Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Shell: Μηνύει την Greenpeace και ζητά αποζημίωση 2,1 εκατ.

H Shell μηνύει την Greenpeace και ζητά αποζημίωση ύψους 2,1 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την επιβίβαση ακτιβιστών της περιβαλλοντικής οργάνωσης στο πλοίο παραγωγής πετρελαίου της εταιρείας κατά τη διέλευση στη θάλασσα φέτος, σύμφωνα με την Greenpeace και έγγραφο που είδε το Reuters.

Η βρετανική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέθεσε την αγωγή στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου. Οι ακτιβιστές της Greenpeace επιβιβάστηκαν στο πλοίο τον Ιανουάριο κοντά στα Κανάρια Νησιά στις ακτές του Ατλαντικού στη βόρεια Αφρική για να διαμαρτυρηθούν για τις γεωτρήσεις πετρελαίου και ταξίδεψαν με αυτό μέχρι τη Νορβηγία.

Σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το Reuters, η Shell επιβεβαίωσε ότι διεξάγονται νομικές διαδικασίες, όταν ρωτήθηκε αν μηνύει την Greenpeace για το περιστατικό, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει τα ποσά της αγωγής.

Η επιβίβαση σε κινούμενο πλοίο στη θάλασσα ήταν «παράνομη και εξαιρετικά επικίνδυνη», δήλωσε εκπρόσωπος της Shell.

«Το δικαίωμα στη διαμαρτυρία είναι θεμελιώδες και το σεβόμαστε απόλυτα. Αλλά αυτό πρέπει να γίνεται με ασφάλεια και νόμιμα», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Το πλοίο προοριζόταν για το κοίτασμα πετρελαίου και φυσικού αερίου Penguins στη Βόρεια Θάλασσα, το οποίο δεν βρίσκεται ακόμη σε παραγωγή.

Τέσσερις ακτιβιστές της Greenpeace χρησιμοποίησαν σχοινιά για να ανέβουν στο πλοίο από φουσκωτές βάρκες που καταδίωκαν το πλοίο με μεγάλη ταχύτητα.

Οι διαμαρτυρίες στη θάλασσα κατά των υποδομών πετρελαίου, φυσικού αερίου ή εξόρυξης αποτελούν εδώ και καιρό μέρος των δραστηριοτήτων της Greenpeace.

Οι αποζημιώσεις που ζητά η Shell περιλαμβάνουν δαπάνες που σχετίζονται με καθυστερήσεις στο πλοίο και έξοδα για πρόσθετη ασφάλεια, καθώς και νομικά έξοδα, σύμφωνα με έγγραφο που είδε το Reuters.

«Η αξίωση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές κατά της δυνατότητας του δικτύου της Greenpeace να διεξάγει εκστρατείες στην 50ετή και πλέον ιστορία της οργάνωσης», αναφέρει η Greenpeace σε ανακοίνωσή της.

Η ομάδα δήλωσε ότι η Shell προσφέρθηκε να μειώσει την απαίτηση αποζημίωσης σε 1,4 εκατομμύρια δολάρια, εάν οι ακτιβιστές της Greenpeace συμφωνήσουν να μην διαμαρτυρηθούν ξανά σε καμία από τις υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Shell στη θάλασσα ή στο λιμάνι.

Η Greenpeace δήλωσε ότι θα το έκανε αυτό μόνο εάν η Shell συμμορφωνόταν με μια ολλανδική δικαστική απόφαση του 2021 να μειώσει τις εκπομπές της κατά 45% μέχρι το 2030, κατά της οποίας η Shell έχει ασκήσει έφεση.

Σύμφωνα με το έγγραφο που είδε το Reuters, μια αξίωση για πρόσθετη αποζημίωση ύψους περίπου 6,5 εκατομμυρίων δολαρίων από έναν από τους εργολάβους της Shell, την Fluor, δεν έχει επιλυθεί. Η Fluor δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Η Shell και η Greenpeace διεξήγαγαν διαπραγματεύσεις από τότε που κατατέθηκε η υπόθεση, αλλά οι συνομιλίες έληξαν στις αρχές Νοεμβρίου, δήλωσε η Greenpeace, προσθέτοντας ότι τώρα περιμένει από τη Shell να καταθέσει περαιτέρω έγγραφα στο δικαστήριο.

Η Greenpeace δήλωσε ότι στη συνέχεια θα εξετάσει τα επόμενα βήματά της, συμπεριλαμβανομένων των τρόπων για να σταματήσει η υπόθεση να προχωρήσει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!