Γ.Δ.
1480.09 -1,09%
ACAG
-1,62%
6.06
CENER
-1,93%
8.65
CNLCAP
-1,90%
7.75
DIMAND
-1,83%
9.1
OPTIMA
0,00%
11.68
TITC
+1,43%
31.85
ΑΑΑΚ
-10,00%
6.3
ΑΒΑΞ
-1,10%
1.62
ΑΒΕ
-3,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,65%
2.28
ΑΚΡΙΤ
-0,59%
0.84
ΑΛΜΥ
+0,72%
2.78
ΑΛΦΑ
-2,04%
1.732
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-2,21%
12.4
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
-9,48%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.38
ΑΤΤ
+2,28%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
-0,82%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,77%
6.32
ΒΙΟΚΑ
-1,50%
2.62
ΒΙΟΣΚ
-4,29%
1.34
ΒΙΟΤ
-8,63%
0.254
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.66
ΓΕΒΚΑ
+1,27%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,33%
16.28
ΔΑΑ
+1,99%
8.316
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-1,51%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+0,78%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,78%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,84%
1.6
ΕΕΕ
-0,31%
32.54
ΕΚΤΕΡ
-2,27%
4.09
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-4,88%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,15%
2.61
ΕΛΠΕ
-3,00%
8.4
ΕΛΣΤΡ
-4,64%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,21%
1.876
ΕΛΧΑ
-1,20%
2.06
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-3,31%
1.315
ΕΤΕ
-1,07%
8.36
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-1,36%
2.103
ΕΧΑΕ
-3,21%
5.13
ΙΑΤΡ
-2,06%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
-0,90%
1.655
ΙΝΚΑΤ
-0,38%
5.2
ΙΝΛΙΦ
-0,81%
4.9
ΙΝΛΟΤ
-0,51%
1.164
ΙΝΤΕΚ
+1,30%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,45%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-1,59%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,81%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-1,17%
338
ΚΕΚΡ
-1,32%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,60%
1.665
ΚΟΡΔΕ
-1,87%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,40%
1.27
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.15
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.83
ΚΥΡΙΟ
-1,12%
1.33
ΛΑΒΙ
-2,04%
0.96
ΛΑΜΔΑ
-0,58%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-4,76%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
-0,25%
3.95
ΜΕΝΤΙ
-1,70%
2.89
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,79%
3.98
ΜΙΝ
-0,88%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+3,34%
27.82
ΜΟΝΤΑ
+1,47%
3.45
ΜΟΤΟ
-0,66%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
+7,11%
0.482
ΜΥΤΙΛ
-4,93%
37.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+3,70%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,09%
0.271
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-9,43%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,46%
21.6
ΟΛΠ
-0,20%
24.45
ΟΛΥΜΠ
-1,81%
2.71
ΟΠΑΠ
-1,98%
14.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.931
ΟΤΕ
-2,89%
13.8
ΟΤΟΕΛ
-3,23%
12
ΠΑΙΡ
-0,89%
1.12
ΠΑΠ
-0,80%
2.47
ΠΕΙΡ
-1,35%
3.792
ΠΕΤΡΟ
-0,89%
8.9
ΠΛΑΘ
+1,24%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,79%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.665
ΣΑΡ
-1,94%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,06%
0.375
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-2,33%
7.56
ΣΠΙ
-1,11%
0.712
ΣΠΥΡ
-9,47%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
-0,44%
18.1
ΤΖΚΑ
+1,55%
1.635
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,68%
1.752
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,96%
0.244
ΦΡΛΚ
-2,38%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-5,51%
0.6

Μόνο 25.000 είναι οι ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που υπάρχουν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση.

Δηλαδή, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει γρήγορο ταχυφορτιστή με χωρητικότητα άνω των 22 kW. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης διαθέτουν ταχυφορτιστές με χωρητικότητα ίση ή και μικρότερη των 22 kW.

Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει και η Ελλάδα, η οποία -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που διαθέτει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA)- από τους 252 δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ήταν καταγεγραμμένοι το 2020 μόνο οι 22 είναι άνω των 22KWh. Φυσικά, σε κάποια σημεία στο εθνικό οδικό δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές μεγαλύτεροι, έτσι ώστε οι κάτοχοι των ηλεκτρικών οχημάτων να μπορούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να ανακτήσουν τη χαμένη ηλεκτρική ενέργεια. Η ταχύτητα φόρτισης είναι σημαντική για τον οδηγό που κάνει ταξίδια, καθώς δεν θέλει να χάσει πολύτιμο χρόνο περιμένοντας τη φόρτιση της μπαταρίας.

«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να πάνε ηλεκτρικά, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δηλώνει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema και προσθέτει: «Οι άνθρωποι πρέπει να συναντούν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό περιβάλλον τους και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση για να αποφασίσουν τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και να μη βλέπουν μεγάλες ουρές». Έτσι, με επιστολή, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ενισχύσει σημαντικά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων επαρκών αριθμών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ έως το 2030.

Πόσοι είναι στην Ελλάδα    

Η Γερμανία, για παράδειγμα, από τους 37.213 φορτιστές που διέθετε το 2020, γρήγοροι είναι μόλις οι 7.325. Στην Ολλανδία από τους 1008 γρήγοροι είναι οι 283, στην Ισλανδία από τους 736 γρήγοροι είναι οι 254, στην Ιταλία από τους 11.842 γρήγοροι είναι οι 1.231, στην Πολωνία από τους 1.039 γρήγοροι είναι οι 652, στην Πορτογαλία από τους 1.976 γρήγοροι είναι οι 494, στην Ισπανία από τους 5.279 γρήγοροι είναι οι 2.128 και στη Σουηδία από τους 8.804 γρήγοροι είναι οι 1.566.

Αυτό που θα πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ενώ αρχικά οι εταιρείες στην Ελλάδα που τοποθέτησαν ταχυφορτιστές είχαν υψηλή χρέωση στην κιλοβατώρα, η οποία σε πολλές περιπτώσεις έφθανε τα 0,50 ευρώ ανά KWh, ο ανταγωνισμός κατάφερε να μειώσει τη τιμή της φθάνοντας μέχρι και το ποσό των 0,30 έως 0,35 ευρώ. Αυτές οι τιμές αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το επόμενο διάστημα, όταν θα υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός ή όταν μπουν πιο έντονα στην ηλεκτροκίνηση οι δήμοι και οι περιφέρειες που ενδεχομένως να παραχωρούν τη φόρτιση σε τιμές κόστους ή και σε μερικές περιπτώσεις δωρεάν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!