Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Οι προετοιμασίες της Δωδώνης, τα κρουαζιερόπλοια της Θεσσαλονίκης και η μάχη της Airbnb στη Νέα Υόρκη

Ανατροπή της οικονομικής θεωρίας

– Πριν από τις εκλογές της 21ης Μαΐου στο οικονομικό επιτελείο υποστήριζαν ότι δεν θα προχωρούσαν σε μείωση του ΦΠΑ για δύο λόγους. Αφενός η μείωση θα χανόταν μέχρι τα προϊόντα να φθάσουν στο ράφι και ως εκ τούτου κερδισμένοι θα έβγαιναν οι ενδιάμεσοι και όχι οι καταναλωτές, αφετέρου γιατί δεν το επέτρεπαν τα δημοσιονομικά περιθώρια του Προϋπολογισμού. Επί της ουσίας, έλεγαν ότι πρόκειται για ένα «ακριβό» μέτρο με αμφίβολο αποτέλεσμα. Πρόκειται για μία λογική συλλογιστική, η οποία όμως ανατράπηκε τα τελευταία 24ωρα. Κι αυτό καθώς στελέχη της ΝΔ υποστηρίζουν ούτε λίγο, ούτε πολύ ότι ο ΦΠΑ είναι ένας φόρος που πλήττει περισσότερο τα υψηλά εισοδήματα λόγω μεγάλης κατανάλωσης και λιγότερο τα χαμηλά εισοδήματα. Επιχειρούν να ανατρέψουν την οικονομική θεωρία σύμφωνα με την οποία οι έμμεσοι φόροι (όπως ο ΦΠΑ) είναι «άδικοι» φόροι (σε αντίθεση με τους άμεσους, που υπολογίζονται επί του εισοδήματος), καθώς αυξάνουν τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, επιβαρύνοντας υπέρμετρα χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους. Γι’ αυτό και αυτήν την παράδοξη θεωρία δεν έχουν βγει να την υπερασπιστούν στελέχη της ΝΔ τα οποία θήτευσαν στο υπουργείο Οικονομικών. Κάτι είναι κι αυτό…

Κάτι νέο ετοιμάζει η Δωδώνη

– Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Δωδώνη ετοιμάζεται για ανακοινώσεις σε έναν τομέα με μεγάλες ευκαιρίες εξέλιξης, όπου οι ανταγωνιστές προσπαθούν να μαντέψουν ο ένας τον άλλον. Επίσης, το νέο δεν είναι άσχετο με την κορδέλα που έκοψε πρόσφατα στις νέες παραγωγικές μονάδες της γαλακτοβιομηχανίας στα Ιωάννινα ο πρωθυπουργός.

Τα δύο κρουαζιερόπλοια της Θεσσαλονίκης

– Δύο κρουαζιερόπλοια έδεσαν ταυτόχρονα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά. Πρόκειται για τα κρουαζιερόπλοια Europa 2, της εταιρείας Hapag Lloyd Cruises, και το Celestyal Crystal, της εταιρείας Celestyal Cruises. Το δεύτερο είναι τακτικό, πιάνει κάθε Κυριακή στον Επιβατικό Σταθμό «Μακεδονία». Είναι δε το μεγαλύτερο, καθώς φέρνει έως και 2.000 επιβάτες. Το πρώτο, το Europa 2, είναι σαφώς μικρότερο και μεταφέρει μέχρι 500 επιβάτες. Ωστόσο, 2.500 επιβάτες να ξεχύνονται ταυτόχρονα στη Θεσσαλονίκη δεν τους λες και λίγους και σίγουρα αποτελεί μια σημαντική επιτυχία της πόλης, που πλέον αρχίζει να γίνεται τουριστικός προορισμός.

Το μέρισμα της Mediterra

– Από το 2009 έχει να δώσει μέρισμα η Mediterra στους μετόχους της. Αυτήν τη φορά θα διανείμει 282 χιλιάδες ευρώ ή περίπου 3,9 σεντς του ευρώ ανά μετοχή. Η εταιρεία προτίθεται να διανείμει φέτος περίπου το 75% των κερδών της περασμένης χρονιάς. Σημειώνεται ότι η τελευταία φορά που έχει κόψει μέρισμα η εταιρεία ήταν τον Ιούλιο του 2009, όταν είχε διανείμει στους μετόχους της 1,4 σεντ ανά μετοχή.

