Γ.Δ.
1381.07 0,00%
ACAG
0,00%
6.37
CENER
0,00%
6.94
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.71
OPTIMA
0,00%
10
TITC
0,00%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.485
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
0,00%
2.57
ΑΛΦΑ
0,00%
1.55
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.82
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.77
ΑΣΚΟ
0,00%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.44
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.33
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.06
ΔΑΑ
0,00%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
10.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
28.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.52
ΕΛΠΕ
0,00%
8.19
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.86
ΕΛΧΑ
0,00%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
0,00%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.58
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8305
ΕΧΑΕ
0,00%
4.96
ΙΑΤΡ
0,00%
1.58
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.26
ΚΑΜΠ
0,00%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.535
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.395
ΛΑΒΙ
0,00%
0.81
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.96
ΞΥΛΚ
0,00%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
0,00%
23.95
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.65
ΟΠΑΠ
0,00%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.87
ΟΤΕ
0,00%
13.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
0,00%
3.757
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.4
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.52
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.361
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
0,00%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.85
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.369
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Τα πρόστιμα σε δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τα νέα διόδια στην Εγνατία Οδό και το αιολικό πάρκο της Intrakat

Το ευρωπαϊκό «εργαλείο» για την επιδότηση στα καύσιμα

-Μονόδρομος είναι η συνέχιση της επιδότησης στα καύσιμα μετά τον Ιούνιο, εφόσον συνεχιστεί το… πανηγύρι με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Ξέρουμε ότι υπήρχαν επιφυλάξεις λόγω του δημοσιονομικού κόστους, ωστόσο είναι προφανές ότι με την τιμή της βενζίνης σε αυτά ή και σε υψηλότερα επίπεδα, θα ήταν πολιτικά καταστροφικό να μη συνεχιστεί η στήριξη των καταναλωτών. Δεν πρέπει, άλλωστε, να ξεχνάμε ότι υπάρχει, πλέον, η προοπτική ενός ευρωπαϊκού «εργαλείου» χρηματοδότησης, που σίγουρα θα λύσει τα χέρια και της ελληνικής κυβέρνησης. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις σε τεχνικό επίπεδο έχουν ξεκινήσει προ πολλού και θα πυκνώσουν πριν και μετά τη Σύνοδο Κορυφής στο τέλος του μήνα…

!Μπορεί εμείς να κλαίμε με την τιμή της βενζίνης που χτυπάει ακόμα και τα 2,5 ευρώ σε περιοχές της χώρας, αλλά τι να πούνε και οι Αμερικάνοι που πληρώνουν τη βενζίνη 85% ακριβότερα από πέρυσι; Αναμφίβολα αυτήν την κρίση τιμών δεν την περίμενε το επιτελείο Μπάιντεν, εξ ου και η αμηχανία των αξιωματούχων του Λευκού Οίκου

Το νέο αιολικό πάρκο της Intrakat

-Πριν από λίγες εβδομάδες παραδόθηκε το πρώτο από τα αιολικά πάρκα που έχει υπό κατασκευή η Intrakat, συνολικής ισχύος περί τα 100 MW. Τα συγκεκριμένα πάρκα θα λειτουργήσουν σταδιακά μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024. Τα σχέδια της εταιρείας στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) προβλέπουν πως επιπλέον μονάδες συνολικής ισχύος 250 MW θα παραδοθούν από το 2023 και μετά. Το συνολικό χαρτοφυλάκιο της Intrakat στις ΑΠΕ, μαζί με τις μονάδες αποθήκευσης, αγγίζει τα 2,2 GW. Α, η εταιρεία θα αλλάξει και πρόεδρο.

Τα διόδια στην Εγνατία Οδό

-Ορίσθηκαν και τα διόδια που θα καταβάλλουν οι οδηγοί στην Εγνατία Οδό, και συγκεκριμένα στους σταθμούς που δημιουργήθηκαν στην Καβάλα και στην Μουσθένη. Η ΚΥΑ που υπέγραψαν οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών, ορίζουν τις σχετικές λεπτομέρειες. Η κυβέρνηση προχωρά συστηματικά στην ικανοποίηση των αιρεσιμοτήτων για την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης μέχρι σήμερα αποκρατικοποίησης που αφορά στην 35ετή παραχώρηση της λειτουργίας του πιο ακριβού οδικού άξονα της χώρας. Ο άξονας αυτός μέχρι και πριν λίγα χρόνια αξιοποιούνταν από Βούλγαρους, Ρουμάνους και Τούρκους οδηγούς αυτοκινήτων, φορτηγών κ.λπ. χωρίς κανένα κόστος και ας κόστισε στους Έλληνες φορολογούμενους πάνω από 7 δισ. ευρώ. Τα νέα διόδια Καβάλας και Μουσθένης θα είναι λειτουργικά στις 22 και 30 Ιουλίου αντίστοιχα.

Άλλα δύο πρόστιμα σε σούπερ μάρκετ

-Διέρρευσαν στην αγορά τα ονόματα των δύο αλυσίδων σούπερ μάρκετ όπου τους επιβλήθηκαν τον Απρίλιο πρόστιμα συνολικής αξίας 120.000 ευρώ (86.000 στη μία και 34.000 στην άλλη) έπειτα από το πρόστιμο μαμούθ των 647.000 ευρώ στην εδώ θυγατρική της Γερμανικής Lidl. Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, οι νέες καμπάνες έπεσαν σε μεγάλη ελληνικών συμφερόντων αλυσίδα με έδρα τη Θεσσαλονίκη, καθώς και σε άλλο ισχυρό παίκτη με έδρα στην Αθήνα που ανήκει σε πολυεθνικό όμιλο. Όπως ανέφερε ανταγωνιστής των παραπάνω, τα πρόστιμα στις περισσότερες περιπτώσεις είναι άδικα καθώς δεν οφείλονται σε ηθελημένη προσπάθεια να πωλήσουν με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους οι αλυσίδες, αλλά σε προβλήματα ενημέρωσης του συστήματος. Για αυτό άλλωστε θεωρεί ότι «δευτεροβάθμια» τα πρόστιμα αυτά θα μειωθούν σημαντικά

