Η CrediaBank που επεκτείνεται σε νέες αγορές, το τίμημα της Εγνατίας και η τύχη της Sport Vision που κρέμεται από μία κλωστή

Η πρωτιά της CrediaBank και το πελατολόγιο που επεκτείνεται, οι παραχωρήσεις και το τίμημα της Εγνατίας και η Αθήνα στα «Όσκαρ» του τουρισμού

Ελένη Βρεττού, CEO CrediaBank © Credia Bank/ΔΤ/Powergame.gr

H CrediaBank ενισχύει την παρουσία της σε διαφορετικές αγορές

Βίρα τις άγκυρες και στη Ναυτιλία, είχε πει η CEO της CrediaBank, Ελένη Βρεττού, και ο πλους που ξεκίνησε με την απορρόφηση της Παγκρήτιας Τράπεζας από την Attica Bank είναι παραπάνω από αίσιος. Η CrediaBank κέρδισε την πρωτιά για τις επιδόσεις της στη Ναυτιλία ως Shipping Financier της χρονιάς, στα Lloyd’s List Shipping Awards. Πλέον η τράπεζα έχει ένα μεγάλο πελατολόγιο μικρών και μεγάλων παικτών τους οποίους χρηματοδοτεί, με 430 εκατ. δολάρια και 40 υποθηκευμένα πλοία. Και, αν και μη συστημική τράπεζα, η CrediaBank είναι η πρώτη σε ετήσια αύξηση χορηγήσεων στη Ναυτιλία και σε πράσινες χρηματοδοτήσεις. Η CEO Ελένη Βρεττού συνεχίζει, δυναμικά και φιλόδοξα, να ενισχύει την παρουσία της CrediaBank σε διαφορετικές αγορές, ενώ οι συζητήσεις μαίνονται για τα επόμενα βήματά της και σε σχέση με τις εξαγορές ασφαλιστικών και χρηματιστηριακών εταιρειών. Η επιλογή του «Simply the best» της Τίνα Τέρνερ μάλλον δεν ήταν τυχαία στην ανάρτησή της στα social media για τη βράβευση στα Lloyd’s List Shipping Awards. Μένει να δούμε τι έρχεται στη συνέχεια.

Επιβεβαιώνει και η Goldman Sachs για την οικονομία

Η Ελλάδα, πάντως, παραμένει μία από τις λίγες οικονομίες που συνεχίζουν να διαμορφώνουν θετικό αφήγημα σε μια Ευρωζώνη που παλεύει με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, επισημαίνει σε report της η Goldman Sachs. Όπως λέει η αμερικανική τράπεζα, η ελληνική οικονομία δεν στηρίζεται πλέον σε συγκυριακά στοιχεία. Τους εξωτερικούς κραδασμούς αντισταθμίζουν η ισχυρή επενδυτική δραστηριότητα, το σταθερό περιβάλλον στην αγορά εργασίας και η πρόοδος στους τομείς ενέργειας και υποδομών. Η κατανάλωση παραμένει ανθεκτική, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών συνεχίζουν να στηρίζουν το ΑΕΠ, με τον τουρισμό να παραμένει κυρίαρχος, αλλά όχι πια ο αποκλειστικός μοχλός. Η Goldman Sachs στέκεται ιδιαίτερα στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, λέγοντας ότι είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους που η Ελλάδα διατηρεί προβάδισμα στην ανάπτυξη. Το υψηλό ποσοστό απορρόφησης και η έντονη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε έργα ενέργειας, υποδομών και πράσινης μετάβασης ενισχύουν τον ρυθμό επενδύσεων και αναβαθμίζουν το παραγωγικό υπόδειγμα της χώρας, λέει η GS, εκτιμώντας ότι η Ελλάδα θα παραμείνει η φωτεινή εξαίρεση από πλευράς ανάπτυξης στην Ευρωζώνη.

