Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Το 1 εκατ. που έριξαν οι μέτοχοι στη μητρική της Carrefour, η εκτόξευση των κερδών της Όλυμπος εν μέσω greedflation και η απόφαση της ΡΑΕΚ

Τα κέρδη της Όλυμπος και το greedflation

Τα οικονομικά στοιχεία που παρουσιάζουν οι μεγάλες εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων είναι υπέρ το δέον θετικά. Επιβεβαιώνουν δε την αίσθηση ότι το φαινόμενο του greedflation ήταν -τουλάχιστον μέσα στο 2022- ζωντανό. Πώς αλλιώς θα δικαιολογηθεί η αύξηση της καθαρής κερδοφορίας (προ φόρων) της μητρικής του ομίλου Όλυμπος κατά +201%, τη στιγμή που τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 14%; Τα κέρδη προ φόρων εκτοξεύτηκαν στα 27,9 εκατ. ευρώ, από 9,3 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021. Το ίδιο έχει συμβεί και σε ομιλικό επίπεδο, όπου και εκεί τα κέρδη έχουν τριπλασιαστεί. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνον με την Όλυμπος. Μια σειρά επιχειρήσεων μεταποίησης τροφίμων πέρυσι παρουσίασαν υπέρμετρη αύξηση κερδών, η οποία δεν μπορεί να εξηγηθεί με όρους αύξησης των πωλήσεων ή/και βελτίωσης του κόστους παραγωγής. Θέλει λίγη ρέγουλα, γιατί κάποιοι εκτίθενται!

1 εκατ. ευρώ μετρητά έβαλαν οι μέτοχοι στη Retail & More

Με 1 εκατ. ευρώ ενισχύθηκε το μετοχικό κεφάλαιο της Retail & More, θυγατρικής της εισηγμένης AVE, που επανέφερε το σήμα της Carrefour στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα καταστήματα άνοιξαν το καλοκαίρι του 2022 με το μοντέλο franchise. Σύμφωνα με την εταιρεία, στο τέλος του χρόνου λειτουργούσαν συνολικά 16 καταστήματα, τα περισσότερα από τα οποία άνοιξαν το τελευταίο τρίμηνο του έτους, ενώ οι λιανικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 7,5 εκατ. ευρώ. Σήμερα αριθμεί 28 καταστήματα, έχοντας τοποθετήσει πρόσφατα το σήμα Carrefour Express στην Αγορά Μοδιάνο. Εν τω μεταξύ, με την καταβολή των μετρητών και την έκδοση ισάριθμων ονομαστικών κοινών μετοχών ονομαστικής αξίας ενός ευρώ και με τιμή διάθεσης ενός ευρώ η καθεμία, όπως αποφάσισε η γενική συνέλευση 10.7.2023, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας θα ανέρχεται πλέον σε 2,5 εκατ. ευρώ, διαιρούμενο σε 2,5 εκατ. μετοχές.

Έρχεται Νοέμβριος με hot εξελίξεις για τις τράπεζες

Ένα είναι το σίγουρο σε όσους ασχολούνται με τον τραπεζικό τομέα: ότι δεν πρόκειται να… πλήξουν! Ο ήδη γεμάτος Οκτώβριος αναμένεται να δώσει τη σκυτάλη σε έναν υπερφορτωμένο από πιθανές εξελίξεις Νοέμβριο, μήνα κατά τον οποίο η σταδιακή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου των τραπεζών και τα συνακόλoυθα conference calls με τους επενδυτές θα γεμίσουν την αγορά με «ειδήσεις». Ενεργοποίηση της αποεπένδυσης του ΤΧΣ, με hot εξελίξεις για την Εθνική Τράπεζα, αλλά και πιθανή ανάδειξη ενδιαφέροντος και για άλλες συμμετοχές του ταμείου, κατάθεση πολυνομοσχεδίου στη Βουλή, αποσαφήνιση για το μέτωπο του νέου Ηρακλή (για το οποίο εκκρεμεί η οριστικοποίηση του πλαισίου) και, φυσικά, νεότερα για το ψηφιακό ευρώ.

«Στις ράγες» το ψηφιακό ευρώ

Ειδικά για το τελευταίο, που θα έχει μια διετή πιλοτική δοκιμασία πριν περάσει στο τελικό στάδιο σύστασής του, η Κριστίν Λαγκάρντ αναμένεται να μας πληροφορήσει το απόγευμα της Πέμπτης, σε μια συνεδρίαση-ορόσημο της ΕΚΤ, που προετοιμάζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από την Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία, πέραν συμμετοχής της ως κεντρική τράπεζα, τελεί χρέη οικοδεσπότη. Έτσι, θα έχουν την τύχη οι 19 κεντρικοί τραπεζίτες να λάβουν μια γεύση της ελληνικής φιλοξενίας.

