτωβρίου, οπότε και έλαβε, το 2019, το πράσινο φως από την τότε Επίτροπο Ανταγωνισμού της ΕΕ, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, για να προχωρήσει στην υλοποίησή του. Ο «Ηρακλής» ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή στις 12 Δεκεμβρίου 2019 και ξεκίνησε τη λειτουργία του πρακτικά τον Φεβρουάριο του 2020, με την πρώτη τιτλοποίηση, λίγο πριν από την πανδημία. Η πορεία είναι γνωστή, καθώς από δείκτη μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων στο 45%, σήμερα αυτός έχει υποχωρήσει στο 3,18%. Για τον «Ηρακλή» και τον κομβικό του ρόλο για να λάβει η χώρα την επενδυτική βαθμίδα έχουν ειπωθεί πολλά. Μια διάσταση της προσφοράς του, πάντως, δεν μου ήταν γνωστή και εντυπωσιάστηκα όταν την ανέφερε τραπεζίτης μεταξύ τυρού και αχλαδίου. Όπως μου έλεγε, το 2019, αμέσως πριν από τις εκλογές του Ιουλίου που έφεραν τη Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση, τα spreads δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχονταν στις 260 μονάδες βάσης. Στις 12 Δεκεμβρίου του 2019, όταν ψηφίστηκε ο «Ηρακλής», είχαν πέσει στις 160 μονάδες βάσης και στις 14 Φεβρουαρίου του 2020, όταν έγινε η πρώτη τιτλοποίηση, στις 134 μονάδες βάσης. Σήμερα τα spreads δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου βρίσκονται στις 67 μονάδες βάσης. «Από τη μείωση των spreads στην εξαετία από το 2019 μέχρι σήμερα προκύπτει άνετα κέρδος 25 δισ. ευρώ για το ελληνικό Δημόσιο και στο κέρδος αυτό η συμβολή του ”Ηρακλή” είναι πολύ μεγάλη», μου έλεγε ο συνομιλητής μου. Στο τέλος του α’ εξαμήνου ο δείκτης μη εξυπηρετούμενων δανείων στην Ελλάδα είχε υποχωρήσει στο 3,18% και όλα δείχνουν ότι στο τέλος της χρονιάς θα κλείσει κάτω του 3%. Και μπορεί ο δείκτης να παραμένει ο υψηλότερος στην Ευρωζώνη (ακολουθούν οι ισπανικές τράπεζες με 2,88% και οι αυστριακές με 2,74%, ενώ ο μέσος όρος της Ευρωζώνης διαμορφώνεται οριακά κάτω του 2%), αλλά οι ελληνικές τράπεζες εμφανίζουν πολύ βελτιωμένη εικόνα -και καλύτερη των ομολόγων τους στην Ευρωζώνη- στα δάνεια του Σταδίου 2 και Σταδίου 3. Τα δάνεια του Σταδίου 2 (δηλ. ρυθμισμένα που παραμένουν εξυπηρετούμενα, αλλά εμφανίζουν σημαντική αύξηση πιστωτικού κινδύνου), ανέρχονται σε 12,57 δισ. ευρώ, καλύπτοντας το 6,86% του συνόλου, με δείκτη κάλυψης στο 6,38%. Τα δάνεια Σταδίου 3 (θεωρούνται μη εξυπηρετούμενα) φτάνουν τα 5,26 δισ. ευρώ (2,87% του χαρτοφυλακίου), με δείκτη κάλυψης στο 42,16%. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα δάνεια Σταδίου 2 καταλαμβάνουν υψηλότερο ποσοστό στο σύνολο, στο 9,59%, και έχουν χαμηλότερο δείκτη κάλυψης, 3,21%. Τα δάνεια Σταδίου 3 φτάνουν το 2,18%, με κάλυψη στο 42,89%. Συμπέρασμα: Οι ελληνικές τράπεζες τώρα πια διαχειρίζονται πιο συνετά και αποτελεσματικά τον πιστωτικό κίνδυνο και είναι καλύτερα προετοιμασμένες να αποτρέψουν τη δημιουργία νέων «κόκκινων» δανείων.