Αγωγή της Airbnb κατά του δήμου της Νέας Υόρκης

– Σκληραίνει ο πόλεμος μεταξύ της Airbnb και των δημοτικών Αρχών ανά τον κόσμο, οι οποίες, επιχειρώντας να επιλύσουν το στεγαστικό πρόβλημα, επιβάλλουν περιορισμούς στη βραχυχρόνια μίσθωση. Κάποιοι είναι εντελώς λογικοί και καλοδεχούμενοι ακόμα και από τις ίδιες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όπως η υποβολή στις αρμόδιες Αρχές αναφορών των συναλλαγών μέσω πλατφόρμας. Άλλοι όμως είναι εξωφρενικοί. Χαρακτηριστική περίπτωση, αυτή της Νέας Υόρκης, η οποία υιοθέτησε τον «Τοπικό Νόμο 18», που θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο, με βάση τον οποίο όσοι νοικιάζουν μέρος του σπιτιού τους μέσω πλατφορμών θα πρέπει να δηλώνουν ποιοι ακριβώς κατοικούν στο σπίτι και με τι σχέση συνδέονται και να ενημερώνουν την αρμόδια Αρχή εάν αλλάξει κάτι. Απαιτήσεις που, σύμφωνα με την Airbnb, αποτελούν de facto απαγόρευση της βραχυχρόνιας μίσθωσης στη Νέα Υόρκη, απ’ όπου η πλατφόρμα είχε το 2022 καθαρά έσοδα 85 εκατ. δολαρίων. Η Airbnb κατέθεσε αγωγή εναντίον του δήμου της Νέας Υόρκης και του σχετικού νόμου. Αναλυτές εκτιμούν πάντως ότι τέτοιου είδους κανονισμοί θα υιοθετηθούν σε πολλές ακόμα περιοχές του πλανήτη.

Απογείωση κερδών στην αεροπορική βιομηχανία

– Εκτόξευση κερδών για την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία το 2023, με τα καθαρά κέρδη να προβλέπεται να φτάσουν τα 9,8 δισ. δολάρια, ποσό διπλάσιο από τις αρχικές εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA). Η Ένωση αναμένει ότι φέτος θα ταξιδέψουν 4,35 δισεκατομμύρια επιβάτες, αριθμός που πλησιάζει τα 4,54 δισεκατομμύρια που πέταξαν το 2019. Κατά την ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης στην Κωνσταντινούπολη, ο γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh, αναφέρθηκε στις θετικές εξελίξεις για τον κλάδο, όπως το άνοιγμα της Κίνας νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν, τα αυξημένα έσοδα από φορτία (αν και ο όγκος των εμπορευμάτων παραμένει μειωμένος) και τη μερική ανακούφιση σε ό,τι αφορά το κόστος, με τις τιμές των καυσίμων να έχουν μετριαστεί κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ωστόσο, το περιθώριο καθαρού κέρδους είναι μόλις 1,2%, δηλαδή οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν μόλις 2,25 $ ανά επιβάτη κατά μέσο όρο. Πάντως, τα έσοδα αυξάνονται (9,7%) ταχύτερα από τα έξοδα (8,1%), ενισχύοντας την κερδοφορία.

Οι λογιστικές αλχημείες της Goldman Sachs

– Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες, εν προκειμένω στους καλύτερους… οίκους. Ο λόγος για τη Goldman Sachs Bank Europe SE, στην οποία η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα επέβαλε διοικητικό πρόστιμο 6,63 εκατ. ευρώ, καθώς η τράπεζα παρουσίασε λάθος υπολογισμό σε σταθμισμένα στοιχεία ενεργητικού για πιστωτικό κίνδυνο. Αυτό το «σταθμισμένα στοιχεία ενεργητικού για πιστωτικό κίνδυνο» είναι με απλά λόγια ένα μέτρο μέτρησης του κινδύνου που μπορεί να έχει μια τράπεζα στα βιβλία της. Είναι μια βάση υπολογισμού των κεφαλαιακών αναγκών. Το να υποτιμηθεί το ρίσκο αυτό σημαίνει ότι η τράπεζα -και ποια τράπεζα- δεν υπολόγισε σωστά τις ανάγκες της σε κεφάλαια και παρουσίασε υψηλότερους δείκτες κεφαλαίων από αυτούς που στην ουσία της αναλογούν. Και για να το πάμε ακόμη πιο παρακάτω, οι κεφαλαιακοί δείκτες αντανακλούν την κεφαλαιακή ευρωστία μιας τράπεζας και την ικανότητά της να απορροφά ζημίες. Το εντυπωσιακό είναι, σύμφωνα πάντα με την ΕΚΤ , ότι η Goldman Ευρώπης παρουσίασε χαμηλότερα στοιχεία πιστωτικού κινδύνου από αυτά που της αναλογούσαν για οκτώ συνεχή τρίμηνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!