Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Συμφωνία ΕΕ – Γερμανίας για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η γερμανική κυβέρνηση κατέληξε σε συμφωνία με την ΕΕ αναφορικά με τη διαμάχη για το τέλος των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, τα νέα οχήματα μπορούν επίσης να ταξινομηθούν εκ νέου μετά το 2035, εάν γεμίζουν μόνο με συνθετικά καύσιμα ουδέτερα σε CO2.

Η συμφωνία ανακοινώθηκε από τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών και τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φρανς Τίμερμανς στο Twitter. «Καταλήξαμε σε συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση ηλεκτρικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», έγραψε στο Twitter ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Ο δρόμος είναι ξεκάθαρος: Η Ευρώπη παραμένει τεχνολογικά ουδέτερη», δήλωσε ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών επίσης στο Twitter.

Σύμφωνα με τον Βίσινγκ, στόχος είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2024. «Σε πολύ λεπτομερείς και εποικοδομητικές διαπραγματεύσεις, καταφέραμε να διασφαλίσουμε το στοιχείο της τεχνολογικής ουδετερότητας στο πλαίσιο της ρύθμισης των ορίων», συνέχισε ο Βίσινγκ. Ο Φρανς Τίμερμανς έγραψε στο Twitter ότι τώρα οι δυο πλευρές θα εργαστούν για να διασφαλίσουν ότι ο κανονισμός για τα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα θα ψηφιστεί το συντομότερο δυνατό.

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς είχε προβλέψει μετά τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ στις Βρυξέλλες ότι η συμφωνία με την Επιτροπή της ΕΕ «θα επιτευχθεί και αρκετά γρήγορα».

Πολλοί εταίροι στην ΕΕ είχαν αντιδράσει με εκνευρισμό στη συμπεριφορά της Γερμανίας στη διαμάχη. Ο πρωθυπουργός της Λετονίας Κρισγιάνις Κάρινς μίλησε μπροστά στις κάμερες στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της ΕΕ για ένα «πολύ, πολύ δύσκολο σημάδι για το μέλλον. Προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μια κυβέρνηση αποφασίζει ξαφνικά διαφορετικά αφού έχει ήδη επιτευχθεί συμφωνία».

Όταν επετεύχθη η βασική συμφωνία για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης το περασμένο φθινόπωρο, η Γερμανία διαπραγματεύτηκε μια προσθήκη, σύμφωνα με την οποία η Επιτροπή της ΕΕ θα πρέπει να υποβάλει πρόταση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα που λειτουργούν μόνο με ηλεκτρικά καύσιμα θα μπορούν να ταξινομούνται μετά το 2035. Στην Κομισιόν, η αντίστοιχη παράγραφος διαβάζονταν πάντα με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεάζονται ειδικά οχήματα όπως ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα. Σύμφωνα με την ερμηνεία του Βερολίνου, ωστόσο, η εξαίρεση για το ηλεκτρονικό καύσιμο θα πρέπει να ισχύει για όλα τα οχήματα. Τελικά η Γερμανία μπόρεσε να επιβάλει τη θέση της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!