Γ.Δ.
1422.75 -0,14%
ACAG
0,00%
6
CENER
+2,78%
7.39
CNLCAP
-2,55%
7.65
DIMAND
+1,11%
10.05
OPTIMA
+0,93%
7.6
TITC
+0,95%
26.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7.6
ΑΒΑΞ
-0,12%
1.672
ΑΒΕ
-1,57%
0.5
ΑΔΜΗΕ
+2,19%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,98%
1.03
ΑΛΜΥ
-0,37%
2.71
ΑΛΦΑ
-0,89%
1.7215
ΑΝΔΡΟ
+0,86%
7.04
ΑΡΑΙΓ
+1,27%
12.74
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+1,75%
11.65
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.15
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,17%
6.07
ΒΙΟΚΑ
-0,36%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+2,02%
1.265
ΒΙΟΤ
0,00%
0.398
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
+0,89%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,82%
1.81
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,70%
14.34
ΔΑΑ
-1,03%
8.61
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,08%
11.93
ΔΟΜΙΚ
-2,62%
4.46
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,78%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,20%
1.69
ΕΕΕ
-1,96%
28.51
ΕΚΤΕΡ
+1,25%
4.04
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,28%
2.37
ΕΛΛ
+1,05%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,37%
2.675
ΕΛΠΕ
-2,26%
8.22
ΕΛΣΤΡ
+1,55%
2.62
ΕΛΤΟΝ
+1,02%
1.98
ΕΛΧΑ
-1,55%
2.225
ΕΝΤΕΡ
+1,90%
7.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
+0,59%
10.24
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.145
ΕΤΕ
-0,47%
7.21
ΕΥΑΠΣ
+0,60%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+2,54%
5.66
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
1.9105
ΕΧΑΕ
+1,82%
5.59
ΙΑΤΡ
0,00%
1.8
ΙΚΤΙΝ
-2,08%
0.517
ΙΛΥΔΑ
+0,37%
1.345
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-1,28%
1.234
ΙΝΤΕΚ
-0,77%
6.43
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+1,01%
4.02
ΚΑΜΠ
-4,22%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
-2,44%
1.6
ΚΟΡΔΕ
+3,33%
0.62
ΚΟΥΑΛ
+4,34%
0.866
ΚΟΥΕΣ
+1,25%
5.68
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+0,42%
1.205
ΛΑΒΙ
+2,17%
0.94
ΛΑΜΔΑ
+0,96%
6.825
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.318
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+0,49%
4.1
ΜΕΝΤΙ
+0,98%
3.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-1,36%
4.34
ΜΙΝ
+1,45%
0.7
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,27%
27
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.6
ΜΟΤΟ
+0,34%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-1,76%
0.835
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
-9,56%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+0,89%
36.32
ΝΑΚΑΣ
-2,78%
2.8
ΝΑΥΠ
+0,89%
1.13
ΞΥΛΚ
-0,26%
0.385
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
-0,19%
25.8
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.81
ΟΠΑΠ
+1,36%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.905
ΟΤΕ
-1,86%
13.7
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
13.58
ΠΑΙΡ
-0,76%
1.31
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-2,06%
3.986
ΠΕΤΡΟ
-0,20%
9.78
ΠΛΑΘ
-0,36%
4.175
ΠΛΑΚΡ
-1,90%
15.5
ΠΡΔ
+3,66%
0.34
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+4,07%
4.35
ΡΕΒΟΙΛ
+0,86%
1.76
ΣΑΡ
+3,38%
9.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,40%
0.053
ΣΕΝΤΡ
+3,17%
0.39
ΣΙΔΜΑ
+7,31%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+2,14%
7.64
ΣΠΙ
+1,56%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-0,54%
16.5
ΤΖΚΑ
+0,59%
1.71
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,47%
1.688
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.404
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,60%
0.336
ΦΡΛΚ
+0,70%
4.29
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Οι πυρήνες αξιοκρατίας στο Δημόσιο, το τέλος στις δωρεάν παραδόσεις των σούπερ μάρκετ και το μεγάλο στοίχημα των εξαγορών στην Πληροφορική

Πώς θα δημιουργήσετε έναν «πυρήνα αξιοκρατίας» στο Δημόσιο!

