Σκλαβενίτης: Ο άνθρωπος με ειδικότητα την Πολωνία
Λέγεται στους κύκλους της αγοράς ότι ο Σκλαβενίτης έχει προσλάβει πρόσωπο με ειδικά καθήκοντα. Ποια είναι αυτά; Να εξετάσει το ενδεχόμενο επέκτασης του ελληνικού ομίλου σούπερ μάρκετ στην Πολωνία. Είναι κάτι που διερευνά αρκετό καιρό τώρα η επιχείρηση, η οποία εκτός από την Ελλάδα και την Κύπρο, όπου έχει έως τώρα παρουσία, έχει σκοπό να ανοιχτεί και στην Κεντρική Ευρώπη. Διότι καλή η ελληνική αγορά και αυτή της Κύπρου, ωστόσο οι δυνατότητες των δύο χωρών είναι συγκεκριμένες. Και ο Σκλαβενίτης έχει μεγαλώσει ήδη σημαντικά για το μέγεθος και τις δυνατότητες των δύο χωρών. Επομένως, το άνοιγμα εκτός συνόρων είναι κάτι που του δίνει προοπτικές για τα επόμενα χρόνια και την ευκαιρία να διευρύνει το εκτόπισμά του, μετρώντας τις δυνάμεις του και στο εξωτερικό. Οι προθέσεις από την υλοποίηση απέχουν, βέβαια, παρ’ όλα αυτά το πλάνο υπάρχει. Μένει επομένως να υλοποιηθεί.
Νέα εταιρεία Πειραιώς και Qualco
Νέα εταιρεία που θα δραστηριοποιείται στην πιστωτική διαμεσολάβηση μέσω της αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας και με χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης δημιουργούν οι Τράπεζες Πειραιώς και η Qualco. Η νέα εταιρεία ονομάζεται ODS (Λύσεις Ψηφιακοποίησης Επιχειρησιακών Διαδικασιών) A.E. και στην οποία τον έλεγχο του 51% θα έχει η Τράπεζα Πειραιώς. Το υπόλοιπο 49% θα ελέγχεται από την Qualco. To αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ορίστηκε στα 5 εκατ. ευρώ, γεγονός που παρουσιάζει το μέγεθος των βλέψεων που έχουν οι δύο μέτοχοι. Επικεφαλής στη νέα εταιρεία αναμένεται να τοποθετηθούν ο Γιώργος Γεωργόπουλος, ανώτερος γενικός διευθυντής ανθρωπίνου δυναμικού (CHRO) της Τράπεζας Πειραιώς, και ο γενικός διευθυντής Λειτουργιών της τράπεζας, Χάρης Μαργαρίτης (CΟO).
Χ.Α.: Αποδόσεις μετοχών vs επιτοκίων καταθέσεων σε διάστημα επτά μηνών
Aν κάποιος έβαζε στο τέλος Οκτωβρίου 1.000 ευρώ στο Χρηματιστήριο, σε επτά μήνες, μέχρι και την περασμένη Παρασκευή δηλαδή, που ο μήνας είχε 30 Μαΐου, θα είχε κατ’ ελάχιστον απόδοση 320 ευρώ, αφού η απόδοση του Γενικού Δείκτη ήταν σχεδόν 32%. Αν, δε, επενδύοντας σε μετοχές του Γενικού Δείκτη ελάμβανε και μερίσματα, θα έγραφε τουλάχιστον 400 ευρώ συνολικά, σημειώνουν οι αναλυτές, όταν τα επιτόκια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) για τις νέες καταθέσεις, παρέμειναν αμετάβλητα σε 0,39%. Αυτός είναι και ο λόγος που η διοίκηση του Χ.Α. το τελευταίο διάστημα έχει βγει μπροστά, αναδεικνύοντας τον ρόλο της αγοράς, αφενός ως μηχανισμού άντλησης κεφαλαίου, αλλά και ως μηχανισμού παραγωγής αποδόσεων και κερδών. Τον περασμένο Μάρτιο δραστηριοποιούνταν στο Χ.