Γ.Δ.
1452.28 +0,44%
ACAG
0,00%
5.88
CENER
+0,91%
9.94
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
+0,12%
8.56
NOVAL
+1,18%
2.74
OPTIMA
+0,50%
12.02
TITC
+0,81%
30.95
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.468
ΑΒΕ
-2,38%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.31
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
+0,55%
2.765
ΑΛΦΑ
+2,44%
1.68
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,66%
12.1
ΑΣΚΟ
-1,71%
2.87
ΑΣΤΑΚ
+0,58%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.54
ΑΤΤ
-7,58%
12.8
ΑΤΤΙΚΑ
-0,78%
2.53
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,81%
6.09
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.22
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-2,44%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,93%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.54
ΔΑΑ
+0,96%
7.986
ΔΑΙΟΣ
+3,66%
3.4
ΔΕΗ
-1,43%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-3,92%
3.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.329
ΕΒΡΟΦ
-0,66%
1.51
ΕΕΕ
+2,67%
32.32
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
4.15
ΕΛΒΕ
0,00%
5.35
ΕΛΙΝ
-2,51%
2.33
ΕΛΛ
+0,36%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,39%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,84%
7.665
ΕΛΣΤΡ
-0,86%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.75
ΕΛΧΑ
-0,42%
1.878
ΕΝΤΕΡ
+1,14%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,78%
1.28
ΕΤΕ
-1,43%
7.87
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+1,01%
2.096
ΕΧΑΕ
+0,72%
4.87
ΙΑΤΡ
+3,13%
1.65
ΙΚΤΙΝ
+1,74%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,22%
4.98
ΙΝΛΙΦ
+2,48%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+0,95%
1.276
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
6.02
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,52%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+1,21%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,29%
3.42
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+6,38%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.57
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.508
ΚΟΥΑΛ
-0,67%
1.182
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,46%
1.09
ΛΑΒΙ
-2,95%
0.92
ΛΑΜΔΑ
+1,78%
7.43
ΛΑΜΨΑ
-1,11%
35.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.318
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.43
ΛΟΥΛΗ
+2,64%
2.72
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.94
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
-1,29%
3.83
ΜΙΝ
+5,88%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,48%
22.62
ΜΟΝΤΑ
+4,43%
3.3
ΜΟΤΟ
-0,36%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,80%
25.34
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.47
ΜΠΡΙΚ
+1,84%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,27%
36.7
ΝΑΚΑΣ
+0,74%
2.72
ΝΑΥΠ
-0,81%
0.982
ΞΥΛΚ
+1,44%
0.281
ΞΥΛΠ
0,00%
0.492
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
-1,29%
26.7
ΟΛΥΜΠ
-1,58%
2.49
ΟΠΑΠ
+0,77%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,01%
0.9
ΟΤΕ
+0,43%
14.1
ΟΤΟΕΛ
-1,67%
11.76
ΠΑΙΡ
+1,34%
1.135
ΠΑΠ
+0,83%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,58%
3.728
ΠΕΤΡΟ
-0,93%
8.48
ΠΛΑΘ
+0,39%
3.83
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+1,00%
5.05
ΡΕΒΟΙΛ
+0,76%
1.98
ΣΑΡ
+0,18%
11.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-2,64%
1.66
ΣΠΕΙΣ
+3,03%
6.8
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
+0,31%
19.35
ΤΖΚΑ
0,00%
1.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,74%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
+0,89%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,89%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

80 εκατ. για 8.600 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μόνο από το Ταμείο Ανάκαμψης θα διατεθούν 80 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη δικτύου 8.600 σημείων φόρτισης σε βασικές αστικές και περιαστικές τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος (όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, λιμένες και σε χώρους στάθμευσης).

Παράλληλα, σχεδόν όλοι οι μεγάλοι της ενέργειας, ορισμένοι σε συνεργασία με ξένους ομίλους, έχουν ανακοινώσει επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων για την ανάπτυξη δικτύων φορτιστών σε ολόκληρη την Ελλάδα ώστε να εξυπηρετούν τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η διοίκηση της ΔΕΗ υποστηρίζει στο ενημερωτικό για την αύξηση κεφαλαίου πως σχεδιάζει να αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με 10.000 σημεία, επενδύοντας 130 εκατ. ευρώ μέχρι το 2030.

Προβλέπει πως από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα η επιχείρηση θα έχει EBITDA περί τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως με την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Πριν από λίγες ημέρες η διοίκηση της NRG που ανήκει στον όμιλο της Motor Oil παρουσίασε το σχέδιο για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία incharge. Σήμερα διαθέτει 80 ταχυφορτιστές και επιδιώκει να λειτουργεί 1.000 σημεία μέσα στην επόμενη διετία. Το νέο δίκτυο θα αναπτυχθεί αφενός μέσα από τις υποδομές των πρατηρίων καυσίμων της AVIN και της Shell αφετέρου μέσω εμπορικών συμφωνιών με αλυσίδες και επιχειρήσεις.

