Γ.Δ.
1557.83 +0,86%
ACAG
-0,33%
5.98
AEM
-0,61%
4.4
AKTR
+0,10%
5
BOCHGR
+0,60%
5
CENER
+1,19%
9.37
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,37%
8.23
EVR
-0,66%
1.5
NOVAL
-1,01%
2.455
OPTIMA
+0,30%
13.28
TITC
+1,89%
45.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,64%
1.874
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-1,77%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+1,99%
0.77
ΑΛΜΥ
-1,20%
4.12
ΑΛΦΑ
+0,83%
1.76
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
10.5
ΑΣΚΟ
-0,32%
3.13
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
-8,94%
1.63
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,28%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟ
-0,35%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-1,39%
1.78
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,86%
18.66
ΔΑΑ
+0,12%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
+0,45%
13.41
ΔΟΜΙΚ
+1,42%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,68%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+5,12%
1.95
ΕΕΕ
+2,42%
36.36
ΕΚΤΕΡ
+4,55%
2.07
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+1,37%
2.22
ΕΛΛ
-0,34%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-1,83%
2.15
ΕΛΤΟΝ
+1,45%
1.82
ΕΛΧΑ
+1,00%
2.02
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.14
ΕΤΕ
+0,70%
8.338
ΕΥΑΠΣ
-0,89%
3.35
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.13
ΕΥΡΩΒ
+1,69%
2.413
ΕΧΑΕ
-0,52%
4.79
ΙΑΤΡ
-0,48%
2.08
ΙΚΤΙΝ
+1,33%
0.344
ΙΛΥΔΑ
+5,26%
1.8
ΙΝΛΙΦ
+2,77%
4.82
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.056
ΙΝΤΕΚ
+1,89%
5.93
ΙΝΤΕΤ
+1,83%
1.11
ΙΝΤΚΑ
+0,51%
2.965
ΚΑΡΕΛ
-1,21%
326
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.285
ΚΕΠΕΝ
+5,17%
1.83
ΚΟΡΔΕ
-0,67%
0.446
ΚΟΥΑΛ
+0,46%
1.306
ΚΟΥΕΣ
+0,47%
6.39
ΚΡΙ
0,00%
16.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,05%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,98%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,86%
6.94
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+9,68%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+0,57%
1.77
ΛΟΥΛΗ
+0,31%
3.21
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,06%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+1,31%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.8
ΜΙΓ
-1,73%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
20.92
ΜΟΝΤΑ
+1,11%
3.64
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.695
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
+2,31%
26.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-1,71%
2.3
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+1,02%
33.78
ΝΑΚΑΣ
-1,23%
3.22
ΝΑΥΠ
-3,54%
0.762
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.265
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+3,29%
31.4
ΟΛΥΜΠ
-1,56%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,54%
16.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,74%
0.816
ΟΤΕ
+0,14%
14.52
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.72
ΠΑΙΡ
-2,00%
0.98
ΠΑΠ
-3,19%
2.43
ΠΕΙΡ
+0,25%
4.411
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.06
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-2,86%
0.34
ΠΡΕΜΙΑ
+0,63%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1,61%
6.1
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
+0,89%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.349
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+0,35%
5.7
ΣΠΙ
+1,33%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,72%
1.658
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+2,00%
7.65
ΦΡΙΓΟ
-2,91%
0.2
ΦΡΛΚ
+1,19%
4.25
ΧΑΙΔΕ
+4,62%
0.68

Παπαδόπουλος: Μπήκαν οι βάσεις για υδρογόνο στις Μεταφορές

Τις θεσμικές πρωτοβουλίες που ανέλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να τοποθετηθούν οι βάσεις για την υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα περιγράφει σε άρθρο του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ακολουθεί το περιεχόμενο του άρθρου:

«Η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο μπορεί να υποστηρίξει τη μετάβαση στις πράσινες μεταφορές, περιορίζοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που παράγει σήμερα ο τομέας, αλλά και να δημιουργήσει νέες, σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες που μπορούν να συμβάλλουν καταλυτικά στην οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Η εξέλιξη αυτή δεν μπορεί, όμως, να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, όπως συνηθίζουν κάποιοι να υποστηρίζουν. Απαιτείται σκληρή και μεθοδική δουλειά που έχει να κάνει, πρώτα απ΄ όλα με τη σύνταξη του θεσμικού πλαισίου που θα ρυθμίζει καθοριστικά ζητήματα για τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο, όπως η λειτουργία πρατηρίων υδρογόνου και η εκπαίδευση των τεχνιτών υδρογόνου.

Σε αυτή την κατεύθυνση, δημοσιεύσαμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος την ΚΥΑ που περιγράφει τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων υδρογόνου, καθώς δεν είναι ρεαλιστικό να μιλάμε για υδρογονοκίνηση χωρίς πρατήρια εφοδιασμού.

Στην πράξη, λοιπόν, περιγράφονται οι τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν στη χωροθέτηση και τους όρους ασφαλείας που πρέπει να πληρούν οι εγκαταστάσεις των πρατηρίων, οι οποίες θα υποστηρίξουν την κυκλοφορία οχημάτων υδρογόνου μηδενικών εκπομπών.

Ταυτόχρονα, γίνεται το πρώτο βήμα για τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον τομέα των μεταφορών, μέσω της καθαρής παραγωγής πράσινου υδρογόνου και επιπλέον, η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με τα υπόλοιπα Κράτη Μέλη στον Τομέα των οδικών μεταφορών, καθώς τίθενται οι βασικές προϋποθέσεις για την ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων υδρογόνου σε όλο το μήκος του Ευρωπαϊκού Δικτύου.

Έχει σημασία ότι καταλήξαμε στη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία κατόπιν διαβούλευσης με επιστημονικούς οργανισμούς, αλλά και φορείς της αγοράς και συνεργαστήκαμε με ανθρώπους όπως ο Διαχειριστής του Cluster Βιοοικονομίας & Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας, Νίκος Ντάβος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Κωνσταντίνος Ξιφαράς, καθώς η εισαγωγή του υδρογόνου στον χάρτη του ενεργειακού μείγματος των μεταφορών απαιτεί εξειδικευμένη επιστημονική γνώση και μελέτη των οικονομικών παραμέτρων.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρωτοπορεί ήδη στην εφαρμογή προγραμμάτων που περιλαμβάνουν την κίνηση οχημάτων με υδρογόνο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δοκιμαστική κυκλοφορία λεωφορείων υδρογόνου που πραγματοποίησε με επιτυχία η ΟΣΥ.

Σημειώνω, επίσης, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν οι δυνατότητες να αναπτυχθούν δραστηριότητες συναρμολόγησης οχημάτων υδρογόνου σε περιοχές με βιομηχανικές υποδομές, όπως η Δυτική Μακεδονία, κάτι που προβλέπεται, άλλωστε, στο ειδικό σχέδιο για το υδρογόνο, που έχει παρουσιάσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο του προγράμματος για τη Δίκαιη Μετάβαση.

Με όλες τις παραπάνω ενέργειες θέσαμε τις βάσεις για την υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα, η οποία μπορεί να πρωταγωνιστήσει, διεθνώς, στον εκσυγχρονισμό του ενεργειακού μείγματος αρκεί να συνεχίσουμε αυτή την καλά οργανωμένη προσπάθεια, με σχέδιο, βούληση, συνέργειες και κυρίως, χωρίς πισωγυρίσματα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!