Γ.Δ.
834.83 -0,17%
CENER
+0,74%
2.74
CNLCAP
+3,18%
8.1
TITC
+0,36%
11.3
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-0,92%
0.753
ΑΒΕ
-1,27%
0.39
ΑΔΜΗΕ
-2,06%
1.998
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,92%
1.7
ΑΛΦΑ
-2,92%
0.8576
ΑΝΔΡΟ
-0,76%
6.55
ΑΝΕΚ
-4,92%
0.058
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-1,36%
5.06
ΑΣΚΟ
-0,49%
2.04
ΑΣΤΑΚ
+2,56%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
0,00%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
+2,42%
0.93
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-2,71%
3.405
ΒΙΟΚΑ
+1,25%
1.62
ΒΙΟΣΚ
-1,12%
0.528
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
-0,98%
2.02
ΒΥΤΕ
+0,86%
2.92
ΓΕΒΚΑ
-1,30%
1.14
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,21%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-2,07%
5.45
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,51%
0.522
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-1,27%
0.311
ΕΒΡΟΦ
+1,80%
0.678
ΕΕΕ
+1,64%
21.1
ΕΚΤΕΡ
-0,63%
0.95
ΕΛΒΕ
+2,78%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.425
ΕΛΙΝ
+0,30%
1.665
ΕΛΛ
-1,92%
15.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,47%
1.718
ΕΛΠΕ
+0,77%
6.55
ΕΛΣΤΡ
-0,43%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+1,62%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
1.394
ΕΝΤΕΡ
+2,30%
4
ΕΠΙΛΚ
+3,79%
0.137
ΕΠΣΙΛ
+0,36%
5.58
ΕΣΥΜΒ
+2,10%
0.584
ΕΤΕ
-3,50%
2.951
ΕΥΑΠΣ
+0,46%
4.36
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
7.59
ΕΥΠΙΚ
+1,85%
7.7
ΕΥΡΩΒ
-0,33%
0.896
ΕΧΑΕ
+0,74%
3.42
ΙΑΤΡ
+2,65%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.541
ΙΛΥΔΑ
+2,77%
0.966
ΙΝΚΑΤ
-7,47%
2.045
ΙΝΛΙΦ
+2,50%
4.1
ΙΝΛΟΤ
-0,91%
0.545
ΙΝΤΕΚ
+0,58%
3.47
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.908
ΙΝΤΚΑ
-2,60%
1.35
ΚΑΜΠ
+1,03%
1.97
ΚΑΡΕΛ
-0,79%
252
ΚΕΚΡ
-1,95%
1.104
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+0,35%
0.576
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.47
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
0.409
ΚΟΥΕΣ
-1,15%
4.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
-0,70%
5.66
ΚΤΗΛΑ
+1,20%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
-0,67%
5.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
+1,23%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-1,91%
2.05
ΛΥΚ
-1,23%
1.6
ΜΑΘΙΟ
+1,40%
0.725
ΜΕΒΑ
+4,10%
2.54
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
53
ΜΙΓ
+0,82%
0.0247
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,55%
18.2
ΜΟΝΤΑ
+0,92%
0.66
ΜΟΤΟ
+0,53%
1.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.628
ΜΠΕΛΑ
+3,12%
14.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,93%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+2,12%
1.93
ΜΠΤΚ
-0,70%
0.705
ΜΥΤΙΛ
-2,74%
14.53
ΝΑΚΑΣ
-1,01%
1.96
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-1,24%
0.1985
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-0,40%
24.6
ΟΛΠ
-0,38%
15.7
ΟΛΥΜΠ
+2,76%
1.675
ΟΠΑΠ
-0,29%
13.93
ΟΤΕ
+0,06%
16.37
ΟΤΟΕΛ
-0,23%
8.78
ΠΑΙΡ
0,00%
0.806
ΠΑΠ
-1,17%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,16%
0.9984
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
5.64
ΠΛΑΘ
+2,00%
3.57
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.55
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,38%
1.31
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+1,17%
3.45
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
+0,15%
6.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-0,38%
0.26
ΣΙΔΜΑ
+0,52%
1.935
ΣΠΕΙΣ
-1,03%
7.7
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+2,92%
18
ΤΖΚΑ
+1,87%
2.18
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-4,06%
0.52
ΦΛΕΞΟ
+1,68%
6.05
ΦΡΙΓΟ
-1,96%
0.1
ΦΡΛΚ
+0,31%
3.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Αυξημένο το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για αυτοκίνητα υδρογόνου

