Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

ΑΔΜΗΕ: Σε πλήρη λειτουργία ο Δυτικός Διάδρομος Πελοποννήσου

Με ανακοίνωση που εξέδωσε, ο ΑΔΜΗΕ έκανε γνωστό πως ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία η γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας Μεγαλόπολη-Πάτρα-Δυτική Στερεά Ελλάδα (ο λεγόμενος «Δυτικός Διάδρομος») με την οποία βελτιώνεται η ευστάθεια του συστήματος και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αποδοτικότερη λειτουργία των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στη Μεγαλόπολη, αλλά και της υποβρύχιας διασύνδεσης με την Κρήτη.

Η σχετική ανακοίνωση:

Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου, με το οποίο η Πελοπόννησος διασυνδέεται για πρώτη φορά στο Σύστημα Υπερυψηλής Τάσης, έθεσε σε πλήρη λειτουργία ο ΑΔΜΗΕ μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμαστικής περιόδου.

Ο Διαχειριστής παρέδωσε τη νέα Γραμμή Μεταφοράς στον ταχύτερο δυνατό χρόνο, παρά τα σημαντικά εμπόδια που προέκυψαν κατά την διάρκεια της κατασκευής της.

Mε γνώμονα τη θωράκιση της ενεργειακής ασφάλειας των κατοίκων της Πελοποννήσου, ο ΑΔΜΗΕ κατέβαλε από την πρώτη στιγμή κάθε δυνατή προσπάθεια για την απεμπλοκή του σημαντικού αυτού έργου, ωριμάζοντας και προχωρώντας στο συντομότερο δυνατό χρόνο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εναλλακτικής όδευσης της νέας Γραμμής στα Καλάβρυτα.

Για να το πετύχει αυτό, χρειάστηκε να διεκπεραιώσει εκ νέου πλήθος σύνθετων και χρονοβόρων διαδικασιών (αδειοδοτήσεις, απαλλοτριώσεις, μελέτες, κατασκευή της νέας όδευσης). Επιπλέον, στη δυσμενή οικονομική συγκυρία που ακολούθησε, κυρίως λόγω της πανδημίας, ο Διαχειριστής επωμίστηκε το αυξημένο κόστος που προκάλεσε η αναγκαστική καθυστέρηση του έργου, χωρίς επιπτώσεις στην υλοποίηση του δεκαετούς επενδυτικού του προγράμματος.

Η νέα Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολης-Πάτρας-Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, είναι μία ιδιαίτερα σημαντική υποδομή για την ασφαλή ηλεκτροδότηση της Πελοποννήσου, με την οποία θα αποσυμφορηθούν τα κορεσμένα δίκτυα της περιοχής και θα δημιουργηθεί ένας ισχυρός διάδρομος τροφοδότησης από και προς την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω των Κέντρων Υπερυψηλής Τάσης Αχελώου και Διστόμου.

Ο Δυτικός Διάδρομος θα δώσει στις τοπικές θερμικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής (φυσικού αερίου ή λιγνίτη) τη δυνατότητα να λειτουργούν έως και στη μέγιστη ισχύ τους, συμβάλλοντας έτσι στην ευστάθεια του Συστήματος και στην αποδοτικότερη λειτουργία της Αγοράς Εξισορρόπησης.

Ένα ακόμη σημαντικό όφελος του έργου, είναι ότι η νέα Γραμμή Μεταφοράς 400 kV θα ισχυροποιήσει περαιτέρω και την υφιστάμενη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με τη Λακωνία.

Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου αποτελείται από εναέριες και υπόγειες Γραμμές Μεταφοράς  ενώ περιλαμβάνει και το πρώτο υποβρύχιο καλώδιο Υπερυψηλής Τάσης 400 kV που εγκαταστάθηκε μεταξύ Ρίου και Αντιρρίου. Μέχρι σήμερα, η σύνδεση της Πελοποννήσου με το υπόλοιπο Σύστημα γινόταν αποκλειστικά με γραμμές 150 kV, μειωμένης, συνεπώς, ικανότητας μεταφοράς.

Η επέκταση και αναβάθμιση του Συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο θα ολοκληρωθεί με τον Ανατολικό Διάδρομο που περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Μεγαλόπολης με την Κόρινθο και την Αττική, με ορίζοντα το 2025.

Τα δύο έργα θα αυξήσουν δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, αναβαθμίζοντας συνολικά τη λειτουργία και την ασφάλεια του Νότιου Συστήματος, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!