Το αίτημα της αντιπολίτευσης για τη διατήρηση της παλιάς ΕΟΑΕ

Τη διατήρηση της υφιστάμενης παραχωρησιούχου Εγνατίας Οδού Α.Ε (ΕΟΑΕ), παρά την παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού σε τρίτο φορέα, ζήτησαν τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης. Και αυτό παρά το γεγονός ότι το σχέδιο νόμου για τη νέα παραχώρηση του οδικού άξονα προβλέπει τη μεταφορά του προσωπικού σε άλλες θέσεις εργασίας, είτε στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών είτε σε άλλους δημόσιους φορείς της επιλογής των εργαζομένων. Δηλαδή το προσωπικό είναι πλήρως διασφαλισμένο σε ό,τι αφορά την απασχόλησή τους. Δυστυχώς η αντιπολίτευση για άλλη μια φορά λαϊκίζει και ζητεί τη διατήρηση ενός μηχανισμού φθαρμένου και αντιπαραγωγικού. Η ΕΟΑΕ πρόσφερε ιδιαίτερα κακές υπηρεσίες επί δύο και πλέον δεκαετίες, καθώς ούτε το κατάλληλο προσωπικό διέθετε ούτε την τεχνογνωσία είχε για τη συντήρηση του δρόμου. Περισσότερο ήταν ένας οργανισμός «βολέματος» ημετέρων από διάφορες κυβερνήσεις (της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΡΙΖΑ), παρά ένας αποτελεσματικός μηχανισμός διαχείρισης του οδικού άξονα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο δρόμος αυτός, μήκους 657 χιλ., δεν είχε καν βενζινάδικο! Το χειρότερο ήταν ότι ο δρόμος φθειρόταν, ενώ βαριές υποδομές (γέφυρες και σήραγγες) καταστρέφονταν. Κι όπως είπε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, η Εγνατία Οδός ήταν ένας δρόμος γηρασμένος, που χρήζει βαριάς συντήρησης.

Το επιχείρημα Ταχιάου για τις παραχωρήσεις και το τίμημα της Εγνατίας

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στο τίμημα της Εγνατίας Οδού, επισημαίνοντας ότι μέχρι χθες είχε διαμορφωθεί στο 1,269 δισ. ευρώ, ποσό που μεταβάλλεται καθημερινά μέχρι την τελική μεταβίβαση. Η διακύμανση αυτή, όπως εξήγησε, οφείλεται στον όρο σταθερής απόδοσης (IRR) που είχε ενσωματωθεί στην προκήρυξη του 2017, επί ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος και επέβαλε την προηγούμενη τροποποίηση (rebalancing) της σύμβασης. Υπογράμμισε ότι είναι υπερβολή οι σημερινές καταγγελίες των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ περί «χαριστικής σύμβασης», αφού ο επίμαχος όρος προέρχεται από τη δική τους προκήρυξη.

Αν και το τίμημα θα διαμορφώνεται από μέρα σε μέρα μέχρι και τη μεταβίβαση του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, εντούτοις μέχρι χθες είχε διαμορφωθεί σε 1,269 δισ. ευρώ. Αυτό είπε ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος και σημείωσε ότι το «παίξιμο» του προσφερθέντος τιμήματος είναι αποτέλεσμα της προκήρυξης που έγινε επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ το 2017. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός, που τώρα ολοκληρώνεται με την κύρωσή του στην Βουλή, είναι αποτέλεσμα του όρου που είχε τεθεί στην προκήρυξη του διαγωνισμού, ώστε να επιτυγχάνεται μια σταθερή απόδοση (IRR) του παραχωρησιούχου. Είναι δε ο ίδιος όρος που, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, επέβαλε την προηγούμενη τροποποίηση της σύμβασης που (rebalancing) προηγήθηκε της κατάθεσής της στη Βουλή. Έτσι, με τη διαμόρφωση των επιτοκίων σήμερα το πρωί, ο όρος για σταθερό IRR διαμορφώνει ένα τίμημα που ο κ. Ταχιάος εκτίμησε σε 1,269 δισ. ευρώ. Φανταζόμαστε ότι και η ΝΔ θα εισηγούνταν έναν τέτοιον όρο, αλλά το να φωνάζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σήμερα περί χαριστικής σύμβασης πάει πολύ.

