Ώρα μηδέν για τις ανακοινώσεις και τα μέτρα ενάντια στη λειψυδρία
Μ’ ένα επενδυτικό πακέτο ύψους 2,5 δισ. ευρώ, που θα ξεδιπλωθεί σε τρεις φάσεις -βραχυπρόθεσμη, μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη- η κυβέρνηση ετοιμάζεται -σύμφωνα με πληροφορίες- να ανακοινώσει το σχέδιο «άμυνας» της Αττικής απέναντι στη λειψυδρία, σε μια συγκυρία που οι ταμιευτήρες του Μόρνου βρίσκονται σε ιστορικό χαμηλό 15ετίας. Οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται σήμερα, Πέμπτη 30 Οκτωβρίου, αμέσως μετά την εκδήλωση για τα 100 χρόνια της ΕΥΔΑΠ, όπου ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, Χάρης Σαχίνης, θα παρουσιάσουν αναλυτικά τα μέτρα που επέλεξε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της κρίσης υδάτων. Το σχέδιο, αποτέλεσμα εβδομάδων εντατικών διαβουλεύσεων ανάμεσα στο Μέγαρο Μαξίμου, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και την ΕΥΔΑΠ, περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα παρεμβάσεων, που θα αποτελέσει τη «γραμμή άμυνας» της πρωτεύουσας απέναντι σε ακραία σενάρια ξηρασίας. Το «καλάθι» της συμφωνίας φέρει λύσεις άμεσης εφαρμογής για την κάλυψη των πιεστικών αναγκών, μεσοπρόθεσμα έργα που θα ενισχύσουν ουσιαστικά την επάρκεια του υδροδοτικού συστήματος και μακροπρόθεσμες στρατηγικές υποδομές που θα θωρακίσουν την Αττική για τις επόμενες δεκαετίες. Στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδίου βρίσκονται τρεις παρεμβάσεις κομβικής σημασίας για την ασφάλεια υδροδότησης της Αττικής. Πρώτη, οι γεωτρήσεις στη Βοιωτία, στην περιοχή των Ούγγρων κοντά στην Παραλίμνη, οι οποίες, σε συνδυασμό με εκείνες της Ανατολικής Υλίκης, αναμένεται να αποδώσουν περίπου 50 εκατ. κυβικά μέτρα νερού ετησίως, προσφέροντας άμεση και κρίσιμη ενίσχυση στο σύστημα. Δεύτερη, η μονάδα αφαλάτωσης στη Θίσβη, έργο με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, που θα παράγει από 150.000 έως 200.000 κυβικά μέτρα νερού ημερησίως. Η εγγύτητα της μονάδας στον αγωγό του Μόρνου -μόλις 10 χιλιόμετρα- μειώνει σημαντικά το κόστος μεταφοράς, ενώ ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ιδιωτικοί φορείς για συμμετοχή στην υλοποίησή της. Τρίτη και πιο στρατηγική παρέμβαση αποτελεί η υδρολογική σύνδεση των Κρεμαστών με τον Εύηνο, ένα -μεγάλης κλίμακας- έργο άνω των 500 εκατ. ευρώ, που προβλέπει την κατασκευή δύο σηράγγων, μήκους 11 και 7 χιλιομέτρων, για την αξιοποίηση των ανεκμετάλλευτων αποθεμάτων της λίμνης Κρεμαστών. Η πρώτη φάση του έργου εκτιμάται ότι μπορεί να ολοκληρωθεί έως το 2028-2029.