Η αδυναμία των ηλεκτρικών μπαταριών ως πηγής ενέργειας τόσο για τα ελαφρά όσο και για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα έχουν τονώσει το ενδιαφέρον της Ευρώπης για το υδρογόνο ως καθαρό καύσιμο. Σε τέτοιο βαθμό που πλέον πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν και στο υδρογόνο.

Την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι επικεφαλής των εταιρειών που ασχολούνται με το υδρογόνο δεσμεύτηκαν να αυξήσουν τις έρευνες, τις δοκιμές και την παραγωγή του καυσίμου έως το 2025. Στόχος τους είναι να μπορούν να παράγουν 10 εκατομμύρια τόνους ανανεώσιμου υδρογόνου ετησίως έως το 2030, ενισχύοντας τον εφοδιασμό της Ευρώπης σε καθαρή ενέργεια και μειώνοντας την εξάρτησή της από το φυσικό αέριο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε ότι μετά από αυτή την εξέλιξη θα ανοίξει ο δρόμος για μεγάλης κλίμακας παραγωγή καθαρού υδρογόνου στην Ευρώπη. Όσο πλησιάζει το έτος ορόσημο για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η πρόκριση της συγκεκριμένης τεχνολογίας μεγαλώνει σε υπέρτατο βαθμό.

Τα φορτηγά, ειδικά άνω των 3,5 τόνων, που σήμερα έχουν αυξημένες ανάγκες ενέργειας και δεν υπάρχει μεγάλο εύρος αυτονομίας, η λύση του υδρογόνου δίνει σημαντική λύση. Ωστόσο, αυτή η ενέργεια θα τονώσει το ενδιαφέρον της παραγωγής αυτοκινήτων υδρογόνου. Πολλά μοντέλα υδρογόνου κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπόσχονται διαρκή εξέλιξη. Στην πράξη τα μοντέλα υδρογόνου αποδεικνύονται άκρως οικολογικά και οικονομικά. Για παράδειγμα το Toyota Mirai έχει κατανάλωση κάτω από το ένα κιλό υδρογόνου για τα 100 χιλιόμετρα.

Σήμερα η υποδομή ανεφοδιασμού με υδρογόνο σε όλο τον κόσμο είναι αρκετά πίσω και χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις. Η κατασκευή ενός σταθμού ανεφοδιασμού είναι ιδιαίτερα υψηλή. Ωστόσο, μαζί με την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ, τέτοιες υποδομές θα πρέπει να αρχίσουν να χτίζονται παντού σε όλη την Ευρώπη, καθώς τα επόμενα χρόνια η Ευρώπη θα πρέπει να κατασκευάσει σημαντικό αριθμό σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Έναν κάθε 150 χιλιόμετρα για τη διευκόλυνση των πανευρωπαϊκών δρόμων μεταφορών, αλλά και την εξυπηρέτηση όλων εκείνων που έχουν αποκτήσει αυτοκίνητα υδρογόνου.

Σχεδόν σίγουρο είναι ότι τα επόμενα χρόνια το κόστος κτήσης των υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων θα μειωθεί αισθητά. Ήδη το νέο Mirai στη Γερμανία, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου, διατίθεται έναντι 63.900 ευρώ, δηλαδή με 20% χαμηλότερη τιμή έναντι του μοντέλου της πρώτης γενιάς. Από την άλλη, οι πωλήσεις των υδρογονοκίνητων μοντέλων αυξάνονται και αυτές με γρήγορους ρυθμούς, ενώ το ίδιο ισχύει και με τους σταθμούς ανεφοδιασμού. Στην Ολλανδία για παράδειγμα σήμερα υπάρχουν 14 πρατήρια υδρογόνου και την επόμενη χρονιά αναμένεται να διπλασιαστούν. Όλα αυτά δείχνουν ότι η επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης κρύβει ακόμη πολλές εκπλήξεις.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!