Γ.Δ.
1386.01 +0,36%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+3,31%
7.17
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,21%
9.69
OPTIMA
-0,90%
9.91
TITC
+0,19%
26.45
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+1,87%
1.416
ΑΒΕ
-5,15%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
+2,72%
2.64
ΑΛΦΑ
+0,32%
1.555
ΑΝΔΡΟ
-1,76%
6.7
ΑΡΑΙΓ
+0,34%
11.81
ΑΣΚΟ
-2,67%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+1,08%
7.52
ΑΤΤ
-0,92%
10.8
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,06%
5.44
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,87%
1.165
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+8,33%
2.6
ΓΕΒΚΑ
+4,76%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,75%
16.18
ΔΑΑ
-0,37%
8.19
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,83%
11.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,18%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,65%
1.54
ΕΕΕ
+0,14%
28.34
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,69%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,78%
2.59
ΕΛΠΕ
-0,43%
8.155
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+1,08%
1.88
ΕΛΧΑ
+1,09%
1.85
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+9,23%
0.142
ΕΠΣΙΛ
-0,11%
9.5
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
-0,14%
7.064
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.58
ΕΥΡΩΒ
-0,71%
1.8175
ΕΧΑΕ
+0,30%
4.975
ΙΑΤΡ
+6,96%
1.69
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+4,97%
1.585
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
4.97
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.09
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,45%
4.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,99%
3.325
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,95%
1.595
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+0,98%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+9,37%
1.378
ΚΟΥΕΣ
+3,65%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,87%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,08%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.811
ΛΑΜΔΑ
+2,12%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
+1,55%
0.985
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,21%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
-1,36%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-2,52%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,84%
25.9
ΜΟΝΤΑ
-0,32%
3.09
ΜΟΤΟ
-0,17%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
26.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,82%
36.92
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,46%
0.974
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.286
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,76%
23.1
ΟΛΠ
-0,42%
23.85
ΟΛΥΜΠ
-1,89%
2.6
ΟΠΑΠ
+0,93%
16.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,29%
13.8
ΟΤΟΕΛ
-0,15%
13.44
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-1,92%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,13%
3.752
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.38
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.91
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,89%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+9,41%
4.42
ΡΕΒΟΙΛ
+0,33%
1.525
ΣΑΡ
+0,53%
11.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,88%
0.375
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+0,82%
7.4
ΣΠΙ
+3,34%
0.742
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,78%
17.71
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,19%
1.698
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-5,96%
0.347
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

ΕΕ: Ολοκληρωμένο δίκτυο 6,8 εκατ. δημόσιων σημείων φόρτισης το 2030

Με κύριο στόχο τη μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που έχει προτείνει η Κομισιόν, πρόκειται να απαιτηθεί έως το 2030 να υπάρχει στην ΕΕ ένα ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης.

Ωστόσο, αυτός ο στόχος απέχει πολύ από τα 300.000 σημεία φόρτισης που είναι διαθέσιμα σήμερα και επομένως είναι απολύτως σαφές ότι η προσπάθεια αύξησης των σημείων θα πρέπει να ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό.

Όλα αυτά όταν το επόμενο διάστημα τα κράτη μέλη πρόκειται να πάρουν θέση σχετικά με τον προτεινόμενο Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Για τον λόγο αυτό η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), σε συνεργασία με την McKinsey και πολλές άλλες ενώσεις που δραστηριοποιούνται στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, ανέπτυξαν το ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο ένα δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030 για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% για τους ρύπους των αυτοκινήτων.

Ωστόσο, τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το 70% όλων των σημείων φόρτισης βρίσκονται σε τέσσερις μόνο χώρες της ΕΕ, με το υπόλοιπο 30% να είναι διάσπαρτο σε 23 χώρες. Δεδομένου ότι οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ειδικά για φορτηγά είναι πρακτικά ανύπαρκτοι σήμερα, η γρήγορη ανάπτυξη ενός δικτύου φορτιστών το άμεσο μέλλον θεωρείται αδύνατη. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι το 10% των τοποθεσιών που συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν το 50% όλων των στάσεων που κάνουν τα φορτηγά.

«Μια μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας είναι οι συνεχιζόμενες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτά τα προβλήματα, που ξεκίνησαν κατά την πανδημία του COVID και επιδεινώνονται από το τρέχον γεωπολιτικό περιβάλλον, επηρεάζουν τη διαθεσιμότητα και το κόστος των εξαρτημάτων, με τις τιμές κυριολεκτικά να εκτοξεύονται ψηλά τους τελευταίους μήνες. Δυστυχώς, αυτές οι διαταραχές αναμένεται να συνεχιστούν για αρκετά χρόνια. Οι υπεύθυνοι που λαμβάνουν αποφάσεις στην ΕΕ οφείλουν να προετοιμάσουν προσεκτικά και να σχεδιάσουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, ειδικά όταν αναλογιστούμε ότι οι πρώτες ύλες που χρειάζονται για τις μπαταρίες προέρχονται σε μεγάλο βαθμό εκτός Ευρώπης», τονίζει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!