Γ.Δ.
1021.16 -2,97%
ACAG
-7,62%
12
CENER
-3,36%
3.735
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,41%
12
TITC
-3,28%
14.14
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.1
ΑΒΑΞ
-4,22%
0.772
ΑΒΕ
-1,12%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-3,72%
1.71
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+11,11%
0.5
ΑΛΜΥ
-0,46%
2.16
ΑΛΦΑ
-6,03%
1.09
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.3
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,95%
7.05
ΑΣΚΟ
+0,93%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-2,18%
8.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-2,80%
5.2
ΑΤΤ
-6,05%
12.74
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,68%
4.06
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
0.596
ΒΙΟΤ
0,00%
0.3
ΒΙΣ
+1,85%
0.165
ΒΟΣΥΣ
+5,22%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,83%
11
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,40%
7.76
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,32%
0.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+1,37%
0.742
ΕΕΕ
-0,28%
24.72
ΕΚΤΕΡ
-1,05%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.428
ΕΛΙΝ
-2,35%
2.08
ΕΛΛ
-0,90%
16.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
2.105
ΕΛΠΕ
-2,93%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-1,52%
2.6
ΕΛΤΟΝ
-1,73%
2.27
ΕΛΧΑ
-3,85%
1.55
ΕΝΤΕΡ
-0,53%
3.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+1,10%
7.34
ΕΣΥΜΒ
-0,33%
0.608
ΕΤΕ
-5,97%
4.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
6.6
ΕΥΡΩΒ
-5,71%
1.19
ΕΧΑΕ
-3,35%
4.04
ΙΑΤΡ
-3,53%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-1,24%
0.558
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.15
ΙΝΚΑΤ
-4,85%
1.57
ΙΝΛΙΦ
-0,55%
3.62
ΙΝΛΟΤ
-3,08%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-1,52%
3.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.65
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
1.818
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
+1,28%
316
ΚΕΚΡ
-7,86%
1.032
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
-0,21%
0.944
ΚΟΡΔΕ
+1,74%
0.584
ΚΟΥΑΛ
-4,32%
0.532
ΚΟΥΕΣ
-0,50%
4.945
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.288
ΚΡΙ
-1,23%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
-2,68%
0.4
ΛΑΜΔΑ
-1,99%
5.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.8
ΛΑΝΑΚ
+2,89%
0.926
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-2,04%
0.72
ΜΕΒΑ
-1,92%
3.06
ΜΕΝΤΙ
+1,66%
3.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,24%
22.12
ΜΟΝΤΑ
-3,71%
0.674
ΜΟΤΟ
-3,06%
2.85
ΜΟΥΖΚ
+8,59%
0.708
ΜΠΕΛΑ
-4,26%
18.67
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,44%
2.26
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
-5,17%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-2,68%
24.66
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.38
ΝΑΥΠ
+1,42%
1
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
-1,56%
25.3
ΟΛΠ
-1,55%
19.06
ΟΛΥΜΠ
-0,96%
2.06
ΟΠΑΠ
-3,63%
14.6
ΟΤΕ
-1,65%
13.09
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
11.98
ΠΑΙΡ
-4,86%
0.94
ΠΑΠ
+0,86%
2.35
ΠΕΙΡ
-5,17%
1.88
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.54
ΠΛΑΘ
-3,44%
3.93
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+3,90%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-0,45%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
-1,60%
2.765
ΡΕΒΟΙΛ
-3,04%
1.275
ΣΑΡ
-2,57%
6.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.04
ΣΕΝΤΡ
-6,33%
0.281
ΣΙΔΜΑ
-2,40%
2.44
ΣΠΕΙΣ
-0,63%
6.3
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
-1,58%
0.187
ΤΕΝΕΡΓ
-2,65%
18.4
ΤΖΚΑ
-3,09%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-5,66%
0.2
ΦΙΕΡ
-3,04%
0.414
ΦΛΕΞΟ
0,00%
9
ΦΡΙΓΟ
-9,21%
0.069
ΦΡΛΚ
-1,41%
3.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,94%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Μεγαλύτερη αυτονομία για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Οι τελευταίες πληροφορίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν λόγο για μεγαλύτερη αυτονομία στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, των οποίων η ζήτηση εκτοξεύεται μέρα με τη μέρα.