Α. περισσότεροι από 30.000 κωδικοί, ενδεικτικό της εμπιστοσύνης που αρχίζουν να δείχνουν οι επενδυτές. Η αγορά εδώ και επτά μήνες, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, έχει μέσο όρο συναλλαγών 188,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες σε σχέση μ’ έναν χρόνο πριν άνω του 40%. Μόνο την περασμένη εβδομάδα ο τζίρος στο Χρηματιστήριο ξεπέρασε τα 213,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 50,5 εκατ. ευρώ! Ειδικά την ημέρα του rebalancing στον MSCI την περασμένη Παρασκευή, ο τζίρος στο Χρηματιστήριο εκτοξεύτηκε στα 600 εκατ. ευρώ. Κέρδη 7,83% για τον Γενικό Δείκτη τον Μάιο, στοιχείο που συνιστά τη μεγαλύτερη απόδοση εδώ και 17 μήνες, σημειώνουν οι χρηματιστές. Σύμφωνα με τον κ. Μάνο Χατζηδάκη, υπεύθυνο ανάλυσης της Beta Χρηματιστηριακή, η εμφάνιση τέτοιας ανοδικής σειράς -ανοδικό σερί επτά μηνών- έχει παρατηρηθεί άλλες τρεις φορές από το 1999 (07/2006 – 01/2007, 08/2013 – 02/2014 και 01/2019 – 07/2019) και αποτελεί τη μακροβιότερη συνεχόμενη σειρά θετικών μηνών. Ακόμη, ο Ιούνιος είναι ο χειρότερος μήνας της ελληνικής αγοράς, με εμφάνιση αρνητικού προσήμου στο 70% τα τελευταία 25 χρόνια και μέση αρνητική μηνιαία απόδοση 2,54%.
Οι νέες ταυτότητες και η διάρκεια του ραντεβού
Η έκκληση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη (ΠΡΟΠΟ), Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, προς τους πολίτες να προσέλθουν, τώρα που έρχεται το καλοκαίρι, στην περιφέρεια για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων, δείχνει τα bottlenecks που δημιουργούνται στη διαδικασία. Στην Αττική η διαθεσιμότητα στο επόμενο τρίμηνο είναι της τάξης του 20%, στη Θεσσαλονίκη της τάξης του 9% και στην υπόλοιπη Ελλάδα στο 65%. Επομένως, στην επαρχία μπορείς να βγάλεις πιο εύκολα ταυτότητα και επομένως δικαίως ο υπουργός ΠΡΟΠΟ συστήνει σε όσους κάνουν καλοκαιρινές διακοπές να προσέλθουν στα ΑΤ της περιοχής για την έκδοση ταυτοτήτων. Αλλά δεν χρειάζεται να δει κάποιος τα στοιχεία του υπουργού ΠΡΟΠΟ για να καταλάβει την κοσμοσυρροή στην έκδοση νέας ταυτότητας. Αν επιχειρήσει κάποιος να κλείσει ραντεβού στα αστυνομικά τμήματα στον Βόρειο Τομέα Αττικής, το επόμενο ελεύθερο ραντεβού είναι παραμονές… της Παναγίας τον Δεκαπενταύγουστο. Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλοί είναι εκείνοι που τρέχουν να βγάλουν τις νέες ταυτότητες, καθώς από το καλοκαίρι του 2026 δεν θα μπορούν να ταξιδέψουν σε χώρες της Ε.Ε. κάνοντας χρήση της γνωστής χάρτινης μπλε ταυτότητας. Υπάρχει όμως και ένας άλλος παράγοντας. Αυτός που θέλει πολλούς να συνωστίζονται στην έκδοση ταυτότητας πριν από την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού, έτσι ώστε να μη συμπεριληφθεί αυτός στη νέα ταυτότητά τους.
