Γ.Δ.
1411.49 -0,37%
ACAG
-1,04%
5.7
BOCHGR
-0,91%
4.35
CENER
-2,99%
9.08
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,32%
9.33
NOVAL
-0,95%
2.595
OPTIMA
-0,31%
12.9
TITC
-0,92%
32.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,28%
1.44
ΑΒΕ
+0,76%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-1,26%
2.35
ΑΚΡΙΤ
-1,32%
0.75
ΑΛΜΥ
-0,99%
2.99
ΑΛΦΑ
+0,10%
1.469
ΑΝΔΡΟ
+1,53%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+1,69%
10.2
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
-1,37%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.7
ΑΤΤ
+6,49%
2.79
ΑΤΤΙΚΑ
+1,84%
2.21
ΒΙΟ
-0,53%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-0,28%
1.775
ΒΙΟΣΚ
-1,35%
1.46
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,79%
17.56
ΔΑΑ
+0,19%
7.564
ΔΑΙΟΣ
+7,36%
3.5
ΔΕΗ
-1,63%
11.45
ΔΟΜΙΚ
+5,49%
2.88
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,67%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+4,07%
1.535
ΕΕΕ
+1,46%
33.28
ΕΚΤΕΡ
+1,04%
1.556
ΕΛΒΕ
-1,80%
5.45
ΕΛΙΝ
-1,02%
1.94
ΕΛΛ
+0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,11%
1.84
ΕΛΠΕ
-0,07%
7.015
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,36%
1.676
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.828
ΕΠΙΛΚ
-7,41%
0.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
-2,01%
7.3
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-0,54%
5.55
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
1.9535
ΕΧΑΕ
+1,03%
4.42
ΙΑΤΡ
+1,34%
1.515
ΙΚΤΙΝ
+1,20%
0.2945
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,43%
4.68
ΙΝΛΙΦ
+1,15%
4.4
ΙΝΛΟΤ
+1,48%
1.1
ΙΝΤΕΚ
+1,17%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,84%
2.4
ΙΝΤΕΤ
+0,85%
1.18
ΙΝΤΚΑ
-0,17%
2.91
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-3,17%
1.375
ΚΕΠΕΝ
+3,90%
1.6
ΚΛΜ
+0,96%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,18%
0.427
ΚΟΥΑΛ
+1,03%
1.172
ΚΟΥΕΣ
+4,92%
5.33
ΚΡΙ
-0,38%
13.15
ΚΤΗΛΑ
-2,20%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+4,21%
1.04
ΛΑΒΙ
-0,38%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.49
ΛΑΜΨΑ
-0,52%
38
ΛΑΝΑΚ
+0,55%
0.91
ΛΕΒΚ
+3,05%
0.27
ΛΕΒΠ
+17,43%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
+6,27%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
+2,43%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
0,00%
3.205
ΜΙΝ
+3,70%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,25%
20.52
ΜΟΝΤΑ
+2,23%
3.67
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,86%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.63
ΜΠΡΙΚ
+1,01%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,61%
33.1
ΝΑΚΑΣ
-2,00%
2.94
ΝΑΥΠ
-0,27%
0.73
ΞΥΛΚ
+1,12%
0.272
ΞΥΛΠ
+5,03%
0.418
ΟΛΘ
0,00%
21.5
ΟΛΠ
-0,92%
27.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.77
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,50%
0.808
ΟΤΕ
-0,25%
15.85
ΟΤΟΕΛ
+2,26%
10.84
ΠΑΙΡ
+2,73%
1.015
ΠΑΠ
-0,86%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,03%
3.699
ΠΕΡΦ
-0,16%
6.29
ΠΕΤΡΟ
-0,49%
8.06
ΠΛΑΘ
-0,55%
3.59
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-6,61%
0.226
ΠΡΕΜΙΑ
-0,33%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+1,47%
1.725
ΣΑΡ
-0,74%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+1,90%
1.61
ΣΠΕΙΣ
+1,61%
6.32
ΣΠΙ
-0,64%
0.62
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.54
ΤΖΚΑ
-0,40%
1.24
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,99%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-3,70%
0.26
ΦΡΛΚ
+1,86%
3.825
ΧΑΙΔΕ
-8,15%
0.62

