Γ.Δ.
1275.09 +0,14%
ACAG
+0,81%
6.25
CENER
+0,57%
7
CNLCAP
-2,63%
7.4
DIMAND
+0,45%
11.1
OPTIMA
0,00%
7.7
TITC
-0,61%
19.7
ΑΑΑΚ
0,00%
7.45
ΑΒΑΞ
-2,16%
1.54
ΑΒΕ
0,00%
0.52
ΑΔΜΗΕ
-1,54%
2.245
ΑΚΡΙΤ
-13,07%
1.33
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-1,53%
1.485
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.5
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,86%
11.78
ΑΣΚΟ
-0,84%
2.36
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
-0,78%
6.4
ΑΤΤ
-0,38%
10.6
ΑΤΤΙΚΑ
-9,92%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,56%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,76%
2.89
ΒΙΟΣΚ
-3,27%
1.185
ΒΙΟΤ
+8,93%
0.244
ΒΙΣ
-8,97%
0.264
ΒΟΣΥΣ
-1,65%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-4,82%
1.875
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,76%
13.14
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,46%
10.8
ΔΟΜΙΚ
-1,39%
3.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,00%
0.357
ΕΒΡΟΦ
-1,75%
1.12
ΕΕΕ
+1,30%
26.58
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
4.02
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
-1,69%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,52%
2.31
ΕΛΠΕ
-5,58%
7.27
ΕΛΣΤΡ
+0,33%
3.03
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
2.21
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+0,30%
6.58
ΕΠΙΛΚ
+9,73%
0.124
ΕΠΣΙΛ
-0,11%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.07
ΕΤΕ
-0,73%
5.956
ΕΥΑΠΣ
+0,61%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,32%
6.2
ΕΥΡΩΒ
+0,22%
1.6085
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.35
ΙΑΤΡ
+1,08%
1.87
ΙΚΤΙΝ
-0,63%
0.476
ΙΛΥΔΑ
-0,69%
1.43
ΙΝΚΑΤ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΙΦ
-1,53%
4.5
ΙΝΛΟΤ
+2,33%
1.054
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
+3,28%
1.415
ΙΝΤΚΑ
-0,33%
3.05
ΚΑΜΠ
+2,54%
2.42
ΚΑΡΕΛ
+2,58%
318
ΚΕΚΡ
+0,83%
1.82
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+0,68%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-7,46%
0.62
ΚΟΥΑΛ
+2,71%
0.606
ΚΟΥΕΣ
-1,74%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,21%
9.42
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
-1,88%
1.045
ΛΑΒΙ
-2,37%
0.742
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+2,88%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.42
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
-0,34%
2.96
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.14
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+1,44%
3.53
ΜΕΡΚΟ
-0,43%
46.4
ΜΙΓ
+1,17%
5.18
ΜΙΝ
+1,22%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,73%
24.86
ΜΟΝΤΑ
-1,56%
1.89
ΜΟΤΟ
+1,29%
3.14
ΜΟΥΖΚ
+9,85%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+2,00%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.06
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.905
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,28%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,17%
3.46
ΝΑΥΠ
+3,92%
1.06
ΞΥΛΚ
+2,00%
0.408
ΞΥΛΠ
+5,88%
0.36
ΟΛΘ
-0,43%
23.1
ΟΛΠ
-3,17%
22.9
ΟΛΥΜΠ
-2,21%
2.65
ΟΠΑΠ
+1,99%
14.86
ΟΤΕ
+0,23%
13.3
ΟΤΟΕΛ
+0,63%
12.68
ΠΑΙΡ
+1,64%
1.24
ΠΑΠ
+0,45%
2.25
ΠΕΙΡ
+0,32%
3.126
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.74
ΠΛΑΘ
0,00%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-6,67%
0.364
ΠΡΕΜΙΑ
-0,83%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,04%
7.5
ΠΡΟΦ
+0,46%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
-2,10%
1.865
ΣΑΡ
+2,87%
7.89
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0295
ΣΕΝΤΡ
+1,83%
0.39
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.39
ΣΠΕΙΣ
+2,78%
7.4
ΣΠΙ
-0,32%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
15.52
ΤΖΚΑ
0,00%
1.94
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,51%
1.8004
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+3,29%
0.408
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+5,71%
0.074
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.09
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+8,53%
0.7

Eπιστολή 100 φορέων και εταιρειών στην ΕΕ για το μέλλον των αυτοκινήτων

Να αναγνωρίσουν τη συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και των καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα οχήματα ζητούν με ανοικτή επιστολή τους προς τους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο και Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης) περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών.

Η επιστολή εστάλη ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICEs) και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρόκειται για μια από τις πιο κρίσιμες ψηφοφορίες του Πακέτου FitFor55, που αφορά στον Κανονισμό εκπομπών CO2  από τα οχήματα, και θα λάβει χώρα στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου.

Την επιστολή υπογράφουν, μεταξύ άλλων, σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI, αλλά και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας), εταιρείες διύλισης (Ελληνικά Πετρέλαια, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η SiemensEnergy, MAZDA κλπ.

Αμφίρροπη έκβαση

Σύμφωνα με πρόσωπα που παρακολουθούν τη διαδικασία, η έκβαση θεωρείται αμφίρροπη, λόγω της μεγάλης διάστασης απόψεων που παρατηρείται μεταξύ των πολιτικών ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ωστόσο, μια σημαντική μερίδα του Ευρωκοινοβουλίου έχει ήδη στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα, μέσω της υιοθέτησης ενός εθελοντικού μηχανισμού ανταλλαγής πιστώσεων μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών καυσίμων.

Η πρότασή τους επικεντρώνεται στην κατάργηση της χρήσης των ορυκτών καυσίμων από τις μεταφορές το 2035, αλλά όχι των ίδιων των οχημάτων, κάτι που θα έχει πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία. Η υιοθέτηση ενός τέτοιου μηχανισμού θα επέτρεπε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα. Η συγκεκριμένη πρόταση «δίνει χώρο» στα ανανεώσιμα καύσιμα να διαδραματίσουν και αυτά, από σήμερα, τον δικό τους σημαντικό ρόλο στη πορεία για μείωση των εκπομπών, στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!