Συγκεκριμένα, η αλματώδης ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγεί παράλληλα και στην ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας, που για τους περισσότερους Ευρωπαίους πολίτες αποτελεί ιδανική επιλογή, ειδικά τώρα που στο ξεκίνημα της ηλεκτροκίνησης υπάρχουν αρκετά προβλήματα.

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έχουν μπαταρίες που σήμερα μπορούν να δώσουν αυτονομία 50-60 χιλιόμετρα. Δηλαδή αρκετά πιο πάνω από τα 45-50 χιλιόμετρα που διανύει ο μέσος ευρωπαίος οδηγός καθημερινά.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινηθεί κάθε μέρα ηλεκτρικά και χωρίς εκπομπές ρύπων στις πόλεις, έχοντας παράλληλα και τη δυνατότητα να βγει εκτός πόλης, αφού το όχημά του έχει και κινητήρα εσωτερικής καύσης που εκπέμπει χαμηλούς ρύπους και έχει μικρή κατανάλωση καυσίμου.

Μεγαλύτερες μπαταρίες για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Τα τελευταία νέα από τον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν λόγο ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες και για τα plug-in αυτοκίνητα. Παράλληλα με την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προχωράει και η υβριδική. Η αλλαγή της δομής των μπαταριών θα τις κάνει ελαφρύτερες, μικρότερες και με μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορεί ένα υβριδικό όχημα θα ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα αυτονομίας. Δηλαδή, πολύ πιο πάνω από τα χιλιόμετρα που κάνει καθημερινά ένας μέσος ευρωπαίος πολίτης.

Υβριδικά αυτοκίνητα: Η χρυσή τομή μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων

Η υβριδική τεχνολογία διώχνει τα σύννεφα του άγχους χιλιάδων οδηγών που ενώ θέλουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση, δεν αποφασίζουν να κάνουν το βήμα, γιατί τα συστήματα υποδομής και φόρτισης όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη είναι ελλιπή και χρειάζεται αρκετή πίστωση χρόνου για να φθάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Παράλληλα, η πώληση των υβριδικών αυτοκινήτων θα βοηθήσει και την μεγάλη προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Ήδη τα όρια εκπομπής ρύπων από φέτος είναι αρκετά χαμηλά και οφείλουν να συμμορφωθούν σε μεγάλο βαθμό.

Σε αντίθετη περίπτωση τα πρόστιμα θα είναι τεράστια, σε σημείο να τίθεται το θέμα επιβίωσής τους. Όμως το σημαντικότερο για αυτές είναι ότι ανοίγει ο δρόμος για ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις των εκπομπών, καθώς τα νέα όρια του Euro7 ουσιαστικά δείχνει τον δρόμο της εξόδου από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η χρήση υβριδικής τεχνολογίας αναμένεται σήμερα να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει μεταξύ των ηλεκτρικών και των συμβατικών οχημάτων. Άλλωστε οι φοροαπαλλαγές των κυβερνήσεων ισχύουν και για τα υβριδικά οχήματα και αυτό αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την αγορά τους.

Αναλυτές της αυτοκίνησης αναφέρουν ότι οι ιδιώτες αγοραστές είναι αποφασισμένοι να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους την ηλεκτροκίνηση γιατί με αυτόν τον τρόπο θα μειώσουν τα λειτουργικά έξοδα του οχήματός τους, τονίζοντας ότι η αγορά υβριδικών οχημάτων αποτελεί καλή επιλογή για τα επόμενα χρόνια, μέχρι να περάσουν στην καθαρά ηλεκτρική μετακίνηση.

Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φωνές που κάνουν λόγο ότι και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν και αυτά ένα μεταβατικό πέρασμα μέχρι να καταξιωθεί η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου, που ακόμη βρίσκεται σε νηπιακά στάδια και έχει μπροστά της πολυετή βελτίωση.

Σύμφωνα με τον παγκόσμιο πάροχο δεδομένων IHS Markit τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να καταλάβουν το 30% της αγοράς της ΕΕ έως το 2030, με υβριδικά plug-in να έχουν 8,5% στο γενικότερο μερίδιο αγοράς. Ωστόσο η τεχνολογία που εστιάζεται στις κυψέλες καυσίμου και αποτελεί τον μελλοντικό αντίπαλο της ηλεκτροκίνησης σήμερα αντιπροσωπεύει μόλις το 0,2% του συνόλου των πωλήσεων παγκοσμίως.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!