Γ.Δ.
1271.67 +0,04%
ACAG
-0,83%
6
CENER
+0,58%
6.94
CNLCAP
-2,70%
7.2
DIMAND
0,00%
10.9
OPTIMA
0,00%
7.81
TITC
+0,82%
19.64
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
+10,23%
1.53
ΑΒΕ
-0,38%
0.518
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.13
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
+3,17%
2.6
ΑΛΦΑ
0,00%
1.554
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.6
ΑΝΕΚ
-0,73%
0.272
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-0,18%
11.38
ΑΣΚΟ
-0,44%
2.25
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
-0,78%
6.4
ΑΤΤ
+0,53%
11.34
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,91%
5.44
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.74
ΒΙΟΣΚ
-0,44%
1.12
ΒΙΟΤ
0,00%
0.222
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
-0,85%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-2,86%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,30%
13.44
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
+0,09%
10.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.47
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+2,00%
1.02
ΕΕΕ
-0,51%
25.36
ΕΚΤΕΡ
-0,28%
3.54
ΕΛΒΕ
0,00%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.558
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,90%
2.245
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.66
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.93
ΕΛΤΟΝ
+0,93%
2.16
ΕΛΧΑ
-1,39%
1.846
ΕΝΤΕΡ
+0,32%
6.18
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
-0,72%
9.6
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.09
ΕΤΕ
+0,16%
6.21
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+1,35%
6.01
ΕΥΡΩΒ
-0,03%
1.687
ΕΧΑΕ
0,00%
5.33
ΙΑΤΡ
+3,11%
1.825
ΙΚΤΙΝ
+1,62%
0.4695
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.345
ΙΝΚΑΤ
-0,43%
3.46
ΙΝΛΙΦ
-1,57%
4.4
ΙΝΛΟΤ
-1,78%
0.938
ΙΝΤΕΚ
-0,81%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+0,36%
1.4
ΙΝΤΚΑ
+1,32%
2.695
ΚΑΜΠ
-4,12%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-1,28%
308
ΚΕΚΡ
+0,85%
1.775
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
0,00%
1.25
ΚΟΡΔΕ
-2,21%
0.532
ΚΟΥΑΛ
+1,42%
0.572
ΚΟΥΕΣ
-0,37%
5.43
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,25%
9.46
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+0,55%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+0,45%
6.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.282
ΛΕΒΠ
0,00%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.18
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
+3,54%
1.17
ΜΕΒΑ
+1,58%
3.86
ΜΕΝΤΙ
-1,17%
3.37
ΜΕΡΚΟ
-0,43%
45.8
ΜΙΓ
-0,64%
4.67
ΜΙΝ
-1,20%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,96%
24.26
ΜΟΝΤΑ
0,00%
1.58
ΜΟΤΟ
0,00%
3.04
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.595
ΜΠΕΛΑ
-0,83%
23.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.03
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.925
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
+0,50%
36.36
ΝΑΚΑΣ
+6,85%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,97%
1.04
ΞΥΛΚ
+0,89%
0.341
ΞΥΛΠ
0,00%
0.348
ΟΛΘ
0,00%
23.1
ΟΛΠ
0,00%
23.1
ΟΛΥΜΠ
-1,19%
2.5
ΟΠΑΠ
-0,07%
14.77
ΟΤΕ
+1,06%
13.32
ΟΤΟΕΛ
-1,12%
12.38
ΠΑΙΡ
-1,32%
1.12
ΠΑΠ
-0,45%
2.19
ΠΕΙΡ
-0,12%
3.204
ΠΕΤΡΟ
+0,90%
8.98
ΠΛΑΘ
-1,67%
4.11
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.418
ΠΡΕΜΙΑ
-2,36%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-1,12%
4.42
ΡΕΒΟΙΛ
-0,78%
1.92
ΣΑΡ
0,00%
8.05
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
-1,09%
0.362
ΣΙΔΜΑ
+1,28%
2.38
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.72
ΣΠΙ
+1,62%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+2,07%
15.79
ΤΖΚΑ
-0,54%
1.84
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,34%
1.77
ΥΑΛΚΟ
-9,64%
0.178
ΦΙΕΡ
0,00%
0.396
ΦΛΕΞΟ
+1,27%
8
ΦΡΙΓΟ
+2,04%
0.075
ΦΡΛΚ
+1,48%
4.11
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+8,53%
0.7

ΕΕ: Ολοκληρωμένο δίκτυο 6,8 εκατ. δημόσιων σημείων φόρτισης το 2030

Με κύριο στόχο τη μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που έχει προτείνει η Κομισιόν, πρόκειται να απαιτηθεί έως το 2030 να υπάρχει στην ΕΕ ένα ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης.

Ωστόσο, αυτός ο στόχος απέχει πολύ από τα 300.000 σημεία φόρτισης που είναι διαθέσιμα σήμερα και επομένως είναι απολύτως σαφές ότι η προσπάθεια αύξησης των σημείων θα πρέπει να ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό.

Όλα αυτά όταν το επόμενο διάστημα τα κράτη μέλη πρόκειται να πάρουν θέση σχετικά με τον προτεινόμενο Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Για τον λόγο αυτό η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), σε συνεργασία με την McKinsey και πολλές άλλες ενώσεις που δραστηριοποιούνται στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, ανέπτυξαν το ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο ένα δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030 για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% για τους ρύπους των αυτοκινήτων.

Ωστόσο, τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το 70% όλων των σημείων φόρτισης βρίσκονται σε τέσσερις μόνο χώρες της ΕΕ, με το υπόλοιπο 30% να είναι διάσπαρτο σε 23 χώρες. Δεδομένου ότι οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ειδικά για φορτηγά είναι πρακτικά ανύπαρκτοι σήμερα, η γρήγορη ανάπτυξη ενός δικτύου φορτιστών το άμεσο μέλλον θεωρείται αδύνατη. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι το 10% των τοποθεσιών που συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν το 50% όλων των στάσεων που κάνουν τα φορτηγά.

«Μια μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας είναι οι συνεχιζόμενες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτά τα προβλήματα, που ξεκίνησαν κατά την πανδημία του COVID και επιδεινώνονται από το τρέχον γεωπολιτικό περιβάλλον, επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα και το κόστος των εξαρτημάτων, με τις τιμές κυριολεκτικά να εκτοξεύονται ψηλά τους τελευταίους μήνες. Δυστυχώς, αυτές οι διαταραχές αναμένεται να συνεχιστούν για αρκετά χρόνια. Οι υπεύθυνοι που λαμβάνουν αποφάσεις στην ΕΕ οφείλουν να προετοιμάσουν προσεκτικά και να σχεδιάσουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, ειδικά όταν αναλογιστούμε ότι οι πρώτες ύλες που χρειάζονται για τις μπαταρίες προέρχονται σε μεγάλο βαθμό εκτός Ευρώπης», τονίζει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!