Γ.Δ.
1414.23 -0,36%
ACAG
0,00%
5.77
BOCHGR
+1,84%
4.42
CENER
-2,74%
9.24
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
-0,21%
9.32
NOVAL
+0,58%
2.6
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
-0,30%
33.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.462
ΑΒΕ
+1,01%
0.5
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.38
ΑΚΡΙΤ
-1,32%
0.75
ΑΛΜΥ
-1,67%
2.95
ΑΛΦΑ
-0,30%
1.4785
ΑΝΔΡΟ
+1,86%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-0,49%
10.2
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.6
ΑΣΤΑΚ
-2,17%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.72
ΑΤΤ
+26,58%
2
ΑΤΤΙΚΑ
-1,80%
2.18
ΒΙΟ
0,00%
5.65
ΒΙΟΚΑ
+2,31%
1.77
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.535
ΒΙΟΤ
+3,70%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
+2,78%
2.22
ΓΕΒΚΑ
-1,46%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,57%
17.58
ΔΑΑ
+0,64%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,95%
11.44
ΔΟΜΙΚ
-4,03%
2.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,55%
0.292
ΕΒΡΟΦ
-3,65%
1.45
ΕΕΕ
+1,41%
33
ΕΚΤΕΡ
-1,64%
1.556
ΕΛΒΕ
-2,61%
5.6
ΕΛΙΝ
-1,02%
1.95
ΕΛΛ
+0,76%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,21%
1.866
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.01
ΕΛΣΤΡ
+1,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.684
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΣΥΜΒ
-1,28%
1.16
ΕΤΕ
+0,19%
7.45
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,90%
5.49
ΕΥΡΩΒ
-0,15%
1.951
ΕΧΑΕ
-0,34%
4.43
ΙΑΤΡ
-0,67%
1.48
ΙΚΤΙΝ
-7,44%
0.286
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.925
ΙΝΚΑΤ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΙΦ
-0,93%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-1,30%
1.066
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.96
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,72%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,71%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-1,71%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-2,29%
342
ΚΕΚΡ
+1,10%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+1,33%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+3,18%
0.422
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.182
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.09
ΚΡΙ
-0,76%
13
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,92%
0.988
ΛΑΒΙ
0,00%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-2,08%
7.53
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
-7,69%
0.24
ΛΕΒΠ
-8,73%
0.23
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.34
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+1,33%
2.29
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,30%
3.29
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.76
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,19%
2.595
ΜΟΥΖΚ
-1,41%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-2,21%
25.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-1,33%
32.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-1,60%
0.74
ΞΥΛΚ
-1,45%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,94%
21.5
ΟΛΠ
-1,47%
26.8
ΟΛΥΜΠ
-1,65%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,50%
0.804
ΟΤΕ
-1,20%
15.65
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.36
ΠΑΙΡ
+1,84%
0.998
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,68%
3.675
ΠΕΡΦ
+0,16%
6.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
8.06
ΠΛΑΘ
-2,18%
3.59
ΠΛΑΚΡ
-2,78%
14
ΠΡΔ
+9,09%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,66%
1.202
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,31%
6.35
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,20%
1.645
ΣΑΡ
-0,18%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,59%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,86%
1.58
ΣΠΕΙΣ
+0,32%
6.26
ΣΠΙ
-2,19%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.49
ΤΖΚΑ
-2,36%
1.24
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.604
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,68%
7.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.278
ΦΡΛΚ
-0,66%
3.77
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Γιατί οι κατασκευαστές superyacht επενδύουν στην ηλιακή ενέργεια

Σε μία σημαντική κίνηση για την πράσινη μετάβαση φαίνεται πως προχωρούν οι κατασκευαστές των superyacht, αφού όλο και περισσότεροι επενδύουν στη δημιουργία ηλεκτρικών γιοτ που θα λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια.

Τα superyacht είναι ήδη ένα από τα απαραίτητα εργαλεία για τους πλούσιους παγκοσμίως, ενώ σύμφωνα με την έκθεση State of Yachting της SuperYacht Times, περίπου 5.555 τέτοια πλέουν στους ωκεανούς και τις θάλασσες του κόσμου.

Οι νέοι αγοραστές είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία Αμερικανοί, με την έκθεση να διαπιστώνει ότι το 30% προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική.

Όμως, ενώ είναι εξαιρετικά λαμπερή, η βιομηχανία του σκάφους έχει τεράστιο αντίκτυπο στο περιβάλλον, απελευθερώνοντας διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου και οξείδια του θείου στον αέρα και τις υδάτινες οδούς, αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του CNBC.

Για τον μετριασμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ορισμένα πλοία έχουν αρχίσει να στρέφονται σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Στη Σουηδία, η ForSea Ferries αντικατέστησε με μπαταρίες τους κινητήρες ντίζελ σε δύο πλοία 364 ποδιών (περίπου 110 ποδιών). Ωστόσο, το κάθε πλοίο έχει 640 μπαταρίες που ζυγίζουν περίπου 90 κιλά η καθεμία, αυξάνοντας σημαντικά το βάρος των πλοίων.