Ποδαρικό από τη Eurobank στα αποτελέσματα 9μήνου των τραπεζών
Την αυλαία των αποτελεσμάτων εννεαμήνου των τραπεζών σηκώνει σήμερα η Eurobank. Οι εκτιμήσεις της αγοράς αναμένουν ήπια μείωση των καθαρών εσόδων τόκων, στα 629 εκατ. ευρώ (-0,6% σε τριμηνιαία βάση), επιβεβαιώνοντας ότι ο κύκλος μείωσης των επιτοκιακών εσόδων σχεδόν ολοκληρώνεται. Τα συνολικά έσοδα της τράπεζας αναμένεται να παραμείνουν αμετάβλητα στα 835 εκατ. ευρώ. Συνολικά, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη προβλέπονται στα 353 εκατ. ευρώ (έναντι 362 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο), διαμορφώνοντας τον δείκτη απόδοσης ιδίων κεφαλαίων για το εννεάμηνο σε περίπου 15,8%, δηλαδή εντός των προβλέψεων της διοίκησης για ROTE άνω του 15% στη χρήση 2025. Η Eurobank θα ξεκινήσει την καταβολή προμερίσματος 170 εκατ. ευρώ στις 12 Νοεμβρίου (αποκοπή 6/11), ενώ το ποσοστό διανομής κερδών από τη φετινή χρήση προβλέπεται στο 60% (σημειώνεται ότι η διοίκηση έχει δώσει guidance για ποσοστό άνω του 50%).
Focus σε επιτοκιακά έσοδα και πιστωτική επέκταση
Επιτοκιακά έσοδα και πιστωτική επέκταση παραμένουν στο focus των αναλυτών στα αποτελέσματα εννεαμήνου των τραπεζών. Στα επιτοκιακά έσοδα, πλην της Alpha Bank, η οποία είχε ήδη οριακή αύξηση των εσόδων τόκων από το β’ τρίμηνο, οι υπόλοιπες τρεις αναμένεται να δείξουν οριακή μείωση, που θα σηματοδοτεί θετικό πρόσημο στα επιτοκιακά έσοδα το 2026, πιθανόν και από το τελευταίο τρίμηνο του 2025. Στην πιστωτική επέκταση, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αναμένεται η στεγαστική πίστη. Οι τράπεζες φαίνεται πως οδεύουν σε σημαντική αύξηση των νέων εκταμιεύσεων φέτος, άνω του 20%-25% σε σχέση με το 2024 και υψηλότερα των 2 δισ. ευρώ. Οι προοπτικές για αύξηση της στεγαστικής πίστης είναι ακόμη πολύ μεγάλες, αν θυμηθεί κανείς τα ρεκόρ εκταμιεύσεων των τραπεζών τη δεκαετία του 2010 (ο σημερινός ετήσιος όγκος εκταμιεύσεων στεγαστικών δανείων ήταν μηνιαία υπόθεση τις εποχές 2005-2007 τουλάχιστον). Σήμερα, βεβαίως, σε αντίθεση με τις χρυσές εποχές της στεγαστικής πίστης, οι αγοραπωλησίες ακινήτων γίνονται στη συντριπτική πλειονότητά τους χωρίς τραπεζικό δανεισμό. Επιπλέον, οι αγορές κατοικιών πραγματοποιούνται σήμερα με μικρότερη μέση δανειοδότηση σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές εμφανίζονται πιο συντηρητικοί. Έτσι, αν και οι τράπεζες προσφέρουν υψηλότερα ποσά για την αγορά ακινήτου, οι περισσότεροι δανειολήπτες επιλέγουν να λάβουν μικρότερο δάνειο, καθώς προχωρούν σε αγορά μικρότερου ακινήτου.
Morgan Stanley: Στα 20 ευρώ η τιμή-στόχος για τη μετοχή του ΟΤΕ
Στα 20 ευρώ θέτει την τιμή-στόχο της μετοχής του ΟΤΕ η Morgan Stanley (MS) στη χθεσινή της έκθεση, με τίτλο «Ένας νέος ΟΤΕ είναι εδώ: Εκκίνηση με συσσώρευση (overweight)». Σύμφωνα με τους αναλυτές του αμερικανικού επενδυτικού οίκου, ο ΟΤΕ είναι μια αμιγώς ελληνική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, η οποία είναι εκτεθειμένη σε μια ήδη συγκεντρωμένη αγορά τριών παικτών. «Είμαστε βέβαιοι ότι οι επιστροφές των μετόχων μπορούν να αυξηθούν κατά 10% ετησίως (+45% συνολική απόδοση σε διάστημα 5 ετών)», ενώ «το καλύτερο δίκτυο του ΟΤΕ θα οδηγήσει σε υψηλότερη ανάπτυξη και η μόχλευση δεν αποτελεί πλέον κίνδυνο». Ο επενδυτικός οίκος συστήνει την αγορά των μετοχών ΟΤΕ (Overweight).