Παράλληλα, υπερασπιζόμενος το μοντέλο των παραχωρήσεων, ο υφυπουργός τόνισε ότι οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι που λειτουργούν υπό το σύστημα αυτό προσφέρουν υπηρεσίες υψηλότερου επιπέδου από πολλούς ευρωπαϊκούς. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε την Ισπανία, όπου η απόφαση να αφαιρεθούν τα διόδια από 1.000 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων και να περάσουν στη δημόσια λειτουργία οδήγησε, μέσα σε πέντε χρόνια, σε έλλειμμα συντήρησης που αγγίζει τα 23 δισ. ευρώ. «Οι δρόμοι είναι ζωντανοί οργανισμοί, που απαιτούν συνεχή συντήρηση», σημείωσε, επισημαίνοντας ότι ο κρατικός εναγκαλισμός δεν αποτελεί λύση. Αντίθετα, υπογράμμισε ότι οι παραχωρήσεις διασφαλίζουν όχι μόνο την εύρυθμη λειτουργία και την τακτική συντήρηση, αλλά και την υλοποίηση πρόσθετων, κρίσιμων έργων, όπως στον άξονα Πάτρα – Πύργος, όπου πραγματοποιήθηκαν επιπλέον παρεμβάσεις, ακόμη και αντιπλημμυρικά έργα για την προστασία των όμορων περιοχών.

Σε μια κλωστή η τύχη της Sport Vision

Έντονη κινητικότητα ακούγεται στην αγορά ότι υπάρχει για την τύχη της αλυσίδας αθλητικών ειδών Sport Vision, η οποία, εκτός από τα ομώνυμα καταστήματα στην Ελλάδα, διατηρεί και τα εμπορικά σήματα Buzz και tike! Η σερβική πολυεθνική εταιρεία, που έχει και παραγωγή αθλητικών ειδών στην Κίνα και αποτελεί μία από τις μεγάλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής αγοράς, ακούγεται ότι ψάχνει τρόπους να αποδεσμευτεί από την παρουσία της μέσω λιανικής στη χώρα μας. Τα σενάρια, που δίνουν και παίρνουν, είναι πολλά. Ωστόσο, όπως έλεγε άνθρωπος που γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα, σύντομα αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις. Η είσοδος του ομίλου Sport Vision έγινε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια στην ελληνική αγορά. Αλλά μέχρι σήμερα έμεινε πολύ πίσω από τον αρχικό σχεδιασμό και χάθηκαν χρόνος και χρήμα για να στηθεί ένα δημιούργημα, το οποίο δεν αποδίδει τα όσα θα περίμεναν οι ιδιοκτήτες της. Σε μία αγορά με έναν μεγάλο πολυεθνικό παίκτη, την JD, που έχει αποκτήσει την Cosmos Sport, την Intersport του ομίλου Φουρλή αλλά και εγχώριους παίκτες, όπως Zakcret και Hall of Brand, η Ελλάδα αποτελεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο για «ανυποψίαστους» στα τεκταινόμενα.

«Αγοράζω Σπίτι»: 10 κανόνες για τη μόνιμη κατοικία

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Καστανιώτη το βιβλίο «Αγοράζω Σπίτι», των Στράτου Παραδιά και Ηλία Παπαγεωργιάδη, το οποίο συγκεντρώνει σε ενιαίο οδηγό τις βασικές διαδικασίες που αφορούν την αγορά, τη διαχείριση, τη μίσθωση και την πώληση κατοικίας στην Ελλάδα. Στο βιβλίο παρουσιάζονται οι κανόνες και η στρατηγική που προτείνεται να ακολουθεί ένας υποψήφιος αγοραστής, καθώς και τα κριτήρια επιλογής παλαιών και νεόδμητων ακινήτων. Περιλαμβάνονται επίσης ενότητες για τη λήψη και διαχείριση στεγαστικού δανείου, την αναζήτηση και αξιολόγηση του κατάλληλου ακινήτου, τον ρόλο του μεσίτη στις συναντήσεις και τις διαπραγματεύσεις, καθώς και τη συνεργασία με δικηγόρο για τον πλήρη νομικό έλεγχο. Αναλύονται ακόμη ο τεχνικός και πολεοδομικός έλεγχος από μηχανικό, η διαδικασία υπογραφής και μεταγραφής μέσω συμβολαιογράφου, το συνολικό κόστος και οι φόροι που συνεπάγεται μια αγοραπωλησία, ενώ περιλαμβάνονται αναλυτικοί οδηγοί για τη διαχείριση ενός ακινήτου ή πολυκατοικίας, όπως και για τη μίσθωση ή την πώλησή του.