Στον αντίποδα, άλλες εταιρείες έχουν εφαρμόσει συστήματα ηλιακής ενέργειας, τα οποία θα μπορούσαν ενδεχομένως να μειώσουν αυτό το βάρος. Όπως μάλιστα προβλέπει η Allied Market Research, η αγορά σκαφών με ηλιακή ενέργεια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 14% έως το 2031 στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Silent Yachts – Sunreef Yachts: Οι εταιρείες που ηγούνται της νέας ιδέας

Η Silent Yachts, με έδρα την Αυστρία, και η Sunreef Yachts της Πολωνίας είναι δύο εταιρείες που ηγούνται της ανάπτυξης αυτής της νέας τεχνολογίας.

Και οι δύο εταιρείες χρησιμοποιούν παρόμοια τεχνολογία, στην οποία ηλιακά πάνελ συλλέγουν ενέργεια από τον ήλιο για να επαναφορτίσουν την μπαταρία, ενώ μπαταρίες λιθίου τροφοδοτούν επίσης τις ανάγκες του σκάφους, όπως κλιματισμό και φωτισμό. Σε περίπτωση που ο ήλιος δεν είναι αρκετά δυνατός, κάθε σκάφος έχει μια εφεδρική γεννήτρια ντίζελ που επαναφορτίζει αυτόματα την μπαταρία.

«Όταν ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε αυτά τα γιοτ, πολλοί άλλοι κατασκευαστές σκαφών μας είπαν ότι δεν υπάρχει τέτοιου είδους ανάγκη», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Silent Yachts, Michael Köhler. «Όλοι όμως ξέρουν ότι δεν είναι πια απλά μια θέση, αλλά η νέα αγορά».

Η Silent Yachts συχνά αναφέρεται ως η «Tesla των θαλασσών» ενώ από το 2009, έχει παραδώσει σχεδόν 20 πλήρως ηλεκτρικά γιοτ και αυτή τη στιγμή έχει πάνω από 30 στη γραμμή παραγωγής της στα ναυπηγεία της σε Ιταλία και Τουρκία.

Η εταιρεία λέει ότι έχει βιβλίο παραγγελιών 160 εκατομμυρίων ευρώ, με τιμές που κυμαίνονται από 3,2 εκατομμύρια ευρώ για το σκάφος 60 ποδιών (18,2 μέτρων), έως 30 εκατομμύρια ευρώ για την πλήρως εξοπλισμένη έκδοση του σκάφους των 120 ποδιών της (36,5 μέτρων).

Η Sunreef κατασκευάζει γιοτ για περισσότερα από 20 χρόνια και στους πελάτες της περιλαμβάνονται διασημότητες όπως ο σταρ του τένις Ραφαέλ Ναδάλ. Η εταιρεία ενσωματώνει ηλιακά πάνελ στα γιοτ της, τα οποία αποκαλεί «μοναδικό» χαρακτηριστικό.

«Ο στόχος του ηλιακού πάνελ ήταν να μπορέσει να ενσωματωθεί σε ολόκληρη τη δομή του σκάφους», δήλωσε ο Nicola Lapp, συνιδρυτής και επικεφαλής τεχνολογίας της Sunreef. «Το ηλιακό πάνελ στο σκάφος μας μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε, ακόμη και σε καμπύλες επιφάνειες».

Η Sunreef έχει δύο ναυπηγεία στο Γκντανσκ της Πολωνίας και ένα τρίτο στο Εμιράτο Ρας Αλ Χάιμα, όπου λέει ότι έχει περίπου 60 γιοτ σε παραγωγή.

«Το εύρος τιμών εξαρτάται από την προσαρμογή του γιοτ», είπε ο Lapp. «Το μικρότερο σκάφος κοστίζει περίπου 1,5 εκατομμύριο ευρώ και στις πιο πολυτελείς σειρές δεν υπάρχει πραγματικά όριο. Το πιο ακριβό σκάφος που έχουμε πουλήσει κόστιζε περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ».

Μέχρι σήμερα, η εταιρεία λέει ότι έχει κατασκευάσει πάνω από 300 γιοτ, με τα 30 να είναι πλήρως ηλεκτρικά, και το ήμισυ της τρέχουσας παραγωγής είναι είτε ηλεκτρικό είτε υβριδικό οικολογικό μοντέλο.

Και με τις δύο εταιρείες να υποστηρίζουν πως εκτός από το χαμηλότερο ανθρακικό αποτύπωμα, τα superyacht τους εξασφαλίζουν και ελάχιστες ανάγκες συντήρησης, η στροφή στην ηλιακή ενέργεια γίνεται όλο και πιο ελκυστική.

Κι όσο η νέα τεχνολογία εξαπλώνεται στα σκάφη, τόσο θέτει προκλήσεις για τις εταιρείες που θέλουν να την υιοθετήσουν για μεγάλα εμπορικά πλοία όπως φορτηγά ή κρουαζιερόπλοια, αφού όσο προχωράμε σε μεγαλύτερα πλοία, τόσο το πλεονέκτημα της ηλιακής ενέργειας μειώνεται επειδή υπάρχει περιορισμένη ποσότητα ενέργειας. Ωστόσο, με την τεχνολογία να εξαπλώνεται και να εξελίσσεται, είναι ίσως θέμα χρόνου να επεκταθεί και στα μεγαλύτερα πλοία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!