Παράταση έως το τέλος 2025 για τα εργοληπτικά και μελετητικά πτυχία
Με νέα ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρατείνεται εκ νέου έως την 31η Δεκεμβρίου 2025 η μεταβατική περίοδος για την ισχύ των υφιστάμενων εργοληπτικών και μελετητικών πτυχίων, τα οποία έχουν εκδοθεί με βάση το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο. Η ρύθμιση τροποποιεί διατάξεις του Π.Δ. 71/2019 και επιβεβαιώνει ότι έως το τέλος του 2025 οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.) μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα παλαιά τους πτυχία, υπό την προϋπόθεση ότι θα υποβάλουν αίτηση επανάκρισης για κατάταξή τους στο νέο ψηφιακό Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.). Η αίτηση αυτή πρέπει να κατατεθεί έως την καταληκτική ημερομηνία, διαφορετικά το πτυχίο παύει να ισχύει. Η διοίκηση έχει περιθώριο 9 μηνών για να εκδώσει την απόφαση κατάταξης από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Αντίστοιχη διαδικασία ισχύει και για τις μελετητικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στα Μητρώα Μελετητών και Γραφείων Μελετών, με ανάλογη υποχρέωση επανάκρισης και διατήρηση της ισχύος των υφιστάμενων πτυχίων μέχρι την έκδοση των σχετικών αποφάσεων. Η ρύθμιση δίνει στις τεχνικές εταιρείες περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούν στα νέα ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης και ελέγχου του επαγγέλματος, καθυστερώντας ωστόσο για ακόμη μία φορά την πλήρη εφαρμογή του νέου πλαισίου πιστοποίησης.
Από το Costa Navarino στο Four Seasons Porto Heli
Ο Ian-Robert Ciappara, πρώην επικεφαλής marketing για το The Westin και The Romanos στο Costa Navarino, επιστρέφει στην Ελλάδα για να αναλάβει γενικός διευθυντής στο υπό ανάπτυξη Four Seasons Porto Heli, όπως ανακοινώθηκε επισήμως. Η πολυτελής αλυσίδα Four Seasons, σε συνεργασία με τη Hinitsa Bay Holdings, σχεδιάζει να ανοίξει το νέο resort το 2027, μεταμορφώνοντας την παραθαλάσσια έκταση 750 στρεμμάτων στην περιοχή της Χινίτσας σ’ έναν προορισμό υψηλής αισθητικής και άνεσης. Με περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας στον τομέα της φιλοξενίας και θητεία σε προορισμούς όπως η Μάλτα, η Κολομβία και πιο πρόσφατα η Κόστα Ρίκα, ο Ciappara αναλαμβάνει ένα project που υπόσχεται να αναδείξει το Πόρτο Χέλι σε νέο hot spot πολυτελούς τουρισμού. Η επέκταση και η αναβάθμιση θα μετατρέψουν την υπάρχουσα παραθαλάσσια εγκατάσταση, που σήμερα εκτείνεται σε 750 στρέμματα και 3,25 χιλιόμετρα ακτογραμμής, σε μια νέα εμπειρία Four Seasons με 80 δωμάτια και σουίτες και 30 μπανγκαλόου, καθώς και ιδιωτικές βίλες, με την υπογραφή της Four Seasons. Ο ίδιος δηλώνει ενθουσιασμένος για την επιστροφή του στην Ελλάδα, αναφέροντας ότι η επαφή με την τοπική κοινωνία και η διατήρηση της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής θα αποτελέσουν προτεραιότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως η επιλογή ενός στελέχους με παγκόσμια εμπειρία, αλλά και βαθιά γνώση της ελληνικής αγοράς, δείχνει ότι το Four Seasons επενδύει στρατηγικά στο να αναβαθμίσει την εικόνα της περιοχής. Ερωτηματικό παραμένει, ωστόσο, το πώς θα ισορροπήσει η διατήρηση της τοπικής κουλτούρας με την upscale ανάπτυξη, σ’ έναν τόπο που μέχρι σήμερα παραμένει περισσότερο γνωστός για τις εξοχικές βίλες και τις φυσικές ομορφιές του.
