Γ.Δ.
1425.67 +0,14%
ACAG
0,00%
5.82
CENER
+0,62%
9.69
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,52%
9.65
NOVAL
+0,38%
2.625
OPTIMA
-0,15%
12.98
TITC
+0,62%
32.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,74%
1.338
ΑΒΕ
0,00%
0.472
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+0,70%
2.86
ΑΛΦΑ
-0,32%
1.5445
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
+0,47%
10.66
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-1,11%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-3,32%
5.82
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΙΟ
+0,18%
5.56
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.945
ΒΙΟΣΚ
+1,69%
1.8
ΒΙΟΤ
-6,98%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-1,12%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.28
ΔΑΑ
-0,03%
7.678
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,06%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-1,96%
3.255
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,59%
0.319
ΕΒΡΟΦ
+1,66%
1.53
ΕΕΕ
-1,36%
33.38
ΕΚΤΕΡ
-0,10%
1.916
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.03
ΕΛΛ
0,00%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,40%
1.972
ΕΛΠΕ
+0,21%
7.06
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,36%
1.662
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.86
ΕΠΙΛΚ
-9,24%
0.108
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,40%
1.255
ΕΤΕ
+1,00%
7.458
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,42%
5.56
ΕΥΡΩΒ
+0,33%
1.9865
ΕΧΑΕ
+1,34%
4.53
ΙΑΤΡ
+3,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,27%
0.369
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.61
ΙΝΚΑΤ
-1,00%
4.95
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.86
ΙΝΛΟΤ
-0,17%
1.142
ΙΝΤΕΚ
-1,19%
5.83
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.34
ΙΝΤΕΤ
+5,49%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.04
ΚΑΡΕΛ
0,00%
322
ΚΕΚΡ
+0,35%
1.43
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-1,10%
0.45
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.168
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.25
ΚΡΙ
+1,15%
13.15
ΚΤΗΛΑ
-3,26%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+1,40%
1.09
ΛΑΒΙ
-0,50%
0.803
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
-1,48%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.48
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
+0,84%
2.41
ΜΕΡΚΟ
+8,00%
43.2
ΜΙΓ
-1,60%
3.38
ΜΙΝ
+5,56%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,09%
21.6
ΜΟΝΤΑ
-9,75%
3.61
ΜΟΤΟ
+0,19%
2.635
ΜΟΥΖΚ
+8,70%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,41%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,28%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+0,76%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
33.4
ΝΑΚΑΣ
-6,90%
2.7
ΝΑΥΠ
-1,32%
0.9
ΞΥΛΚ
+1,02%
0.298
ΞΥΛΠ
0,00%
0.348
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
-0,37%
26.9
ΟΛΥΜΠ
-1,63%
2.42
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,97%
0.82
ΟΤΕ
-0,40%
14.98
ΟΤΟΕΛ
-1,79%
10.98
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
+0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-0,05%
3.848
ΠΕΡΦ
-0,15%
6.62
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.855
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,60%
4.97
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.755
ΣΑΡ
+0,55%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.42
ΣΠΙ
0,00%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,83%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-3,06%
0.19
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.965
ΧΑΙΔΕ
-7,81%
0.59

Το 65% των οδηγών προτιμούν αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο

Οικολογική συνείδηση φαίνεται ότι αποκτούν σταδιακά οι οδηγοί, καθώς νέα έρευνα δείχνει ότι το 65% των οδηγών προτιμάει να πληρώσει έως και 500 ευρώ παραπάνω σε μία νέα αγορά αυτοκινήτου το οποίο θα ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και θα συμβάλλει στη βελτίωση της κακής ποιότητας του αέρα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία yougov για λογαριασμό του μη κερδοσκοπικού οργανισμού της Ευρώπης με στόχο τις καθαρότερες μεταφορές, Transport and Environment (T&E), με συμμετοχή άνω των 8.000 πολιτών σε επτά χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τσεχία). Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ιταλούς και τους Ισπανούς που είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερο για να ρυπαίνει το αυτοκίνητό τους λιγότερο είναι 71%, των Γερμανών 57% και των Γάλλων 56%. Στην συγκεκριμένη ερώτηση έλαβαν μέρος 2.112 ερωτηθέντες την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.

Στην ερώτηση αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να υποχρεούνται με νόμο να μειώσουν τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων, όσο είναι τεχνικά δυνατόν, περίπου τα τρία τέταρτα (76%) όσων ερωτήθηκαν ανέφεραν πως οι κατασκευαστές πρέπει να το πράξουν. Συγκεκριμένα το 89% των Ιταλών ήταν θετικοί στην απάντησή τους, όπως το 88% των Ισπανών, το 80% των Ρουμάνων, το 78% των Πολωνών, το 76% των Γάλλων, το 66% των Γερμανών και το 61% των Τσέχων. Σε αυτή την ερώτηση έλαβαν μέρος 8.228 ενήλικες την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.

Να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει προτάσεις για νέους κανόνες σχετικά με τη μείωση των εκπομπών των ρύπων, εκτιμώντας ότι το επιπλέον κόστος για τα αυτοκίνητα θα κυμαίνεται από 100-500 ευρώ. Η εφαρμογή των προτάσεων προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που φοβούνται πως τα καθαρότερα οχήματα θα επηρεάσουν τα περιθώρια κέρδους τους. «Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται πως η μείωση των εκπομπών ενός οχήματος κοστίζει πολύ, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μειώσει απλά το κόστος από την βαφή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων της T&E, Fabian Sperka.

Το 50% των ερωτηθέντων τόνισαν ότι ακόμη και αν αγόραζαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα περίμεναν το όχημα να πληροί το ελάχιστο νόμιμο όριο ρύπανσης. Μόνον μια μικρή μειονότητα (12%) δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Όλα αυτά όταν τους επόμενους μήνες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να προτείνει νέους κανόνες για το Euro7, που θα εφαρμοστούν από το 2025-2026 και ουσιαστικά θα κάνει τα αυτοκίνητα περισσότερο καθαρά και τα συμβατικά πιο ακριβά. Αλλωστε είναι γνωστό ότι οι εκπομπές ρύπων από τις οδικές μεταφορές επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό την ατμοσφαιρική ρύπανση και αποτελεί πρωταρχικό στόχο όλων των υπευθύνων η μείωσή τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!