Χρηματιστήριο: Οι μετοχές που συντηρούν τα υψηλά 14 ετών
Oι τραπεζικές και άλλες πέντε μετοχές συντηρούν την άνοδο κατά 39% του Γενικού Δείκτη από την αρχή του χρόνου, επίπεδα που συνιστούν υψηλό 14 ετών. Το 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία των αναλυτών, είναι μια καλή χρονιά για τη Cenergy, που σημειώνει άνοδο από την αρχή του έτους σχεδόν 47%, η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ με πάνω από 60%, η ΕΧΑΕ κοντά στο 41%, η ΑΒΑΞ με σχεδόν 58% και ο ΟΛΠ με περίπου 50%. Στις δε τραπεζικές μετοχές, μιλάμε για μίνιμουμ απόδοσης… 51% που αφορά στη Eurobank και 122% για την Alpha Bank, 84% η Πειραιώς, 70% η Τράπεζα Κύπρου και σχεδόν 67% η μετοχή της Εθνικής.
Η Metlen αναβαθμίζει το Πεντάγωνο με ελληνικό αλουμίνιο
«Η Metlen δεν προέβη σε μια χορηγία. Ανταποκρίθηκε σ’ ένα αυτονόητο πατριωτικό καθήκον με τρόπο απτό, πρακτικό, αλλά και βαθιά συμβολικό». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος, κατά την ομιλία του στην τελετή αποκαλυπτηρίων της νέας βιοκλιματικής όψης του κεντρικού κτιρίου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, έργο του καθηγητή-γλύπτη Κωνσταντίνου Βαρώτσου (ευρύτερα γνωστού στο κοινό από τον «Δρομέα»). Η αναβάθμιση της πρόσοψης του Πενταγώνου έγινε εφικτή χάρη σε χορηγία της εταιρείας, ύψους 7 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργασίες διενεργήθηκαν από τη ΜΕΤΚΑ, τον κατασκευαστικό βραχίονα της Metlen. Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο της όλης παρέμβασης -όπως υπογράμμισε ο κ. Μυτιληναίος- είναι το ότι στο επιτελικό κέντρο που οικοδομήθηκε από ελληνικά χέρια χρησιμοποιήθηκε ελληνικό αλουμίνιο, που παρήχθη από ελληνικό βωξίτη, ο οποίος υπέστη κατεργασία από το Αλουμίνιον της Ελλάδος, «ένα από τα καλύτερα εργοστάσια της Ευρώπης». Τονίζοντας, περαιτέρω, την ελληνικότητα και τον έντονο συμβολισμό του έργου, ο επικεφαλής της Metlen σημείωσε ότι η νέα βιοκλιματική πρόσοψη του κτιρίου, στο οποίο λειτουργεί ο «εγκέφαλος» των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι στραμμένη προς την «Κιβωτό Εθνικής Μνήμης» και υποκλίνεται στα 121.692 ονόματα των πεσόντων στους αγώνες του Έθνους. Συνιστά δε μια παρέμβαση υψηλής αισθητικής αξίας και μεγάλης λειτουργικής αναβάθμισης σ’ ένα ιστορικό κτίριο, που σηματοδοτεί την είσοδο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην εποχή της νέας τεχνολογίας «που αλλάζει ριζικά και την τεχνολογία του Πολέμου, άρα και την τεχνολογία της αποτροπής για τη διατήρηση της Ειρήνης μέσω της αποτελεσματικής προστασίας της εθνικής κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας».
