Eπιστολή 100 φορέων και εταιρειών στην ΕΕ για το μέλλον των αυτοκινήτων

Ζητούν να κυκλοφορούν και μετά το 2035 αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης - Η κρίσιμη ψηφοφορία της 7ης Ιουνίου

Αυτοκίνητα © Eurokinissi

Να αναγνωρίσουν τη συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και των καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα οχήματα ζητούν με ανοικτή επιστολή τους προς τους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο και Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης) περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών.

Η επιστολή εστάλη ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICEs) και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρόκειται για μια από τις πιο κρίσιμες ψηφοφορίες του Πακέτου FitFor55, που αφορά στον Κανονισμό εκπομπών CO2  από τα οχήματα, και θα λάβει χώρα στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου.

Την επιστολή υπογράφουν, μεταξύ άλλων, σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI, αλλά και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας), εταιρείες διύλισης (Ελληνικά Πετρέλαια, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η SiemensEnergy, MAZDA κλπ.

Αμφίρροπη έκβαση

Σύμφωνα με πρόσωπα που παρακολουθούν τη διαδικασία, η έκβαση θεωρείται αμφίρροπη, λόγω της μεγάλης διάστασης απόψεων που παρατηρείται μεταξύ των πολιτικών ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ωστόσο, μια σημαντική μερίδα του Ευρωκοινοβουλίου έχει ήδη στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα, μέσω της υιοθέτησης ενός εθελοντικού μηχανισμού ανταλλαγής πιστώσεων μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών καυσίμων.

Η πρότασή τους επικεντρώνεται στην κατάργηση της χρήσης των ορυκτών καυσίμων από τις μεταφορές το 2035, αλλά όχι των ίδιων των οχημάτων, κάτι που θα έχει πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία. Η υιοθέτηση ενός τέτοιου μηχανισμού θα επέτρεπε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα. Η συγκεκριμένη πρόταση «δίνει χώρο» στα ανανεώσιμα καύσιμα να διαδραματίσουν και αυτά, από σήμερα, τον δικό τους σημαντικό ρόλο στη πορεία για μείωση των εκπομπών, στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

ΟΛΘ
-6.71%
32.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
7.34
ΞΥΛΠ
2.33%
0.35
ΜΠΕΛΑ
1.56%
28.68
ΟΛΥΜΠ
-1.28%
2.32
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
-20.25%
0.63
ΚΟΥΕΣ
2.12%
7.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.60%
1.68
ΜΥΤΙΛ
3.70%
43.72
ΑΤΡΑΣΤ
-1.44%
8.20
ΚΡΙ
1.51%
17.50
ΡΕΒΟΙΛ
-1.54%
1.60
ΠΛΑΘ
0.13%
3.88
ΑΤΤ
-1.54%
0.77
ΦΛΕΞΟ
-0.65%
7.65
CNLCAP
0.00%
6.65
ΒΙΟΚΑ
6.12%
1.82
ΔΟΜΙΚ
-1.03%
1.92
ΑΚΡΙΤ
-1.04%
0.95
AEM
-0.43%
4.17
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.26%
0.78
ΣΠΙ
-0.37%
0.53
CENER
0.87%
9.24
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.97%
2.08
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
5.04%
1.77
ΕΚΤΕΡ
-0.71%
2.11
OPTIMA
2.33%
16.70
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
1.07
ΑΛΦΑ
1.25%
2.59
ΙΛΥΔΑ
0.83%
2.43
ΕΤΕ
-0.05%
10.15
ΠΑΙΡ
1.22%
0.83
ΚΕΠΕΝ
3.66%
1.70
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.68%
1.17
ΙΝΛΟΤ
3.81%
1.09
ΓΕΒΚΑ
-0.34%
1.47
ΕΛΧΑ
0.70%
2.17
ΕΛΠΕ
-2.28%
7.71
ΕΛΣΤΡ
0.00%
2.33
ΠΕΤΡΟ
-0.43%
9.32
ΛΑΝΑΚ
-7.07%
0.86
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-0.34%
5.85
ΜΕΒΑ
0.00%
4.68
ΦΑΙΣ
-0.81%
3.67
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
-3.61%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.32%
19.06
ΑΤΕΚ
-6.86%
0.95
ΕΛΙΝ
0.00%
2.22
ΝΑΥΠ
1.69%
0.72
ΣΑΡ
0.00%
13.78
ΕΒΡΟΦ
-0.77%
1.95
ΕΛΛ
0.73%
13.80
ΔΡΟΜΕ
-2.21%
0.31
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.90
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.30
BOCHGR
0.65%
6.24
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.30%
1.33
ΟΠΑΠ
-1.29%
19.94
ΒΙΟΤ
0.97%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
1.91%
1.28
ΒΙΟΣΚ
-1.22%
1.62
ΙΚΤΙΝ
-1.60%
0.34
ΜΠΡΙΚ
0.78%
2.58
ΑΛΜΥ
0.39%
5.12
ΑΝΔΡΟ
0.29%
6.82
ΑΒΕ
-0.21%
0.48
ΣΕΝΤΡ
-0.31%
0.32
ΛΟΓΟΣ
1.20%
1.69
ΠΕΡΦ
-0.50%
5.95
ΙΝΛΙΦ
0.80%
5.04
ΕΛΒΕ
4.25%
5.15
ΙΑΤΡ
0.83%
1.83
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.16%
6.40
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.25
ΑΤΤΙΚΑ
0.47%
2.13
ΞΥΛΚ
-3.42%
0.23
ΛΑΒΙ
-0.37%
0.82
ΣΠΥΡ
-9.72%
0.13
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.98
ΟΤΟΕΛ
0.34%
11.92
ΣΙΔΜΑ
-2.94%
1.32
ΑΣΚΟ
1.65%
3.69
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
1.24%
2.44
ΦΡΛΚ
0.24%
4.10
ΕΥΑΠΣ
-0.92%
3.23
ΝΑΚΑΣ
-1.97%
2.98
ΕΧΑΕ
1.74%
5.84
DIMAND
-0.92%
8.58
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
3.67%
1.27
ΔΑΑ
0.37%
9.42
QLCO
0.00%
6.12
ΜΙΓ
8.80%
3.09
ΚΤΗΛΑ
1.94%
2.10
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.28
ΔΕΗ
1.31%
13.89
ΙΝΤΚΑ
0.64%
3.14
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
2.50%
5.75
ΚΥΡΙΟ
4.98%
1.16
ΛΟΥΛΗ
1.79%
3.97
TITC
1.08%
42.00
ΕΣΥΜΒ
-0.85%
1.17
ACAG
-0.49%
6.06
ΣΠΕΙΣ
-0.32%
6.26
ΑΡΑΙΓ
0.00%
12.94
ΚΑΡΕΛ
0.00%
320.00
ΑΔΜΗΕ
-0.33%
2.99
ΜΕΝΤΙ
2.28%
2.24
ΟΤΕ
-0.18%
16.90
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.86%
5.88
ΕΥΡΩΒ
0.00%
2.59
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
0.19%
5.38
ΜΟΤΟ
-0.36%
2.78
ΕΕΕ
2.35%
46.22
EVR
-0.84%
1.77
ΔΑΙΟΣ
4.78%
4.38
ΜΟΗ
0.00%
22.58
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
-1.46%
2.70
ΛΑΜΔΑ
0.46%
6.60
ΟΛΠ
0.00%
45.50
ΚΟΡΔΕ
-0.48%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-0.88%
1.13
ΠΕΙΡ
1.18%
5.48