Μπορεί άραγε να στελεχωθεί μια κρατική υπηρεσία με απολύτως τεχνοκρατικά κριτήρια, χωρίς παράπονα πως κάποιος «κόπηκε» για να μπει «σφήνα» κάποιος άλλος, που διέθετε π.χ. καλύτερες πολιτικές προσβάσεις; Η εμπειρία της τελευταίας τριετίας έδειξε πως μπορεί! Η στήλη γνωρίζει τουλάχιστον μια περίπτωση. Πώς ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών (και σημερινός υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας), Θεόδ. Σκυλακάκης, και ο διοικητής του Ταμείου Ανάκαμψης, Νίκος Μαντζούφας, στελέχωσαν τη νευραλγική υπηρεσία που ανέλαβε να διαχειριστεί τα δεκάδες δισ. κοινοτικών κονδυλίων. Στην ειδική υπηρεσία του Ταμείου Ανάκαμψης εργάζονται σήμερα περίπου 50 άνθρωποι, οι οποίοι έχουν επιλεγεί με ένα και μοναδικό κριτήριο: τα προσόντα τους! Γι’ αυτό και κάποιοι υποστηρίζουν πως η εμπειρία αυτής της υπηρεσίας μπορεί να αξιοποιηθεί και σε άλλους φορείς πρώτης γραμμής στο Δημόσιο.

Τέλος το τζάμπα στο e-grocery

Τα σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι αποφάσισαν να βάλουν φρένο στη χασούρα από τη δωρεάν διανομή προϊόντων. Την αρχή κάνει ο Σκλαβενίτης, που ενημερώνει τους επισκέπτες του eMarket ότι χρεώνει 5 ευρώ για αξία καλαθιού έως 30 ευρώ και 2,5 ευρώ για αξία καλαθιού από 30 ευρώ έως 100 ευρώ. Για αγορές πάνω από 100 ευρώ δεν υπάρχει χρέωση. Πριν από αυτήν την απόφαση η υπηρεσία ήταν δωρεάν για αγορές άνω των 30 ευρώ και για μικρότερη αξία καλαθιού υπήρχε χρέωση 2-6 ευρώ, ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση του καταναλωτή. Σημειώνεται ότι στο κομμάτι που αφορά τη συνεργασία του Σκλαβενίτη με την e-food έτσι κι αλλιώς δεν υποστηρίζεται παραγγελία κάτω από 30 ευρώ. Στόχος των νέων χρεώσεων από τον μεγάλο παίκτη του λιανεμπορίου είναι να καταστήσει βιώσιμη τη δραστηριότητα του e-commerce, η οποία είναι ακριβή, αν και παρεμπιπτόντως εισφέρει ένα μικρό μονοψήφιο ποσοστό στον τζίρο του.

Όλα τριγύρω αλλάζουνε…

Έναν ενδιαφέροντα παραλληλισμό του σημερινού μπαράζ εξαγορών στην ελληνική αγορά Πληροφορικής με την ομοβροντία αντίστοιχων συμφωνιών το μακρινό 2001-2004 έκανε χθες ο Executive Chairman της SOFTONE και παλιά καραβάνα του ΙΤ, με 40 χρόνια εμπειρίας στο business software, Αντώνης Κυριαζής. «Το έργο αυτό έχει ξαναπαιχθεί το 2001-2004. Οι τότε πρωταγωνιστές των εξαγορών δεν υπάρχουν πλέον ως εταιρικές οντότητες, αλλά μόνο ως brands. Τότε τρεις εταιρείες είχαν το 90% της αγοράς (Delta Singular, LogicDIS, Unisoft). Από τότε άλλαξαν όλα», είπε ο κ. Κυριαζής, σχολιάζοντας ότι αυτό που γίνεται σήμερα στην αγορά Πληροφορικής θυμίζει τη φρενίτιδα των εξαγορών και συγχωνεύσεων που έγινε τότε στον κλάδο. «O ενθουσιασμός και τα limit ups κράτησαν λίγο. Οι εξαγορασθείσες εταιρείες, στο 90% των περιπτώσεων, επεστράφησαν στους παλιούς τους μετόχους», είπε ο ίδιος με νόημα.

