Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Ηλεκτροκίνηση: Ασθμαίνει η ΕΕ με 480.000 σταθμούς φόρτισης

Η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων στις μετακινήσεις. Η Κίνα παραμένει ηγέτης με 5,2 εκατομμύρια σημεία φόρτισης μέχρι το τέλος του 2022, ενώ η Ευρώπη κατάφερε να εγκαταστήσει περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης, με μόνο το 12% να είναι συνεχές ρεύμα (DC), σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO).

Από την άλλη πλευρά, η αξία αγοράς του ευρωπαϊκού σταθμού φόρτισης είναι η υψηλότερη παγκοσμίως, φθάνοντας τα 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει περίπου τα 46 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, σύμφωνα με τον οργανισμό καινοτομίας, Skyquest.

Παρά την πανδημία το προηγούμενο διάστημα και τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη κινήθηκε ομαλά. Το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη αναμένεται να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, πλην αυτών που θα κινούνται με συνθετικά καύσιμα.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το πακέτο μέτρων «Fit 55» στοχεύει στη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. Στην Ευρώπη το 70% της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιείται στο σπίτι ή στην εργασία, αλλά το 46% των κατοίκων της ΕΕ ζουν σε πολυκατοικίες και οι οικιακές φορτιστές είναι AC, με ισχύ μεταξύ 7,4-22Kw.

ΕΕ: Με πάνω από 3,4 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές έως το 2030

Σήμερα αυτή η ισχύς θεωρείται μικρή και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες. Όλα αυτά όταν η ΕΕ χρειάζεται πάνω από 3,4 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2030 για να επιδιώξει στόχους μηδενικών εκπομπών.

Το πιο ανησυχητικό είναι ότι μόνο το 10% των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πληρούν τα πρότυπα Euro7 έως το 2035. Τα στοιχεία της Statista δείχνουν ότι ο αριθμός των συνολικών ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων του στόλου στην Ολλανδία ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο το 2022, ενώ την ίδια χρονιά στη Νορβηγία, το 79,3% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν πρόσφατα ήταν αποκλειστικά ηλεκτρικά, σύμφωνα με τη Νορβηγική Οδική Ομοσπονδία.

Από την άλλη πλευρά, η Γερμανία έφτασε σε νέο υψηλό το 2022 με συνολικές πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων πάνω από 470.000 αυτοκίνητα και ξεπέρασε το όριο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων την ίδια χρονιά, αναφέρει το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!