Οι «σκόπελοι» για τη νέα ΚΑΠ

Η Κομισιόν μπορεί να παρουσίασε εμπρόθεσμα στις 16/7 την πρότασή της για τη νέα ΚΑΠ στο πλαίσιο του Πολυετούς Δημοσιονομικού Προγράμματος 2028-20234, όμως οι διαθέσεις από πλευράς Ευρωκοινοβουλίου και αγροτών φάνηκαν από νωρίς και μέχρι την τελική διαμόρφωση και ψήφιση της πρότασης, αυτή αναμένεται να περάσει από σαράντα κύματα. Η Κομισιόν διαμηνύει ότι επιδιώκει την απλούστευση της ΚΑΠ, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση του εισοδήματος των αγροτών, οι αγρότες εξακολουθούν να βρίσκουν τις διαδικασίες και τις απαιτήσεις «λαβύρινθο» και να ζητούν περισσότερους πόρους, ενώ σημαντική μερίδα υπουργών ζητούν μεταξύ άλλων έναν πιο «φουσκωμένο» προϋπολογισμό. Για την Ελλάδα, όπου στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση στον αγροτικό τομέα προστίθεται η απληρωσιά χιλιάδων παραγωγών με φόντο το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και η ευλογιά των αιγοπροβάτων, που συνεχίζει να καλπάζει, καταλαβαίνει κανείς πως οι απαιτήσεις μπροστά στη διαμόρφωση της νέας ΚΑΠ και το κομμάτι της «πίτας» που θα λάβει η χώρα είναι ανεβασμένες, προκειμένου να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να «αναπνεύσει» μακροπρόθεσμα η ύπαιθρος. «Εμείς ήμασταν στην ώρα μας», διαμηνύουν από τις Βρυξέλλες, «παρέχουμε τεχνική στήριξη στις διάφορες επιτροπές και στα κράτη-μέλη για τα εθνικά σχέδια». Το πότε και υπό ποιες τροποποιήσεις θα ψηφιστεί η νέα ΚΑΠ παραμένει μυστήριο και οι μάχες στο Ευρωκοινοβούλιο αναμένονται σκληρές.

Πράσινο φως για την αποκατάσταση του ιστορικού ΦΙΞ Θεσσαλονίκης

Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει για το ιστορικό βιομηχανικό συγκρότημα της ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη, καθώς εγκρίθηκε η εκπόνηση της μελέτης αποκατάστασης και επανάχρησής του, με σκοπό τη δωρεά της στο Ελληνικό Δημόσιο. Η απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και υπογράφεται από την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, σηματοδοτώντας την επανεκκίνηση ενός σημαντικού έργου για την πολιτιστική και αρχιτεκτονική ταυτότητα της πόλης.

Η μελέτη θα εκπονηθεί με αποκλειστική δαπάνη της εταιρείας FILMA Estate ΜΑΕ, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση ή συμμετοχή του Δημοσίου, και θα αφορά τόσο την αποκατάσταση του μνημείου όσο και την επαναχρησιμοποίησή του με νέες λειτουργίες, που θα το επανεντάξουν ενεργά στον αστικό ιστό.

Στο αντικείμενο της μελέτης περιλαμβάνονται η αρχιτεκτονική αποτύπωση και προμελέτη των προτεινόμενων χρήσεων, η αρχιτεκτονική και στατική αποκατάσταση των κτιρίων, οι ηλεκτρομηχανολογικές και περιβαλλοντικές μελέτες, καθώς και η τεκμηρίωση, συντήρηση και διαχείριση του διατηρητέου μηχανολογικού εξοπλισμού του εργοστασίου. Προβλέπονται, επίσης, ειδική μελέτη φωτισμού, μελέτη προσβασιμότητας, ακουστική μελέτη και μελέτη περιβάλλοντος χώρου, ώστε το σύνολο του έργου να συνάδει με τα διεθνή πρότυπα επανάχρησης βιομηχανικών μνημείων.