Ποιος είναι ο τουρκικός κατασκευαστικός κολοσσός που «πατάει» στην Ελλάδα
Ένα νέο κεφάλαιο στην εξωστρεφή του πορεία ανοίγει ο τουρκικός κατασκευαστικός κολοσσός IC Ictas Insaat, με τη σύσταση θυγατρικής εταιρείας στην Ελλάδα. Η IC Ictas Europe, όπως ονομάζεται, ιδρύθηκε στις 24 Οκτωβρίου, με έδρα τη χώρα μας και αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ, το οποίο καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τη μητρική εταιρεία. Η επωνυμία της υποδηλώνει ότι πρόκειται για τον ευρωπαϊκό «πυρήνα» του ομίλου, μέσω του οποίου θα αναπτυχθούν οι δραστηριότητές του στη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα με το καταστατικό της, ο σκοπός της νέας εταιρείας καλύπτει ένα ευρύ φάσμα τεχνικών και μηχανολογικών δραστηριοτήτων, όπως κατασκευή μη οικιστικών κτιρίων, γεφυρών, σηράγγων, δρόμων και αυτοκινητοδρόμων, καθώς και υδραυλικών και λιμενικών έργων. Περιλαμβάνει, ακόμη, υπηρεσίες μηχανικών, διαχείρισης έργων και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, γεγονός που δείχνει πρόθεση πλήρους επιχειρησιακής δραστηριοποίησης στην Ελλάδα. Η IC Ictas Insaat αποτελεί τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου IC Holding, ενός από τους μεγαλύτερους και πιο πολυσχιδείς επιχειρηματικούς ομίλους της Τουρκίας. Ο όμιλος ιδρύθηκε το 1969 και εδρεύει στην Κωνσταντινούπολη, ενώ σήμερα απασχολεί δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και περιλαμβάνει περισσότερες από 30 εταιρείες. Οι δραστηριότητές του εκτείνονται σε πέντε βασικούς τομείς: τις κατασκευές και τις υποδομές, την ενέργεια, τον τουρισμό, τη βιομηχανία και τις μεταφορές, καθώς και τις ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις. Η IC Holding έχει παρουσία σε περισσότερες από 10 χώρες, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Καζακστάν, η Ρουμανία, το Αφγανιστάν και η Ινδία, επεκτείνοντας το αποτύπωμά της σε μεγάλα έργα μεταφορών και ενέργειας διεθνούς εμβέλειας. Παρ’ ότι η IC Holding είναι ιδιωτικός όμιλος και δεν δημοσιεύει αναλυτικούς ισολογισμούς, εκτιμάται ότι ο ενοποιημένος ετήσιος κύκλος εργασιών της υπερβαίνει τα 2 δισ. δολάρια, με έντονη δραστηριότητα στις αγορές των υποδομών, της ενέργειας και της φιλοξενίας. Ιδρυτής και επικεφαλής του ομίλου είναι ο Ιμπραήμ Τσετσέν (İbrahim Çeçen), ένας από τους ισχυρότερους επιχειρηματίες της Τουρκίας. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη εκτίμηση του Forbes Türkiye για το 2025, η προσωπική του περιουσία ανέρχεται σε 950 εκατ. δολάρια, γεγονός που τον κατατάσσει σταθερά μεταξύ των 100 πλουσιότερων Τούρκων επιχειρηματιών. Ο Τσετσέν έχει συνδέσει το όνομά του με τη μεταπολεμική ανοικοδόμηση της Τουρκίας και τη δυναμική της επέκταση σε μεγάλα έργα υποδομής, ενώ έχει αναπτύξει και αξιοσημείωτη φιλανθρωπική δράση.