Ένα τουριστικό σχέδιο στην Πρέβεζα αναζητεί επενδυτή
Ένα φιλόδοξο τουριστικό σχέδιο του Δήμου Πρέβεζας εντάχθηκε χθες στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας, αποκτώντας -επιτέλους- τον τίτλο και τα εργαλεία που ίσως του προσδώσουν τη δυναμική που δεν είχε μέχρι σήμερα. Μιλάμε για μια επένδυση 60 εκατ. ευρώ στη ζώνη Καναλίου – Μονολιθίου, στη θέση «Πόρος – Διαβάτη», που περιλαμβάνει τουριστικό κατάλυμα 236 κλινών, πολυτελείς κατοικίες, κέντρο ευεξίας και εγκαταστάσεις θαλασσοθεραπείας. Ο Δήμος έχει ήδη προχωρήσει, εδώ και τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, σε συνεργασία με την Enterprise Greece, που έχει αναλάβει την προώθηση του έργου. Παρ’ όλα αυτά, επενδυτής δεν έχει βρεθεί μέχρι σήμερα. Η στρατηγική ένταξη συνοδεύεται τώρα από φορολογικά κίνητρα και επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων -δύο κρίσιμους παράγοντες που ενδεχομένως κάνουν το έργο πιο θελκτικό. Με 125 θέσεις εργασίας και στόχο τον τουρισμό υψηλής ποιότητας, το πρότζεκτ έχει την προοπτική να αλλάξει τα δεδομένα για την Πρέβεζα. Ωστόσο, ο χρόνος περνά και τα μεγάλα σχέδια παραμένουν -συχνά- ωραίες προθέσεις στα χαρτιά. Το στοίχημα τώρα είναι να υπάρξει και το επενδυτικό χέρι που θα τα φέρει στην πράξη.
Προχωράει το ξενοδοχείο Ηλιόπουλου
Με αφορμή το χθεσινό σχόλιο της στήλης για καθυστερήσεις από πλευράς ΥΔΟΜ Αθηνών στην επένδυση που προωθεί ο επιχειρηματίας Αντώνης Ηλιόπουλος, αδελφός του εφοπλιστή και μεγαλομετόχου της ΑΕΚ, Μάριου Ηλιόπουλου, στο κτίριο της Ακαδημίας 31 για την κατασκευή ξενοδοχείου, πληροφορηθήκαμε πως δεν υφίσταται τέτοιο θέμα. Αντίθετα, μας πληροφορούν από την εταιρεία που προωθεί την επένδυση ότι το σχέδιο προχωράει κανονικά. Ο Αντ. Ηλιόπουλος συμμετείχε σε διαγωνισμό που πραγματοποίησε το 2024 η Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων και ήταν εκείνος που πλειοδότησε. Το κτίριο της Ακαδημίας 31 κατασκευάστηκε σε σχέδια του γνωστού αρχιτέκτονα Εμμανουήλ Λαζαρίδη (Κωνσταντινούπολη, 1894 – Αθήνα, 1961). Το γνωστότερο ίσως έργο του Λαζαρίδη είναι το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη.
Ραντεβού ΡΑΑΕΥ – Protergia για το τιμολόγιο Picasso
«Τάραξε τα νερά» του ανταγωνισμού στον κλάδο προμήθειας ρεύματος το νέο προϊόν της Protergia, το Picasso, στο μέτρο που δεν ακολουθεί την «πεπατημένη» των σταθερών τιμολογίων (που είναι βαμμένα «μπλε» στο χρωματολόγιο της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων). Και τούτο διότι προσφέρει σταθερό ποσό στο λογαριασμό ανά μήνα (ανάλογα με την κατανάλωση του νοικοκυριού ή της επιχείρησης) και όχι σταθερή χρέωση ανά κιλοβατώρα, στην οποία βασίζονται τα παραδοσιακά σταθερά μπλε τιμολόγια.
