Το ενδιαφέρον των Αφών Γεωργιάδη για Τσάνταλη, η επίσκεψη της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών στον Ε65, τα οφέλη της ΔΕΠΑ από την επένδυση στη Λάρισα και το SOS από το Καυταντζόγλειο

Η ΔΕΠΑ που μετασχηματίζεται σε ολοκληρωμένη εταιρεία ενέργειας και η αλλαγή φρουράς στο καφενείο και το εστιατόριο της Βουλής

Ο CEO της ΔΕΠΑ Εμπορίας, Κωνσταντίνος Ξιφαράς © PrintScreen YouTube

Το ζεστό ενδιαφέρον των Γεωργιάδηδων για τον Τσάνταλη

Ζεστό παραμένει το ενδιαφέρον των αδελφών Θωμά και Ηλία Γεωργιάδη της Premia για την απόκτηση του Τσάνταλη. Καθώς εκκρεμεί η απόφαση του δικαστηρίου για την αίτηση πτώχευσης της ιστορικής οινοποιητικής επιχείρησης, οι δύο κύριοι μέτοχοι της εταιρείας Ελληνικά Οινοποιεία Α.Ε. δεν φαίνεται να κάνουν πίσω στα «θέλω» τους. Τι περιμένουν; Να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πτώχευσης με την απόφαση του δικαστηρίου και αμέσως μετά να αγοράσουν φθηνά την εταιρεία και κατά βάση το εμπορικό της σήμα, για να την επαναφέρουν στην αγορά. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η Τσάνταλης απέχει πολύ από αυτό που δημιούργησε κάποτε ο οραματιστής Ευάγγελος Τσάνταλης. Καθώς έχει χάσει συνεργασίες και δίκτυα διανομής, έχει απαξιωθεί το brand «Τσάνταλης» και επομένως το έργο των Γεωργιάδηδων δεν θα είναι πλέον τόσο εύκολο. Εύκολο άλλωστε όπως έλεγε στη στήλη άνθρωπος της αγοράς δεν είναι ούτε το έργο του Μπουτάρη, τον οποίο έχουν επίσης εξαγοράσει, καθώς τα βήματα που γίνονται για την επαναφορά του είναι αρκετά αργά σε σχέση με τις προσδοκίες των δύο επιχειρηματιών. Η άλλη όψη βέβαια λέει ότι οι δύο επιχειρηματίες που έχουν συμπράξει στα κρασιά με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, ο οποίος έχει 10% συμμετοχή στην Ελληνικά Οινοποιεία, έχουν αρκετή υπομονή. Το θέμα είναι βέβαια όπως έλεγε το ίδιο πρόσωπο, εάν μετά την απόκτησή του Τσάνταλη, θα καταφέρουν πραγματικά να φέρουν στην αγορά μία εταιρεία υγιή αναπτυσσόμενη.

Επίσκεψη ηγεσίας υπουργείου Υποδομών στον Ε65

Το υπό κατασκευή Βόρειο Τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 επισκέφθηκε χθες η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τα στελέχη της Κεντρική Οδός ΑΕ και της ΤΕΡΝΑ τους υποδέχθηκαν και τους ενημέρωσαν για την εξέλιξη των εργασιών σε όλο το μήκος των 46 χιλιομέτρων που υπολείπονται. Σύμφωνα με ανάρτηση της ΤΕΡΝΑ στο Linkedin, αυτή τη στιγμή, το έργο στο σύνολό του είναι στο 75% και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο κρίσιμα οδικά έργα της χώρας. Το βόρειο τμήμα του Ε65 θα ενώσει την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό, ολοκληρώνοντας έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 182,1 χιλιομέτρων.

Στα Γρεβενά και στην Καλαμπάκα βρέθηκαν χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο και τον γενικό γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο. Σήμερα, η πρόοδος είναι αναλυτικότερα ως εξής: Σήραγγες: 99,14%, Γέφυρες: 96,29%, Ασφαλτικά: 47,44%, Χωματουργικά: 88,57%.

Τα οφέλη της ΔΕΠΑ Εμπορίας από τη συμφωνία για τη Λάρισα Θερμοηλεκτρική ΑΕ

Στα οφέλη και τις ευθύνες που αναλαμβάνει η ΔΕΠΑ Εμπορίας ως μέτοχος της Λάρισα Θερμοηλεκτρικής, που θα προχωρήσει μια από τις μεγαλύτερες ενεργειακές επενδύσεις στην Ελλάδα (ύψους 600 εκατ. ευρώ) αναφέρεται ο διευθύνων σύμβουλος της πρώτης Κ. Ξιφαράς, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα. Ο κ. Ξιφαράς επισημαίνει πως «μαζί με τους εταίρους Clavenia Ltd, EUSIF Larissa Α.Ε. και Volton Α.Ε., ξεκινάμε την ανάπτυξη μιας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο, καθαρής ισχύος 792 MW, στη Βιομηχανική Περιοχή Λάρισας».