Όπως και τότε, έτσι και σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή, τρεις εταιρείες κυριαρχούν στον κλάδο, έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο του consolidation της αγοράς. «Το ζητούμενο είναι όχι το απλό άθροισμα τζίρων. Αλλά η ενσωμάτωση των εταιρειών που εξαγοράζονται, ώστε να είναι επιτυχές το consolidation και να κάνουν scale up», πρόσθεσε. Και κατέληξε: «Το διοικητικό μοντέλο της startup: ιδρυτής, μέτοχος, manager, δεν έχει καμία τύχη την επόμενη ημέρα των εξαγορών και συγχωνεύσεων. Κάθε εταιρεία πρέπει να ανταποκριθεί στην αλλαγή κλίμακας, που επέρχεται από τη συνένωση δυνάμεων και δημιουργεί νέες δομές και διαδικασίες».

Επί τρία το επιχειρηματικό λογισμικό 

Σε ένα από τα πιο ζωτικά κομμάτια της αγοράς Πληροφορικής, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά διεθνώς, εξελίσσεται το business software. Ειδικά σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά επιχειρηματικού λογισμικού, αυτή όχι απλώς είναι ακμάζουσα, αλλά εξελίσσεται σε καυτό «θέρετρο» ενός μπαράζ εξαγορών και συγχωνεύσεων στον κλάδο. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, όταν τόσο η πανδημία, όσο και -κυρίως- η ίδια η ξέφρενη πορεία ψηφιοποίησης των πάντων κάνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό μονόδρομο για τις ελληνικές επιχειρήσεις…

Χθες η διοίκηση της SOFTONE, που διεκδικεί ηγετικό ρόλο στην εγχώρια αγορά business software, εκτίμησε ότι ο κλάδος του επιχειρηματικού λογισμικού θα τριπλασιαστεί σε αξία την επόμενη πενταετία. Τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας έβαλαν τον πήχη της ελληνικής αγοράς business software στο 1,2 δισ. ευρώ -από 400 εκατ. ευρώ σήμερα…

Η Βουλή, που καλεί σούπερ μάρκετ, και το παρατηρητήριο κέρδους

Σε κεντρικό ζήτημα σε όλη την Ευρώπη έχει αναδειχθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, με τις κυβερνήσεις να αναζητούν μέτρα για να τον αναχαιτίσουν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο η Βουλή των Κοινοτήτων κάλεσε τις διοικήσεις των τεσσάρων μεγάλων σούπερ μάρκετ να παραστούν σε ειδική συνεδρίαση της επιτροπής εμπορίου και να παραθέσουν στοιχεία για τις μεγάλες αυξήσεις, ειδικά σε ορισμένα είδη κρέατος και οπωροκηπευτικών. Στην Ισπανία προσανατολίζονται στη δημιουργία Παρατηρητηρίου που θα καταγράφει τα περιθώρια κέρδους καθ’ όλο το μήκος της αλυσίδας αξίας των προϊόντων. Θα λάβει άραγε και η επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της (νεοεκλεγείσας) Βουλής των Ελλήνων ανάλογη πρωτοβουλία;