Η αποχώρηση Σταμπουλίδη από τον ΟΛΘ
Ανήμερα της εθνικής επετείου ανακοινώθηκε η αποχώρηση του Πάνου Σταμπουλίδη από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Η ανακοίνωση προκάλεσε αίσθηση κυρίως εξαιτίας της ημέρας που έγινε. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές του Υπερταμείου, η αποχώρηση του κ. Σταμπουλίδη από το ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) αποτελεί απόφαση που ελήφθη στο πλαίσιο της αναπροσαρμογής των αρμοδιοτήτων του και την ανάληψη των νέων καθηκόντων του ως αναπληρωτή διευθύνοντος σύμβουλος του Υπερταμείου. Σημειώνεται ότι το χαρτοφυλάκιο που διαχειρίζεται πλέον ο κ. Σταμπουλίδης (στο PPF) έχει τριπλασιαστεί, ενώ παράλληλα φέρεται να τρέχει και τις όποιες αποκρατικοποιήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, έργο που στο παρελθόν έτρεχε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό σημαίνει, λένε άνθρωποι του Yπερταμείου, αυξημένο φόρτο εργασίας και ανάγκη πλήρους αφοσίωσης στις τρέχουσες επιχειρησιακές και στρατηγικές προτεραιότητες του Υπερταμείου. Παράλληλα, οι ίδιοι σημειώνουν ότι οι μεγάλες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα της Θεσσαλονίκης έχουν δρομολογηθεί, όπως το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, γεγονός που σημαίνει ότι ο βασικός όγκος της συνεισφοράς του στελέχους του Yπερταμείου έχει συντελεστεί.
Ρίσκο σε ρόδες για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης
Η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ αποδεικνύει ότι είναι έτοιμη να πάρει και να διαχειριστεί οικονομικά ρίσκα, αν είναι να πάρει και δουλειές. Όπως μαθαίνουμε, έχει παραγγείλει 100 λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα, πριν καν υποβάλει τον φάκελο για τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό του ΟΣΕΘ, για την παροχή μεταφορικού έργου με λεωφορεία, για το 2026. Η πολυμετοχική ανώνυμη εταιρεία έχει τα τελευταία 8 χρόνια μπει αποφασιστικά και στις αστικές μεταφορές, αναλαμβάνοντας τις περισσότερες από τις περιαστικές και τοπικές γραμμές του -υπό εκκαθάριση- ΟΑΣΘ. Τώρα, που ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης βγάζει στον αέρα νέα πρόσκληση μ’ έναν ενδιάμεσο διαγωνισμό, μέχρι να τελεσφορήσει ο μεγάλος διαγωνισμός των 10+5 χρόνων, η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης έκανε μία παραγγελία 51 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ, όταν η προκήρυξη του ΟΣΕΘ μιλάει για εκτιμώμενη αξία 43,6 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε είναι ανοικτός, οπότε κανείς δεν μπορεί με σιγουριά να πει ότι δεν θα υπάρξουν και άλλοι μνηστήρες, ωστόσο δύσκολα ένας οικονομικός φορέας θα μπει σε αυτόν τον χορό, όταν η διάρκεια της ανάθεσης είναι για 10+2 μήνες. Ο ΟΣΕΘ έβαλε, μάλιστα, όρο οι συμμετέχοντες στη διαγωνιστική διαδικασία να έχουν και 100 ηλεκτρικά λεωφορεία στον διαθέσιμο στόλο τους. Για να λέμε την αλήθεια, η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που συμμετέχει στον μεγάλο διαγωνισμό, ήταν επόμενο να πάρει αυτό το ρίσκο, ρίχνοντας από πριν 51 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ, για να προμηθευτεί 100 ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς ελπίζει ότι θα τα χρησιμοποιήσει και στη συνέχεια. Παίρνει τα λεωφορεία με leasing, επωμιζόμενη ένα σημαντικό βάρος για τα επόμενα 15 χρόνια και, στη χειρότερη, αν δεν επιλεγεί στον ενδιάμεσο διαγωνισμό, θα πρέπει να τα έχει να περιμένουν το αποτέλεσμα του μεγάλου διαγωνισμού ή στη χειρότερη να τα πουλήσει. Αλλά χωρίς ρίσκο δουλειά δεν γίνεται και, όπως φαίνεται, ακόμη και το ρίσκο είναι καλά υπολογισμένο.