Έτσι, τα στελέχη της Protergia θα εμφανιστούν σήμερα (Τρίτη 3 Ιουνίου) ενώπιον της ΡΑΑΕΥ (το ραντεβού ήταν προγραμματισμένο για χθες, Δευτέρα, αλλά έλαβε 24ωρη αναβολή και θα λάβει χώρα μετά τη Γενική Συνέλευση της Metlen), για να εξηγήσουν αναλυτικά στα στελέχη του Ρυθμιστή την αρχιτεκτονική του τιμολογίου, ώστε να αποφασιστεί σε ποια κατηγορία θα καταταχθεί, αν δηλαδή αποτελεί ένα sui generis «μπλε» τιμολόγιο ή κατατάσσεται στα κυμαινόμενα «κίτρινα» τιμολόγια, αφού η τιμή της κιλοβατώρας αλλάζει ανά μήνα.
Στήριξη σε Β. Ψάλτη από τον Σύλλογο Εργαζομένων της Alpha Bank
Ψήφο εμπιστοσύνης και από τον Σύλλογο των εργαζομένων της πήρε η Alpha Bank για την επαύξηση του ποσοστού της Unicredit στο μετοχικό της κεφάλαιο. «Ισχυρή Alpha Bank σημαίνει ισχυροί εργαζόμενοι», λέει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Προσωπικού Alpha Bank, αναγνωρίζοντας δημόσια τη «στρατηγική διορατικότητα της διοίκησης και του CEO του Ομίλου, Βασίλη Ψάλτη» και υπογραμμίζοντας ότι τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν παρακαταθήκη για το μέλλον της Alpha Bank και των ανθρώπων της. Την ώρα που οι Σύλλογοι Εργαζομένων μας έχουν συνηθίσει να αντιτίθενται σε κάθε κίνηση εξωστρέφειας που μοιάζει απειλητική για το status quo, ο Σύλλογος της Alpha Bank κάνει τη διαφορά από την εποχή ήδη του αείμνηστου Γιάννη Κωστόπουλου. Την κουλτούρα αλληλεπίδρασης διοικούντων και προσωπικού και συζήτησης με ανοιχτό μυαλό συνεχίζει ο διευθύνων σύμβουλος, Βασίλης Ψάλτης. Ο οποίος θέτει ψηλά στον μετασχηματισμό της Alpha Bank το ανθρώπινο δυναμικό της. «Η αλλαγή της Alpha Bank δεν αφορά μόνο τις στρατηγικές, τα οικονομικά αποτελέσματα ή τις τεχνολογικές δυνατότητες. Ξεκινά από πιο βαθιά, από την κουλτούρα μας, τον τρόπο που συνεργαζόμαστε, που αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις και προχωράμε μπροστά», είπε χαρακτηριστικά τις προάλλες ο Βασίλης Ψάλτης, απευθυνόμενος στη γενική συνέλευση των μετόχων. Αυτό το πνεύμα αποτυπώθηκε με τον πιο ζωντανό τρόπο τον Φεβρουάριο, στο πρώτο Culture Day του Ομίλου Alpha Bank. Περισσότεροι από 6.000 εργαζόμενοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό ενώθηκαν σε μια γιορτή διαλόγου και συλλογικής δέσμευσης για τις συνήθειες που πρέπει να αλλάξουν και για τις αξίες που θέλουν να τους καθοδηγούν: «Συνεργασία, για να χτίζουμε γέφυρες και όχι τείχη. Καινοτομία, για να αμφισβητούμε τα αυτονόητα και να προτείνουμε νέες λύσεις. Αριστεία, για να μη συμβιβαζόμαστε με τίποτα λιγότερο από το καλύτερο. Αποτελεσματικότητα, για να προχωράμε γρήγορα και μεθοδικά. Ενδυνάμωση, για να δίνουμε χώρο, ευθύνη και προοπτική στους ανθρώπους μας», όπως είπε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Ψάλτης.