ΕE: Περιορισμένες οι πωλήσεις των ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών

Συνολικά το 2021, το 90,2% όλων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ κινούνταν με ντίζελ, ενώ τα φορτηγά με κινητήρα βενζίνης αντιπροσώπευαν το 3,8% της αγοράς. Οι συνολικές πωλήσεις νέων van αυξήθηκαν πέρσι, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους όγκους για όλους τους τύπους καυσίμων, αλλά κυρίως για ηλεκτρικά και υβριδικά φορτηγά, αναφέρει η ACEA. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 3% των ταξινομήσεων φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι (έναντι 2% το 2020), ενώ τα υβριδικά φορτηγά αντιστοιχούσαν στο 1,6% (από 0,9%). Τύποι καυσίμων νέων βαν: ηλεκτρικά 3,0%, υβριδικά 1,6%, ντίζελ 90,2% μερίδιο αγοράς για ολόκληρο το έτος 2021.

Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης

Το 2021, η ζήτηση για φορτηγά ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,2% σε 1.408.376 μονάδες. Παρά την αύξηση αυτή στις πωλήσεις, το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε από 92,4% το 2020 σε 90,2% το 2021 σε ολόκληρη την περιοχή. Οι τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+8,6%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+4,0%). Η Ισπανία και η Γερμανία, από την άλλη πλευρά, παρουσίασαν μείωση στη ζήτηση ντίζελ (-4,7% και -3,6% αντίστοιχα).

Ο αριθμός των φορτηγών βενζίνης που ταξινομήθηκαν αυξήθηκε σε 58.757 μονάδες πέρσι, αυξημένος κατά 20,5% σε σύγκριση με το 2020. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης αυξήθηκε από 3,4% σε 3,8% των πωλήσεων στην ΕΕ. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, η Γαλλία (+43,2%) και η Γερμανία (+25,7%) σημείωσαν διψήφια κέρδη, ενώ η Ισπανία κατέγραψε πτώση (-24,1%).

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Πέρυσι, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) – που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία και plug-in υβριδικά – αυξήθηκαν κατά 63,2% σε ολόκληρη την ΕΕ φτάνοντας τα 46.853 φορτηγά που πωλήθηκαν. Αυτή η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς από 2% το 2020 σε 3% το 2021. Οι πωλήσεις ECV αυξήθηκαν κατά 237,8% στην Ιταλία, 55,5% στην Ισπανία, 44,9% στη Γερμανία και 39,8% στη Γαλλία.

Εξετάζοντας τα στοιχεία ολόκληρου του έτους για το 2021, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών (HEV) αυξήθηκαν κατά 101,5% στις 25.496 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να αυξάνεται από 0,9% το 2020 σε 1,6% πέρσι. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+155,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+129,2%), τη Γερμανία (+67,6%) και την Ισπανία (+12,7%).

Οι εγγραφές φορτηγών με εναλλακτικά καύσιμα αυξήθηκαν κατά 10,2% το 2021 φτάνοντας τις 21.340 μονάδες που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία σημείωσε μείωση (-3,2%). Συνολικά, το μερίδιο των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στις νέες πωλήσεις παρέμεινε σταθερό και αντιπροσώπευε το 1,4% της ευρωπαϊκής αγοράς (έναντι 1,3% το 2020).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) ιδρύθηκε το 1991 με τη γαλλική ονομασία l’Association des Constructeurs Européens d’Automobiles, η οποία εξηγεί το ευρέως χρησιμοποιούμενο και αναγνωρισμένο αρκτικόλεξο που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα: ACEA.

Πριν από τρεις δεκαετίες, τα ιδρυτικά μέλη της ήταν: BMW, DAF, Daimler-Benz, FIAT, Ford, General Motors Europe, MAN, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab-Scania, Volkswagen, Volvo Car και AB Volvo. Τα πιο πρόσφατα χρόνια, η ACEA άνοιξε επίσης τις πόρτες της σε μη ευρωπαίους κατασκευαστές με σημαντικές εγκαταστάσεις παραγωγής και έρευνας στην ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!