Οι 30άρηδες που αγοράζουν εξοχικές κατοικίες στην Ελλάδα

Αλλάζει το προφίλ των αγοραστών εξοχικής κατοικίας στην Ελλάδα, καθώς πλέον φαίνεται ότι παραμερίζονται οι τυπικοί συνταξιούχοι και εισρέουν μαζικά στη χώρα ξένοι, ηλικίας από 30 έως 55 ετών. Οι νέοι επενδυτές αγοράζουν εξοχικές κατοικίες για επενδυτικούς λόγους, παρά για διακοπές. Συχνά πρόκειται για νέους επιχειρηματίες, που έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα σε επενδύσεις σε ακίνητα στη χώρα τους. Αυτοί σχεδόν πάντα εστιάζουν σε νέες κατασκευές με πισίνα, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με καλές υποδομές και αεροπορικές συνδέσεις. Έτσι, περιοχές όπως η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου βρίσκονται στο επίκεντρό τους. Οι νεαροί επενδυτές, που μέχρι προσφάτως προτιμούσαν την αγορά της Ισπανίας, επιλέγουν την Ελλάδα, καθώς στις υπόλοιπες χώρες του εξωτερικού όταν κάποιος αγοράζει μια βίλα με στόχο την εκμετάλλευση, είναι υποχρεωμένος να την εκχωρήσει προς ενοικίαση για το σύνολο της τουριστικής περιόδου.

Σχεδόν 20 εκατ. καθαρές εισροές την εβδομάδα οι Έλληνες θεσμικοί!

Πάνω από 50 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία των χρηματιστηριακών εταιρειών, εμφανίζονται ότι έχουν τοποθετήσει ως καθαρές εισροές κεφαλαίων τα Αμοιβαία Κεφάλαια Εσωτερικού. Το αποκορύφωμα ήταν μία εβδομάδα πριν από τις εκλογές της 25ης Ιουνίου, όταν οι καθαρές εισροές των διαχειριστών στα εγχώρια αμοιβαία κεφάλαια είχαν ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ! Οι συνολικές εισροές τους από την αρχή του χρόνου έχουν καθαρό πρόσημο, σχεδόν στα 45 εκατ. ευρώ, όταν των ξένων θεσμικών διαμορφώνονται σχεδόν σε 100 εκατ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι τόσο οι Έλληνες, όσο και οι ξένοι θεσμικοί προβαίνουν σε ρευστοποιήσεις θέσεων αφενός, και αφετέρου, με τη ρευστότητα που εξασφαλίζουν από την αγορά, επανατοποθετούνται. Αυτός είναι ο λόγος που ο Γενικός Δείκτης Τιμών κινείται ανοδικά και πιάνει νέα υψηλά 9 ετών, με τις συναλλαγές να βρίσκονται κατά μέσο όρο την ημέρα γύρω στα 110 εκατ. ευρώ. Η συναλλακτική δραστηριότητα προσέγγισε τα 108 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 48,2% σε σχέση με πέρυσι, δείχνοντας την ανάλογη συνέπεια με την αύξηση που καταγράφηκε στις κεφαλαιοποιήσεις, ενώ νέες εισροές καταγράφηκαν κυρίως από Έλληνες και ξένους θεσμικούς επενδυτές, με βάση τα πρόσφατα στοιχεία του πενταμήνου. Όπως έγινε και στο εκλογικό έτος 2019, η ελληνική αγορά ηγείται στο πρώτο μισό της χρονιάς όλων των αγορών του πλανήτη σε απόδοση σε νόμισμα χώρας που δεν βρίσκεται σε περιβάλλον υπερπληθωρισμού, με την αμέσως δεύτερη Ιρλανδία να βρίσκεται στο +21%, σημειώνει σε ανάλυσή του ο υπεύθυνος ανάλυσης της Beta Χρηματιστηριακή, Μάνος Χατζηδάκης.