Νέος γύρος χρηματοδότησης για την ICEYE

Αν και θα ακουστεί μεγαλεπήβολο, είναι αλήθεια ότι η Ευρώπη κάνει εσχάτως φιλότιμες προσπάθειες να ξαναγράψει το manual της διαστημικής βιομηχανίας. Και, όπως φαίνεται, έχει αρχίσει να αναπτύσσει σταδιακά εθνικούς πρωταθλητές στο space tech, οι αποτιμήσεις των οποίων το τελευταίο διάστημα… εκτοξεύονται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα η φιλανδική ICEYE, η οποία ανακοίνωσε νέο γύρο χρηματοδότησης €200 εκατ. με επικεφαλής την General Catalyst, ένα από τα ισχυρότερα VC funds των ΗΠΑ. Η επένδυση εκτινάσσει την αποτίμηση στα €2,4 δισ., με την ίδια την ICEYE να εξελίσσεται σε έναν από τους κορυφαίους Ευρωπαίους παίκτες στην αγορά διαστημικών πληροφοριών.

Ο φινλανδικός κολοσσός, που διαθέτει τον μεγαλύτερο αστερισμό δορυφόρων ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR) στον κόσμο (σ.σ. οι SAR «βλέπουν» νύχτα, μέρα, μέσα από σύννεφα, καπνό και κακές καιρικές συνθήκες, αποστέλλοντας εικόνες και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο), δεν είναι άγνωστος στην Ελλάδα. Διαθέτει θυγατρική στη χώρα μας, η οποία μάλιστα εξελίσσεται ραγδαία και μετατρέπεται σε παραγωγικό βραχίονα του Φινλανδού παίκτη. Η εταιρεία έχει ήδη εκτοξεύσει δύο ελληνικούς μικροδορυφόρους στο Διάστημα, στο πλαίσιο του εθνικού προγράμματος μικροδορυφόρων, έχει στήσει στην Αθήνα γραμμή παραγωγής κορυφαίων εξαρτημάτων, ενώ δηλώνει έτοιμη να κάνει το μεγάλο βήμα, αυτό της ολοκληρωμένης παραγωγής δορυφόρων συνθετικού διαφράγματος τελευταίας τεχνολογίας από την Αθήνα.

Το νέο βιβλίο του Ν. Γκαργκάνα

Σήμερα το απόγευμα, στο ΕΒΕΑ, παρουσιάζει το βιβλίο του «Η κρίση δημόσιου χρέους της Ελλάδος και τα οικονομικά της παρεπόμενα: Ανάλυση και Διδάγματα» (εκδόσεις Κέρκυρα – economia Publishing), ο επίτιμος διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Νικόλαος Γκαργκάνας. Το βιβλίο θα σχολιάσουν η κ. Ελένη Λουρή, ομότιμη καθηγήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου (και υποδιοικήτρια της ΤτΕ από τον Ιούνιο 2008 έως τον Ιούνιο 2014), ο κ. Πάνος Τσακλόγλου, καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου και πρώην υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, και ο κ. Γιώργος Χουλιαράκης, οικονομικός σύμβουλος της διοίκησης της ΤτΕ και πρώην αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών. Τη συζήτηση θα διευθύνει ο κ. Λουκάς Τσούκαλης, πρόεδρος του ΕΛΙΑΜΕΠ, καθηγητής Sciences, Παρίσι, και ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το βιβλίο-οδηγός για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών

Μιλώντας για βιβλία, στην αντίληψή μου έπεσε και μία κυκλοφορία των τελευταίων ημερών από ένα πρώην τραπεζικό στέλεχος με μακρά εμπειρία, τον Δημήτρη Παυλάκη, πρώην γενικό διευθυντή της Εθνικής Τράπεζας. Ο οποίος, αν και της προηγούμενης «ΕΣΣΟ» τραπεζιτών, δίνει τα φώτα του για τη σύγχρονη, ψηφιακή τραπεζική. Ο «Τραπεζικός Παντογνώστης» Οδηγός για το Bank Marketing του Δημήτρη Παυλάκη απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό -στελέχη τραπεζών, φοιτητές οικονομικών σχολών, επαγγελματίες του finance-, αλλά και σε όσους θέλουν να δουν πώς η τεχνολογία λειτουργεί ως μοχλός αλλαγής, χωρίς να υποκαθιστά τον ανθρώπινο παράγοντα. Το βιβλίο αποτελεί έναν ολοκληρωμένο οδηγό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών, συνδυάζοντας την τεχνολογία (Fintech, Blockchain, Al) με την ανθρώπινη διάσταση, με στόχο τη δημιουργία αυθεντικών πελατειακών εμπειριών. Στις 10 θεματικές ενότητες περιλαμβάνονται πρακτικά παραδείγματα, διεθνή case studies και QR codes για διαδραστική μάθηση.

