Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΑΔΜΗΕ: Στον αέρα η ενεργειακή ασφάλεια της Πελοποννήσου

Του Φώτη Κόλλια

Στον αέρα παραμένει η ολοκλήρωση του λεγόμενου «Δυτικού Διαδρόμου» της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα, της γραμμής υψηλής τάσης ΠατρώνΜεγαλόπολης που προωθεί ο ΑΔΜΗΕ. Η σημερινή απόφαση του Πρωτοδικείου Καλαβρύτων οδηγεί σε νέες καθυστερήσεις, καθώς με την απόφαση γίνονται δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει η Μονή Αγίων Θεοδώρων κατά της τοποθέτησης δύο πυλώνων της γραμμής.

Η απόφαση του Πρωτοδικείου Καλαβρύτων, με την οποία δικαιώνεται η μονή που αναμένεται να προχωρήσει και σε περαιτέρω δικαστικά μέτρα, προκαλεί ερωτηματικά και για τη στάση της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ η οποία ενεπλάκη τα τελευταία χρόνια σε δικαστικό αγώνα που, όπως φαίνεται, δεν μπορεί να κερδίσει. Στελέχη της ενεργειακής αγοράς αναρωτιούνται μήπως αντί των διαρροών και των πιέσεων με στόχο να αλλάξουν στάση οι πέντε μοναχές της Μονής Αγίων Θεοδώρων, η διοίκηση προχωρούσε εγκαίρως σε αλλαγή όδευσης της γραμμής. Όπως υποστηρίζουν «στους 14 μήνες που συνεχίζεται η διαμάχη θα προχωρούσαν οι νέες μελέτες για τη νέα όδευση της γραμμής».

Στον ΑΔΜΗΕ απαντούν πως αν ζητηθεί νέα όδευση, κάτι που δεν μπορεί να αποκλειστεί μετά και τη θετική έκβαση των ασφαλιστικών μέτρων για τις μοναχές, «το έργο θα καθυστερήσει τουλάχιστον άλλα δύο έτη. Και αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι η νέα όδευση δεν θα θεωρηθεί περιβαλλοντικά δυσμενέστερη από την προηγούμενη – κάτι που δεν είναι καθόλου βέβαιο».

Πελοπόννησος, η μοναδική περιοχή που δεν έχει συνδεθεί στα 400 kV

Υπενθυμίζεται πως η Πελοπόννησος είναι η μοναδική περιοχή της ηπειρωτικής Ελλάδας που δεν είναι συνδεδεμένη στην υπερυψηλή τάση (400 kV). Διασυνδέεται με την Αττική με γραμμές 150 kV –όπως τα νησιά– με σοβαρές επιπτώσεις για την επάρκεια του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, τις πράσινες επενδύσεις, το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και τα μεγάλα έργα υποδομής που σχεδιάζονται συνολικά στη χώρα.

Επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη γραμμή, η τελευταία μονάδα της ΔΕΗ στην Μεγαλόπολη (η Μεγαλόπολη V) υπολειτουργεί εδώ και χρόνια! Επιπλέον, έχουν «παγώσει» σοβαρές επενδύσεις σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). ‘Εργα ΑΠΕ με συνολική ισχύ πάνω από 600 MW που έχουν ήδη πάρει προσφορές σύνδεσης με τον όρο ηλέκτρισης της γραμμής Πάτρας – Μεγαλόπολης δεν μπορούν να συνδεθούν και να λειτουργήσουν.

Στα χαρτιά από το 2006

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε για πρώτη φορά στον σχεδιασμό του Συστήματος Μεταφοράς το 2006 αλλά ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τον ΑΔΜΗΕ μόλις το 2018. Σήμερα, «έχει ολοκληρωθεί το 98% της νέας γραμμής Μεγαλόπολης-Πάτρας που περιλαμβάνει 310 πυλώνες και 100 χλμ. εναέριων γραμμών επί της Πελοποννήσου. Τον Αύγουστο 2019 ολοκληρώθηκε, επίσης, η πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου στο Ρίο-Αντίρριο».

Οι μοναχές προτίθενται να καταθέσουν και αγωγή με αποτέλεσμα να είναι σίγουρο πως θα χαθεί και το 2021 για τη νέα γραμμή μεταφοράς. Οι δικαστές δεν πείστηκαν από τα επιχειρήματα του ΑΔΜΗΕ σύμφωνα με τα οποία «είναι επείγουσα ανάγκη να διασφαλιστεί η επάρκεια του συστήματος το συντομότερο δυνατό, ώστε σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή δυσμενών συγκυριών (π.χ. βλάβες σε άλλες μονάδες στη χώρα) οι καταναλωτές να μη βρεθούν χωρίς ρεύμα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!