Η εκπόνηση της μελέτης θα πραγματοποιηθεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων και την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ η έγκριση και παραλαβή της θα γίνει από τη διεύθυνση του υπουργείου, ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων.

ΟΣΕΘ: Δεν προλαβαίνει τη μεγάλη σύμβαση και προχωράει μια μικρή

Διαγωνισμό για την ανεύρεση αναδόχου που θα παράσχει έργο αστικών μεταφορών στη συμπρωτεύουσα ξεκινά η ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης). Ο διαγωνισμός αφορά την παροχή μεταφορικού έργου για μια περίοδο 12 συν προαιρετικά 2 μηνών. Ο διαγωνισμός είναι ύψους 46,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ 11,1 εκατ. ευρώ) και θ’ αφορά την περίοδο 1η Ιανουαρίου 2026 έως 31η Δεκεμβρίου 2026. Προαιρετικά η παροχή έργου μπορεί να επεκταθεί για δύο μήνες. Πρόκειται για το έργο που ήδη έχει ανατεθεί στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και πλέον λήγει η σχετική σύμβαση. Σημειώνεται ότι η ΟΣΕΘ ΑΕ, που λειτουργεί ως εποπτικός φορέας του συγκοινωνιακού έργου που παρέχεται στην περιοχή ευθύνης του (Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης), (Αρχή Μεταφορών), τον Αύγουστο του 2024 δημοπράτησε δημόσιο διεθνή διαγωνισμό που θα ανέθετε το ίδιο έργο, αλλά σε βάθος χρόνου δεκαετίας. Προς τον σκοπό αυτόν, είχε ξεκινήσει και τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων συμβάσεων (α/α ΕΣΗΔΗΣ 357397), προκειμένου να γίνει η ανάθεσή του. Πλην όμως, δεν αναμένεται η επίτευξη κατακύρωσης της σύμβασης και τελικής ανάθεσης έργου μέχρι τη λήξη του α’ τριμήνου του 2026. Με άλλα λόγια, ο διαγωνισμός θα κρατήσει 20 μήνες. Έτσι, προκειμένου να διασφαλιστεί η αδιάλειπτη παροχή συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή ευθύνης της ΟΣΕΘ για το έτος 2026, προκηρύσσει την παρούσα σύμβαση με διάρκεια από 01.01.2026 μέχρι 31.12.2026, με δικαίωμα προαίρεσης δύο μηνών. Σήμερα το συγκοινωνιακό έργο της ΠΕ Θεσσαλονίκης παρέχεται από τον ΟΑΣΘ (κυρίως στις αστικές περιοχές) και την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ σε μεγάλο τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης (με δύο ακόμη συνεργαζόμενα ΚΤΕΛ ως συμπράττοντες υπεκμισθωτές, κυρίως δηλαδή σε περιαστικές περιοχές). Με την παρούσα σύμβαση δημοπρατείται κατ’ ουσίαν μόνο το συγκοινωνιακό έργο, που σήμερα εκτελείται από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Οι αδερφοί Τζώρτζη ξεκινούν τον μετασχηματισμό της Κυριακούλης

Νέα εποχή ξημερώνει για την ιστορική Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή, η οποία αλλάζει όνομα, ύφος και φιλοσοφία. Μετονομάζεται σε Y/KNOT Invest, σηματοδοτώντας τον οριστικό μετασχηματισμό της υπό τη νέα μετοχική ηγεσία των αδελφών Ρήγα και Παναγιώτη Τζώρτζη. Το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών που ανακοίνωσε η εισηγμένη, αλλά και η σαφής διεύρυνση του εταιρικού σκοπού, δείχνουν ότι οι αλλαγές δεν είναι μόνο επικοινωνιακές.