Τα «Λευκά Βέλη» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η «προβατίνα που θέλει να γίνει αρνί»

-Πολλές αμφιβολίες υπάρχουν για τα νέα τρένα που θα.. τρέξει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Τα συγκεκριμένα είναι τα πρώτης γενιάς γρήγορα τρένα που δημιούργησε η Alstom για λογαριασμό της ιταλικής Trenitalia το 1990. Πρόκειται για τα γνωστά «Λευκά Βέλη» (Frenciabianca) που πολλοί στη χώρα μας τα συγχέουν με τα «Ασημένια Βέλη» (Frecciargento) που αποτελούν τη δεύτερη γενιά τρένων της Trenitalia και εμφανίσθηκαν το 2012. Η σύγχυση αυτή προέρχεται από το γεγονός ότι στην ΔΕΘ το 2018 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφερε ένα «Ασημένιο Βέλος», αλλά η ιταλική εταιρεία ανακατασκεύασε τα «Λευκά Βέλη» για την ελληνική αγορά. Τα τρένα αυτά, είναι τόσο παλιά, όσο και τα Intercity (IC) που χρησιμοποιούσε ο ΟΣΕ. Τα «Λευκά Βέλη» ήταν να οδηγηθούν στο… νεκροταφείο, αλλά τελικά ανακατασκευάστηκαν για το αργό ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Κόστισαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ περίπου 48 εκατ. ευρώ, ποσό που πολλοί αμφισβητούν αν αξίζουν τα τρένα αυτά. Γιατί όπως έλεγε κι ένας έμπειρος μηχανοδηγός, «η προβατίνα δεν ξαναγίνεται αρνί». Για την ιστορία, σήμερα η Trenitalia χρησιμοποιεί την τρίτη γενιά τρένων που είναι τα «Κόκκινα Βέλη» (Frecciarossa) με ταχύτητες που φτάνουν τα 400 χλμ/ώρα.

Η κάθοδος των Βουλγάρων

-Όταν μιλάμε για Βούλγαρους τουρίστες στην Ελλάδα το μυαλό μας πάει σε Κεραμωτή, Θάσο, Χαλκιδική άντε Πλαταμώνα. Αυτά όμως σε ό,τι αφορά τον οδικό τουρισμό, καθώς φέτος την τιμητική τους έχουν και οι αεροπορικές συνδέσεις. Η αρχή γίνεται με τον εθνικό αερομεταφορέα, την Bulgaria Air η οποία από 22 Μαΐου θα πετάει μία φορά την εβδομάδα προς Ηράκλειο. Από τις 2 Ιουνίου η Ryanair θα συνδέει δύο φορές την εβδομάδα τη βουλγαρική πρωτεύουσα με την Κέρκυρα, ενώ στην ίδια γραμμή θα μπει με εβδομαδιαία πτήση και η Wizz Air από 19 Ιουνίου. Ryanair και Wizz θα «χτυπηθούν» και στη μάχη της Κρήτης, καθώς θα πετάνε και οι δύο με προορισμό τα Χανιά. Η Ryanair ξεκινά με τρεις πτήσεις εβδομαδιαίως προς το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» από τις 4 Ιουνίου και η Wizz θα προσθέσει άλλες δύο από τις 15 Ιουνίου. Η τελευταία θα πετάει από Σόφια προς Μύκονο δύο φορές την εβδομάδα από τις 14 Ιουνίου.

Όλοι ψάχνουν για μεταχειρισμένο ΙΧ

-Είχαμε επισημάνει εγκαίρως ότι η αποκαλούμενη «πράσινη ατζέντα» στις μετακινήσεις, δηλαδή το ασφυκτικό χρονικό «παράθυρο», που θα ρίξει τίτλους τέλους στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα δημιουργήσει προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία και φυσικά στις εγχώριες αντιπροσωπείες. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αναμφίβολα μας δικαιώνουν, καθώς τον Απρίλιο οι νέες ταξινομήσεις επιβατηγών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 2,4%, αλλά λόγω της εισαγωγής μεταχειρισμένων οχημάτων. Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων αυξήθηκαν κατά 21,3%, ενώ αντιθέτως των καινούριων μειώθηκαν κατά 7,5%. Συνολικά στο 4μηνο, προκύπτει αύξηση 36,9% και μείωση 5% αντιστοίχως…

!Κι όμως, είναι αλήθεια. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για την τετραετία 2018-2021, η χώρα μας παρουσιάζει σταθερά ένα σημαντικό πλεόνασμα στο εμπόριο υπηρεσιών με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα! Ειδικότερα, οι εισπράξεις ανήλθαν το 2021 στα 770 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 48% σε σχέση με το 2020 (519 εκατ. ευρώ). Για λόγους σύγκρισης, σημειώνεται ότι οι εξαγωγές αγαθών το 2021 ανήλθαν σε 363 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών των εισπράξεων το 2021, το 72% αντιστοιχούσε στις θαλάσσιες μεταφορές (ναυτιλία), το 13% σε ταξιδιωτικές υπηρεσίες (τουρισμός), ενώ μικρά ποσοστά μεταξύ 2% – 4% μοιράστηκαν οι κατασκευαστικές υπηρεσίες, οι υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις, οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής (ICT) και οι υπηρεσίες συντήρησης και επισκευών…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!