Πόσα ξοδεύουν σε ταξίδια οι πελάτες της Revolut
Την πρώτη της έκθεση για τις παγκόσμιες ταξιδιωτικές δαπάνες όσων χρησιμοποιούν τις κάρτες της έκανε η Revolut. Η έκθεση ανέλυσε τις δαπάνες από 24 χώρες παγκοσμίως και αποκάλυψε πού ξοδεύουν τα χρήματά τους οι 55 εκατομμύρια πελάτες της Revolut στο εξωτερικό. Οι διεθνείς δαπάνες των πελατών της Revolut ξεπέρασαν τα 23 δισ. ευρώ το 2024, με την Ισπανία να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας ως ένας από τους αγαπημένους προορισμούς παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας το 11% των συνολικών δαπανών. Οι Έλληνες καταναλωτές αύξησαν πέρυσι τις διεθνείς δαπάνες τους κατά 5%. Οι διεθνείς δαπάνες των Ελλήνων το 2024 έχουν έναν ξεκάθαρο πρωταγωνιστή: τους Έλληνες ηλικίας 25 έως 34 ετών, οι οποίοι βρίσκονται πίσω από το 37% των συνολικών δαπανών στο εξωτερικό. Αυτή η μερίδα νέων επαγγελματιών οδηγεί τη στροφή προς μακρινούς προορισμούς με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. Μέρη όπως η Ιαπωνία (+45%), η Νότια Κορέα (+45%) και το Βιετνάμ (+42%) σημείωσαν τεράστια ετήσια αύξηση σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Η Αφρική, το Μαρόκο (+38%) και η Αίγυπτος (+38%) γίνονται πόλος έλξης για ταξιδιώτες με χαμηλό προϋπολογισμό, που αναζητούν έντονες εμπειρίες.
Η Bank of America για την έκρηξη των data
Εκδήλωση για ηγετικά στελέχη του ελληνικού επιχειρείν πραγματοποίησε τις προηγούμενες ημέρες στην Αθήνα η Bank of America και όσα ακούστηκαν για το πώς θα είναι ο κόσμος των επιχειρήσεων διεθνώς το 2030 δείχνουν ότι οι αλλαγές έρχονται με ταχύτητα φωτός. Από τη ραγδαία πρόοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις ψηφιακές υποδομές της νέας γενιάς, έως τις γεωπολιτικές ανακατατάξεις, τις δημογραφικές προτάσεις και την επιτακτική ανάγκη προσαρμογής των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού στις ανάγκες του αύριο, οι επιχειρήσεις θα βιώνουν συνεχείς ανασχηματισμούς. Είναι χαρακτηριστικά τα παρακάτω που είπε ο Haim Israel, Managing Director και Global Strategist της Bank of America, επικεφαλής του Global Thematic Research και συν-συγγραφέας της μελέτης The World in 2030. «Βρισκόμαστε στην αυγή μιας πραγματικής επανάστασης. Ο ρυθμός με τον οποίο οι τεχνολογικές και κοινωνικές τάσεις μεταμορφώνουν τον κόσμο μας, είναι άνευ προηγουμένου και, κατά την εκτίμησή μας, είμαστε μόλις στην αρχή. Η παγκόσμια γνώση πλέον διπλασιάζεται κάθε δύο χρόνια, ενώ μέσα στις επόμενες 48 ώρες θα παραχθούν περισσότερα δεδομένα απ’ όσα παρήγαγε η ανθρωπότητα συνολικά μέχρι το έτος 2000. Η αποδυνάμωση των καθιερωμένων παικτών επιταχύνεται ραγδαία: το 1958 η μέση διάρκεια παραμονής μιας εταιρείας στον χρηματιστηριακό δείκτη S&P 500 ήταν 61 έτη, το 2021 είχε πέσει στα 16. Το 75% των σημερινών εταιρειών που υπάγονται στον χρηματιστηριακό δείκτη προβλέπεται να εξαφανιστεί. Εάν η τάση συνεχιστεί, μέχρι το 2027 η μέση διάρκεια παραμονής μιας επιχείρησης στον S&P 500 θα περιοριστεί μόλις στα 12 χρόνια», είπε ο Haim Israel, τονίζοντας ότι αν οι επιχειρήσεις δεν επενδύσουν στην Τεχνητή Νοημοσύνη και δεν αγκαλιάσουν τη νέα πραγματικότητα, κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωπες με υπαρξιακές προκλήσεις στο άμεσο μέλλον.