Το ενδιαφέρον σημείο του νέου σχεδιασμού είναι η είσοδος στον τομέα της φιλοξενίας, πέρα από τη ναυτιλία, το yachting και τη διαχείριση μαρίνων. Πρόκειται για ένα άνοιγμα που φανερώνει διάθεση δημιουργίας ενός ευρύτερου τουριστικού οικοσυστήματος, όπου η θαλάσσια εμπειρία θα συνδέεται με την πολυτελή διαμονή και τις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

Όπως φαίνεται, οι Τζώρτζηδες δεν μπήκαν στην Κυριακούλης για… ήρεμα νερά. Με την επιλογή του νέου ονόματος -Y/KNOT, δηλαδή Why not?-, δείχνουν ότι επιδιώκουν να συνδυάσουν τη ναυτική παράδοση με τη σύγχρονη επιχειρηματική τόλμη. Το στοίχημα τώρα είναι αν το rebranding θα συνοδευτεί από πράξεις που θα φέρουν την εταιρεία ξανά στο προσκήνιο της τουριστικής και επενδυτικής αγοράς.

Η αγορά αυτοκινήτου ξαναπαίρνει μπροστά

Έπειτα από ένα ήπιο καλοκαίρι και κυρίως μετά τον υποτονικό Αύγουστο, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου «άναψε ξανά μηχανές» τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας ισχυρή άνοδο 27% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία ταξινομήσεων, τον Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν 12.273 καινούργια επιβατικά οχήματα, έναντι 9.661 πέρυσι, δείγμα ότι η αγορά διατηρεί δυναμική, παρά τα σημάδια κόπωσης στην κατανάλωση.

Συνολικά στο εννεάμηνο Ιανουαρίου–Σεπτεμβρίου έχουν ταξινομηθεί 112.232 οχήματα, έναντι 108.035 την ίδια περίοδο του 2024, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 3,9%. Αν και το ποσοστό δείχνει συγκρατημένο, στελέχη της αγοράς το χαρακτηρίζουν «θετικό δεδομένων των συνθηκών», επισημαίνοντας ότι η χρονιά εξελίσσεται «καλύτερα από τις αρχικές προβλέψεις».

Δύο νέα έργα αθλητισμού από τον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης μέσα στην ανάπλαση του Ελληνικού

Δύο νέα έργα αθλητισμού προχωρούν από τον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης, τα οποία θα υλοποιηθούν εντός της μεγάλης αστικής ανάπλασης του Ελληνικού, που αναπτύσσεται από τη Lamda Development. Πρόκειται για το Ellinikon Ice Arena και το Ellinikon Extreme Sports, τα οποία θα κατασκευαστούν σε κοινωφελή οικόπεδα του Δήμου μέσα στα όρια της επένδυσης.

Η μελέτη για το παγοδρόμιο (Ellinikon Ice Arena) έχει ήδη ολοκληρωθεί. Το έργο θα περιλαμβάνει εγκαταστάσεις για χόκεϊ επί πάγου, καλλιτεχνικό πατινάζ και ελεύθερη άθληση, ενώ προβλέπεται να φιλοξενεί και διοργανώσεις. Η υλοποίηση προγραμματίζεται για το 2026.

Το Ellinikon Extreme Sports θα δημιουργηθεί σε γειτονικό χώρο και θα περιλαμβάνει εξωτερικές εγκαταστάσεις για parkour, crossfit, αναρρίχηση και skateboard, καλύπτοντας ανάγκες που σήμερα δεν εξυπηρετούνται από τις δημοτικές υποδομές.

Με τα δύο αυτά έργα, ο Δήμος συμμετέχει στο νέο αναπτυξιακό περιβάλλον του Ελληνικού, ενισχύοντας τη δημόσια και αθλητική διάσταση της ανάπλασης που υλοποιεί η Lamda Development.