Γ.Δ.
822.44 -0,09%
CENER
-1,52%
2.59
CNLCAP
-1,23%
8
TITC
-0,18%
11.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-0,42%
0.712
ΑΒΕ
-0,51%
0.388
ΑΔΜΗΕ
-0,52%
1.9
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,40%
1.71
ΑΛΦΑ
+1,29%
0.8458
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.55
ΑΝΕΚ
0,00%
0.061
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-0,40%
5.04
ΑΣΚΟ
+1,93%
2.11
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+2,16%
0.0899
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
0.924
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
0,00%
3.36
ΒΙΟΚΑ
-6,17%
1.52
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
0.506
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΒΥΤΕ
+0,34%
2.91
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.18
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,28%
9.24
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
0,00%
5.2
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,89%
0.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-3,33%
0.29
ΕΒΡΟΦ
-11,89%
0.652
ΕΕΕ
-0,24%
21.05
ΕΚΤΕΡ
-0,21%
0.962
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-5,71%
0.38
ΕΛΙΝ
+1,50%
1.69
ΕΛΛ
-0,33%
15.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.718
ΕΛΠΕ
-1,25%
6.32
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,52%
1.9
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.364
ΕΝΤΕΡ
-1,00%
3.96
ΕΠΙΛΚ
-7,69%
0.12
ΕΠΣΙΛ
-1,43%
5.5
ΕΣΥΜΒ
-2,39%
0.572
ΕΤΕ
+0,85%
2.977
ΕΥΑΠΣ
-0,69%
4.3
ΕΥΔΑΠ
-3,75%
7.18
ΕΥΠΙΚ
-0,26%
7.58
ΕΥΡΩΒ
-1,30%
0.8834
ΕΧΑΕ
-0,89%
3.34
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-1,35%
0.51
ΙΛΥΔΑ
-2,24%
0.958
ΙΝΚΑΤ
+2,21%
2.085
ΙΝΛΙΦ
-2,39%
4.08
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
0.535
ΙΝΤΕΚ
+1,52%
3.33
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,99%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
-0,46%
1.29
ΚΑΜΠ
0,00%
1.97
ΚΑΡΕΛ
-0,78%
256
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.04
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
-1,04%
0.57
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+1,06%
0.475
ΚΟΥΑΛ
+0,50%
0.402
ΚΟΥΕΣ
-1,76%
4.195
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
+0,35%
5.76
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
+0,78%
5.83
ΛΑΜΨΑ
+1,94%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-2,44%
2
ΛΥΚ
+1,56%
1.63
ΜΑΘΙΟ
-3,85%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,64%
2.4
ΜΕΝΤΙ
+2,07%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,00%
51
ΜΙΓ
0,00%
0.0249
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,51%
17.63
ΜΟΝΤΑ
-6,90%
0.648
ΜΟΤΟ
-1,32%
1.875
ΜΟΥΖΚ
-4,76%
0.6
ΜΠΕΛΑ
-0,35%
14.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-2,85%
2.03
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,27%
1.885
ΜΠΤΚ
-15,67%
0.565
ΜΥΤΙΛ
+2,07%
14.29
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.93
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+2,34%
0.197
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-3,20%
24.2
ΟΛΠ
-0,26%
15.56
ΟΛΥΜΠ
+0,30%
1.675
ΟΠΑΠ
+1,00%
14.16
ΟΤΕ
+1,23%
16.52
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
8.59
ΠΑΙΡ
+2,53%
0.81
ΠΑΠ
-4,23%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,56%
0.965
ΠΕΤΡΟ
-1,40%
5.62
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.505
ΠΛΑΙΣ
-1,12%
3.52
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-1,14%
1.305
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-3,09%
3.295
ΡΕΒΟΙΛ
+0,91%
1.11
ΣΑΡ
0,00%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-0,77%
0.258
ΣΙΔΜΑ
-1,51%
1.96
ΣΠΕΙΣ
+1,08%
7.48
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-2,91%
17.03
ΤΖΚΑ
-0,47%
2.11
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.49
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
+4,21%
0.099
ΦΡΛΚ
-1,43%
3.095
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΟΣΥ: Το 2023 θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα

Στη βιώσιμη κινητικότητα και πως μπορεί να αλλάξει τη ζωή στην πόλη εστίασαν οι συμμετέχοντες στη σχετική ενότητα, στη σημερινή δεύτερη ημέρα τoυ 10ου συνεδρίου «Athens Energy Dialogues», που πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Μαΐου, υπό τον συντονισμό του Κώστα Δεληγιάννη, Energy Editor, Ιnsider.gr, Εnergypress.gr.