Η ΑΙ στη μάχη κατά του αλκοόλ και της νικοτίνης

Όπου δεν πίπτει λόγος -και πριν… πέσει ράβδος- πέφτει Τεχνητή Νοημοσύνη. Η καμπάνια «Νικοτίνη και Αλκοόλ κάτω των 18; Έφαγες Άκυρο!» δεν περιορίζεται σε αφίσες και ενημέρωση, επιστρατεύει τεχνολογία αιχμής και δη ΑΙ στη μάχη για την προστασία των ανηλίκων από αλκοόλ και νικοτίνη. Η BAT Hellas ανακοίνωσε χθες ότι λανσάρει πιλοτικό πρόγραμμα σε 100 σημεία πώλησης με λύση AI για άμεσο έλεγχο ηλικίας, δίπλα στην παραδοσιακή επίδειξη ταυτότητας. Το σύστημα «βλέπει» και επαληθεύει, μειώνοντας τα περιθώρια λάθους και συμβάλλοντας ουσιαστικά στην αποτροπή πρόσβασης ανηλίκων σε τσιγάρο και αλκοόλ.

Η παρουσίαση του προγράμματος έγινε χθες στην Αθήνα, με τον υπουργό Υγείας να μιλά για «σύγχρονα εργαλεία, που πιάνουν τους παραβάτες πιο εύκολα από ποτέ». Παράλληλα, ερευνητικά δεδομένα της Metron Analysis δείχνουν ότι οι Έλληνες στρέφονται σταδιακά από το συμβατικό τσιγάρο σε εναλλακτικά προϊόντα, αλλά ο εθισμός παραμένει υψηλός. Για να δούμε αν με την ΑΙ στην πόρτα του… περίπτερου, η δικαιολογία «δεν κατάλαβα την ηλικία» τελειώσει επιτέλους. Ουδέν κρυπτόν υπό την ΑΙ…

Η Αθήνα στα «Όσκαρ» του τουρισμού: Διακρίσεις που επιβεβαιώνουν την άνοδο

Η διπλή παγκόσμια διάκριση της Αθήνας στα World Travel Awards, ως κορυφαίου City Break προορισμού και κορυφαίας πολιτιστικής πόλης για το 2025, δεν έρχεται ως έκπληξη, αλλά ως επιβεβαίωση μιας πορείας που ήδη καταγράφεται με σαφήνεια στα στοιχεία. Η πρωτεύουσα βιώνει μία από τις καλύτερες τουριστικές εποχές της, με την κίνηση να απλώνεται σχεδόν σε όλο το ημερολόγιο, ενισχύοντας το προφίλ της ως προορισμού με σταθερή, όχι μόνο θερινή, ζήτηση.

Οι διακρίσεις ελληνικών ξενοδοχειακών ομίλων, όπως οι Sani/Ikos και Domes Resorts, αλλά και boutique επιχειρήσεων, όπως το Porto Zante, ενισχύουν περαιτέρω το αφήγημα ενός τουριστικού προϊόντος που ανεβαίνει επίπεδο, με έντονη έμφαση στην ποιότητα, το περιβάλλον και την εμπειρία. Πρόκειται για επιτυχίες που λειτουργούν πολλαπλασιαστικά για το ελληνικό brand, ειδικά σε μια περίοδο που οι επενδύσεις φιλοξενίας αυξάνονται και το οικοσύστημα ωριμάζει.