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας Α.Ε μέσω της συμφωνίας μετόχων εξασφάλισε «τον Πρόεδρο του ΔΣ της νέας εταιρείας, τον general manager της μονάδας, τον ρόλο του energy manager μέσω σύμβασης υπηρεσιών SLA (σ.σ. Service Level Agreement) και το συμβόλαιο προμήθειας φυσικού αερίου για τη λειτουργία της μονάδας -ενισχύοντας έτσι την ενεργειακή ασφάλεια και τη λειτουργική σταθερότητα του έργου». Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ Εμπορίας «πρόκειται για ένα έργο αιχμής, με τη μεγαλύτερη θερμική απόδοση CCGT στην Ελλάδα (62,6%), που βασίζεται στην τεχνολογία M701JAC της Mitsubishi Heavy Industries. Όλες οι άδειες έχουν ήδη εξασφαλιστεί και είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στο στάδιο της κατασκευής».

Ο κ. Ξιφαράς καταλήγει πως «η ΔΕΠΑ μετασχηματίζεται σε μια ολοκληρωμένη εταιρεία ενέργειας που θα συμβάλει στην ανάπτυξη του ανταγωνισμού, την παραγωγή αλλά και τη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας».

Ο Ιωσήφ Ταβλάς επικεφαλής της Cashflex

To στέλεχος της Printec Ιωσήφ Ταβλάς είναι ο διευθύνων σύμβουλος στη νέα εταιρεία Cashflex ΑΤΜ που ανέλαβε ο όμιλος Printec από την Τράπεζα Πειραιώς. Ο κ. Ταβλάς είναι ο επικεφαλής παροχής υπηρεσιών στους πελάτες (Group Customer Services Manager) της Printec και εργάζεται στον όμιλο για περισσότερο από πέντε χρόνια. Πρόεδρος στη νέα εταιρεία του ομίλου Printec ανέλαβε ο δικηγόρος Δημήτρης Κόκκαλης, ενώ αντιπρόεδρος ορίστηκε ο Ηλίας Παπασταθόπουλος, αντιπρόεδρος του ομίλου Printec. Ωστόσο, στο νέο Δ.Σ. της Cashflex, συμμετέχουν και στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς. Η νέα εταιρεία θα διαχειρίζεται τα εκτός των τραπεζικών καταστημάτων ΑΤΜs (non-core ATMs) της Τράπεζας Πειραιώς, μια δραστηριότητα την οποία η Printec απέκτησε αντί 22,9 εκατ. ευρώ από την ίδια την Τράπεζα. Tο δίκτυο που απέκτησε η Printec αφορά σε 879 ATMs της Τραπέζης Πειραιώς.

Τουριστική ανάπτυξη στην Αθήνα αλλά με ποιους όρους;

Παρά τη συγκρατημένη αισιοδοξία που αποπνέουν τα στοιχεία του πρώτου τετραμήνου του 2025 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, η εικόνα παραμένει σύνθετη και γεμάτη προκλήσεις. Η μέση πληρότητα κινήθηκε στο 67,3%, σημειώνοντας οριακή αύξηση 1,6% σε σύγκριση με το 2024. Αντίστοιχα, θετικά κινήθηκαν τόσο η μέση τιμή δωματίου (ADR), με 136,24 ευρώ (+5,6%), όσο και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar), που διαμορφώθηκε στα 91,67 ευρώ (+7,4%). Ωστόσο, ο Απρίλιος, ο πιο δυνατός μήνας, παρουσίασε κάμψη στην πληρότητα (78,4% από 83,1%) και στο RevPar (128,33 ευρώ από 130,01).

Σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, η Αθήνα βελτιώνεται, αλλά ακόμη υπολείπεται σε βασικά μεγέθη. Κι εδώ ακριβώς έγκειται η ουσία της τουριστικής ανάπτυξης της πρωτεύουσας. Όπως σχολιάζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Ευγένιος Βασιλικός, η τουριστική ανάπτυξη δεν μπορεί να είναι αυτόματη, ούτε ανεξέλεγκτη. Όπως τόνισε, απαιτούνται έργα και υπηρεσίες που να προηγούνται των αυξημένων ροών, όχι να τις ακολουθούν. Αν η Αθήνα θέλει να διατηρήσει και να ενισχύσει τη θέση της ως διεθνής τουριστικός και συνεδριακός προορισμός, η επένδυση στις υποδομές της -δημόσιες και ιδιωτικές- δεν είναι επιλογή, αλλά αναγκαιότητα. Το ζητούμενο πλέον δεν είναι μόνο η προσέλκυση, αλλά και η βιώσιμη διαχείριση της επιτυχίας.