Το ζήτημα, από την οπτική του αστικού τοπίου προσέγγισε η Δρ. Λενιώ Μυριβληλη, Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή του Δήμου Αθηναίων, αναφέροντας ότι ο στόχος πλέον στην Αθήνα είναι να αλλάξει άρδην, τα επόμενα χρόνια, το μίγμα στην κινητικότητα, με την παράλληλη αποδέσμευση από τα ορυκτά καύσιμα και αυτό πρέπει να υλοποιηθεί όχι μόνο σε σχέση με τα αυτοκίνητα, αλλά και για τα e-bikes και τα e-scooters.

Ομιλητές του 10ου συνεδρίου Athens Energy Dialogues
Ομιλητές του 10ου συνεδρίου Athens Energy Dialogues

Κατά την ίδια «πρέπει να πάρουμε πίσω το δημόσιο χώρο από τα αυτοκίνητα, να βάλουμε τη φύση μέσα στην πόλη» και αυτό θα γίνει ριζοσπαστικά, με τον σχηματισμό «πράσινων» διαδρόμων και τη χρήση, ακόμα περισσότερο, του νερού.

Η κα. Μυριβήλη κατέθεσε, επίσης, τα πρώτα συμπεράσματα από το δίκτυο 25 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο Δήμο Αθηναίων που ξεκίνησε να παρέχει υπηρεσίες από τον περασμένο Δεκέμβριο, δηλώνοντας ότι γίνεται χρήση και υπάρχει ενδιαφέρον από τους Δημότες, εκφράζοντας την άποψη ότι το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στη βιωσιμότητα της κυκλοφορίας στην πόλη.

Αθήνα: Η πόλη με τα περισσότερα λεωφορεία στην Ευρώπη

Για το επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών που δέχθηκαν μεγάλη πίεση εν μέσω πανδημίας έκανε λόγο ο Bασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος της ΟΣΥ ΑΕ, με τους ήδη υλοποιημένους στόχους να περιλαμβάνουν την ανανέωση του στόλου κατά 30%, την επισκευή σεβαστού αριθμού λεωφορείων και πρόσληψη εργαζομένων, με αποτέλεσμα πλέον να κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα 1.350 λεωφορεία και η Αθήνα να είναι η πόλη με τα περισσότερα λεωφορεία στην Ευρώπη.

Ο επόμενος στόχος, κατά τον ίδιο, είναι η κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στους δρόμους της πόλης, με τον σχετικό διαγωνισμό, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της ΟΣΥ Α.Ε., να εξελίσσεται ομαλά και, εκτός απροόπτου, το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, γεγονός το οποίο αναμένεται να αλλάξει εντελώς την εικόνα της πόλης.

O κ. Ξυπολυτάς μίλησε και για την συμβολή των τρόλεϊ στην ηλεκτροκίνηση, αναφέροντας ότι στην πόλη κυκλοφορούν 220 λειτουργικά τρόλεϊ, σε 260 χλμ δίκτυο, κάνοντας, ήδη, την Αθήνα να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες χώρες, ήδη, στη χρήση του ηλεκτρικού στις αστικές μεταφορές.

Για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας μέσα στην πόλη μίλησε, από την πλευρά του, ο Άλεξ Λαγάκος, COO Βlue Grid, υποστηρίζοντας ότι, καταρχήν, το υγροποιημένο αέριο (LNG) είναι ένα βιώσιμο καύσιμο, καθώς λύνει το πρόβλημα του αέρα στις πόλεις, έχει ανταγωνιστικές τιμές και εγγυάται ότι οι οδικές μεταφορές θα κινούνται με 100% ανανεώσιμη ενέργεια στο διηνεκές.

Έκανε, επίσης, λόγο για τις προοπτικές που δίνει το βιομεθάνιο ως οργανική ύλη, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στην Ευρώπη και πλέον γίνεται και στην Ελλάδα προσπάθεια, προκειμένου να γίνει επιλογή για τους οικολογικά ευσυνείδητους πολίτες και επιχειρηματίες.

Σε σχέση, δε, με το υδρογόνο, επισήμανε ότι η πιο εκτεταμένη χρήση του θα είναι γεγονός σύντομα, και στην Ελλάδα, ωστόσο, υπάρχει ακόμη δρόμος για το κόστος παραγωγής του, ενώ η κύρια αξιοποίησή του ως πηγή ενέργειας θα είναι, αρχικά, στα λεωφορεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!