Τα στοιχεία κίνησης και αποδοτικότητας για την Αθήνα αποτυπώνουν αυτήν τη δυναμική: ανοδικές διεθνείς αφίξεις, υψηλές πληρότητες, αύξηση ADR και RevPAR, αλλά και ενίσχυση των επενδυτικών προοπτικών, με την πόλη να ανεβαίνει στην 8η θέση των πιο ελκυστικών ευρωπαϊκών προορισμών για ξενοδοχειακές επενδύσεις. Οι επιδόσεις αυτές δείχνουν ότι τα βραβεία δεν αποτελούν απλώς μια τιμητική διάκριση, αλλά αντανάκλαση μιας πόλης και μιας χώρας που διεκδικούν με συνέπεια πρωταγωνιστικό ρόλο στον παγκόσμιο τουρισμό.

Μήπως τώρα είναι η ώρα να ασχοληθούμε σοβαρά με τις δημόσιες υποδομές της πόλης, όπως πεζοδρόμια, σκουπίδια, αποχέτευση, στάθμευση, μέσα μεταφοράς και γενικά όλα αυτά που ταλαιπωρούν κατοίκους και τουρίστες; Αυτό δεν υποτίθεται ότι είναι το νόημα της ανταποδοτικότητας των τελών που βαρύνουν τους τουρίστες;

Σε DMMO o Oργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης

Η ανάπτυξη του ξενοδοχειακού κλάδου και γενικότερα, του κλάδου Φιλοξενίας συνδέεται άμεσα με το όραμα που έχει η ίδια η πόλη, οι φορείς της πόλης, γι’ αυτήν, κάτι που επισημαίνουν από χρόνια οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν είναι αυτές που θα αναδείξουν τον προορισμό, αν και έχουν κι αυτές δυνατότητες και μερίδιο ευθύνης για να λειτουργήσουν, μέσα από τον συλλογικό τους φορέα, πιο αποφασιστικά. Η πόλη, όπως υποστηρίζεται, πρέπει να έχει ένα ξεκάθαρο πλάνο για το πού θέλει να βρίσκεται στα επόμενα 15-20 χρόνια.

Το ξεκάθαρο πλάνο, είναι κάτι πολύ περισσότερο, κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο από μία γενική ιδέα και εννοείται ότι το ξεκάθαρο πλάνο συνεπάγεται και ξεκάθαρες δράσεις, πάνω σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, τουλάχιστον τριετίας, που θα παρακολουθείται στην εφαρμογή του, θα αναπροσαρμόζεται πιθανώς και θα εξελίσσεται.

O Oργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, αφού τελικώς αποκατέστησε τις σχέσεις του με τους φορείς του κλάδου και συγκεκριμένα με την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, χρειάζεται μέσα, οικονομικά και οργανωτικά, για να προωθήσει τον προορισμό. Πρέπει ο ΟΤΘ να μετατραπεί σε DMMO, δηλαδή σε Οργανισμό Διαχείρισης & Προβολής Προορισμού. Ως DMMO και με το κατάλληλο προσωπικό, ο ΟΤΘ θα πρέπει να καθοδηγήσει και να συντονίσει δραστηριότητες, για την επίτευξη ενός σαφούς στρατηγικού στόχου. Η καθοδήγηση και ο συντονισμός δραστηριοτήτων στο πλαίσιο μιας συνεκτικής στρατηγικής για την επίτευξη ενός κοινού στόχου είναι δουλειά ενός DMMO, Oργανισμού που συγκεντρώνει πόρους και τεχνογνωσία προκειμένου να προσανατολίσει τους συνεργάτες του προς τη σωστή κατεύθυνση, ενώ παράλληλα διαμορφώνει σχέδια ενίσχυσης του προορισμού, ενδυναμώνοντας τα ισχυρά του σημεία και, από την άλλη, αντιμετωπίζοντας ελλείψεις και προβλήματα.

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται έναν DMMO, αλλά μέχρι τότε κάθε θετική πρωτοβουλία μετράει στο μάρκετινγκ και την προβολή του προορισμού. Συνεπώς, σε αυτήν την κατεύθυνση, μπορούν και οι ξενοδόχοι, συντεταγμένα, με την ΕΞΘ μπροστά, να εισφέρουν σε αυτήν προσπάθεια, γιατί η περιχαράκωση της καθεμιάς επιχείρησης στον εαυτό της δεν βοηθάει.