Κατεπείγων διαγωνισμός της ΟΣΥ για φορτιστές ηλεκτρικών λεωφορείων
Διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων προκήρυξε χθες, Τετάρτη, η ΟΣΥ. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης που θα υπογραφεί ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 19.946.807,75 ευρώ πλέον ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος. Σύμφωνα με την ΟΣΥ, το κατεπείγον αιτιολογείται από το γεγονός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο ανοικτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου για το έργο «Προμήθεια 125 Απλών Ηλεκτρικών Αστικών Οχημάτων 12 μέτρων και παρελκομένων τους», ο οποίος διενεργείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και βρίσκεται στο στάδιο της κατακύρωσης. Βάσει των εκτιμήσεων της εταιρείας, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 αναμένεται η παράδοση των 125 νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στην ΟΣΥ, τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο των Αμαξοστασίων Βοτανικού, Ανθούσας και Π. Ράλλη. «Η παράδοση αυτή καθιστά επείγουσα τη διενέργεια της παρούσας διαδικασίας, προκειμένου τα ανωτέρω αμαξοστάσια να διαθέτουν, κατά τον χρόνο παραλαβής των οχημάτων, τις αναγκαίες υποδομές φόρτισης», αναφέρεται. Η ΟΣΥ, που αποτελεί τον αναθέτοντα φορέα, επισημαίνει επίσης τα εξής: «Σημειώνεται ότι ο αναθέτων φορέας προέβη στην προκήρυξη του διαγωνισμού ευθύς άμα τη λήψει της απαιτούμενης έγκρισης για την οικονομική δαπάνη που θα προκληθεί εκ της εκτέλεσης της σύμβασης». Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών ορίζεται η Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 11:00.
Η νέα εταιρεία με κεφάλαιο 27 εκατ. από τον Βεζύρογλου
Μια νέα σελίδα φαίνεται να ανοίγει για την οικογένεια Βεζύρογλου, γνωστή στο ευρύ κοινό από την εταιρεία σαλατικών «Από τα Περιβόλια του Βεζύρογλου», που τα τελευταία χρόνια έχει κατακτήσει εξέχουσα θέση στην ελληνική αγορά φρέσκων προϊόντων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η οικογένεια προχώρησε στη σύσταση εταιρείας συμμετοχών (holding), μια κίνηση που σηματοδοτεί τη μετάβαση σ’ ένα νέο εταιρικό και αναπτυξιακό μοντέλο, περισσότερο προσαρμοσμένο στα δεδομένα μιας ώριμης πλέον επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η νέα εταιρεία, με μετοχικό κεφάλαιο 27,23 εκατ. ευρώ, φέρει τη σφραγίδα των βασικών μελών της οικογένειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της νεοσύστατης εταιρείας, ο Αντώνης Βεζύρογλου συμμετέχει με εισφορές ύψους 18,43 εκατ. ευρώ, αποκτώντας το 67/99 του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, ενώ οι Ιωάννης και Ελεών Βεζύρογλου συνεισφέρουν από 4,4 εκατ. ευρώ έκαστος, με ποσοστά συμμετοχής 16/99.
Καράτζης: Μεγαλώνει τη μαρίνα των ξενοδοχείων Nana στη Χερσόνησο Κρήτης
Στην επέκταση και αναβάθμιση του ξενοδοχειακού τουριστικού λιμένα στη Χερσόνησο Κρήτης, που βρίσκεται μπροστά από τα ξενοδοχεία Nana Princess και Nana Golden Beach, προχωρεί ο Όμιλος Καράτζη. Η Περιφέρεια Κρήτης γνωμοδότησε θετικά σε ό,τι αφορά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου για την κατασκευή νέου προσήνεμου μώλου, μήκους 190 μέτρων, από σκυρόδεμα και φυσικούς ογκόλιθους, καθώς και τη δημιουργία τεσσάρων πλωτών εξεδρών επί πασσάλων, μήκους 15 μέτρων η καθεμία, για την ασφαλή πρόσδεση μικρών σκαφών αναψυχής. Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η μαρίνα θα διαθέτει συνολική χωρητικότητα 34 σκαφών, αυξάνοντας σημαντικά τις δυνατότητες ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης μεγαλύτερων σκαφών απ’ ό,τι σήμερα. Παράλληλα, προβλέπονται η αναβάθμιση των υπαρχουσών λιμενικών εγκαταστάσεων, η εγκατάσταση νέων υποδομών ανεφοδιασμού και η ενσωμάτωση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης αποβλήτων και λυμάτων. H θετική γνωμοδότηση από την Περιφέρεια Κρήτης, με συγκεκριμένους όρους για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της ακτογραμμής, ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη του έργου μέσα στους επόμενους μήνες.
