Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Πώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να μας αποφέρουν κέρδος

Ένας τομέας που χρήζει έρευνας και ίσως αποτελέσει λύση στη μείωση της μεγάλης ηλεκτρικής κατανάλωσης των σπιτιών είναι η αμφίδρομη φόρτιση και η κατά προέκταση ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο.

Η αύξηση της σταθερότητας του δικτύου, η μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και η συμβολή στην προστασία του κλίματος είναι τα βασικά στοιχεία που μπορούν να επιτευχθούν από την ενσωμάτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα δίκτυα των διαφόρων παρόχων, εφόσον αυτή η υπηρεσία παρέχεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αποτελούν παράπλευρα οφέλη της ευρείας διάδοσης της ηλεκτροκίνησης.

Η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο θα μπορούσε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα πλεονεκτήματα, αν συνδυάζονταν με ένα φωτοβολταϊκό σύστημα. Η περίσσεια φωτοβολταϊκή ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο και να χρησιμοποιηθεί αργότερα ανάλογα με τις ανάγκες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των κατασκευαστών πάνελ, μόλις ένα τετραγωνικό μέτρο ηλιακού πάνελ μπορεί να έχει απόδοση κοντά στις 3KWh ημερησίως. Αν υπολογίσουμε ότι ένα κοινό ηλιακό πάνελ έχει περισσότερα τετραγωνικά μέτρα, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό το ενεργειακό κέρδος.

Η ιδέα είναι τόσο απλή, αλλά και τόσο μεγαλοφυής. Η μπαταρία υψηλής τάσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου όχι μόνο μπορεί να φορτιστεί μέσω του wallbox στο σπίτι, αλλά μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει με ενέργεια το σπίτι, ως ανεξάρτητο μέσο αποθήκευσης. Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να παρέχει σε ένα σπίτι την απαιτούμενη ενέργεια για περίπου μία εβδομάδα, εφόσον δεν υπάρχουν μεγάλες ανάγκες. Εάν ο κάτοχος διαθέτει φωτοβολταϊκό σύστημα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμεύει ως προσωρινό μέσο αποθήκευσης για την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Η αμφίδρομη φόρτιση στο σπίτι, γνωστή ως Vehicle to Home (V2H), μπορεί να αποφέρει κέρδος ακόμη και χωρίς τη διάθεση ηλιακών πάνελ, καθώς μπορεί ο κάτοχος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου να γεμίζει τις μπαταρίες του το βράδυ, που η τιμή της KWh είναι χαμηλότερη, και να την τροφοδοτεί στο σύστημα όταν η τιμή είναι αυξημένη σε ώρες αιχμής, αποκομίζοντας το επιπλέον κέρδος. Και όλα αυτά χωρίς να είναι αναγκαίο να δίνει όλη την ηλεκτρική ενέργεια, κρατώντας μεγάλο μέρος για τις καθημερινές μετακινήσεις του. Όμως, ένα θετικό σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι δεν έχει παρατηρηθεί απώλεια της χωρητικότητας της μπαταρίας πέραν του φυσιολογικού.

Η αμφίδρομη φόρτιση επικεντρώνεται κυρίως σε περιπτώσεις όπου οι ιδιοκτήτες του σπιτιού χρησιμοποιούν το δικό τους φωτοβολταϊκό σύστημα για να επωφεληθούν από τη βελτιστοποιημένη ως προς το κόστος χρέωση με την οικιακά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποθηκεύει την επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια από το φωτοβολταϊκό σύστημα που δεν χρησιμοποιείται από συσκευές στο σπίτι.

Σημειώνεται, ότι οι επιχειρήσεις που θα μετακομίσουν σε νέα και ανακαινισμένα γραφεία τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να βρίσκουν χώρους στάθμευσης με καλωδίωση για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων. Η οδηγία ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες με σκοπό να βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τους μακροπρόθεσμους στόχους της για το κλίμα και την ενέργεια. Το όραμα της ΕΕ είναι να επιτύχει ένα κτιριακό απόθεμα μηδενικών εκπομπών και πλήρως απανθρακοποιημένο έως το 2050.

Όλα τα νέα δημόσια κτίρια πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2027 και όλα τα νέα κτίρια στην ΕΕ πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2030. Επιπλέον, αυτά τα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι «έξυπνα» για να υποστηρίζουν τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων όταν υπάρχει άφθονη ανανεώσιμη ενέργεια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!