Το Καυταντζόγλειο εκπέμπει SOS

H αποκατάσταση του Καυταντζογλείου στη Θεσσαλονίκη, που σημειωτέον είναι… εθνικό στάδιο, απαιτεί πολλά εκατομμύρια, δεν αρκούν οι περίπου 800.000 ευρώ που δόθηκαν για την εγκατάσταση συστήματος πυρασφάλειας. Αναγκαία είναι βεβαίως η πυρασφάλεια και πάλι καλά που δόθηκαν έστω αυτά τα χρήματα για το συγκεκριμένο έργο, αλλά είναι σταγόνα στον ωκεανό για τις ανάγκες ενός σταδίου χωρητικότητας 28.000 ατόμων, στο οποίο γυμνάζονται εκατοντάδες αθλητές, σε συνθήκες απαράδεκτες, όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί σε φωτογραφίες που δείχνουν μουχλιασμένους τοίχους, πλημμυρισμένους εσωτερικούς διαδρόμους, μισο-κατεστραμμένες υποδομές. Και το χειρότερο; Aπό τη μέση και πάνω, τα διαζώματα του σταδίου δεν έχουν στατική επάρκεια οπότε και δεν χρησιμοποιούνται.

Οι αθλητές του στίβου, λοιπόν, που φέρνουν μετάλλια στη χώρα και διεθνείς διακρίσεις, προπονούνται για τα αθλήματα του κλειστού, στον βαθμό που αυτό είναι δυνατό, στους διαδρόμους του σταδίου, αυτούς που σε πολλές φωτογραφίες είναι πλημμυρισμένοι από νερά. Παραδίπλα, το Εθνικό Κολυμβητήριο είναι κλειστό, γιατί δεν έχει άδεια από την Πολεοδομία. Αυτή είναι η κατάσταση σε δύο από τις σημαντικότερες υποδομές της Θεσσαλονίκης, που χρειάζονται, τώρα, πολλά χρήματα για να τακτοποιηθούν και να φτιαχτούν. Ωστόσο, το προσπαθεί ο υφυπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης, που ενέταξε στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου κονδύλι σχεδόν 1 εκατ. ευρώ, για νέο κλειστό χώρο κολύμβησης με «μπαλόνι», στο Ποσειδώνιο κολυμβητήριο, αυξάνοντας το capacity του αθλητικού συγκροτήματος. Όμως τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν, αυτά τα περίπου 2 εκατ. συνολικά, δεν αρκούν. Οι αθλητικές εγκαταστάσεις της πόλης χρειάζονται αναβάθμιση και επέκταση, κάτι που για ό,τι αφορά κρατικές υποδομές, είναι ευθύνη της Πολιτείας.

«Σηκώνουν» κεφάλαια τα νέα ελληνικά venture capital

«Είμαι ενήμερος για τουλάχιστον άλλα πέντε νέα ελληνικά venture capital οχήματα, που αυτή τη στιγμή μαζεύουν κεφάλαια -μερικά έχουν ήδη τελειώσει- και αναμένεται να ξεκινήσουν νέα funds μέσα στους επόμενους 12-18 μήνες. Αυτό μετέφερε στη στήλη απόλυτα αξιόπιστος συνομιλητής, ο οποίος είναι σε θέση να γνωρίζει εκ των έσω τις διαδικασίες fund raising που βρίσκονται σε εξέλιξη. Η ίδια πηγή σχολίαζε με νόημα ότι σήμερα υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες από ποτέ «να χτίσεις ή να ενταχθείς στις πιο τρελές και τις πιο φιλόδοξες startups» και να βρεις χρηματοδότηση. Των λόγων το αληθές επιβεβαιώνει η καθημερινότητα, καθώς από τις αρχές του έτους οι εγχώριες startups έχουν σηκώνει πάνω από 80 εκατ. δολ. σε 27 γύρους χρηματοδότησης, ενώ το οικοσύστημα μετρά και τέσσερα exits. Και όπως επιμένουν οι συνομιλητές της στήλης -τώρα που μπήκε σοβαρά στο παιχνίδι και το defence tech- ο καιρός γαρ εγγύς και για νέα fund raising, και για νέα deals χρηματοδότησης και για νέα exits…

Αλλαγή φρουράς στο καφενείο και το εστιατόριο της Βουλής

Στα σκαριά βρίσκεται ένας νέος διαγωνισμός που αφορά το καφενείο και το εστιατόριο της Βουλής. Όπως όλα δείχνουν οι ηπειρωτικές αναφορές μπαίνουν στο χρονοντούλαπο και το νέο μενού του εστιατορίου θα είναι πιο… γκουρμέ. Άλλωστε, ο Νικήτας Κακλαμάνης είναι γνωστό τοις πάσι ότι διαθέτει υψηλό γαστρονομικό γούστο.