SOS από 20 CEOs για ταχύτερες συγχωνεύσεις στις τηλεπικοινωνίες
Ισχυρό pressing στην Κομισιόν να χαλαρώσει τους κανόνες για τις συγχωνεύσεις και εξαγορές στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών κάνουν οι ηγέτες των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών τηλεπικοινωνιακών ομίλων. Με επιστολή που συνυπογράφουν 20 CEOs του κλάδου, μεταξύ αυτών των Deutsche Telekom, Vodafone, Orange, Telefonica, TIM, Nokia και Ericsson, απευθύνουν ισχυρή προειδοποίηση προς την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατηγορώντας την Επιτροπή για «αργές και δειλές» κινήσεις, που, όπως λένε, απειλούν το ψηφιακό μέλλον της Ευρώπης. Έναν χρόνο μετά τις εξαγγελίες για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, οι CEOs δηλώνουν πως η Ευρώπη παραμένει πίσω από τις ΗΠΑ και την Ασία, ζητώντας «τολμηρές μεταρρυθμίσεις», που θα ενισχύσουν τις επενδύσεις και θα επιτρέψουν ταχύτερες συγχωνεύσεις. Όπως αναφέρουν στην επιστολή, απαιτούνται ριζικές μεταρρυθμίσεις και πιο ευέλικτο πλαίσιο για συγχωνεύσεις και επενδύσεις, τονίζοντας ότι το υπό διαμόρφωση Digital Networks Act είναι «η τελευταία μεγάλη ευκαιρία» για να αποκτήσει η Ευρώπη ενιαία και σύγχρονη ψηφιακή αγορά. «Η κυριαρχία, η ασφάλεια και οι αξίες της Ευρώπης εξαρτώνται από τη βούληση της Επιτροπής να δράσει τώρα», σημειώνουν – μια φράση που ηχεί σαν καμπανάκι για τις Βρυξέλλες.
Πόσα χρήματα έχουν τα νοικοκυριά
Αυξάνει ο πλούτος των ελληνικών νοικοκυριών και μειώνεται το χρέος τους. Τα στοιχεία λογαριασμών κατανομής πλούτου, που καταρτίζονται από το Ευρωπαϊκό Σύστημα Κεντρικών Τραπεζών, δείχνουν ότι ο προσαρμοσμένος καθαρός πλούτος ανά κάτοικο στην Ελλάδα για το α’ τρίμηνο του 2025 ανήλθε σε 87,6 χιλ. ευρώ, αυξημένος κατά 8,0% έναντι του α’ τριμήνου του 2024 (81,1 χιλ. ευρώ). Η αύξηση στον προσαρμοσμένο καθαρό πλούτο προήλθε κατά κύριο λόγο από την άνοδο της αξίας των κατοικιών των νοικοκυριών. Άλλωστε, η σημαντικότερη συμβολή στο συνολικό καθαρό επίπεδο πλούτου προέρχεται από την αξία της κατοικίας (59,5% των προσαρμοσμένων περιουσιακών στοιχείων ανά κάτοικο). Ο προσαρμοσμένος δείκτης χρέους προς περιουσιακά στοιχεία διαμορφώθηκε σε 9,1% για το α’ τρίμηνο του 2025, καταγράφοντας βελτίωση κατά 50 μονάδες βάσης έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024 (α’ τρίμηνο 2024: 9,6%) και παραμένοντας σε χαμηλότερο επίπεδο από τον μέσο όρο των χωρών της ζώνης του ευρώ (α’ τρίμηνο 2025: 10,7%).