Αντίστοιχα σχέδια έχουν ανακοινώσει και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) με αξιοποίηση του δικτύου πρατηρίων ΕΚΟ και BP, ενώ ήδη υπογράφουν συμφωνίες για εγκατάσταση φορτιστών ή ταχυφορτιστών σε αλυσίδες καταστημάτων κ.λπ. και οι υπόλοιποι ισχυροί της ενέργειας όπως η ΗΡΩΝ. Ισχυρή παρουσία στον τομέα των φορτιστών θέλει να έχει και ο όμιλος Eunice, η οποία επενδύει και στην κατασκευή φορτιστών.

Δεν έχουν εμφανιστεί ακόμα ισχυροί ευρωπαϊκοί πάροχοι υποδομών φόρτισης, όπως η IONITY, μία κοινοπραξία των αυτοκινητοβιομηχανιών BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG και Volkswagen Group (Audi, Porsche, κ.α.). Η IONITY έχει στόχο την ανάπτυξη ενός πανευρωπαϊκού δικτύου φορτιστών στους κύριους οδικούς άξονες.

Στην αγορά υποστηρίζουν πως το 60% – 70% των κατόχων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα τα φορτίζουν στο σπίτι. Γι’ αυτό και αναμένεται να υπάρξει σταδιακά αύξηση της ζήτησης οικιακών φορτιστών. Η οικιακή φόρτιση έχει και πολύ χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με τη χρήση ενός δημόσιου φορτιστή, ειδικά ενός δημόσιου ταχυφορτιστή. Πρόσφατες συγκρίσεις τιμών π.χ. στην Γερμανία έδειξαν πως το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιο ταχυφορτιστή είναι μέχρι και 40% μεγαλύτερο σε σχέση με το κόστος στον οικιακό φορτιστή.

Οι εταιρείες διαχείρισης των δημόσιων υποδομών φόρτισης επικαλούνται το κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας τους.

Η γραφειοκρατία για την εγκατάσταση οικιακού φορτιστή παραμένει ένα ζήτημα στη χώρα μας. Γι’ αυτό η ΔΕΗ, για παράδειγμα, προχωρά την πρόσληψη συνεργάτη ο οποίος θα αναλαμβάνει όχι μόνο να εγκαταστήσει φορτιστές στα σπίτια πελατών, αλλά και να συντάξει και να υποβάλλει στον ΔΕΔΔΗΕ τόσο την Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη, όσο και την Αίτηση / Ενημέρωση για τη σύνδεση υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε νέα ή υφιστάμενη παροχή Χαμηλής Τάσης.

Τα στελέχη της NRG υποστήριξαν στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου πως από περίπου 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρώπη, θα φτάσουμε τα 70 εκατομμύρια μέχρι το 2025. Στην Ελλάδα, αναμένεται μέχρι το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά. Τότε θα κυκλοφορούν περίπου 300.000 οχήματα στους ελληνικούς δρόμους.

Στην ίδια εκδήλωση, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτού Πλούτου Αλεξάνδρα Σδούκου είχε δηλώσει πως σήμερα το ταξίδι από την Καλαμάτα στην Ξάνθη κοστίζει με ένα συμβατικό όχημα σε καύσιμα 120 ευρώ. Το ίδιο ταξίδι με ένα νέας τεχνολογίας ηλεκτρικό ΙΧ κοστίζει 50 ευρώ με τις τρέχουσες τιμές. Επιπλέον υπάρχει και το περιβαλλοντικό σκέλος αφού το ένα εκλύει στην ατμόσφαιρα 240 κιλά διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και το άλλο 20 κιλά.

Η ίδια τόνισε πως τα κίνητρα των επιδοτήσεων και της φορολόγησης για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ έχουν προσελκύσει 7.500 χρήστες όταν στο τέλος του 2019 ήταν 700. Σε ό,τι αφορά στη φόρτις, ο στόχος είναι να φτάσουν τα 1.000 σημεία τους επόμενους μήνες, αριθμό δεκαπλάσιο σε σχέση με το 2019 όπου δεν ξεπερνούσαν τα 80. Πρόσφατα η ΕΕ διπλασίασε τον στόχο της για την ηλεκτροκίνηση, κάνοντας λόγο για 3.500.000 σημεία φόρτισης ως το 2030 και 80 δισ. επενδύσεις για όλες τις αναγκαίες υποδομές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!