Η απόφαση της ΡΑΕΚ που επηρεάζει EuroAsia και καταναλωτές σε Ελλάδα – Κύπρο

Μικρότερο τίμημα ανά κιλοβατώρα, αλλά για μεγαλύτερο διάστημα θα καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές σε Κύπρο και Ελλάδα μετά τις νέες αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου (ΡΑΕΚ) όσον αφορά την ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου – Κρήτης μέσω του project EuroAsia. Ειδικότερα, η ΡΑΕΚ, με γνώμονα τον πρόσφατο επανυπολογισμό του κόστους της διασύνδεσης (από 1,5 δισ. στο 1,9 δισ ευρώ), συνυπολόγισε τον ειδικό βαθμό επικινδυνότητας και ρίσκου του έργου και αποφάσισε να επεκτείνει την οικονομικά ωφέλιμη ζωή της διασύνδεσης στα 35 χρόνια, αντί στα 25, που προέβλεπε προηγούμενη απόφασή της. Συνεπώς, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της απόφασης, ο φορέας υλοποίησης της διασύνδεσης, που πλέον είναι ο ΑΔΜΗΕ και οι λοιποί επενδυτές, θα μπορούν να ανακτήσουν την κεφαλαιουχική δαπάνη σε 35 χρόνια από την ουσιαστική έναρξη των έργων (πόντιση καλωδίου), αντί σε 25. Οι καταναλωτές σε Κύπρο και Ελλάδα θα πληρώνουν μικρότερο τίμημα ανά κιλοβατώρα, αλλά για μεγαλύτερο διάστημα. «Η εν λόγω επέκταση  θα αποβεί προς όφελος των καταναλωτών και δεν αναμένεται να επηρεάσει την απόδοση της επένδυσης», αναφέρει η ΡΑΕΚ.

«Πετάει» η κρουαζιέρα, παρά τους περιορισμούς

Την ώρα που η απαίτηση για βιώσιμες πρακτικές στα ταξίδια και τον τουρισμό γίνεται ολοένα και πιο έντονη, προκαλεί εντύπωση ότι ο ταξιδιωτικός κλάδος που είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος σε όλο τον κόσμο είναι η κρουαζιέρα. Σύμφωνα με το Future Industry Insights (FMI), η αξία του τουρισμού κρουαζιέρας, από 5,3 δισ. δολάρια το 2022, αναμένεται να φτάσει στα 17,8 δισ. μέχρι το 2033, σημειώνοντας αύξηση με CAGR 12,1%. Πριν από την πανδημία η βιομηχανία κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο φιλοξένησε 29,7 δισεκατομμύρια επιβάτες. Αυτό δημιούργησε θέσεις εργασίας για σχεδόν 1,8 δισεκατομμύριο άτομα σε όλο τον κόσμο και έδωσε περίπου 150 δισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία. Τα επόμενα χρόνια η ανάπτυξη θα είναι εκθετική και αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος ταξιδιωτών, αλλά και στις εξελιγμένες εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που προσφέρουν τα κρουαζιερόπλοια εν πλω. Πάντως, την ίδια ώρα πολλά λιμάνια σε όλο τον κόσμο προχωρούν σε περιορισμούς σε ό,τι αφορά τις προσεγγίσεις των πλοίων. Τελευταίο παράδειγμα, η Βαρκελώνη, η οποία από τις 22 Οκτωβρίου απαγορεύει τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων στους τερματικούς σταθμούς κοντά στην πόλη και παράλληλα περιορίζει τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που επιτρέπεται να ελλιμενίζονται ταυτόχρονα στη Βαρκελώνη από δέκα σε επτά.

! Ρύθμιση των προσεγγίσεων είχε επιχειρήσει να κάνει και στη Σαντορίνη ο δήμαρχος Νίκος Ζώρζος, επί της θητείας του την περίοδο 2010-2019, κάτι που όμως «πάγωσε» με την αλλαγή της δημοτικής αρχής. Τώρα ο κ. Ζώρζος επανεξελέγη και θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον, από την αρχή του επόμενου έτους, που θα αναλάβει τα ηνία του νησιού, αν σκοπεύει να επαναφέρει τα μέτρα διαχείρισης των επισκεπτών κρουαζιέρας στο νησί.

Τα παραλειπόμενα της έκθεσης της S&P’s για την Ελλάδα

Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία της Standard &Poor’s, τα οποία παρέχει στην αναφορά της για την αναβάθμιση της χώρας μας σε επενδυτική βαθμίδα. Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι το 2025 το εγχώριο ΑΕΠ θα ξεπεράσει (σε τρέχουσες τιμές) τα 244 δισ. ευρώ, δηλαδή θα κινηθεί υψηλότερα από το ιστορικό όριο του 2008 (237 δισ. ευρώ). Το κατά κεφαλήν εισόδημα μέχρι το 2026 θα ανέλθει σε 28,8 χιλ. δολ., από 18,6 χιλ. που ήταν μια δεκαετία πριν. Οι επενδύσεις ως ποσοστό του ΑΕΠ το 2026 θα ανέλθουν στο 19,5%, ήτοι σε 50 δισ. ευρώ ετησίως. Επίσης, οι εξαγωγές θα ανέλθουν μέχρι το 2026 στο 48,8% του ΑΕΠ, ήτοι σε 122 δισ. ευρώ, και τέλος η ανεργία μέχρι το 2026 θα επανέλθει στα επίπεδα της δεκαετίας του 2000, ήτοι στο 7%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!