Οι μετοχές που… ξέμειναν

Koρυφαίος Έλληνας διαχειριστής ανέφερε στο powergame.gr το παράδειγμα με τη μετοχή του ΟΤΕ, μία από τις λίγες της μεγάλης κεφαλαιοποίησης που υποαποδίδουν από την αρχή της χρονιάς, με κέρδη 7,7%. Μόνο τον Μάιο που μας πέρασε, όμως, η μετοχή έδωσε κέρδη 9,7%, που σημαίνει ότι οι Έλληνες θεσμικοί άρχισαν να κατευθύνονται σε μετοχές που φαίνεται να έχουν μείνει πίσω σε απόδοση, κάτι που δεν δικαιολογείται ούτε από τα θεμελιώδη τους, αλλά ούτε και από τα οικονομικά τους στοιχεία (σταθερό μέρισμα, συνέχεια στη κερδοφορία). Το ίδιο ισχύει και για την ΕΥΔΑΠ, που η ετήσια απόδοσή της μέχρι στιγμής διαμορφώνεται σε 1,9% και τον Μάιο τα κέρδη ξεπέρασαν το 6,1%. Επίσης, η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, με απόδοση μικρότερη του δείκτη, 25,6%, μόνο τον Μάιο έδωσε απόδοση 12,4%.

Ίδια εικόνα και στη μεσαία κεφαλαιοποίηση, με τα Πλαστικά Θράκης να συγκεντρώνουν την προσοχή των επαγγελματιών της αγοράς με απόδοση 25,16% τον Μάιο, όταν στον χρόνο τα κέρδη διαμορφώνονταν κοντά στη συνολική απόδοση του δείκτη (37,5%), με 38,6%.

Οι Έλληνες θεσμικοί επενδυτές θα συνεχίσουν τις αναδιαρθρώσεις θέσεων, ειδικά όσο το momentum της αγοράς παραμένει θετικό. Το κατάλληλο καύσιμο για τον σκοπό αυτόν δεν είναι άλλο από το story της επενδυτικής βαθμίδας, εξέλιξη που θα πρέπει να αναμένεται οποιαδήποτε στιγμή μετά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.

«Πράσινο φως» για τη Riviera Galleria 

Το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου mall Riviera Galleria στο Ελληνικό έλαβε η Lamda Development, καθώς προ ημερών εκδόθηκε η απαραίτητη οικοδομική άδεια, σε συνέχεια της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων. Πρόκειται για το εμπορικό κέντρο που βρίσκεται στη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και θα περιλαμβάνει επώνυμα εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών και χώρους αναψυχής. Το έργο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Lamda Development, θα αρχίσει να κατασκευάζεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, έχοντας ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026.

Η Θεσσαλονίκη δεν εφησυχάζει

Και ενώ οι τουριστικές επιδόσεις της Θεσσαλονίκης έχουν πάρει την ανηφόρα, με τις αφίξεις εξωτερικού στο αεροδρόμιο Μακεδονία να εμφανίζονται αυξημένες το πρώτο πεντάμηνο κατά 32% (μόνο τον Μάιο η αύξηση στο δίκτυο εξωτερικού άγγιξε το 16%), ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης δεν εφησυχάζει. Ξεκίνησε νέα καμπάνια προβολής του προορισμού στο Λονδίνο, παρουσιάζοντας την πόλη ως τον τέλειο city break προορισμό για διακοπές μικρής διάρκειας στο βρετανικό κοινό. Συγκεκριμένα, δύο digital panels στη Leicester Square απεικονίζουν τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα, την ξέφρενη νυχτερινή ζωή της πόλης, αλλά και δύο χαρακτηριστικά γνωρίσματά της, όπως είναι το παραδοσιακό κουλούρι Θεσσαλονίκης και η παραλία της. Η Leicester Square είναι ένας παγκόσμιος πολιτιστικός κόμβος και επίκεντρο ψυχαγωγίας, με επισκεψιμότητα πάνω από 2,5 εκατομμύρια κάθε εβδομάδα. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της προβολής της Θεσσαλονίκης εκεί, πραγματοποιείται το National Geographic Traveler Food Festival στις 15 και 16 Ιουλίου 2023, όπου συμμετέχει ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης. Και ναι, το marketing δεν τελειώνει ποτέ, ούτε εν μέσω θέρους!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!